Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение

    Топлинното число на свещите е важно изобщо за работата на двигателя (независимо дали се кара на бензин , пропан-бутан , или метан ). Пресмята се задължително още от производителя , като е възможно последния да дава препоръки за свещи от различни производители , което не изключва използването и на не-препоръчани , стига да е спазено топлинното число.
    За "топлинното число" се опитах да се изразя максимално кратко(хващам се, че многословя), а се е получило и леко грешно - би трябвало да напиша ".....Топлинното число на свещите е важно (ама за разхода на гориво)......". В никой случай не искам да те отрчам, че то не е важно за добрата работа на двигателя ..... която в крайна сметка резултира в разхода на гориво. Евентуални ускорени износвания на свещи и на двигател няма да коментирам, не са по темата.
    Като цяло исках да му кажа, че проблемът му към момента не е в свещите (аз мисля така, колкото ми стига вътъка и колкото информация имам). А не че не трябва в един момент да прецезира и свещите.
    Що се отнася до "съвецките" изследвания - не искам да следвам примера ти и да изпадам в безсмислени заяждания. Не виждам с какво съм те подразнил - казах каквото мисля и до голяма степен - защо мисля така. Справочници всички можем да четем, а напоследък и лесно се пействат.
    Човекът има проблем и полага маскимални и масимално интелигентни усилия да го реши. Не е ли по-добре на базата на твоя опит да му предложиш начин за справяне с проблема. На мен досега поне веднъж си ми бил полезен с мненията си, защо не и на него.
    А темата за свещите, топлинните числа, междуполюсните разстояния и още подробности в тази посока е интересна и ако някой я отвори .... можем да продължим там.
    ОФБ ДБ X22SE
    Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

    Коментар


    • #32
      От: ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

      Първоначално публикуван от boombeto Преглед на мнение
      Измерих температурния датчик и при 7 градуса имах 1560ом а като запалих и загря да речем че нормално е 80 градуса имах 250ом
      Знаеш, че има два температурни датчика, нали. Единия е само за стрелката на таблото, другия подава информацията си само на компютъра. Моят двигател е леко различен от твоя и при мен датчикът за таблото е на термостата. Той не влияе на компютъра по никакъв начин.
      Мисля си, че в този клуб има достатъчно хора, които поне веднъж са изпадали в твоето положение. Аз лично с тази кола такъв проблем не съм имал. Поради което разсъждавам малко теоретично. Но поне опитвам.
      Преди година измервах изменението на съпротивлението на този "външен" датчик по други причини и макар, че не пазя листчето, по спомен имаше подобни стойности.
      Последно редактирано от bogilloff; 30-03-15, 22:20.
      ОФБ ДБ X22SE
      Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

      Коментар


      • #33
        От: ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

        Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
        ......
        Като цяло исках да му кажа, че проблемът му към момента не е в свещите .....
        Ама разбира се , че не е в свещите Колегата е написал още в първият си пост , че ги е сменял - и пак същия проблем.
        Съвсем отделен е въпросът , че самият той поиска каталог за свещи , та му пуснах каквото имам под ръка.

        Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
        ...
        Що се отнася до "съвецките" изследвания - не искам да следвам примера ти и да изпадам в безсмислени заяждания. Не виждам с какво съм те подразнил - казах каквото мисля и до голяма степен - защо мисля така.....
        Ако си го схванал като заяждане - извинявай .
        Аз го споменах единствено за да не вкараме неволно човека в заблуда : съветът ти да увеличи междуелектродното разстояние ше влоши още повече нещата и нищо друго !

        Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
        ....
        Датчика за температурата на въздуха, предполагам, че не играе при палене. Ако някой има сигурна информация за обратното- да каже, щото е важно......
        Уха ! Играе и още как ! Мене питай . И то не само при палене , ами при всички режими на работа . Само дето при неизправен датчик картината е различна .

