Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем при студен двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Проблем при студен двигател

    Има реле, което прекъва кабела на сондата при преминаване на газ, на бензин сондата си работи. При това положение си пали без проблем на бензин. Преди да сложа релето сондата работеше, като карам на газ, после примерно на другия ден като запаля на бензин и почва да прави въртели.

    Коментар


    • #47
      От: Проблем при студен двигател

      Първоначално публикуван от koi4a Преглед на мнение
      Има реле, което прекъва кабела на сондата при преминаване на газ, на бензин сондата си работи. При това положение си пали без проблем на бензин. Преди да сложа релето сондата работеше, като карам на газ, после примерно на другия ден като запаля на бензин и почва да прави въртели.
      Аз за релето разбрах . Не схващам само как като и в двата случая сондата (и прекъсната и непрекъсната на газ) си работи на бензин , то единия път ше гасне студения двигател , другия път - не ?!
      За сравнение и аз съм с емулатор и без прекъсване на сондата на газ вече 4 години , но сутрин си пали на бензин от четвърт оборот . И без пипане педала на газта си работи тутакси на стабилни обороти ( даже така пише , че трябва да е и в ръководството за експлоатация ).
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • #48
        От: Проблем при студен двигател

        Владо, има няколко вида монтаж на газови както знаеш, при някой ресетват ECU-to всеки път като минеш на газ и така не се трупа грешка, при други екуто си работи и заради емулатора не трупа грешка. Но при карането на газ сондата отчита бедна смес и трупа в ЕКУ-то че трябва да мести предварението. ЕКУ-то има 2 режима от които чете, този за моментното предварение и този за дълготрайното, именно във второто се трупа трайна промяна заради грешните данни от сондата. По тоя начин след 5-6 месеца каране на газ с работеща сонда, карането на бензин става тегаво, забива муцуна при натискане на педала повече и има замисляне при ускорение, или пък пали доста трудно.
        Карането всеки ден по 20-на км. на бензин би трябвало да елеминира трупането на подобни данни, но като опънеш фронтерата от тук до морето и после иди сравнявай данни...
        no signature no problems

        Коментар


        • #49
          От: Проблем при студен двигател

          Е така разбрано не мога да го обясня. Дано сега е ясно.

          Коментар


          • #50
            От: Проблем при студен двигател

            При неработеща сонда и на газ, и на бензин влиза ли компютърът в авариен режим? Тоест има ли последствия, ако се кара в авариен режим дълго време на газ. И какво може да се случи при дълго време каране в авариен режим? Това ако не се изключва захранването никога към компютъра за да се ресетва преди всяко палене?

            Коментар


            • #51
              От: Проблем при студен двигател

              Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
              При неработеща сонда и на газ, и на бензин влиза ли компютърът в авариен режим? Тоест има ли последствия, ако се кара в авариен режим дълго време на газ. И какво може да се случи при дълго време каране в авариен режим? Това ако не се изключва захранването никога към компютъра за да се ресетва преди всяко палене?
              Не не влиза в авариен, поне C20NE. Аварийния режим са зададени параметри, компютъра спира да събира данни от датчиците и започва да работи по зададени такива. Нищо не може да се случи при дълго каране. Просто при различни атмосферни условия ще има неправилна работа на мотора. Примерно ако е студено или много топло, предварението не се променя. Ще се случват описаните неща в горния ми пост.
              no signature no problems

              Коментар


              • #52
                От: Проблем при студен двигател

                Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                Не не влиза в авариен, поне C20NE. Аварийния режим са зададени параметри, компютъра спира да събира данни от датчиците и започва да работи по зададени такива. Нищо не може да се случи при дълго каране. Просто при различни атмосферни условия ще има неправилна работа на мотора. Примерно ако е студено или много топло, предварението не се променя. Ще се случват описаните неща в горния ми пост.
                Значи C20NE, ако само се пали на бензин и се кара на газ може въобще да няма ламбда сондата. Или да има неработеща да не зее дубката.

