Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Eл. вентилатор или вискомуфа?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Eл. вентилатор или вискомуфа?

    Аз съм твърдо за ел перка.
    Пример:
    на едно БМВ/старо/ 318 беше с муфа.
    смениха я с нова и пак загреваше,
    смениха я втори път и се пооправи полужението,
    казаха,че първата муфа не била съхранявана както трябва в магазина.
    Та какрая и сложиха нов радиатор с ел перка/втора пъка де/,
    та от тогава бмв-то няма ядове
    седа има и ключ за принодително включване и изключване
    Няма лош автомобил.В повечето случаи има лош собственик ;)

    Коментар


    • #17
      До: Eл. вентилатор или вискомуфа?

      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
      Само за статистиката - тази тема за вискомуфата и тази за автоматичните хъбове са за медал! Във всеки подфорум се захващат и изоставят периодично. Оказва се, че това са най-сложните агрегати, май...
      Абсолютно.
      no signature no problems

      Коментар


      • #18
        До: Eл. вентилатор или вискомуфа?

        Tеорията ясна,обаче както писа Marinhaker дори при читав термостат като не отцепи обдухва мотора и загрява трудно в студеното.Кажете как да разбера на практика моята жива ли е или не.Има ли вариант да стои полуотцепила,т.е. по-натегната от предвиденото?

        Коментар


        • #19
          До: Eл. вентилатор или вискомуфа?

          Съмнявам се да има такъв вариант, аз мойта като я свалих и я разглобихм вътре има едни каналчета които са пълни с тази мазнотия, която като се разшири от загряването притиска другата половина, но това не може да е 100% защото винаги с ръка можеш да я завъртиш, като е загряла макар и много трудно. Аз си обяснявам, че сутрин е зацепена защото се е събрала тази течност само в едната част на тези каналчета (незнам дали е възможно) и притиска, и след като се развърти малко се оправя.
          Иначе мойта и като изцяло не работеща доста духаше но със смяна на оборотите това духане не се усилваше, можеш това да погледнеш, стой до муфата и давай газ през жилото и наблюдавай ако започва да духа яко и перката видимо се движи по-бързо значи стои зацепена.
          no signature no problems

          Коментар


          • #20
            До: Eл. вентилатор или вискомуфа?

            Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
            Съмнявам се да има такъв вариант, аз мойта като я свалих и я разглобихм вътре има едни каналчета които са пълни с тази мазнотия, която като се разшири от загряването притиска другата половина, но това не може да е 100% защото винаги с ръка можеш да я завъртиш, като е загряла макар и много трудно. Аз си обяснявам, че сутрин е зацепена защото се е събрала тази течност само в едната част на тези каналчета (незнам дали е възможно) и притиска, и след като се развърти малко се оправя.
            Иначе мойта и като изцяло не работеща доста духаше но със смяна на оборотите това духане не се усилваше, можеш това да погледнеш, стой до муфата и давай газ през жилото и наблюдавай ако започва да духа яко и перката видимо се движи по-бързо значи стои зацепена.
            Май перката при мен следва оборотите на мотора при рязко подаване на газ.Наистина ли няма ясен кртерий за неотцепваща муфа.Като не охлажда ясно че е за смяна,но в противоположното счупено положение не може ли да я разбере човек.Или другия вариант както почвам да си мисля е че тя има едно счупено положение,т.е. не охлажда и приплъзва прекалено много.А здрава ли е няма как да е постоянно зацепена или по-натегната от предвиденото.
            И аз посред зима си намерих занимавка че и вас тровя.Май напролет една ел. система и толкова.С един или два вентилатора да се оглеждам до тогава,колеги?

            Коментар


            • #21
              До: Eл. вентилатор или вискомуфа?

              Здравейте
              както знаете аз скоро минах през проблеми с охлаждането
              скапа ми се виското
              купих ел вентилатор от бмв - в Габрово поне не се намери читав майстор да го сложи
              зацепих перката постоянно - работи като хеликоптер товари мотора -
              след 24 часа си купих ново виско за 200 лв от опел рекорд
              1 към 1 с моето оригиналното смених ги и колата утихна
              проблем беше че за този един ден в който ми беше зацепена перката постоянно аз минах 550 км и водната ми помпа замина
              смених я заедно с ремък антифриз и термостат и ангренажен ремък и ролка
              ужас
              джипа ми започна да загрява
              пуснах тема тук майсторите ми си чукаха главите 3 дена
              разглобяване и сглабяне отново на помпа и ангренаж
              нищо никой не откри
              тук е мястото да благодаря на колегата Куздов който ми обърна внимание на ремъка
              ремък на 1 седмица просто е прекалено пластмасов -сложен от майсторите ми
              и макар и обтегнат - приплъзва и водната помпа не се върти добре
              марка контитех
              моментална смяна с истински марков и всичко заспа
              мисълта ми е
              колега
              то е измислено
              възможни са преработки но почти винаги са неудачни
              преглеждай основно системата и ако всичко е наред - не се занимавай с глупости
              марков антифриз и ремък - за мен поне задължителни
              виското чисто ново като е студено и аз забелязвам че за 2-3 мин е зацепено- после отпуска
              като го хванеш и колата загрее до температура за зацепване ще почустваш тласъци в ръката като се опитва да зацепи
              дано съм бил полезен
              BMW X6

              Коментар


              • #22
                До: Eл. вентилатор или вискомуфа?