        Първоначално публикуван от bogilloff Преглед на мнение
        ..... (при положение, че двигателя работи добре на газ, разбира се)....
        Там е работата , че май и на газ не работи добре , доколкото схванах , ето :

        Първоначално публикуван от boombeto Преглед на мнение
        ....Това е единия проблем а другия е ,че като си карам на газ докато е студен двигателя си работи супер а като загрее започва едно хълцане и прекъсване в ниските до 2000об и след това се изрязва без проблем!.....
        .. и точно това е смущаващо .

        От цялата работа , след като колегата е сменил 2-3 дебитомера , кабели , свещи , палец , капачка на делкото , възд. филтър и стъпков мотор , .... остава единствено несменяна още ламбда сондата .
        .... или при някое от поредните замервания , нещо да е пропуснато (не знам колко е читав майстора) .
        Тъй като дефекта очевидно е в смесообразуването , на мен все ми се чини , че стававъпрос за датчик , подаващ грешна информация на компа , ама нека първо да провери и ламбдата , както препоръчаха колегите тук .
        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

        Коментар


        • #34
          От: ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

          Здрпвейте пак,за проблема на бензин за сега не съм направил нищо,че заплатката е далече още но на газ има доста дълги моменти в които си форсира и върви супер,явно трябва да търся хлабав или прекъснат кабел що се отнася за газ!

          Коментар


          • #35
            От: ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

            Може по някаква причина да смесва двете горива, огледай кабелите на газовата. Изключи бензиновата помпа и покарай за проба...
            ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

            Коментар


            • #36
              От: ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
              .
              Тъй като дефекта очевидно е в смесообразуването , на мен все ми се чини , че стававъпрос за датчик , подаващ грешна информация на компа , ама нека първо да провери и ламбдата , както препоръчаха колегите тук .
              (Само да вметна - не са необходими извинения, няма за какво).
              Да, разбира се и аз мисля че става въпрос за датчик. Един двигател с инжекция не може да се "удави", точно защото компютъра на базата на информация от датчиците не го позволява. А по негово описание (и негова констатация) при палене на бензин двигателя се държи като удавен.
              За да се хване датчика (щото са много и тоталната им или последователната им промяна не е без пари) е добре да се изключат онези, които не играят при палене и да се съсредоточи върху останалите. Според мен (ако някой има друга информация да каже, щото аз я карам на "прочетено някога" или "разумно предположение"), при тази генерация инжекции - при палене компютъра не взема предвид показанията на "ламбдата". Едва ли се включват и показанията за "температура на въздуха", по лесно е да се "сипе" още "малко" гориво и да се наблегне на останалите показания при палене. Оставащите фактори при палене са "свещи"(кабели бобина), горивоподаваща система (помпа, регулатори, дюзи), "стъпков мотор" (що жаргона е такъв не знам, то си е електрически клапан, ако ще и регулируем да е ), "дебитомер" и Crank, и Camshaft сензори. Доколкото мога да чета схемата, с която разполагам за C20Ne (моя двигател е X20Se), camshaft сензор и двата двигателя нямат. На схемата за C20Ne се мъдри някакъв "pulse sensor", който играе "crankshaft".
              Това са възлите, поради които двигателят се затруднява с паленето си. Те и останалите може да са причина за лоша работа на двигателя, но само тези - да не може да се запали. Те трябва да са приоритетни при търсене на проблема.
              1. Горивоподаваща система - подменено, помпа, дюзи. Но все пак не е проверено налягането в рейката(регулатор). По странични показания, трябва да е наред (то к'во ли и е наред на една кола в нашите ръце ама .....).
              2. "стъпков мотор" - проверен условно. Това, че намоктата е здрава и клапана се движи при подаване на напрежение от акумулатора, все още не е гаранция за правилна работа. Той трябва да регулира прецизно притока на въздух при затворен дросел (празен ход), а и преходния режим. Тъй че само тази проверка не е достатъчна. Предложих му (сега вече ще се изразя максимално точно) да отвори принудително клапата максимално (както я е проверявал, че работи) при загрят двигател и да опита да запали на бензин. Ако успее поне за малко - проблемът е там (най-вероятно в кабелите).
              3. "Дебитомер" - честно казано, не искам да разбирам от дебитомери. Моят е здрав, метановата ми уредба е "инжекция", нямам предпоставки за прецакването му (да не чува дявола). Вероятностно 60% проблема да е там (за дърти и майсторени в България коли винаги трябва да се проверяват и кабелите и куплунзите).
              4. За crankshaft сензора нека някой друг да "пофилософства" - също е причина за черен пушек.

