Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фронтера Б 2.2 16 губи парното като загрее над 90-100 градуса??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Фронтера Б 2.2 16 губи парното като загрее над 90-100 градуса??

    Да бе да - байпас на парното .. и какво ще види.... че няма парно....
    Най-вероятно е спукал главата.
    Митаче, я пробвай като загрее двигателя, като включат два три пъти перките и ти "бЕга" парното, провери по някакъв начин капачката да ли пропуска въздух. Особено като изфорсираш двигателя. Ако си с преливник (разширителен съд) - още по-лесно - потапяш маркуча дето идва от радиатора към разширителя, форсираш и гледаш дали излизат мехурчета. Ако излизат - сменяш гарнитура и/или глава. Ако няма мехурчета - тогара търсиш грешка при свързването на изпарителя.
    Don't hunt IF you can't kill
    първо 0883 после 333 накрая 448

    LZ1BGD

    Коментар


    • #32
      От: Фронтера Б 2.2 16 губи парното като загрее над 90-100 градуса??

      Първоначално публикуван от Borizanov Преглед на мнение
      Да бе да - байпас на парното .. и какво ще види.... че няма парно....
      Най-вероятно е спукал главата.
      Митаче, я пробвай като загрее двигателя, като включат два три пъти перките и ти "бЕга" парното, провери по някакъв начин капачката да ли пропуска въздух. Особено като изфорсираш двигателя. Ако си с преливник (разширителен съд) - още по-лесно - потапяш маркуча дето идва от радиатора към разширителя, форсираш и гледаш дали излизат мехурчета. Ако излизат - сменяш гарнитура и/или глава. Ако няма мехурчета - тогара търсиш грешка при свързването на изпарителя.
      Байпас на газовата уредба, не на парното. Парното си го има, но се губи при над 90 градуса. Така пише в първия пост.

      Коментар


      • #33
        От: Фронтера Б 2.2 16 губи парното като загрее над 90-100 градуса??

        Първоначално публикуван от Borizanov Преглед на мнение
        Да бе да - байпас на парното .. и какво ще види.... че няма парно....
        Най-вероятно е спукал главата.
        Митаче, я пробвай като загрее двигателя, като включат два три пъти перките и ти "бЕга" парното, провери по някакъв начин капачката да ли пропуска въздух. Особено като изфорсираш двигателя. Ако си с преливник (разширителен съд) - още по-лесно - потапяш маркуча дето идва от радиатора към разширителя, форсираш и гледаш дали излизат мехурчета. Ако излизат - сменяш гарнитура и/или глава. Ако няма мехурчета - тогара търсиш грешка при свързването на изпарителя.
        С тия смехотворни съвети ти ли ще му платиш смяна на гарнитура и шлайф на главата + гумички на клапаните + напасване? И казваш първо да си смени гарнитурата а после да гледа дали е вързан правилно изпарителя и дали проблема не е в радиаторчето което ще му струва 2 лв. за маркуч и 2 лв. за скоби?
        Хайде за напред да прочетеш темата от начало да помислиш и после да даваш от тия съвети. А и като гледам си виждал фронтера и такъв мотор на снимка, не знаеш нито дали е с разширител нито как е организирано обезвъздушаването нито даваш точен съвет как да се провери капачката.
        От такива безсмислени постове и безпочвени съвети хората са измислили израза "форумни герой"
        no signature no problems

        Коментар


        • #34
          От: Фронтера Б 2.2 16 губи парното като загрее над 90-100 градуса??

          Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
          Байпас на газовата уредба, не на парното. Парното си го има, но се губи при над 90 градуса. Така пише в първия пост.

          Като отвори големия кръг и антифриза търси прохода с най-малко съпротивление. Ако радиаторчето е запушено съответно има тапа и като отвори големия кръг антифриза си подминава радиатора и хоп няма парно. Байпаса на парното включва и байпас на газовата но мисля че това го споменах по-рано в темата.
          no signature no problems

          Коментар


          • #35
            От: Фронтера Б 2.2 16 губи парното като загрее над 90-100 градуса??

            ОК.Ще пробвам.Чудя се какво да налея в радиаторчето на парното за да го почистя.

            Коментар


            • #36
              От: Фронтера Б 2.2 16 губи парното като загрее над 90-100 градуса??

