Днес взех пружините и амовете от дългата база но като гледам амовете не са от най читавите и се чудя дали да ги слагам или да си оставя моите амове и да сменя само пружините?Незнам дали има разлика в дължината на амовете?
NISSAN Terrano II 2.4 i 12v
Колкото ви е по проходим джипа толкова повече ще ходите пеша за трактор
Днес взех пружините и амовете от дългата база но като гледам амовете не са от най читавите и се чудя дали да ги слагам или да си оставя моите амове и да сменя само пружините?Незнам дали има разлика в дължината на амовете?
Няма проблем да оставиш твоите, стига да ти харесва поведението с тях.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Е нали ще се вдигне джипа с 5 сантима. Кво правим със старите амове?
Ще ограничат хода, евентуално.
Ама те и тунинговите така. Като опре моста на тампона, така или иначе амортисьора трябва да е достатъчно къс в сгънато положение че да не удари върху него. Точно това пък ограничава дължината му разтегнат.
Дължините на амортисьорите на дългата и къса база са почти еднакви. Разликите са мижави.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Мисля че няма да е много добре работата. Принципа е такъв: Монтират се пружините. Пускаме джипа на равно и мерим между точките на захват. Това растояние е под точката в която амортесьора седи по средата на хода си. Тоест, монтирания амортесьор трябва да има по малък ход на долу и по голям нагоре.
После почваме да избираме амортесьори по дължина и ходове. Смятаме. Като дойдат амортесьорите - монтираме. Вадим пружините и пускаме моста на амовете. Смятаме буферите.
Бая заигравка е, ама нали уж трябва да стане както трябва.
Мисля че няма да е много добре работата. Принципа е такъв: Монтират се пружините. Пускаме джипа на равно и мерим между точките на захват. Това растояние е под точката в която амортесьора седи по средата на хода си. Тоест, монтирания амортесьор трябва да има по малък ход на долу и по голям нагоре.
После почваме да избираме амортесьори по дължина и ходове. Смятаме. Като дойдат амортесьорите - монтираме. Вадим пружините и пускаме моста на амовете. Смятаме буферите.
Бая заигравка е, ама нали уж трябва да стане както трябва.
Нито един 2 инчов лифт за терано не предполага тая процедура. Най-малкото при тая дължина на щангите отзад кой-знае колко по-голям ход не може да се направи. Държи се естествено и без тая корекция.
На мойто например при окантарване по диагонал, едната страна опира на тампона, а другата увисва толкова, колкото му позволява стабилизиращата щанга, а не амортисьора. Ограничението не му е амортисьора, а стабилизиращата щанга, в случая.
Отпред пък ограничението отново не е амортисьора, а ограничителните тампони. С подложка между горните А рамена и горния шарнир се печелят едни 2см ход, без това да се отрази на поведението. Дори фабричните амортисьори имат достатъчен запас.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Говорим за 2 инча лифт. Той е всичко друго, но не и голям.
Зависи от гледната точка.
За мен е голям. С Тераното конкректно не знам какво се случва, но съм сигурен че амортесьорите окъсяват. Панхарда - също. Няма как друго яче.
Патрула, освен амортесьори, иска корекция на панхарда и сваляне на раздатката.
По дълги биалетки също биха се отразили добре на ходовете. Сега ще кажеш - стабилноста се влошава. Сигурно е.
Коментар