              Що се онася до свещите - тези, с които е сега - може да са причина за недобра работа но едва ли заради тях не пали. А за междуполюсното разстояние - топлинното число не е пряко зависимо от него. Правил съм си много екперименти с междуполюсното разстояние на свещите не само с моите коли и последно на камиончето съм го оставил 0.9 mm (по книга за тези беше 0.8 а на самите свещи, с тях пристигна, варираше 0.6 - 0.7 mm). С 0.9 mm колата ми се струва по-пъргава на метан (на бензин не съм усетил разлика, само паля на бензин). И като че ли разхода поспадна ама това последното твърдение ...... реално е трудно доказуемо. Като сложих метановата уредба преди 4 г. - смених "оригиналните" свещи (аз за щяло и нещяло свещи не сменям ама ...). След 6 месеца едни "търговци" ме навиха да си взема други свещи, били специално за метан, такситата само с такива карали ......, приятели, айде на не им скърша хатъра. И втория комплект не ми хареса (пак 6 месеца). Изрових "оригиналните", изчистих ги на песъкоструйка, оправих им разстоянието и съм най-доволен от тях. Да купуваш в България акумулатори и свещи "по марка" е ...... Държа един Бош Силвър за доказателство (или Варта Силвър, тъй или иначе, не обръщам внимание на надписите).
              Има и още една възможност за проблемен датчик с подобен ефект - датчикът за положението да дроселната клапа има един допълнителен контакт, който е затворен при затворен дросел. Ако той е "постоянно отворен" може да предизвика подобна лоша работа на бензин.

              А има и още една възможност - дойде ми на ум вчера. Имам познат, който кара фронтерата само на газ (няма бензинова помпа) и е изместил центровката с един зъб на ремъка. Твърди, че така върви по-добре на газ. Не знам той ли си го е измислил или е почерпил някакъв повсеместен "опит" (в събота ще го питам). Ако има такава "практика" (аз много не обръщам внимание на такива митове, докато не ми обяснят - защо е така), тая фронтера и тя е вървяла само на газ ......

              Да, действително се каза, че на ниски обороти на газ не е много добре, ама ..... нищо не казва за газовата уредба, най вероятно не е инжекцион, но ако е с ламбда контрол - ламбда сондата почва да има значение. Може да не е добре регулирана самата уредба. При обикновените газови - добрата работа в целия оборотен диапазон е "добро пожелание", или пък 15 на 100 градско е "добро пожелание", ако оправи оборотите .... Това е един още по-лош филм. Може да е от изпарител, не мога да коментирам това, на метан съм. Мисля си, че е "развита" за да осигури високите обороти и се дави при по ниските - ама това да го мислят и пишат тия които имат опит там.
              ОФБ ДБ X22SE
              Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