                Братле,пробвай на студен и загасен мотор да завъртиш перката на ръка,не трябва да има инерция,а да спре почти веднага или на има-няма четвърт оборот!А пробва ли да смениш термостата?Имах БМВ-525 с вискомуфа,която не работеше и доста често загряваше,застопорих я с нитове и от тогава 2г.нямаше ядове!Перфектна работна температура на двг,само дето при подаване на газ се чуваше свистене от перката.Мое мнение!!!--- виското работи,докато се скапе и двигателя започне да загрява над нормалния работен режим поради причината,че не увлича.А при теб не ще да загрее!Няма какво да и се строши вътре в нея.Когато е студен мотора е нормално да следва оборотите,също и когато е загрял на 92-93гр.пак започва да увлича.Намери междинен момент на градусите и пробвай въртенето на виското!Успех.

                Коментар


                • #23
                  До: Eл. вентилатор или вискомуфа?

                  Ако ползвам опита ти колега Veshter излиза,че понеже помпата нищо и няма муфата при мен не е постоянно зацепена.Все е напредък,благодаря.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Eл. вентилатор или вискомуфа?

                    Момци, спрете да си подритвате здравните книжки, като пробвате виското при работещ мотор с ръка ....
                    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                    Неизвестен мъдрец

                    Коментар


                    • #25
                      До: Eл. вентилатор или вискомуфа?

                      аз моето го хванах и тогава жената запали
                      трещян заек съм
                      BMW X6

                      Коментар


                      • #26
                        До: Eл. вентилатор или вискомуфа?

                        Първоначално публикуван от maxxx Преглед на мнение
                        Наистина ли няма ясен кртерий за неотцепваща муфа.
                        Няма ясен критерий, защото няма как обективно да премериш величините. А те са - обем въздух при дадена температура. Тук хората споделят "аз на моята така и така", "на един приятел пък...", "като хванеш перката с вестник"... и т. н.
                        Има обаче една закономерност - питаш ли за виското, значи имаш проблем и то най-често не само в него. За да се изолира то като проблем просто се сваля и се кара без него, като се следи зорко температурата. Ако всичко е наред с нея, когато караш със скорости над 30 км/ч, особено в този сезон, значи всичко е наред с другото в охлаждането, остава само муфата да те притеснява, че върти без да има нужда от нея. Това означава само шум и разход в повече.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Eл. вентилатор или вискомуфа?

                          По въпроса за или против виско муфата ще дам едно примерче : Преди доста време карах един Москвич 412 , който заводски беше с Ладов термостат - ъгъла на отворите беше азличен . Монтирах след лека преработка и изместване на радиатора мах . напред ел . перка пак от Лада . Управлението беше с ц - к ключе .Резултата видим . Москвича започна да загрява доста бързо . Това намали разхода защото връщах смукача по - бързо . Разбих и мита , че на М - ча му трябват 40 км за да се осети парното . В момента покарвам една служебна Лада Нива , която заводски е с два ел . вентилатора . Загрява за норматив . Разликата с постоянно зацепената вентилаторна перка с шест витла на по - старите модели е голяма . Лично мое мнение е , че ел . вентилатора пести енергия и гориво поради факта , че работи кратко и има обороти независими от оборотите на ДВГ .
                          MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Eл. вентилатор или вискомуфа?

                            Стефко,на студен мотор точно това е поведението на перката.От там на татък е магията-да или не.Ако знам че муфата има само счупено положение да не охлажда спирам с въпросите и предположенията.Утре ще гледам стрелката на таблото да е на никъде и пак ще пробвам с парцала.Дано Kuzdov да не е прав-че нямаме подфорум Бърза помощ.За нас дето се ровим по жипките това е неуточнено като проблем,ами по-младите ентусиасти?Поне тая тема ако я прочетат да им е полза или наръчник-както дойде.Желая го от сърце-честно!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Eл. вентилатор или вискомуфа?

                              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                              Няма ясен критерий, защото няма как обективно да премериш величините. А те са - обем въздух при дадена температура. Тук хората споделят "аз на моята така и така", "на един приятел пък...", "като хванеш перката с вестник"... и т. н.
                              Има обаче една закономерност - питаш ли за виското, значи имаш проблем и то най-често не само в него. За да се изолира то като проблем просто се сваля и се кара без него, като се следи зорко температурата. Ако всичко е наред с нея, когато караш със скорости над 30 км/ч, особено в този сезон, значи всичко е наред с другото в охлаждането, остава само муфата да те притеснява, че върти без да има нужда от нея. Това означава само шум и разход в повече.
                              Тъй де.Ако разхода е ненормален?Писано е за едни 8 коня назад-те на моя мотор и така не са много.То сега спри-тръгни и евентуалния проблем с виското;после газаджиите лъжели.То и последното е истина-остава упованието че газта е най-евтина.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Eл. вентилатор или вискомуфа?

                                Виското е наред.Откачих кабела на бобината след като работи 15-на минути.Хванах перката с парцала и накарах жената да "запали".При старта се усеща усилие в първия момент,но като срещне съпротивление охлабва чувствително-даже я врътнах на обратно докато стартера въртеше мотора.Благодаря на всички!
                                Обаче термостата е нов(7-8мес.),но когато стрелката е още в белия сектор,горния маркуч към акумулатора е топъл.По същото време пипах изпарителя-беше два пъти по-топъл.Да не би да не затваря напълно термоса-или за този мотор е нормално?Да съм си купил пръчка от ауто+?То тука "Алиса в страната на ..."не е новост,но при вас как е.Че и е меко времето-ако не е нормално да го сменям навреме.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X