Колеги аз имам ОП-КОМ версия 1.44 и чете ОФА ДБ 97' Х22ХЕ букса 16 пин-а, не съм пробвал АБС-а обаче. Като купихме с баща ми Фронтерата светеше като елха, чека не гаснеше. Имаше изгармял дебитомер и докато намеря читав го заместих с батерия 1,2 волта. После трябваше да лъжа и за ламда сонда, решението беше импулсно генераторче по схема или ламда емулатор и така , при мене чете ОП-КОМ.
За да не пускам нова тема... само да споделя, че си купих от китайски сайт ELM327 с Bluetooth и май си дадох парите на вятъра. Отгоре на всичко преди да го подкарам си купих за около 7лв. и софт. за Андроид програмата Tourge. Телефона се закача с адаптера и си комуникират, но самия адаптер не прави никакава връзка с ECU-то... Софтуера автоматично сменя различни протоколи за да накара адаптера да си говори с компа на колата, ама дрънки... Самият софтуер разпознава адаптера и информацията, която дава за него е, че голяма част от тези машинки просто не работят. Преди време с един приятел тествахме един адаптер (не помня дали беше с ELM327 чип) пак откровен китаец, но с USB и го вързахме с лаптоп - работеше т.е. проблема явно не е в компа на колата. А започнаха да ми минават и такива мисли, защото покрай метановата уредба имам разни джаджи една, от които чисти грешките в компа, т.е. има връзка с него. Мислих си да не би да е прекъсната някоя комуникационна връзка на компа към OBD2 буксата и там да е вързан контролера, който чисти грешки... Ще трябва да тествам адаптера и на друга кола и тогава ще им пиша мили думи на китайчетата... ако има желаещи, пишете на лични!
За да не пускам нова тема... само да споделя, че си купих от китайски сайт ELM327 с Bluetooth и май си дадох парите на вятъра. Отгоре на всичко преди да го подкарам си купих за около 7лв. и софт. за Андроид програмата Tourge. Телефона се закача с адаптера и си комуникират, но самия адаптер не прави никакава връзка с ECU-то... Софтуера автоматично сменя различни протоколи за да накара адаптера да си говори с компа на колата, ама дрънки... Самият софтуер разпознава адаптера и информацията, която дава за него е, че голяма част от тези машинки просто не работят. Преди време с един приятел тествахме един адаптер (не помня дали беше с ELM327 чип) пак откровен китаец, но с USB и го вързахме с лаптоп - работеше т.е. проблема явно не е в компа на колата. А започнаха да ми минават и такива мисли, защото покрай метановата уредба имам разни джаджи една, от които чисти грешките в компа, т.е. има връзка с него. Мислих си да не би да е прекъсната някоя комуникационна връзка на компа към OBD2 буксата и там да е вързан контролера, който чисти грешки... Ще трябва да тествам адаптера и на друга кола и тогава ще им пиша мили думи на китайчетата... ако има желаещи, пишете на лични!
Здрасти,
адаптера отчита ли изпобщо комуникация към ЕКУ-то, моя ELM327 има диоди които светкат като видят еку-то. Друг вариант е да хванеш мултицета и да премериш буксата, трябва да има +5 и +12 волта и 2-3 маси ако помня точно. Аз моя + съм го прекъснал през реле че беше постоянен и ЕЛМ-то ми точеше акумолатора.
Ако имаш път към Малодст 4 звънни да го пробваме при мен, мога да те отърва на секундата ако работи
При бодването в конектора светва, като елха, а после мига когато софтуера го ръчка да сменя различни протоколи за да опитва комуникация с ECU-то. Иначе тествах и с друг софтуер, ама... макари... пак казва, че не може да установи връзка с компа. Ще помъдрувам още известно време и ще намина към Младост 4 ако се наложи А между другото ще взема и от приятеля ми онова работещото с USB-то да сравня това-онова....
От няколко дни имам Frontera B 2.2 16V бензин limited (уж) - май е от първите 1998 (1999 продадена). Докато я докарвах няколко пъти ми пресветна ЧЕК-а. Като я oглеждах успях да се свържа само с имобилайзер-а и централното с OP-COM-а. OPEL SCENNER-a изобщо не запали.
Сега боря да я кича с аларми и т.н. и да я обслужвам. За мой ужас открих, че компа на колата е "ISUZU 8093506891 LM 09350689 CORN" (като цяло на почти всичко пише ISUZU) и предполагам че там се корени проблема. Дори и с по-стари години и опити да подкарам връзката удрям на камък! На имобилайзер-а ми даде веднъж грешка " В0007 - No engine request received ". Моторът изглежда като опелският ( даже на капака на клапаните пише опел ). Навсякъде намирам, че компота трябва да е уж Multec ( при вас кой е) .
