Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помогнете ми да избера

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Помогнете ми да избера

    Именно поради архаичността на конструкцията , преди известно време взех да се заглеждам по Terrano 2.В сервизите е пълно с т.нар. нова техника, съвременни мотори, комон рейл, и собственици скубещи си косите.
    Именно простотата на конструкцията на този дизелов мотор, обуславя надеждността му.Може би мнозина от вас ще се изненадат , но този същият мотор се слага на старите английски таксита/само че без турбо и без интерколер/.Това им харесвам на японците , направят ли нещо качествено не се опитват да го развалят.При тях мотора еволюира, няма революции.
    Да наистина е малко по-шумен, особенно като е студен, но това е поради факта, че е предкамерен дизел.Уж гори повече от съпоставими по - съвременни агрегати, но напоследък се убеждавам, че това май не е точно така./пример туарег 2.5 комон реил-извън градско, без юркане -максимум скорост 140км и то за кратко време, през повечето 110-120км-разход 14л.
    За вървене-2.5 не върви, мъка е .Виж 10 цилиндровият е друго, но и поддръжката му е други пари.
    Примерите могат да продължат до безкрайност, но идеята ми беше , че лично аз предпочитам надеждна машина, която дори да не я поглеждам/което няма как да стане/трудно ще ме остави на пътя.Така че аз си карам агрегатният тип двигател и за сега си свиркам .
    Не желая да налагам мнението си на никого, но просто машинката е добра, с не скъпа поддръжка, налични всички необходими екстри и добро както пътно, така и извън пътя поведение.

    Поздрави

    Коментар


    • #47
      От: Помогнете ми да избера

      Така вече започва да ми става безинтересно, но за последно ще пиша по тази тема.


      Щом ще си говорим така, намери ми крив кавал на терано. Освен това, лесно се намира, и не е скъп, дори да се е изкривил.
      Криви кавали за дизеловия двигател има колкото искаш, друг е въпроса, че никой ни ги пази, но обещавам да ти намеря такъв и да ти го дам.
      Ако на бензиновия мотор наричаш това кавали, то незнам на дизела какво трябва да ги наречеш, като се има впредвид къде стоят и каква функция изпълняват.


      Къде я спуканата теранова глава, и след какво издевателство?
      Спукана глава наистина не съм видял и от двата варианта, и затова ти написах, че може да стане при прегряване примерно или нещо друго.


      Това че при теб няма, не значи че няма въобще. Още повече - виждал съм доста такива сензори, дето уж работят, ама като ги премериш се оказва че отдавна са си изпяли песента и показват "нещо", което е далеч от истината. От това разликата в работата на двигателя е малка и не всеки може да я усети.
      Продължавам да твърдя, че повреден МАП сензор е в пъти по-рядко срещано явление, отколкото прецакан дебитомер. Да наистина дебитомера е в пъти по-точен но само това. Дефектира ужасно и ти го знаеш, но не си признаваш. Да и всички нови автомобили било то бензинови или дизелови страдат от този проблем. Затова се радвам, че моето бензиново терано няма такава досада. Да мога да си карам и с прецакан МАП, пък при дизелите не можеш, защото яко окуцява.

      Не, точно надеждността не е същата. Колкото до шума - да, разлика има, но не е от тук да небето. Не и в твоя дигател. Виждал съм умрял двигател заради прескочила верига, но не съм виждал от прескочило зъбно колело, понеже няма как да се случ
      Въобще не знаеш какво е да прескочи веригата на точно този бензинов мотор. Аз лично ти заявявам тук в темата, че ако намериш точно такъв мотор с прескочила верига, лично си купувам дизел на секундата. Причината да прескочи веригата на този мотор, който си видял е била съвсем друга, и не е била свързана с нея. Виждал съм бензинов мотор на терано да работи със счупени два броя успокоители на веригата /веднага ти казвам отпусната допоследно/ и не е успяла да прескочи. Така, тук промяна на моето мнение няма и неможе да има. А относно шума само да ти поясня, че сравнявам шума на дизела с шума на бензиновия мотор, а не както ти си разбрал с новите дизели, коммон рейли и тем подобни лайна. Точно така и те са лайна, даже в пъти по-чисти.

      В момента се търси по-голямо КПД, по-малък шум, двигателите вече са с директно впръскване (главата и всичко в нея са по-малко термонатоварени).
      А конкретно, точно от това че по-новите дизели са с алуминиева глава или целите алуминиеви, са доста по-чувствителни на прегряване. Давам и директен пример с друг нисански мотор - патролския редови шестак. Пукнатата глава и разхлопаните подвигачи (ако е с такива) там са нормално явление. Като мощност - незначително повече (3-5 конски сили), а като въртящ момент - по-малък. По-тих е и върви по-гладко, но се троши по-често.
      Никакви примери не давай с патролски мотор. Това е фабрично сбъркан мотор, и най-добре е да не говорим за него, защото той пак е дизел. Но както си написал да хората се стремят да подобрят двигателите, защото вече е срамно да слагат на колите си, мотори с технологии от миналия век. Отделен е въпроса колко успяват, но проблемите са пак с дизелови машини.

