Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на антифриз Terrano 2 2.7TDI?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Смяна на антифриз Terrano 2 2.7TDI?

    Здравейте.Как се обезвъздушава охладителната система на Нисан Терано 3.0д.

    Коментар


    • #32
      От: Смяна на антифриз Terrano 2 2.7TDI?

      Първоначално публикуван от zigizau Преглед на мнение
      Здравейте.Как се обезвъздушава охладителната система на Нисан Терано 3.0д.
      Аз съм сменял водна помпа на моето терано 2 2,7 ТДИ само се обезвъздуши, предполагам че и 3,0 ще е същото.

      Коментар


      • #33
        Да ползвам темата , автомобила не е Терано но е Нисан. По-точно Алмера 2.2 дизел, антифриза е оригинален Nissan L248 (зелен).
        Днес реших да го сменя и тъй като предполагам, че оригиналния е G11 и имах 2 литра Вюрт G11 концентрат останали ми в гаража от други коли, купих още 2 литра.
        2 пъти промих системата (пълня, загрявам и източвам от радиатора), след което сипах концентрата и долях с дестилирана вода.

        Така или инъче някакво количество е останало от стария (колкото и малко да е) предполагам не е проблем да карам с Вюртския антифриз ?
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • td120
          td120 коментира
          Редактиране на коментар
          Ако ще да го сменяте с този Равенол:

          https://www.ravenol.de/en/product/ku...e-protect-fl22

          ...то хич и недейте го сменя, щото и той има "Kalium-2-ethylhexanoat"

          A в заводските нисански няма.Причината да я няма (таз сол на) киселината във формулата може и да е някаква невинна...а може и да е изискване на производителя с оглед дълголетието на някои еластомери и хич не би ми искало ще да разбирам постфактум.
          Може да е подходящ за някои японски,де...ама едва ли за всички.
          "Препоръчва се за..." съвсем не значи "подходящ за"..., още по-малко пък "одобрен от", за наше съжаление.
          И аз не бих искал да се занимавам да го сменям пак, ама не бих си правил експерименти. Ако нисанската цена е человеконенавистна, то G12+ .

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Тоя двигател НЕ Е за G12 - научено по трудния начин, след 2 оригинални и една неоригинална помпа в рамките на 50000км + пълна смяна на водни съединения, които течаха както и да ги стягам. И оригинална помпа и водни съединения нормално изкарват минимум 200000км / 10+ години.

          Всичките си коли (освен една, дето си е от завода с G12), вече карам с G11, най-често Hepu/IGAT/Febi/SWAG, само трилитровото ми терано е със зелен HEPU. Доколкото Febi е в същата бутилка като SWAG и Wurth, твърде вероятно и съдържанието да е едно и също.

          И да, цвета сам по себе си не означава нищо. Грябва поне цвят + марка, най-добре и конкретен парт номер, и после се четe TDS и MSDS, белким пише нещо по-конкретно.

          Накратко, според мен, карай си колата. Аз G12 в терано 2.7 повече няма да сипя, освен ако не искам да направя мръсно на някой. Двигателя си стои супер чист и без никакви налепи (ама то и с читав G11 така), но явно маркучите и помпата не са предвидени за G12 и нагоре.
          Последно редактирано от sparkybg; 30-05-23, 11:21.

        • cnc82
          cnc82 коментира
          Редактиране на коментар
          Така и ще направя, ще карам па каквото стане.. 😃
          Освен това една от причините да не взема оригинален е, че просто няма концентрат у нас. А като не мога да източа цялата система, не ми върши работа готовия за употреба. Отделно е цената..

      • #34
        Sparkybg, мен основното съображение ми беше наличието на солта във формулата на G48(G11),де ще се яви непозната за нисана,но щом като ги докладваш безпроблемни- още по-добре !

        По-назад в темата говориш за G12+,че си налял , той ли предизвика течовете, или G12(без плюсче) ?

        Коментар


        • #35
          Първоначално публикуван от td120 Преглед на мнение
          По-назад в темата говориш за G12+,че си налял , той ли предизвика течовете, или G12(без плюсче) ?
          3 години след наливането оригиналната помпа протече. Смених я пак с оригинална - и тя изкара около 3 години, после аварийно сложих неоригинална, която също протече, макар да не съм на 100% сигурен. След последния монтаж на оригинална, вече се бях усетил че G12 не трябва, но започнаха да текат и двете водни съединения, както и да ги стягам. И тях смених.

          Червен HEPU. Не помня вече със или без плюсче. Междувременно сипвах и с плюсче, ако помня добре.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #36
            Малко статистика от мен:
            На 18.11.2015 (167834км) наливам антифриз PRISMA Type D/G12+ концентрат
            На 05.04.2017 (194622км) сменям комбото от водна помпа, виско и ролка с оригинални от PatrolFen. Не помня кое от трите неща бешьчче сдало багажа.
            В момента колата е на някъде около 276350км и продължава да е със същия модел антифриз.
            Течове или други ремонти по охладителна система не е имало (да чукна на дърво).
            Поздрави.
            Георги Тонев

            Коментар


            • #37
              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

              3 години след наливането оригиналната помпа протече. Смених я пак с оригинална - и тя изкара около 3 години, после аварийно сложих неоригинална, която също протече, макар да не съм на 100% сигурен. След последния монтаж на оригинална, вече се бях усетил че G12 не трябва, но започнаха да текат и двете водни съединения, както и да ги стягам. И тях смених.

              Червен HEPU. Не помня вече със или без плюсче. Междувременно сипвах и с плюсче, ако помня добре.
              Той малко странен тоя G12...гледам и SWAG предлагат червен G12, сигурно е същият...при положение,че след него VW въведоха още цяла редица спецификации (G12+; G12++ ; G13 ; G12Evo ), не знам закво го държат още на пазара ...да създават главоболия на клиентелата,е*ати досадниците.
              https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/20...07170-0001.pdf

              Ако някой желае да сподели опит с разни антифризи из японските автомобили- давайте.

              Коментар


              • #38
                Първоначално публикуван от td120 Преглед на мнение

                Той малко странен тоя G12...гледам и SWAG предлагат червен G12, сигурно е същият...при положение,че след него VW въведоха още цяла редица спецификации (G12+; G12++ ; G13 ; G12Evo ), не знам закво го държат още на пазара ...да създават главоболия на клиентелата,е*ати досадниците.
                https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/20...07170-0001.pdf

                Ако някой желае да сподели опит с разни антифризи из японските автомобили- давайте.
                Преди 15-ина години плюсове, евота и т.н., нямаше. Шкодата ми, къпена от магазина, беше с G12 и оригиналния струваше торба пари. То тогава и SWAG нямаше, и Febi още беше Febi. HEPU сипвах тогава.

                Не на последно място - въпросния двигател 2.7 е мислен в началото на 80-те години, все пак. И като масло и като антифриз и най-окаяните днешни истински такива са с много по-добри от тогавашните.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #39
                  Понеже вече темата много се разтегна в времето/годините/последно за 3 литрово терано какво да сипваме.До сега бях с G12 вече 3 год.,но вчера се загледах в казанчето и е хванало кал.Ще го промивам и сипвам нов.Май-трябва да сляза надолу от G12 на G11.Гледам,че Спарки е започнал с 12 ка ама с течение на времето се е отказал от него

                  Коментар


                  • #40
                    G11

                    3.0 има и достъпна пробка на блока за източване на всичко.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X