До: питане за амортисьори за терано 2
Панхарда окъсява, но не фатално. Вече година и кусур го карам така. Оправя се с изнасяне на горния захват надолу, което в момента подготвям за правене. Конкретно, окъсяването е с около 6-8мм.
Не сравнявай джип на ресори с джип с 5 линк. При 5 линк, освен всичко друго, като слиза надолу, дифа се и върти. Това компенсира "сгъването и разтягането" на кардана и държи ъгъла на предното каре да е еднакъв с ъгъла на задното, което е съществена предпоставка за липсата на вибрации и проблеми с каретата. Самите ъгли са важни, но това да са равни е не по-малко важно.
Друго, което сигурно ще ти се стори станно - базата на късо терано е по-дълга от базата на къс патрул. Не знаеше, нали?
В същото време предния свес е по-малък отколкото на ресорен патрол. Предния "мост" е по-напред, барабар с двигателя, скоростите и раздатката. На всичкото отгоре двигателя е по-къс. Заедно с това, задния свес също е по-малък от на ресорен патрол, разбирай - задния мост е по-назад. Това води до по-дълъг кардан, отколкото си мислиш. Заедно с това, щангите на 5-линка са сравнително къси, което не предполага кой-знае какви ходове, каквото и да правиш. А пък на всичкото отгоре задните амове са прилично наклонени, което пък значи че с лифта не им се измества твърде много работната област.
Не на последно място - карате патролите с 33-ки поне. А двигателя и дифовете са с подобни предавателни числа или с една идея по-бавни, а джипката - по-тежка. Това предполага по-голямо натоварване на трансмисията, сравнено с терано с 31-ци. От там и по-малкото проблеми при тераното. А скоростите и раздатката са с подобни на патрола параметри и здравина. (всъщност, може и еднакви да са, в което не съм сигурен де).
Слабо място на тераното е предния диф, ако го напъваш прекалено. само 180мм е. На терано 1 е 200мм, и това е един не лош вариант за тунинг на двойка, но излиза скъпо, понеже дифовете на единицата са с тотално различни предавателни числа от на двойката и ще трябва да се пазаруват пиньон и корона.
ПП: Сега конкретно за амортисьорите: Къса база: свити-350мм, разтегнати-586мм Дълга база: 356/596, тунингови на TrailMaster, с които съм аз: 387/628. Разлика в дължината определено има, но разликата между тия на къса и дълга база като дължини са минимални. Дори задните за 50мм лифт на TrailMaster за къса и дълга база са еднакви. Пружините на TrailMaster: нулевите (без лифт) за дълга база, са същите като за 50мм лифт на къса база. 50мм лифт на дълга база ги дават за 80мм лифт на къса. Тоест може с доста голяма степен на сигурност да се твърди че оригинални пружини от дълга база ще дадат 50мм лифт на къса база, и това си е вид бюджетен лифт. Да, амовете е желателно да се сменят, но не и задължително.
Първоначално публикуван от Аndro 160
Преглед на мнение
Не сравнявай джип на ресори с джип с 5 линк. При 5 линк, освен всичко друго, като слиза надолу, дифа се и върти. Това компенсира "сгъването и разтягането" на кардана и държи ъгъла на предното каре да е еднакъв с ъгъла на задното, което е съществена предпоставка за липсата на вибрации и проблеми с каретата. Самите ъгли са важни, но това да са равни е не по-малко важно.
Друго, което сигурно ще ти се стори станно - базата на късо терано е по-дълга от базата на къс патрул. Не знаеше, нали?

Не на последно място - карате патролите с 33-ки поне. А двигателя и дифовете са с подобни предавателни числа или с една идея по-бавни, а джипката - по-тежка. Това предполага по-голямо натоварване на трансмисията, сравнено с терано с 31-ци. От там и по-малкото проблеми при тераното. А скоростите и раздатката са с подобни на патрола параметри и здравина. (всъщност, може и еднакви да са, в което не съм сигурен де).
Слабо място на тераното е предния диф, ако го напъваш прекалено. само 180мм е. На терано 1 е 200мм, и това е един не лош вариант за тунинг на двойка, но излиза скъпо, понеже дифовете на единицата са с тотално различни предавателни числа от на двойката и ще трябва да се пазаруват пиньон и корона.
ПП: Сега конкретно за амортисьорите: Къса база: свити-350мм, разтегнати-586мм Дълга база: 356/596, тунингови на TrailMaster, с които съм аз: 387/628. Разлика в дължината определено има, но разликата между тия на къса и дълга база като дължини са минимални. Дори задните за 50мм лифт на TrailMaster за къса и дълга база са еднакви. Пружините на TrailMaster: нулевите (без лифт) за дълга база, са същите като за 50мм лифт на къса база. 50мм лифт на дълга база ги дават за 80мм лифт на къса. Тоест може с доста голяма степен на сигурност да се твърди че оригинални пружини от дълга база ще дадат 50мм лифт на къса база, и това си е вид бюджетен лифт. Да, амовете е желателно да се сменят, но не и задължително.
Коментар