      Ня, не я достигат, за съжаление. Сега, с малки изключения, се ползват сложни и неремонтопригодни двигатели, като се гони единствено икономичност и екология. А ремонтите, когато се случат, са на космически цени.
      Затова, че сега искат космически цени за ремноти си прав, но ние потребителите няма какво да направим, освен да помислим как да не си пръскаме парите по скъпите ремонти. Аз съм го решил как - карам бензинов двигател.

      Пропускаш момента какъв процент от всички са бензинови и какъв - дизелови. Ако искаш ще пуснем анкета във форума кой какво терано кара, и сам ще видиш "интересния" резултат.
      А освен друго повечето хора, разглабяли до безкрайност "на тате московеца", общо взето са поне приблизително наясно кое-що, стига да имат малко акъл в главата, докато някои неща по дизелите са им "черна магия", и като пипнат някъде, незнаеши какво правят, омазват работата допълнително.
      Да може процента на бензиновите да е по-малък от този на дизелите, но пък за сметка на това проблемите пак не са пропорционални. Ти май наистина си се изненадал от резултата от търсенето. Ами така е.


      И нека се разграничим от това пусто понятие "за в гората".
      Хора живеем в 21 век, в големи градове, не сме някакви отшелници и около нас да има само гъсти гори и кални полета, примесени с влажни джунгли.
      Все пак всеки си купува даден автомобил, който иска да си го ползва що годе като универсален. Да пропътува някой и друг километър с него.
      Много крайно е казано за в гората. Да затам може би имаме нужда от друга техника и от старата школа, но пък айде да видим кой колко време прекарва в гората и колко на пътя.
      Иначе колегата с двутактовия бензинов двигател е абсолютно прав. Няма по-надеждно нещо от този мотор, или пък от всеки друг двутактов. Това е и никой даже не трябва да си помисля за секунда, че не е така.
      Последно редактирано от tomik; 21-07-10, 16:42.

      Коментар


      • #48
        От: Помогнете ми да избера

        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        Ако на бензиновия мотор наричаш това кавали, то незнам на дизела какво трябва да ги наречеш, като се има впредвид къде стоят и каква функция изпълняват.
        Изпълняват точно същата функция, каквато изпълнява и кавала при дизела.


        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        Спукана глава наистина не съм видял и от двата варианта, и затова ти написах, че може да стане при прегряване примерно или нещо друго.
        Освен от прегряване, няма от какво. Само че, алуминиевата галва по принцип, независимо дали на бензин или на дизел, се криви и пука по-лесно, отколкото чугунената. Случаите на крива чугунена глава са в пъти по-малко от крива алуминиева изобщо, а не само при терано. При дизелите - още повече. Защо се стремят да правят всичко от алуминий? - Просто защото е в пъти по-лек, а понякога и по-добрата топлопроводност също е в плюс, но не и при предкамерен дизел - там това е термично натоварен детайл, а точно предкамерните дизели от това са с по-ниско КПД - губят топлина през главата. С алуминий - губят повече.


        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        Продължавам да твърдя, че повреден МАП сензор е в пъти по-рядко срещано явление, отколкото прецакан дебитомер. Да наистина дебитомера е в пъти по-точен но само това. Дефектира ужасно и ти го знаеш, но не си признаваш. Да и всички нови автомобили било то бензинови или дизелови страдат от този проблем. Затова се радвам, че моето бензиново терано няма такава досада. Да мога да си карам и с прецакан МАП, пък при дизелите не можеш, защото яко окуцява.
        Не съм твърдял че MAP сензора дефектира по-често. Да, наистина дефектира по-рядко. А това че дебитомера е по-точен - малко ли е? Нали за нови технологии говорим? Или когато ти изнася си склонен да приемеш старото и надеждно, а когато не - да го плюеш. Е, та MAP сензора е от ерата преди да се измисли дебитомера, или поне от времето преди да започне да се прилага масово. Но съвсем не си прав че дебитомера винаги дефектира ужасно. Не мога да дам точна статистика, но в доста голям процент от случаите преди да дефектира окончателно, просто става по-тромав, което, ако познаваш автомобила си, ще усетиш, пък и се диагностицира лесно.

        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение

        Въобще не знаеш какво е да прескочи веригата на точно този бензинов мотор. Аз лично ти заявявам тук в темата, че ако намериш точно такъв мотор с прескочила верига, лично си купувам дизел на секундата. Причината да прескочи веригата на този мотор, който си видял е била съвсем друга, и не е била свързана с нея. Виждал съм бензинов мотор на терано да работи със счупени два броя успокоители на веригата /веднага ти казвам отпусната допоследно/ и не е успяла да прескочи.
        Не съм говорил конкретно за "тоя мотор". Просто едното е по-вероятно да се случи, докато със зъбни колела практически е невъзможно. Точно обратното на MAP vs MAF сензор.

        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        Така, тук промяна на моето мнение няма и неможе да има.
        Че кой се е опитвал да го промени. Както казах по-горе, още преди да пишеш ти - въпрос на вкус. Лично на мен не ми харесва двигател, който под 3000 оборота, сравнен с дизела, не може да отлепи. Теб явно това не те притеснява, и поради тая причина си обичаш бензина.

