Та за въпросната "Фронтера"!!!Преди да пиша за всичките проблеми на моя човек с джипката,явно съм забравил да пиша за сегментите:Първо с тях започнахме - сменени са с нови,елипси или ръбове в цилиндрите не се установиха!Но дори и след тази интервенция все същото.На въпроса на "МАХХ" "ЦАПА ЛИ КЮНЕЦА И БАРА ЛИ МАСЛО" - ДА бараше маслото около 1лт на 1000км???Но след смяната на сегм.маслото не му е мърдало вече на около 5000км.А за ауспуха интересно,че все още е оцапан.Прочетох по горе,че компресията на ДВГ се измервала при студен двигател?Ами имам един въпрос:защо когато двигателя не е загрял "дърпа" повече и работи по-стегнато,а когато е на 90гр.сякаш "дрънчи"- работи по шумно и пада мощността му?Та моля,тъй като това на студен или на загрял двиг.се измерва компресията - не ми е известно,да ме светнете по-подробно защо трябва да е на студен-нещо не се вързва????Предварително благодаря!..
Тя след като е бутала масло,скоро ауспуха няма да се изчисти.Сега като маслото стои-майната му на кюнеца.Обаче това,че студена върви по-добре,а тогава режима е обогатена горивна смес ме навежда на мисълта за дърпане на въздух от неправилно място и като спре режима на обогатената смес да става прекалено бедна.Напиши какво ти изписа самодиагностиката.Не те подценявам,но да не би да не си разчел правилно всичките мигания на лампата.Като сте отваряли мотора, компа трябва да каже какво има по електриките.Казвам ти че е много умно добиче.Другата причина я предположих и съм сигурен,че не ти се гърчи.И аз се въртях кат обран евреин,ама след една камара проба-грешка разпилях таблото без никаква гаранция,че там е кахъра и моите грижи приключиха.Още нещо за размисъл-ами ако е бедна сместа не би трябвало да гори много,освен ако не усещаш че натискаш газта прекалено,спрямо твоята.Още нещо този път простичко-разкачете ауспуха преди катализатора оставете го да виси и се разходете.На голфчето ми преди десетина години мотора гореше масло и се беше затлачило гърнето-с тази проба се смаях колко можело да върви след ремонта.
....Компресията на двигател се мери само когато е достигната номиналната температура защото тогава са най-реални стойностите ти както пише че при загрял двигател налягането е 10атм. а при студен 7-8атм. си малко в грешка.При повишаване на температурата метала се разширява а при изтиване се свива затова измерванията се правят при загрял двигател.
Първо - добре дошъл отново....
Второ - не си прав...
За разширението на метала си прав, но при достигната работна температура измерването не ти носи почти никаква полезна информация. Особено при дизел. И за бензинов двигател също е от голямо значение, защото при студен двигател можеш да получиш представа за общото състояние на сегментите и клапаните. Възможно е в тоя случай да са пренатегнати (или неплътно прилягащи клапани), затова написах да се направи теста с маслото. Може да се измери и компресия на студен и после на топъл двигател. Но при всички случаи смятам, че причината за високия разход и липсата на мощност се крие в ниската компресия.
"Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
педварително казвам че че изказването ми ще разбуди много спорове но,меренето на компресия е една голяма глупост ,тя се ползва да се открият разликите между различните цилиндри,компесията е съвкупнос от много фактори-клапани ,сигменти,елипса на цилиндри,гърбици на распределителен вал,стартер,акомулатор,температура,протичане на масло в цилиндара било то от сигментите или от водачите,,,,,,,,,наи правилно е да се мери след дълък престои за предпочитане на сутринта за да се е стекло маслото ,а и тези които мерят компресия на дизел ги интересува дали ще палят зимата----а плюс товакомпресията на на опел 2,0 ne е 9/1,xe 10.5/1------- п.п. наи добрия и наи износен двигател имат еднаква компресия
Верно ще разбуниш духовете... Ама това 9/1 и 10,5/1 е степента на сгъстяване, не компресията. Според тая
таблица http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=10733 трябва да е 13-14 атм. Вярно, че компресията зависи от много фактори, но иначе как да се направи диагностика за състоянието на цилиндрите и клапаните.
Благодаря. Тест буксата я знам, сега остава да намеря тая джаджа на кво прилича и да видя на колко е включена.
Няма как да я объркаш.Два куплунга един до друг-този към радиатора е 8-пинов-той е диагностичния.Другия към калника е октан-коректиращия.На едната страна пише Н95,на другата-Н92.Което виждаш,това е текущото положение.
Не знам аз ли не гледам както трябва или на моят двигател Х20SE това нещо го няма. Пак отивам да гледам , но данеби при този мотор коректора да е автоматичен. Виждам само една букса и това е диагностичната. Ако има колеги със същият двигател нека проверят как е при тях положението.
Поздрави.
Колеги благодаря на всички от сърце,от мен и от името на моя човек за това,че всички бяхте отзивчиви и помогнахте на приятел,който наистина имаше нужда от помощ и съвет от знаещи и патили!..."Фронтерката"се кротна и всичко е ОК!..Темата според мен не беше излишна поради две причини:1.Помощ в нужда и 2.все някой ще види нещо полезно и може би ново.Успех на вс.
Коментар