              Първоначално публикуван от mita4eto1977 Преглед на мнение
              ОК.Ще пробвам.Чудя се какво да налея в радиаторчето на парното за да го почистя.
              С оцет-личен опит
              Пълниш почти догоре, като затапваш единия отвор, поизчакваш и започваш да джуркаш(разклащаш), докато ти отмалеят ръцете!След половин час повтаряш процедурата, след още половин пак и после изплакваш перфектно с вода.Аз бих го оставил да кисне повечко, но има риск, ако е тръгнал да позагнива тук-там да се скапе, затова ти решаваш.В краен случай ще го смениш с нов, което е най-добрият, но и най-скъп вариант.
              Ще получиш и други съвети-избери, който искаш и после пиши, ок?

              П.С. М/у другото всеки месец чистя парната ютия в къщи, като и сипвам оцет, или едно пакетче лимонтозу, вкл. на мах и пускам парата-не е истина какво излиза!Важно-ако ютията е ползвана продължително време(години) е възможно паропроводите да се задънят тотално от разложената гняс!
              Последно редактирано от mbenz; 22-11-11, 16:43. Причина: допълнение
              много автомати-слаби резултати!

              Коментар


              • #37
                От: Фронтера Б 2.2 16 губи парното като загрее над 90-100 градуса??

                Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                С тия смехотворни съвети ти ли ще му платиш смяна на гарнитура и шлайф на главата + гумички на клапаните + напасване? И казваш първо да си смени гарнитурата а после да гледа дали е вързан правилно изпарителя и дали проблема не е в радиаторчето което ще му струва 2 лв. за маркуч и 2 лв. за скоби?
                Хайде за напред да прочетеш темата от начало да помислиш и после да даваш от тия съвети. А и като гледам си виждал фронтера и такъв мотор на снимка, не знаеш нито дали е с разширител нито как е организирано обезвъздушаването нито даваш точен съвет как да се провери капачката.
                От такива безсмислени постове и безпочвени съвети хората са измислили израза "форумни герой"
                Аз пък незнам ти едно време дали си имал "четене с разбиране". Незнам какво четеш и какво разбираш.
                Имах предвид да провери за спукана глава и/или духнала гарнитура, и така да "отметне" тази възможност. Защото ако разбирам правилно от другите опити файда няма. И чак тогава ако не е глава, да търси другите причини. Аз поне бих почнал от проверка за сериозни повреди като глава/гарнитура, и после ще търся по-леки повреди, особено ако вече съм сменял капачки и др. неща.

                П.П. Относно това дали съм виждал двигател... може би съм съм "отворил" и успешно "затворил" малко повече отколкото ти въобще си виждал (казвам го без да те познавам, както и ти ме класифицираш, без да ме познаваш), но това беше преди години и простете, но не мога да помня всичко наизуст, не съм каталог. За мен беше важно да обясня принципа.
                Последно редактирано от Borizanov; 22-11-11, 18:53.
                Don't hunt IF you can't kill
                първо 0883 после 333 накрая 448

                LZ1BGD

                Коментар


                • #38
                  От: Фронтера Б 2.2 16 губи парното като загрее над 90-100 градуса??

                  Първоначално публикуван от Borizanov Преглед на мнение
                  Аз пък незнам ти едно време дали си имал "четене с разбиране". Незнам какво четеш и какво разбираш.
                  Имах предвид да провери за спукана глава и/или духнала гарнитура, и така да "отметне" тази възможност. Защото ако разбирам правилно от другите опити файда няма. И чак тогава ако не е глава, да търси другите причини. Аз поне бих почнал от проверка за сериозни повреди като глава/гарнитура, и после ще търся по-леки повреди, особено ако вече съм сменял капачки и др. неща.

                  П.П. Относно това дали съм виждал двигател... може би съм съм "отворил" и успешно "затворил" малко повече отколкото ти въобще си виждал (казвам го без да те познавам, както и ти ме класифицираш, без да ме познаваш), но това беше преди години и простете, но не мога да помня всичко наизуст, не съм каталог. За мен беше важно да обясня принципа.
                  Не знам какво си отварял и поправял, ма тук цените на това "отваряне" не е като на жигула. Не съм чул някой първо да отстранява скъпите вероятности и после да търси евтините. Когато човек е с подобен проблем се хваща за сламка и приемайки форума за последна инстанция се доверява. Предполагам няма да ти е приятно да смениш гарнитурата ( която в случая се връзва около 500 лв.) а да се окаже за промиване на радиаторче ( което в случая е безплатно ). А иначе простата проверка за "балончета" предполагам че е направена.