        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        А относно шума само да ти поясня, че сравнявам шума на дизела с шума на бензиновия мотор, а не както ти си разбрал с новите дизели, коммон рейли и тем подобни лайна. Точно така и те са лайна, даже в пъти по-чисти.
        Че аз за шума никога не съм твърдял друго. Не съм глух. Дори твърде много от по-новите си имат характерния дизелов шум, макар и малко поомекотен.

        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        Никакви примери не давай с патролски мотор. Това е фабрично сбъркан мотор, и най-добре е да не говорим за него, защото той пак е дизел. Но както си написал да хората се стремят да подобрят двигателите, защото вече е срамно да слагат на колите си, мотори с технологии от миналия век. Отделен е въпроса колко успяват, но проблемите са пак с дизелови машини.
        Стига с тия "технологии от миналия век". Твоя двигател също далеч не е технологично чудо. Възможно най-най-простата инжекционна система. Какво по дяволите например прави това делко под капака, барабар с всичките каръщини покрай него? Защо не са му сложили едно нормално, съвременно, модерно управление на запалването? Защо дюзите са вързани в паралел? Защо не са го направили не с 3, а с 4 клапана на цилиндър? Защо не е двувалка, с иглени лагери на кобилиците?

        ...И още, и още. Бензинови двигатели с горен вал и алуминиева глава се правят още от преди войната? Какво им е модерното? И пак да те попитам, каква е пряката далавера от горния вал при двигател с лимит 4500 оборота, който в 90% от живота си се кара с до 30000, освен шума? Каква е далаверата от веригата, освен шума? Е, мен шума не ме притеснява.


        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        Да може процента на бензиновите да е по-малък от този на дизелите, но пък за сметка на това проблемите пак не са пропорционални. Ти май наистина си се изненадал от резултата от търсенето. Ами така е.
        Не, не съм търсил изобщо. Просто точно тоя двигател е от тия, които нямат "характерни дефекти и слабости". При доста други не е така. Не казвам че твоя също не е такъв. Говорим за конструктивни решения по принцип. Просто чугунена глава е по-надеждна от алуминиева, особено при дизел от това поколение (забележи че освен надеждността, друго не споменавам), зъбни колела са по-надеждни от верига (пак така).

        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        И нека се разграничим от това пусто понятие "за в гората".
        Хора живеем в 21 век, в големи градове, не сме някакви отшелници и около нас да има само гъсти гори и кални полета, примесени с влажни джунгли.
        Все пак всеки си купува даден автомобил, който иска да си го ползва що годе като универсален. Да пропътува някой и друг километър с него.
        Много крайно е казано за в гората. Да затам може би имаме нужда от друга техника и от старата школа, но пък айде да видим кой колко време прекарва в гората и колко на пътя.
        Да, карам го в пъти повече в града. Кара се като лека кола, с тая разлика че често го карам с 1200-1500 оборота, а например с бензина ще трябва да свалям предавка. В задръстване дори в баир го оставям на празен ход, и той си тегли и поддържа оборотите. Това с бензина пак просто няма да се случи. А като говорим за гората, именно по-големия въртящ момент в ниските обороти отново е предимство.

        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
        Иначе колегата с двутактовия бензинов двигател е абсолютно прав. Няма по-надеждно нещо от този мотор, или пък от всеки друг двутактов. Това е и никой даже не трябва да си помисля за секунда, че не е така.
        Виж това вече си е говно. И са правени хиляди опити от него да стане нещо, но очевидно неуспешни.

        Сега, пак повтарям че въпроса "бензин" или "дизел" е според вкуса на всеки конкретно. И това още в първите ми мнения в тая тема. Джипка се купува като се пробва. Е, аз съм пробвал и едното, и другото, и терано 1 с трилитров бензин. Еми от тия трите, дизела най ми харесва, лично на мен. Трилитровия бензин също не е зле и си има предимствата. Малкия 2.4 бензин просто не ми допада. Но това си е само за мен. При друг може да е обратното - нищо лошо.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #49
          От: Помогнете ми да избера

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Изпълняват точно същата функция, каквато изпълнява и кавала при дизела.
          Не е така. Тук те изпълняват съвсем друга функция, и по-долу ще ти я обясня.


          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Освен от прегряване, няма от какво. Само че, алуминиевата галва по принцип, независимо дали на бензин или на дизел, се криви и пука по-лесно, отколкото чугунената. Случаите на крива чугунена глава са в пъти по-малко от крива алуминиева изобщо, а не само при терано. При дизелите - още повече. Защо се стремят да правят всичко от алуминий? - Просто защото е в пъти по-лек, а понякога и по-добрата топлопроводност също е в плюс, но не и при предкамерен дизел - там това е термично натоварен детайл, а точно предкамерните дизели от това са с по-ниско КПД - губят топлина през главата. С алуминий - губят повече.
          Попринцип е доказано, че дизеловите двигатели са по-склонни към прегряване от бензиновите и затова там си слагат алуминиеви и нямат никакви проблеми. Лично мое мнение, че един бензинов двигател издържа повече на прегряване и прави толкова големи поразии.


