Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Привет и няколко въпроса за ОФА ДБ ТДС

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Привет и няколко въпроса за ОФА ДБ ТДС

    Първоначално публикуван от McNicko Преглед на мнение
    ........
    На въпросите сега:......
    1. От ляво на радиатора, като застане човек с лице към колата има гнезда за 3 релета. При мен едното липсва. За какво са и дали фабрично може да си липсва, въпреки факта, че има кабели до него? Липсващото е най-вътрешното към коша, утре мога и снимка да приложа, ако трябва.
    .......
    3. Имобилайзера понякога не познава ключа, но след повторно подаване на контак се оправя. Знам, че е често срещан проблем, но не намерих конкретно решение с търсачката. Всякакви идеи са добре дошли
    .....
    Моят двигател е X20SE, не съм привърженик на дизелите, нямам спонсор за нафтата и нямам фирма, чрез която да си взема хубав нов дизел с 5 г. гаранция, но мога да кажа нещо за имото. Мисля, че е същото, като моето. Преди няколко години ми беше интересна темата и направих няколко дребни промени с моето.
    Най-грубо и опростено казано, имобилайзерите са три поколения, като последните са непробиваеми. Моят, и евентуално твоят, са от първо поколение - носещата честота е 125 kHz , кодът (числото ) е с доста цифри, има поредица от предшестващи и завършващи битове. Предаването от процесора на имобилайзера до ЕКУ-то също отнема време, протокола не е от „бързите“ и за да протече нормално „процеса“ трябва близо секунда. Нервното мушкане и завъртане на ключа може да стане за по-малко от половин секунда и съответно - "чека" мига. Мисля, че не може да се ускори процеса с елементарни промени.
    Всеки по-напредничав ключар може да ти направи копие на стика на имобилайзера на програмируем RFID таг за 7 - 10 лв. Но това означава още една пластмаса на връзката ключове. “Чип“ за входа, за асансьора, за гаража, за паркинга, за служебния вход ....., започнаха да стават много, имам проект за обединяването им в една пластмаса, но ще го осъществявам по-нататък. Конкретно за фронтерата - има при ключарите и по-малки програмируеми "чипове", струват малко повече но се събират в ключа. Преди около 30 г, когато за пръв път прочетох за тях, струваха 400 USD, но сега китайските са около 15 лв при ключаря. Свалих от моргата една четяща бубина за патронник, поставих я на моя патронник, прехвърлих кабелите от оригиналната към нея, при ключаря копирах моя код на малкия програмируем "чип", пъхнах го в дръжката на ключова заготовка и сега имам една пластмасова джаджа по-малко на ключодържателя. Цялата дандания ми излезе около 30 лв.
    Но процесът на "опознаване" не се ускори. Пак му трябва около секунда да познае "ключа". Единствената полза беше, че на ключодържателя имам една пластмаса по-малко. Мисля, че може да се подмени цялата система с по-бърз имобилайзер от следващото поколение (12 MHz) и тогава този проблем ще изчезне, но .... това може да го направи човек, чието време струва много пари. Не знам някой да го е правил. Просто не си струва.
    Що се отнася до ЕГР-а, аз моя съм го "затапил" но .... моят двигател е съвсем различен. Доколкото съм чел тук там - при дизелите "замислянето" преди да вдигне оборотите е по-малко. Ползите са по-малко от вредите при двигателя като цяло. А екологичните "ползи" са ....... "мижи да те лажем".
    За гнездото за релето при фара - ще се радвам и аз да науча за какво е. Хванах че на една от буксите му има 12 V при ключа на контакт и от там си захранвам газовия компютър.

    Коментар


    • #17
      От: Привет и няколко въпроса за ОФА ДБ ТДС

      Липсващото реле до фара, до колкото разбрах от доста места, май е за моделите с миене на фаровете.
      За ЕГР-а се отказах. От всичко, което прочетох, минусите са осезаеми за този двигател. Повишаването на температурата на изпускателните газове преди турбината води до повишаване на температурата на маслото и като цяло една идея по-висока работна температура на мотора, което не е желатено за VM-a.
      За имо-то. Твоя до колкото разбирам е различно поколение и не е като моя. Казваш, че имаш "стик", т.е. да разбирам, че си с изнесен имо чип и той не е в ключа. Това е коренно различен имобилайзер от моя. Този, за който говориш се монтира на първо поколение Фронтера и е с отделен стик, таг или там както му се вика - пластмасово блокче, което размахваш пред четеца, за да се деактивира имото.

      Моя имобилайзер е с чип в ключа и е от по-ново поколение. Колата е 98-ма година. Проблема го реших частично, като просто не давам на контакт напълно, а спирам ключа преди да щракне. Защо се случва това - нямам идея. По думите на някои специалисти от британските форуми, това е в следствие на бавно работещи релета в ЕКУ-то, дали и колко е вярно - нямам идея. Аз също предполагах, че проблема идва от самото ЕКУ, а не от имо-бокса, гривната или ключа. Както на редица други автомобили от тези поколения, компютъра е монтиран на абсолютно олигофренично място - в краката на пасажера, където масово имат навика разни хора да ритат и където се събира цялата влага при мокро време. Факт е, че доста колеги с такива фронтери палим по този начин. Смених гривната на имото(имам 3 гривни общо) и няма разлика, с всички е така. Не е и от ключа, новия ми ключ е с усилено излъчване, според ключаря.
      Opel Frontera A 2.5tds ' 98 (Тера)
      Renault RX4 '02 2.0 (Архи)

      Коментар


      • #18
        От: Привет и няколко въпроса за ОФА ДБ ТДС

        Първоначално публикуван от Semper_Idem Преглед на мнение
        За имо-то. Твоя до колкото разбирам е различно поколение и не е като моя. Казваш, че имаш "стик", т.е. да разбирам, че си с изнесен имо чип и той не е в ключа. Това е коренно различен имобилайзер от моя. Този, за който говориш се монтира на първо поколение Фронтера и е с отделен стик, таг или там както му се вика - пластмасово блокче, което размахваш пред четеца, за да се деактивира имото.
        .
        Да, автомобилите ни са различни поколения. Не зная как за запиша моя двигател в профила ми и затова го пиша всеки път.
        Разположението на различните модули на системата на имобилайзера също е различно но мисля, че и двата имобилайзера са от "първо поколение"
        в смисъл, че и при двата носещата честота е 125 kHz. При следващото поколение имобилайзери честотата е 12 MHz.
        Аз направих някои дребни промени - сложих "четяща бобина" или "гривна" на патрона, Сложих "чип" в дръжката на ключа, ключар го програмира с кода от оригиналния "стик". Сега на ключодържателя имам една висулка по малко но нищо не се ускори.
        Не съм елиминирал изцяло оригиналния "четец", на него има едно светодиодче, което е полезно. Не знам дали са поставили такава индикация при Б фронтерите.
        Имобилайзерът се задейства при отваряне на шофьорската врата. Диодчето мига учестено. Очаква около 30 сек. да открие и прочете чип. Когато пъхна ключа - не бързам да го завъртам - изчаквам мигащото диодче да спре да мига и да угасне. Така имобилайзерът индикира, че е приел кода и всичко е наред. Едва тогава завъртам ключа. Така си спестявам едно излишно въртене на стартера и мигащ "check engine".
        Процесът на "познаване на ключа" трае около секунда и нещо и мисля, че не може да се ускори без цялостна подмяна на типа на имобилайзера.

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X