                  П.С. пак обаче не си чел. Писал съм че такъв двигател ( на фронтера ) не си виждал а не по принцип. Явно обаче се оказах прав. Стига със спама.
                  Последно редактирано от fanatic; 22-11-11, 20:59.
                  no signature no problems

                  Коментар


                  • #39
                    От: Фронтера Б 2.2 16 губи парното като загрее над 90-100 градуса??

                    Първоначално публикуван от mita4eto1977 Преглед на мнение
                    ОК.Ще пробвам.Чудя се какво да налея в радиаторчето на парното за да го почистя.
                    Направи с 2 маркуча и една фуния скачен съд за да го напълниш и промиеш без да го сваляш, че е много играчка. После с маркуч и вода под налягане го продухай в двете посоки. Аз за накисване ползвах Меглио. П.П. Подобен проблем съм разрешавал с една дупка 4 мм в термостата(имам предвид в периферията на самия клапан, не на външното тяло). При Мерцедес 190 си я има заводски. Също може да последваш съвета от предната страница на chain86. На празен ход и без друго циркулацията на антифриз през парното е много слаба.
                    Последно редактирано от kuzdov; 22-11-11, 22:33.
                    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                    Неизвестен мъдрец

                    Коментар


                    • #40
                      От: Фронтера Б 2.2 16 губи парното като загрее над 90-100 градуса??

                      Темата отива към раздел "Битова химия" Иначе за радиаторчето ползвах Cilit Bang-пише че разтваря котлен камък и ръжда! Та ми се стори подходящо

                      Коментар


                      • #41
                        От: Фронтера Б 2.2 16 губи парното като загрее над 90-100 градуса??

                        Здравейте отново, проверката за балончета я направих като извадих маркучето от капачката на преливния съд (пластмасовото казанче за антифриз) и го сложих в съд с вода и форсирах двигателя на никакъв въздух не излизаше по маркучето,но ми направи впечатление че от маркучето капе антифриз постоянно.Оставих го да си виси и не спря да капе.Дали ми пуска капачката?На нея пише 108 kPa което по мои сметки си е 1.08 bar.Трябва ли да е така?? В Аутодата пише ,че трябва да е 1.2-1.5
                        Последно редактирано от mita4eto1977; 24-11-11, 16:36.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Фронтера Б 2.2 16 губи парното като загрее над 90-100 градуса??

                          Не знам как е на Б варианта , но на Ато от горният маркуч си тече постоянно антифриз защото е на напорната част на системата.
                          Странно ме се вижда това което пише колегата, или аз нещо не съм разбрал!
                          Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

                          А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

                          Коментар


                          • #43
                            От: Фронтера Б 2.2 16 губи парното като загрее над 90-100 градуса??

                            Здравейте отново!! Някой дали няма да има схема на свързването на маркучите за антифриза??Мисля да проверя отново това защото до сега единствено съм гледал под капаците на други фронтери и ми се вижда ,че всичко е наред а това не е гаранция че всичко е както трябва.