          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Не съм твърдял че MAP сензора дефектира по-често. Да, наистина дефектира по-рядко. А това че дебитомера е по-точен - малко ли е? Нали за нови технологии говорим? Или когато ти изнася си склонен да приемеш старото и надеждно, а когато не - да го плюеш. Е, та MAP сензора е от ерата преди да се измисли дебитомера, или поне от времето преди да започне да се прилага масово. Но съвсем не си прав че дебитомера винаги дефектира ужасно. Не мога да дам точна статистика, но в доста голям процент от случаите преди да дефектира окончателно, просто става по-тромав, което, ако познаваш автомобила си, ще усетиш, пък и се диагностицира лесно.
          Да дебитомера е по-точен, но не мога да кажа, че МАП-а е от миналия век. Все още има коли, които са и с двата датчика /пази боже да имам такава/. Общо взето мисля, че МАП-а си върши много добре работата. А наистина дебитомера дефектира ужасно кофти. Виждал съм много различни проблеми от него. Не иска да върви на високи, не иска да върви на ниски, прекъсва на ниски обороти и т.н. Това се все различни проблеми, и понякога не е толкова лесно да го премериш и да кожеш, че е от него.


          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Не съм говорил конкретно за "тоя мотор". Просто едното е по-вероятно да се случи, докато със зъбни колела практически е невъзможно. Точно обратното на MAP vs MAF сензор.
          ФАКТ

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Че кой се е опитвал да го промени. Както казах по-горе, още преди да пишеш ти - въпрос на вкус. Лично на мен не ми харесва двигател, който под 3000 оборота, сравнен с дизела, не може да отлепи. Теб явно това не те притеснява, и поради тая причина си обичаш бензина.
          Е не е точно така. Точно този мотор е направен малко по-раничко да се съживява. В краен случай за това са ни дали онзи скоростен лост.


          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Че аз за шума никога не съм твърдял друго. Не съм глух. Дори твърде много от по-новите си имат характерния дизелов шум, макар и малко поомекотен.
          Сравнявам го с шум на бензинов двигател, не с дизел. Имат го всички този шум и ще ти обясня от какво е.
          Познатия шум на дизела идва от това, че се впръсква горивото под високо налягане. Колкото по-високо е налягането, толкова по-шумен е мотора. Първоначалните тестове на коммън рейлите са били отчайващи откъм шум. Затова те са взели инжеренерното решение да впръскват горивото на порции, като по този начин първата порция е много малка и детонацията е незначителна, а оттам и шума. Друг е въпроса, че това на високи обороти не става но това няма и значение. Сигурен съм, че си чувал новите комън рейли, като ги запалиш и както си мърката "тихичко" и потеглиш веднага, при определени обороти се чува едно изчаткване, разко стават осезаемо по-шумни, ето това е била границата при която дюзите са спрели да пръскат горивото на порции. Това ще е борбата в модернизацията на дизеловите мотори, възможно при най-високи обороти да се пръска горивото на порции, за да може да е по-тих.


          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Стига с тия "технологии от миналия век". Твоя двигател също далеч не е технологично чудо. Възможно най-най-простата инжекционна система. Какво по дяволите например прави това делко под капака, барабар с всичките каръщини покрай него? Защо не са му сложили едно нормално, съвременно, модерно управление на запалването? Защо дюзите са вързани в паралел? Защо не са го направили не с 3, а с 4 клапана на цилиндър? Защо не е двувалка, с иглени лагери на кобилиците?
          Да моя двигател не е технологично чудо но си е напълно съвременен редови бензинов двигател с горен разпределителен вал. Най-простата инжекционна система се нарича Моно инжекцион, т.е. само една дюза, а този мотор си е оборудван с така наречения пълен или многоточков инжекцион, както са всички нови двигатели от сегашно време. Има си обща рейка и четири дюзи как си требе. Е да за делкото са можели да му сложат един разпределител или пък да му набичат четири бобини на всеки цилиндър, но мосля, че това не са го направили умишлено за да не го оскъпяват, защото подчертавам по това време са правили и двата варианта. Повечето клапани са необходими за по-доброто пълнене и празнене на мотора. Както забелязваш този мотор е получил доброто пълнене за да има добър въртящ момент, който да идва на по-ниски обороти. Спестили са допълнителните четири изпускателни клапана за да може умишлено да го "убият" откъм конски сили и високи обороти, точно заради това да е по-гъвкав на ниски. Ако ги имаше и тези клапани вервай ми мотора щеше да е поне 160-170 к.с.
          Не е рентабилно да слагаш втори разпределителн вал само за четири клапана /доказано Фиат имаха такива мотори два вала 8 клапана/, затова са сложени тези неща, които ти нарече кавали, и тяхното предназначение е точно това, те заместват втория вал. Сега разбираш, че не са същите кавали като на дизела нали. Незнам какво имаш предвид под иглени лагери на кобилиците, то този вариант без тях и хидравлични повдигачи и най-удачен.


          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          ...И още, и още. Бензинови двигатели с горен вал и алуминиева глава се правят още от преди войната? Какво им е модерното? И пак да те попитам, каква е пряката далавера от горния вал при двигател с лимит 4500 оборота, който в 90% от живота си се кара с до 30000, освен шума? Каква е далаверата от веригата, освен шума? Е, мен шума не ме притеснява.
          Ми то е доказано, че това е върха и най-добрия ДВГ в историята. Няма по добър вариант от редовия с горно разположени рапределителни валове. Най-добрия доказано и най-балансирания мотор е шест цилиндров редови с два горно разположени разпределителни вала. Всички там боксери, ванкели са доказано не успешни, но продължават някои фирми да ги произвеждат.
          Сега разбираш ли далаверата?