              Коментар


              • #37
                От: ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

                Пропуснал съм информацията, че датчикът за температура на въздуха има значение при палене. При това положение моите "предположения" опадат. Моята представа за ролята на този датчик е - допълнителна корекция на количеството на горивото за впръскване, заради изменението на количеството на въздуха, породено от различната му плътност при различни температури. Мислех си, че при палене (50 - 100 оборота в минута) не са издребняли чак толкова много в сметките а са се осигурили с едно прилично количество гориво, съобразено само с температурата на двигателя.
                Каза, че признаците са други. Нямам представа какви може да са но си мисля, че некоректен такъв датчик може да доведе до некоректно изчислено количество гориво и в единия от вариантите до преобогатяване на сместа.
                Впрочем, каза се, че датчикът за температурата на двигателя е проверен. Той е отговорен за нормалната работа сигурно при всички режими на работа на двигателя. Имам леки подозрения, че не е проверен правилния датчик.
                Накрая сигурно ще излезе нещо тъпо, но ми става все по интересно.
                ОФБ ДБ X22SE
                Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                Коментар


                • #38
                  От: ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

                  Има правило - когато си консумирал алкохол да на постваш!
                  Много на висок стил взехте да пишете бе колеги!Не всички сме запознати.В крайна сметка къде е датчика за темп. на въздух - в дебитомера или не?И в крайна сметка какво стана с измерването на сондата
                  C20Nе '94 KБ

                  https://www.youtube.com/watch?v=SJ7ganVQGjA&t=7s

                  Коментар


                  • #39
                    От: ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

                    Здравейте,много съм благодарен за всичката информация която получавам!
                    За ламбда сондата съм уверен,че не играе за палене и доколкото знам от много хора ако я сменя само ще ми падне разхода с литър.Датчик на температурата който аз мерих е не този който е за арматурното табло и се намира на термостата а този който си е с куплунг и два кабела и се навива в главата,аз мисля че датчика за ъемп на въздуха е в дебитомера.Като си работи на бензин вадя куплунга на дебитомера и колата гасне,занчи дебитомера бачка така ли е?
                    За сега ще се спра малко,че парите за ремонти свършиха до следващата заплата!

                    Коментар


                    • #40
                      От: ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

                      Абе колеги не мога да разбера аз ли съм бая едричък или волана на фронтерката стои ниско и ми е трудно да влизам и излизам,не е ли чупещ се тоя волан?На пластмаските отдолу има правоъгълна дупка като че ли е имало лостче за чупещ волан ???

                      Коментар


                      • #41
                        От: ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

                        Първоначално публикуван от boombeto Преглед на мнение
                        Абе колеги не мога да разбера аз ли съм бая едричък или волана на фронтерката стои ниско и ми е трудно да влизам и излизам,не е ли чупещ се тоя волан?На пластмаските отдолу има правоъгълна дупка като че ли е имало лостче за чупещ волан ???
                        И аз я имам същата дупка, колега... май някои от моделите ни имат такава екстра, при мен за съжаление е само дупка Датчика за темп. на въздуха при мен е на маркуча между дебитомера и дросела, но при твоя двигател мисля, че е в големия блок не дебитомера.

                        Първоначално публикуван от emilganev Преглед на мнение
                        Има правило - когато си консумирал алкохол да на постваш!
                        Много на висок стил взехте да пишете бе колеги!Не всички сме запознати.В крайна сметка къде е датчика за темп. на въздух - в дебитомера или не?И в крайна сметка какво стана с измерването на сондата
                        Тук има едни пичове, които постват само на две ракии! Ако пишеш срещу написаното на Божилов от Русе мисля, че не си прав, човека разсъждава тук и разсъжденията му са правилни!
                        Сондата се мери със специален уред (осцилоскоп), или едно устройство със светодиоди, което може да си ги сглоби всеки, който разчита схема с електронни елементи и да държи поялник! Аз си направих такова.
                        ОФА КБ X20SE + метан

                        Коментар


                        • #42
                          От: ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

                          Иронизирах себе се!Аз бях порядъчно почерпен
                          C20Nе '94 KБ

                          https://www.youtube.com/watch?v=SJ7ganVQGjA&t=7s

                          Коментар


                          • #43
                            От: ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