                            Коментар


                            • #44
                              Здравейте колеги. Тъй като и тая тема за чирепът Фронтера Б е останала в нищото,макар и с голямо закъснение да споделя малко опит. Парното на този чиреп изчезва след 95 градус,защото термостатът се отваря напълно и със задното лице на клапана си, затваря водния канал към радиаторчето за парното!!!!!!! Не мога да разбера защо някой тъпанар е решил така системата,но това е факт!! Когато температурата падне и комплектът на клапана на термостата се измести навън, т.е. притваря големия кръг,отново се освобождава каналът към радиаторчето на парното и то тръгва! Не се заблуждавайте и не съветвайте хората глупости за байпаси и пр. експерименти! Ремонти на глави-също! Проблемът е в идиотската охл.система. Много от вас дори са чували клокоченето на водата,когато кипне в системата...
                              Решенията:
                              - По отношение на изчезващото парно- вади се се от радиаторчето маркучът,идващ от предната част на главата-този,който излиза от разклонителния корпус и заминава под всмук.колектор, (от там тръгва и тънкият,минаващ през дросела и отиваш в топлообменника на масления филтър,а оттам в пластмасовия кавал,обединяващ маркучите под всм.колектор). Откача се от тройника на изхода на радиаторчето за парното маркучът,идващ от задната част на главата-този,който тръгва от фланеца със стъпковия мотор на EGR-а и с него (като ако е нужно се модифицира за да не се пречупи и така да дроселира влизащата в радиаторчето гореща вода) се захранва радиаторчето за парното. На неговото място на тройника връзвате респективно онзи,който до сега захранваше радиаторчето, но да е на разклонението на тройника, тоест съпротивлението при циркулацията на водата през радиаторчето да не се затруднява. Аз дори го дроселирах допълнително със скоба за водно съединение,която притиснах допълнително,така че са се ограничи потока през това разклонение до максимум, а причината да не го спра напълно е фактът,че на него съм вързал изпарителя на АГУ и сл. него водата заминава в тройника. Скоро обаче ще го запуша напълно,а ще вържа изпарителя след радиаторчето на парното за да няма колебания в циркулацията а оттам и пад на температурата на горещия въздух. Така или иначе на края на главата е най-горещата точка. И така-парното вече не чезне!
                              -По отношение на охладителната система: 1ви лесен вариант: капачката на радиатора да се калибрира или да се намери такава за налягане в системата 1.3-1.5 бара! С 1.1 има ефект,но пак кипва. Да се има предвид,че този тип система ще се обезвъздушава трудно-с висока фуния на 3000 оборота за половин час,както е описано в инструкцията,но там ще има едно завиране на водата като е отворена системата,а то хич не е приятно, ако нивото на течността във фунията е високо.Едва след спиране на двигателя и охлаждане ще си вземе вода от преливника(естествено при затворена вече система и изправна капачка на радиатора. Ако налягането на отв.на капачката е 0.9 да се изхвърли, или: 2ри вариант-системата да се преработи със съд под налягане,както е при Фронтера А,където тая цялата драма липсва. За целта:
                              1.набавяте си термостат от Фронтера А или астра Г,защото има щуцер м8 за обезвъздушаване\циркулация;
                              2. Набавяте си казанче от рено клио 1.5 дизел-влиза идеално между резонаторната кутия на всм.тръба и моторчето за чистачките. Малко творчество за метална стойка е необходимо,но може и със свински опашки за ABS помпата и моторчето-временно;
                              3. 1м. маркуч и тройник ф8 между термостата и казанчето като същия се реже на подходящо разстояние и посредством тройника се съединява там маркучът,който влиза в преливника идващ от гърловината на радиатора;
                              4. Капачката на радиатора се преработва като: клапанът под пружината изчезва,а при нужда се заварява капачката,тъй като някои пропускат от фабричната капсуловка. Целта е да се свърже пространството в горната част на радиатора за охл.на ДВГ с обезвъздушаващата линия м\у термостата и разш.съд.
                              5. Набавяте си 50 см. Маркуч ф18 мисля беше и тройник със същия диам.,като тройника се връзва след този,обединяващ изхода от радиаторчето на парното и втория циркулационен описани по-горе, и там присъединяваме разширителния съд.
                              Възможно е да се използва линията към дросела и масления филтър за обезвъздушаваща, вместо да сменяте термостата,катопреди или след дросела присъединявате маркуча от гърловината на радиатора, а по-нататък линията отива в разширителния съд,като се затапва маркуча към топлообменника на масления филтър и не се ползва,или пък се присъединява с още един тройник.

                              Така вече системата се самообезвъздушава непрекъснато, но по-важното е,че се повишава работното налягане , а оттам и температурата на кипене на охладителната течност,респективно парообразуване в главата и рязко влошаване на охлаждащите свойства на системата и проблемите с кривите глави. Който се съмнява,нека провери работното налягане на този двигател,монтиран на Фронтера А и омега и го съпостави с това на японската система на В.
                              Също така си трябват обороти и време за обезвъздушаването, защото радиаторчето за парното се захранва в най-долната си точка,но това вече е друга тема!!
                              Успех и дано постът да е полезен на всички,които не са си имали друга работа,а са си купили фруктиера!😉

                              П.п. Пластмасовият кавал,обединяващ маркучите на линията между долния изход на големия радиатор и маркуча към водната помпа да се подмени задължително ако е стар, за да не се окажете прецакани някъде в гората с изтекъл антифриз на горещ двигател или някъде по пътищата с тъпа физиономияфи в безисходно положение... Няма ги по магазините,но пък са лесни за изработка.
                              Последно редактирано от cecobm; 10-01-21, 21:43.

                              Коментар


                              • #45
                                Два часа писане и не се знае колко дни глупости - истината е просто една - колата ти е неизправна - дали термостат , гарнитура , капачка или управление на вентилаторите - все тая.

                                При изправна система и температурата си стои на 90 градуса , и парно има , и не загрява.
                                Фиат Купе
                                Опел Фронтера В
                                Мицубиши Паджеро Пинин

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X