          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Не, не съм търсил изобщо. Просто точно тоя двигател е от тия, които нямат "характерни дефекти и слабости". При доста други не е така. Не казвам че твоя също не е такъв. Говорим за конструктивни решения по принцип. Просто чугунена глава е по-надеждна от алуминиева, особено при дизел от това поколение (забележи че освен надеждността, друго не споменавам), зъбни колела са по-надеждни от верига (пак така).
          ФАКТ


          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Да, карам го в пъти повече в града. Кара се като лека кола, с тая разлика че често го карам с 1200-1500 оборота, а например с бензина ще трябва да свалям предавка. В задръстване дори в баир го оставям на празен ход, и той си тегли и поддържа оборотите. Това с бензина пак просто няма да се случи. А като говорим за гората, именно по-големия въртящ момент в ниските обороти отново е предимство.
          Имах впредвид колегата с дъртия Патрул 3,3 редови шестак. С това возило не бих си и помислил да запаля и да отида до морето, пък камоли да напусна пределите на нашата мила родина. Само да ти кажа, че аз в града си го карам в диапазона 1500-2000 оборота и си е добре, просто този мотор е направен да дърпа при по-ниски обороти. Все още нямаме възможността да имаме кола само за гората и тя да ни чака там.



          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Виж това вече си е говно. И са правени хиляди опити от него да стане нещо, но очевидно неуспешни.
          Това е единствения мотор, който може да работи без бензинова помпа, водно охлаждане, забележи без разпределителни валове и т.н. Ако гледаме само едната недеждност това е мотора.


          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Сега, пак повтарям че въпроса "бензин" или "дизел" е според вкуса на всеки конкретно. И това още в първите ми мнения в тая тема. Джипка се купува като се пробва. Е, аз съм пробвал и едното, и другото, и терано 1 с трилитров бензин. Еми от тия трите, дизела най ми харесва, лично на мен. Трилитровия бензин също не е зле и си има предимствата. Малкия 2.4 бензин просто не ми допада. Но това си е само за мен. При друг може да е обратното - нищо лошо.

          Естествено, че е въпрос на вкус казало кучето и си облизало г..а. Всеки сам си избира това което ще кара.
          Аз съм на принципа "не карай такава кола, която можеш да си купиш, а такава която можеш да потдържаш".
          Първия напън всеки ще го преживее, и тогава идва после. То винаги е по-тежко.
          Харесвам в теб това, че си си купил кола, която ти е на сърцето, а това има голямо значение.
          Повечето хора си купуват коли защото им харесват на външен вид, дори не са сядали да я покарат.
          Повечето хора си купуват дизел защото мислят, че е МНОГО по-икономичен, е не е така.
          Последно редактирано от tomik; 22-07-10, 12:20.

          Коментар


          • #50
            От: Помогнете ми да избера

            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Не е така. Тук те изпълняват съвсем друга функция, и по-долу ще ти я обясня.
            Функцията е ясна. Ферозата ми е едновалка с 16 клапана, без хидравлични повдигачи, с ремък. Двата кавала пак си ги има.

            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Попринцип е доказано, че дизеловите двигатели са по-склонни към прегряване от бензиновите и затова там си слагат алуминиеви и нямат никакви проблеми. Лично мое мнение, че един бензинов двигател издържа повече на прегряване и прави толкова големи поразии.
            Има двигатели и двигатели. Както един куп бензинови, така и един куп дизелови имат склонност към прегряване и проблемите от това. Въпрос, освен на друго, и на поддръжка.




            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Да дебитомера е по-точен, но не мога да кажа, че МАП-а е от миналия век. Все още има коли, които са и с двата датчика /пази боже да имам такава/. Общо взето мисля, че МАП-а си върши много добре работата. А наистина дебитомера дефектира ужасно кофти. Виждал съм много различни проблеми от него. Не иска да върви на високи, не иска да върви на ниски, прекъсва на ниски обороти и т.н. Това се все различни проблеми, и понякога не е толкова лесно да го премериш и да кожеш, че е от него.
            MAP-а мери налягане. Толкоз. Когато трябва, тогава се и слага. В твоя случай количеството постъпил въздух се смята от вакуума, оборотите, и температурата на входящия въздух, с последваща ламбда корекция в стационарните режими и корекция според температурата на двигателя. Толкоз. Само че, изчислено по тоя начин, количеството въздух е апроксимация. Дебитомера мери реално какво е влязло, без значение какво отзад го смуче. А после може да се слага и MAP, например за корекция спрямо атмосферно налягане, и/или управление на турбокомпресор с променлива геометрия. Пак нищо лошо в тия системи, защото и двете дават допълнителна ефективност. Цената разбира се е по-ниска надеждност.