                            Първоначално публикуван от boombeto Преглед на мнение
                            Здравейте,много съм благодарен за всичката информация която получавам!
                            За ламбда сондата съм уверен,че не играе за палене и доколкото знам от много хора ако я сменя само ще ми падне разхода с литър.Датчик на температурата който аз мерих е не този който е за арматурното табло и се намира на термостата а този който си е с куплунг и два кабела и се навива в главата,аз мисля че датчика за ъемп на въздуха е в дебитомера.Като си работи на бензин вадя куплунга на дебитомера и колата гасне,занчи дебитомера бачка така ли е?
                            За сега ще се спра малко,че парите за ремонти свършиха до следващата заплата!
                            Ти все пак успяваш да го закрепиш да рабти на бензин, вероятно след като се запали на газ и загрее.
                            За дебитомера - най-грубо казано - да. Приема се, че бачка. Възможно е заради неточни отчитания да създава проблема ти, но е малко вероятно. При колите, карани на газ (с обикновена казова уредба), повреден дебитомер означава тотално унищожен.
                            Моят дебитомер е на въздухопровода до кутията за въздушния филтър, след него (на средата на въздухопровода) е датчика за температура на въздуха, на отделен куплунг. Не зная как е при твоя двигател, C20Ne почти не съм разглеждал. Възможно е, както някой вече каза, да са в общ блок.
                            Бях написал, че при датчика за положението на дроселовата клапа има допълнителен контакт за индикация на затворен дросел, но от схемата за двигателя ти (тази, която имам) се вижда, че няма такова нещо.
                            Моята е с чупещ се волан. Но една друга, също като моята, и същата година - няма, въпреки, че има празно място за лостчето. Тя пък има климатик.
                            Моята, макар и рядко, веднъж на два три месеца заработва неравномерно на ниски обороти и оправям нещата с изваждане и пъхане на куплунга на датчика за дроселовата клапа(това е на метан, никога не съм карал на бензин продължително). Все се каня да разгледам нещата в подробности ама ..... . Най вероятно е кабел - газаджиите от там са взели иформация към Timing Advance процесора и може нещо да се пообъркват нещата с допълнителния кабел.
                            Пробвай, докато работи на газ да изключиш датчика за температурата на двигателя. Ако допусне работа с изключен датчик, виж дали има разлика при работа на газ (или пак в ниските обороти не работи добре.)
                            Как палиш на газ. С натиснат педал на газта и с повече въртене?
                            Като проверямаш датчиците, проверявай и кабелите към тях - провери масата към всеки датчик (очевидно работиш добре с мултицет). Провери и сигналните кабели (към компютъра). И най-евтините мултицети имат позиция за измерване на PN преходи. През перата на куплунзите мериш PN преходите (най-общо казано) на входа на компютъра. Ако нещо не е наред - най-вероятно е прекъснат или окъсен кабел. И не бързай да купуваш и подменяш датчици.
                            Трябва да провериш и датчика за положението на коляновия вал. На схемата пише Pulse sensor. Само от това не може да се разбере дали е датчик на Хол (най-вероятно не) или някакъв индукционен тип. От неговите нередовни показания също може да се получат черни пушеци на бензин. На газ няма как да има черни пушеци. И най-накрая за изместен зъб на ангренажния ремък. В едната посока пак трябва да има черни пушеци.
                            ОФБ ДБ X22SE
                            Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                            Коментар


                            • #44
                              От: ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

                              аз от толкова мнения забравих дали си писал ама на газ как бачка?
                              Range Rover p38 4.0 V8 2011-2013-R.I.P.
                              Opel Frontera A 2.3TDI-RIP-->2.5 V6 -Long live the Scrap.
                              "Кучетата лаят-кервана си върви"

                              Коментар


                              • #45
                                От: ОФА КБ 2.0сс 115кс проблем!!!

                                На газ загрее ли прекъсва в ниските но не винаги,появява се на няколко дни и понякога е за повече от ден.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X