Имате ли идея комплектовката при мен нормална ли е(или е сбирщайн) и дали с ELM327 (предполагам от sklad66) ще тръгне комуникацията ?
От няколко дни имам Frontera B 2.2 16V бензин limited (уж) - май е от първите 1998 (1999 продадена). Докато я докарвах няколко пъти ми пресветна ЧЕК-а. Като я oглеждах успях да се свържа само с имобилайзер-а и централното с OP-COM-а. OPEL SCENNER-a изобщо не запали.
Сега боря да я кича с аларми и т.н. и да я обслужвам. За мой ужас открих, че компа на колата е "ISUZU 8093506891 LM 09350689 CORN" (като цяло на почти всичко пише ISUZU) и предполагам че там се корени проблема. Дори и с по-стари години и опити да подкарам връзката удрям на камък! На имобилайзер-а ми даде веднъж грешка " В0007 - No engine request received ". Моторът изглежда като опелският ( даже на капака на клапаните пише опел ). Навсякъде намирам, че компота трябва да е уж Multec ( при вас кой е) .
Имате ли идея комплектовката при мен нормална ли е(или е сбирщайн) и дали с ELM327 (предполагам от sklad66) ще тръгне комуникацията ?
Така е всичко си е Исузу. Само с ELM327 се чете тая кола.
Това ме успокоява ..... до някъде. В склада поне си признаха че техният вариант нестава.
Последен въпрос: при теб (fanatic) ELM327 коя версия е (1.3;1.4;2.0) и с какъв корпус е - едно цяло в черен корпус ( OBD букса с USB кабел ) или метална кутия ( с букси за кабели OBD+RS232 и USB)?
Явно само някоя модификация на кабела наистина работи с тези "компоти"!
Взех си и аз адаптор ELM327 с Torque Pro на телефона с надеждата да ми показва повечко данни, но има само най-общи неща: скорост, обороти, температура вода, налягане турбина и др. Разчитах на разход, евентуално температура на маслото в автоматика, но от списъка на различните подраздели свети само Компоненти. Като му дам да прави тест на системата, показва след време че май нямам $06 /протокол ли е кво ли?/ и нищо не дава накрая. Грешки твърди че нямам, но ABS-а си ми светва по няколко пъти дневно? Аз че съм тъп, тъп съм, но някой да има идея дали може нещо да барна или това ще е положението?!
Взех си и аз адаптор ELM327 с Torque Pro на телефона с надеждата да ми показва повечко данни, но има само най-общи неща: скорост, обороти, температура вода, налягане турбина и др. Разчитах на разход, евентуално температура на маслото в автоматика, но от списъка на различните подраздели свети само Компоненти. Като му дам да прави тест на системата, показва след време че май нямам $06 /протокол ли е кво ли?/ и нищо не дава накрая. Грешки твърди че нямам, но ABS-а си ми светва по няколко пъти дневно? Аз че съм тъп, тъп съм, но някой да има идея дали може нещо да барна или това ще е положението?!
ОП-КОМ-а е за Дизеловите ЕЛМ-то за бензинките. Автомата се чете перфектно с ОП-КОМ както каза брат ми. А среден разход, моментен и т.н си ги чете ЕЛМ-то без грешка но ти трябва софтуер който да ги смята.... Тоurque го прави.
Явно нещо трябва да ръчна че да тръгне разхода, защото нищо не показва?! Засега ровя из менютата и търся, намирам някакви два метода за мерене на температурата на трансмисията на GM? Сега и ОП-КОМ ли да си купувам?
Явно нещо трябва да ръчна че да тръгне разхода, защото нищо не показва?! Засега ровя из менютата и търся, намирам някакви два метода за мерене на температурата на трансмисията на GM? Сега и ОП-КОМ ли да си купувам?
Снощи се запознах по-обстойно с програмата и пробвах РАВа - там нещата са по-пълни и дава повече информация, даже си хванах две грешки и покрай тях забелязах, че не свети чека?! След това вече настроих правилно датчиците и доста неща тръгнаха и по Фронтерата - разхода със всичките данни по горивото, даже температурата на автомата се опитва да ми покаже, но засега -15 градуса - нещо не е наред. По маслото на мотора нищо не ми дава, нито налягане, нито температура, пробвах и един датчик на АБСа, но и там греда. Прави ми впечатление обаче, че се губи връзката между адаптера и телефона, засега съм го тествал само на къси разстояния и през уикенда ще му направя един по-сериозен преход да добия представа.
Коментар