            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Е не е точно така. Точно този мотор е направен малко по-раничко да се съживява. В краен случай за това са ни дали онзи скоростен лост.
            За правен - правен е. Просто с тоя обем всичко си има граници. На мен дори 3 литровия ми е малко куц в ниските. Ясно е че е въпрос на свикване, до някъде.


            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Сравнявам го с шум на бензинов двигател, не с дизел. Имат го всички този шум и ще ти обясня от какво е...
            Ясно е от какво е. Попрочел съм, пък и съм пробвал туй-онуй. Мен просто не ме дразни.




            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Да моя двигател не е технологично чудо но си е напълно съвременен редови бензинов двигател с горен разпределителен вал. Най-простата инжекционна система се нарича Моно инжекцион, т.е. само една дюза, а този мотор си е оборудван с така наречения пълен или многоточков инжекцион, както са всички нови двигатели от сегашно време.
            Разликата между така наречения многоточнов инжекцион при теб, и моноинжекциона е само в разположението на дюзите. Твоите дюзи се управляват от един и същи сигнал - вързани са успоредно. При модерните двигатели дюзите се управляват поотделно. Жигуловия двигател също е с алуминиева глава, също с горен вал, също с верига, без кавали дори, ама съм далеч от мисълта че е модерен. Просто е такъв, какъвто е. А е конструиран много преди твоя и моя.

            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Незнам какво имаш предвид под иглени лагери на кобилиците, то този вариант без тях и хидравлични повдигачи и най-удачен.
            На кобилицата има лагерче. По него се търкаля разпределителния вал. Всичкото това в комбинация с хидравличен повдигач. Фабията ми е така. Намалява триенето и увеличава леко ефективоността.




            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Ми то е доказано, че това е върха и най-добрия ДВГ в историята. Няма по добър вариант от редовия с горно разположени рапределителни валове. Най-добрия доказано и най-балансирания мотор е шест цилиндров редови с два горно разположени разпределителни вала. Сега разбираш ли далаверата?
            Да де, ма ни твоя, ни моя е редови шестак. Значи ни един от двата не е оптимален. А шестака не е най-балансиран, а най-лесно балансиращ се. Това е много съществено уточнение. Със съвременните технологични възможности може и всеки друг да се балансира не по-лошо, стига да има нужния брой цилиндри. А боксери, V образни и прочие се правят по една единствена проста причина - компактност (при V) или нисък център на тежестта (при боксер). И някои екземпляри от тях също са се доказали във времето като достатъчно надеждни. Ако трябва например да избирам между редови шестак и V8, при еднаква кубатура, мятам се на V-то, без никакво колебание.

            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Само да ти кажа, че аз в града си го карам в диапазона 1500-2000 оборота и си е добре, просто този мотор е направен да дърпа при по-ниски обороти. Все още нямаме възможността да имаме кола само за гората и тя да ни чака там.
            Колко дърпа при 2000? 280Nm? А на 1500? Просто дизела се справя отчетливо по-добре с тия неща. Силата на бензина е другаде.

            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Това е единствения мотор, който може да работи без бензинова помпа, водно охлаждане, забележи без разпределителни валове и т.н. Ако гледаме само едната недеждност това е мотора.
            За надежден - надежден е. С каква ефективност обаче? Може ли да се сравнява по икономичност с 4 тактов с подобни параметри?

            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Аз съм на принципа "не карай такава кола, която можеш да си купиш, а такава която можеш да потдържаш".
            Какво да му поддържам? за 40000км. от нужда съм сменил едни подгревни свещи. Всичко друго, което съм пипал, е било от лигавщина.

            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
            Харесвам в теб това, че си си купил кола, която ти е на сърцето, а това има голямо значение.
            Повечето хора си купуват коли защото им харесват на външен вид, дори не са сядали да я покарат.
            Повечето хора си купуват дизел защото мислят, че е МНОГО по-икономичен, е не е така.
            Затова и по-горе бях казал: "пробвай и двете, и реши сам за себе си кое повече ти харесва", понеже няма значение какво ни харесва на нас двамата - ние вече сме си купили джипките.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #51
              От: Помогнете ми да избера

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Функцията е ясна. Ферозата ми е едновалка с 16 клапана, без хидравлични повдигачи, с ремък. Двата кавала пак си ги има.
              Функцията е съвсем различна от тази при дизела, нама да си губя времето да ти обяснявам. Ако искаш можеш сам да разбереш това.


              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Има двигатели и двигатели. Както един куп бензинови, така и един куп дизелови имат склонност към прегряване и проблемите от това. Въпрос, освен на друго, и на поддръжка.
              Да поддръжката е важна, но бензинов двигател склонен към прегряване ей богу ми не съм видел.



              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              За правен - правен е. Просто с тоя обем всичко си има граници. На мен дори 3 литровия ми е малко куц в ниските. Ясно е че е въпрос на свикване, до някъде.
              Свали турбината на твоя и тогава да говорим за това кой куц.