                Коментар


                • #53
                  От: Проблем при студен двигател

                  Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                  Владо, има няколко вида монтаж на газови както знаеш, при някой ресетват ECU-to всеки път като минеш на газ и така не се трупа грешка, при други екуто си работи и заради емулатора не трупа грешка. Но при карането на газ сондата отчита бедна смес и трупа в ЕКУ-то че трябва да мести предварението. ЕКУ-то има 2 режима от които чете, този за моментното предварение и този за дълготрайното, именно във второто се трупа трайна промяна заради грешните данни от сондата. По тоя начин след 5-6 месеца каране на газ с работеща сонда, карането на бензин става тегаво, забива муцуна при натискане на педала повече и има замисляне при ускорение, или пък пали доста трудно.
                  Карането всеки ден по 20-на км. на бензин би трябвало да елеминира трупането на подобни данни, но като опънеш фронтерата от тук до морето и после иди сравнявай данни...
                  Безспорно това е така
                  По принцип "безнаказаното" трупане на грешки , което води до забиване на муцуната след няколко месеца е в случай на АГУ без емулатор .
                  Аз обаче пак се връщам на конкретния проблем на колегата koi4a . Доколкото разбрах той емулатор има . Което означава , че дори в най-щурия случай - без реле на ламба сондата ( както съм и аз впрочем ), чека на газ ще просветва от време на време , ЕКУ-то ще трупа случайни грешки ... и толкоз ! 10-минутно изключване на акумулатора играе ролята на ресет и известно време чек-лампата си мълчи .... и така до следващия цикъл Но този процес не би трябвало да води до трайно изменение в работата на ЕКУ. А и още повече , че човека е правил дагностика , на която са му открили изпращял дебитомер .

                  Пиша това , щото се опитвам да си обясня защо е нужно изключване на ламба сондата при наличие на емулатор . ... и пак нещо ми убягва , ама то може и да е заради снощният махмурлук , та ми е простено
                  Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Проблем при студен двигател

                    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                    ...10-минутно изключване на акумулатора играе ролята на ресет и известно време чек-лампата си мълчи .... и така до следващия цикъл Но този процес не би трябвало да води до трайно изменение в работата на ЕКУ. А и още повече , че човека е правил дагностика , на която са му открили изпращял дебитомер .

                    Пиша това , щото се опитвам да си обясня защо е нужно изключване на ламба сондата при наличие на емулатор . ... и пак нещо ми убягва , ама то може и да е заради снощният махмурлук , та ми е простено
                    То е много ясно че веднъж на 2 месец ако разкачаш акумулатора няма как екуто да се шашка. Нямам идея как е при наличен емулатор и закачена сонда. Аз съм без емулатор и за 2 години каране се побърка ЕКУ-то и много зле вървеше на бензин. От там и прочетох за този вариант и като го направих проблемите изчезнаха. При колегата Койчев също явно не съм се заблудил. а дали при теб ще работи никой не знае. Но едно реле е 2лв. мисля че не е фатално да пробваш. Може би има значение и пробега....
                    no signature no problems

                    Коментар


                    • #55
                      От: Проблем при студен двигател

                      Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                      ... Нямам идея как е при наличен емулатор и закачена сонда.....
                      При мен е този вариант и нямам проблем . Чек лампата просветва чат - пат , но грешките са "случайни" и не оказват влияние на работата . На бензин не свети въобще .
                      Но въпроса беше принципен . Има логика за прекъсване на ламбда сондата в твоя вариант , но нали при наличие на емулатор ( както и в случая Койчев) задачата му е да измами компа на газ
                      Както и да е , все пак прекъсването чрез релето ако не е от полза , поне няма да е вредно А и важното че проблема е решен .
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Проблем при студен двигател

                        В моя случай след монтажа на газовото и някой друг месец каране почна да се базика, купих си емулатор и ходих при газаджийте да го монтират, проблема продължи, след това видях, че маркуча от въздушния филтър се е нацепил и го смених при Лозан, проблема продължи докато не направих гимнастиката със сондата. Сега нито свети чека нито има проблем с работата на газ или бензин, нито разкачам акумулатора. Според мен проблем с дебитомера нямаше.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Проблем при студен двигател

                          Пичове, само за инфо, какво има в тия емулатори на ламбдата?
                          Да си кажа и защо питам: преди време си строших иначе здравата ламбда сонда (строших я чисто механично, от глупост) и лампата на компа започна да ми бърка в очите. Понеже нямах друга сонда в момента (добре де, имах, но не знаех, че имам), вързах един резистор, май беше около 5к, последователно с диод (в случая 1N4004, на практика - к'во да е над 50V, 100mA до ампер и да не е шотки). От средна точка, която винаги е 0.6-0.7V вързах кабела на ламбдата и толкова. Чек-а угасна и не се обади повече. Карам 99% на газ. Естествено, на бензин ми вдигна разхода моментално, но такава дървена залъгалка - толкова, а и както вече казах, всичко беше съвсем временно, колкото да не ми свети чек-а за няколко дена, докато се обурудвам с работеща ламбда.
                          Та ми стана интересно какво толкова има в тоя ламбда-емулатор и наложително ли е да струва 20 кинта (или колкото е там) и подобна простотия, с резистора и диода, струваща примерно 50 стотинки, няма ли да върши същата работа, да не се шашка компа на газ?

                          Поначало съм силно против подобни емулатори, но това е съвсем отделен разговор.
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X