              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Разликата между така наречения многоточнов инжекцион при теб, и моноинжекциона е само в разположението на дюзите. Твоите дюзи се управляват от един и същи сигнал - вързани са успоредно. При модерните двигатели дюзите се управляват поотделно. Жигуловия двигател също е с алуминиева глава, също с горен вал, също с верига, без кавали дори, ама съм далеч от мисълта че е модерен. Просто е такъв, какъвто е. А е конструиран много преди твоя и моя.
              Цъ. Моноинжекциона е точно като карбуратора, затова му викат модернизиран карбуратор. За всеки цилиндър подава една дюза гориво.
              Моя е съвсем друга бира. Четири дюзи работят независимо една от друга, като всяко поотделно се командва от компа точно кога да пръсне и колко. Това е.
              Как са вързани нема никво значение. Какво значи, че се управляват от един и същи сигнал, виж схемата на колата да видиш, че всяка дюза се управлява по отделно.

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              На кобилицата има лагерче. По него се търкаля разпределителния вал. Всичкото това в комбинация с хидравличен повдигач. Фабията ми е така. Намалява триенето и увеличава леко ефективоността.

              Една екстра повече, от която не виждам никакъв смисъл.

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Да де, ма ни твоя, ни моя е редови шестак. Значи ни един от двата не е оптимален. А шестака не е най-балансиран, а най-лесно балансиращ се. Това е много съществено уточнение. Със съвременните технологични възможности може и всеки друг да се балансира не по-лошо, стига да има нужния брой цилиндри. А боксери, V образни и прочие се правят по една единствена проста причина - компактност (при V) или нисък център на тежестта (при боксер). И някои екземпляри от тях също са се доказали във времето като достатъчно надеждни. Ако трябва например да избирам между редови шестак и V8, при еднаква кубатура, мятам се на V-то, без никакво колебание.
              Редовия шестак е доказано най-добре работещия двигател съзадаван някога, и няма друг модел, който да можеш да балансираш така, че да работи по същия начин, било то 4 или осем цилиндъра. При еднаква кубатура за редовия и за В-образния, принципа е такъв до 3000 кубика, по-добър е редовия, нагоре вече е В-образния, защото му увеличават броя на цилиндрите, иначе на другия че му станат много големи буталата и немай си ги мръдне.


              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Колко дърпа при 2000? 280Nm? А на 1500? Просто дизела се справя отчетливо по-добре с тия неща. Силата на бензина е другаде.
              Пак казвам печелиш от турбината.

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              За надежден - надежден е. С каква ефективност обаче? Може ли да се сравнява по икономичност с 4 тактов с подобни параметри?
              За никаква икономичност не става въпрос, двутактовите не се славят с нея. Ти от одеве говориш за надеждност.

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Какво да му поддържам? за 40000км. от нужда съм сменил едни подгревни свещи. Всичко друго, което съм пипал, е било от лигавщина.
              Пожелавам ти все така да е. Но ще дойде момент да оправиш и дюзи и помпа, неминуемо е. Знаеш го.


              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Затова и по-горе бях казал: "пробвай и двете, и реши сам за себе си кое повече ти харесва", понеже няма значение какво ни харесва на нас двамата - ние вече сме си купили джипките.

              Коментар


              • #52
                От: Помогнете ми да избера

                Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                Функцията е съвсем различна от тази при дизела, нама да си губя времето да ти обяснявам. Ако искаш можеш сам да разбереш това.
                Функцията е съвсем същата. Държи кобилиците върху себе си. Просто при горен вал търпи по-голямо кривене, по простата причина че при долен вал с пръти, отговаря и за центрирането на пръта към кобилицата. Друга разлика във функцията, ей-богу, аз не намирам.




                Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                Да поддръжката е важна, но бензинов двигател склонен към прегряване ей богу ми не съм видел.
                Всъщност, и двата при добро желание (или тъпота) на шофьора могат да се прегреят. Виждал съм например паджеров V6 прегрян. Фордов - също. Ферозови с пукнати глави и блокове (алуминиеви) - също дал господ. Ама моя на ферозата, мамка му, не ще. Тоя на тераното - също. Климатик, жега, баир, газ до ламарината - вдига 2-3мм над средата, и толкоз. Затова и казвам че освен на првилно емстнат двигател, е въпрос и на поддръжка, тоест - охладителна система в изправност.

                Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                Свали турбината на твоя и тогава да говорим за това кой куц.
                Турбината под 1800 оборота не играе. Въпреки това на 1500 тегли отчайващо по-добре от бензин.


                Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                Моя е съвсем друга бира. Четири дюзи работят независимо една от друга, като всяко поотделно се командва от компа точно кога да пръсне и колко. Това е.
                Как са вързани нема никво значение. Какво значи, че се управляват от един и същи сигнал, виж схемата на колата да видиш, че всяка дюза се управлява по отделно.
                Мерил ли си им импулсите с осцилоскоп, ама едновременно на повече от една. Ще излезе интересен резултат, особено при високи обороти.

                Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                Една екстра повече, от която не виждам никакъв смисъл.
                Смисъла е едно триене по-малко. От там и загубите от него.

                Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                Редовия шестак е доказано най-добре работещия двигател съзадаван някога, и няма друг модел, който да можеш да балансираш така, че да работи по същия начин, било то 4 или осем цилиндъра. При еднаква кубатура за редовия и за В-образния, принципа е такъв до 3000 кубика, по-добър е редовия, нагоре вече е В-образния, защото му увеличават броя на цилиндрите, иначе на другия че му станат много големи буталата и немай си ги мръдне.
                Ако имаш в предвид чисто механично балансиране, ок, да речем че до някъде съм съгласен. Само че вече отдавна се прилагат и други номерца - клапи на всеки цилиндър, клапани с проенлива геометрия, Директно впръскване, че дори и ламбда контрол за всеки цилиндър по отделно, балансиращи валове, маховици и какво ли още не. Тоест, съвсем е възможно да се види модерен 3 литров V6, да речем, който работи дори по-тихо от вчерашния редови шестак. Въпрос на технологии.

                Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                За никаква икономичност не става въпрос, двутактовите не се славят с нея. Ти от одеве говориш за надеждност.
                Значи, просто не е това "ДвигателяТ". За това говоря.


                Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                Пожелавам ти все така да е. Но ще дойде момент да оправиш и дюзи и помпа, неминуемо е. Знаеш го.
                Дюзи съм сменил от лигавщина. Старите си бяха в ред. Поне в следващите 150000 няма да имам грижа с това, а и да имам - имам си резервни.
                Колкото до помпата - в момента е на малко над 100000. Кога? На 200000? На 300000? Щото масово тук такива се вкарват, и още си работят. А работеща помпа в UK струва 100 лири - голям праз! В нея електроника няма - значи остава механичното износване. Разпръсквачите струват 50лв парчето. Умна дюза, ако се скапе, се ремонтира за 200лв. Ама пак - кога?

                Колкото до дебитомера - я погледни хубаво книжката на твойто, щото според нея ти също имаш дебитомер. Ако искаш да ти постна картинки от нея?
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #53
                  От: Помогнете ми да избера

                  Колега, мисля, че си в сериозна грешка с това: "...Моя е съвсем друга бира. Четири дюзи работят независимо една от друга, като всяко поотделно се командва от компа точно кога да пръсне и колко. Това е...."
                  Според мен работят едновременно. Фазираното впръскване май не е предвиждано за този мотор. Може и да греша де.
                  08седемшест5едно513четири

                  Коментар


                  • #54
                    От: Помогнете ми да избера

                    Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
                    Колега, мисля, че си в сериозна грешка с това: "...Моя е съвсем друга бира. Четири дюзи работят независимо една от друга, като всяко поотделно се командва от компа точно кога да пръсне и колко. Това е...."
                    Според мен работят едновременно. Фазираното впръскване май не е предвиждано за този мотор. Може и да греша де.
                    Има 4 отделни кабела до компютъра. Но дори и така, ако се премерят импулсите с осцилоскоп често се вижда че хавата е друга, особено от едни обороти нагоре.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #55
                      От: Помогнете ми да избера

                      Страхотни сте момчета благодаря ви за всички коментари, които направихте и се радвам за това че темата набра доста мнения и привърженици коеото от своя страна ще помогне на други като мен които се лутат и чудят кое да изберат !!!!!!
                      Аз избрах и не изневерих на себе си Нисан Терано 2 2.7 ТДИ 99 г. синичък :
                      Сега и аз съм в буйното море наречено Терано ама само да не се удавим !!!!!! ( Ама, като неможеш да плуваш не се събличай !!! )
                      Suzuki Vitara 1.6i 8V

                      Коментар


                      • #56
                        От: Помогнете ми да избера

                        Първоначално публикуван от ventsi_76 Преглед на мнение
                        Страхотни сте момчета благодаря ви за всички коментари, които направихте и се радвам за това че темата набра доста мнения и привърженици коеото от своя страна ще помогне на други като мен които се лутат и чудят кое да изберат !!!!!!
                        Аз избрах и не изневерих на себе си Нисан Терано 2 2.7 ТДИ 99 г. синичък :
                        Сега и аз съм в буйното море наречено Терано ама само да не се удавим !!!!!! ( Ама, като неможеш да плуваш не се събличай !!! )
                        Ха честито. Безаварийно, и само хубави емоции. Ако имаш някакви въпроси - насреща сме.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #57
                          От: Помогнете ми да избера

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Ха честито. Безаварийно, и само хубави емоции. Ако имаш някакви въпроси - насреща сме.
                          Мерси много Sparky а въпроси ще има ами да видим какви ще бъдат !!!!!
                          Suzuki Vitara 1.6i 8V

                          Коментар


                          • #58
                            От: Помогнете ми да избера

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Има 4 отделни кабела до компютъра. Но дори и така, ако се премерят импулсите с осцилоскоп често се вижда че хавата е друга, особено от едни обороти нагоре.
                            От тези обороти нагоре просто уредът ти е не е толкова бърз за да го отбележи.
                            Вервай ми прекъсват работа. То ако не прекъсваха нямаше да сложат четири, наистина тогава никакъв смисъл.

                            Дебитомер съм сигурен, че нямам. Иначе ти можеш да показваш каквото искаш.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Помогнете ми да избера

                              Виждал съм много с 4/и дюзи които впръскват 2x2 или всички заедно.
                              Това, че са 4/и не значи, че компа ги щрака по - отделно.
                              П.П- лично мнение - прекалено много спам.
                              Заприлича на - моето гардже най-хубаво.
                              Не съм карал бензиново терано и няма как да имам мнение, но принципно.............
                              Бъдете здрави!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X