Обява

Свий
Няма добавени обяви.

питане за амортисьори за терано 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: питане за амортисьори за терано 2

    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
    Зависи от гледната точка.
    За мен е голям. С Тераното конкректно не знам какво се случва, но съм сигурен че амортесьорите окъсяват. Панхарда - също. Няма как друго яче.
    Патрула, освен амортесьори, иска корекция на панхарда и сваляне на раздатката.
    По дълги биалетки също биха се отразили добре на ходовете. Сега ще кажеш - стабилноста се влошава. Сигурно е.
    Панхарда окъсява, но не фатално. Вече година и кусур го карам така. Оправя се с изнасяне на горния захват надолу, което в момента подготвям за правене. Конкретно, окъсяването е с около 6-8мм.

    Не сравнявай джип на ресори с джип с 5 линк. При 5 линк, освен всичко друго, като слиза надолу, дифа се и върти. Това компенсира "сгъването и разтягането" на кардана и държи ъгъла на предното каре да е еднакъв с ъгъла на задното, което е съществена предпоставка за липсата на вибрации и проблеми с каретата. Самите ъгли са важни, но това да са равни е не по-малко важно.

    Друго, което сигурно ще ти се стори станно - базата на късо терано е по-дълга от базата на къс патрул. Не знаеше, нали? В същото време предния свес е по-малък отколкото на ресорен патрол. Предния "мост" е по-напред, барабар с двигателя, скоростите и раздатката. На всичкото отгоре двигателя е по-къс. Заедно с това, задния свес също е по-малък от на ресорен патрол, разбирай - задния мост е по-назад. Това води до по-дълъг кардан, отколкото си мислиш. Заедно с това, щангите на 5-линка са сравнително къси, което не предполага кой-знае какви ходове, каквото и да правиш. А пък на всичкото отгоре задните амове са прилично наклонени, което пък значи че с лифта не им се измества твърде много работната област.

    Не на последно място - карате патролите с 33-ки поне. А двигателя и дифовете са с подобни предавателни числа или с една идея по-бавни, а джипката - по-тежка. Това предполага по-голямо натоварване на трансмисията, сравнено с терано с 31-ци. От там и по-малкото проблеми при тераното. А скоростите и раздатката са с подобни на патрола параметри и здравина. (всъщност, може и еднакви да са, в което не съм сигурен де).

    Слабо място на тераното е предния диф, ако го напъваш прекалено. само 180мм е. На терано 1 е 200мм, и това е един не лош вариант за тунинг на двойка, но излиза скъпо, понеже дифовете на единицата са с тотално различни предавателни числа от на двойката и ще трябва да се пазаруват пиньон и корона.

    ПП: Сега конкретно за амортисьорите: Къса база: свити-350мм, разтегнати-586мм Дълга база: 356/596, тунингови на TrailMaster, с които съм аз: 387/628. Разлика в дължината определено има, но разликата между тия на къса и дълга база като дължини са минимални. Дори задните за 50мм лифт на TrailMaster за къса и дълга база са еднакви. Пружините на TrailMaster: нулевите (без лифт) за дълга база, са същите като за 50мм лифт на къса база. 50мм лифт на дълга база ги дават за 80мм лифт на къса. Тоест може с доста голяма степен на сигурност да се твърди че оригинални пружини от дълга база ще дадат 50мм лифт на къса база, и това си е вид бюджетен лифт. Да, амовете е желателно да се сменят, но не и задължително.
    Последно редактирано от sparkybg; 01-04-10, 23:05.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      До: питане за амортисьори за терано 2

      Ето и сравнение на къс патрул Y160 и късо терано 2 според сервизните ръководства:

      Y160: колесна база:2350мм ширина от център до център на гума:1405мм дължина на кардан:616мм диаметър кардан:75мм

      Терано 2: колесна база 2450мм ширина от център до център на гума отпред: 1455мм дължина на кардан:725мм диаметър на кардан:65мм
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #18
        До: питане за амортисьори за терано 2

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        ...
        Да, амовете е желателно да се сменят, но не и задължително.
        При амортесьорите окъсяването с 5см. не е фатално. Просто няма да имат ход надолу и при определени ситуации целия мост с удар ще увисва на тях. И така докато скъсат ушите, или захватите на моста и рамата. Така че съм съгласен че не е задължително.
        Това си е компромис и днес компромис, утре компромис и машините станаха отвсякъде компромисни.
        Бюджетния вариант е удължаване - все е нещо и не иска пари, само желание да стане както трябва.
        А иначе през цялото време говорех за 5-линк. Ресьрните Патрули нямат панхард.
        Може да говорим и защо Y60 иска корекция на панхарда, а Тераното може и без.
        Ама отвори тема, че в тая не си заслужава.

        Коментар


        • #19
          До: питане за амортисьори за терано 2

          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
          Може да говорим и защо Y60 иска корекция на панхарда, а Тераното може и без.
          Ама отвори тема, че в тая не си заслужава.
          Заради целия мост отпред, примерно? И затова че отпред е 3 линк, ако не бъркам?

          ...и заради по-големи ходове вероятно?

          А за компромиса - да, компромис е. Като се пестят пари се налагат и компромиси, за съжаление. А всъщност като имаме спецификациите, сега човека може да си търси и някакви по-нормални амове на по-ниска цена.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #20
            До: питане за амортисьори за терано 2

            Благодаря за изчерпателната информация
            NISSAN Terrano II 2.4 i 12v
            Колкото ви е по проходим джипа толкова повече ще ходите пеша за трактор

            Коментар


            • #21
              До: питане за амортисьори за терано 2

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Заради целия мост отпред, примерно...
              Да.
              Панхарда отзад и панхарда отпред стоят противоположно. Местят мостовете на кръст, което вече е много и трябва малко да се корегира. В случая отзад е по лесно, щото е само панхард. Отпред трябва крекция и на кормилната.
              На теб отпред не ти се мести моста при лифта. Може да минеш "метър" отзад.

              Коментар


              • #22
                До: питане за амортисьори за терано 2

                Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                Да.
                Панхарда отзад и панхарда отпред стоят противоположно. Местят мостовете на кръст, което вече е много и трябва малко да се корегира. В случая отзад е по лесно, щото е само панхард. Отпред трябва крекция и на кормилната.
                На теб отпред не ти се мести моста при лифта. Може да минеш "метър" отзад.
                То може и отзад да спре да се мести, ама пък си има други кусури. Ще замязам на Vitara.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #23
                  До: питане за амортисьори за терано 2

                  Току що приключих със смяната на пружините и амовете не беше толкова трудно 3.5 см се вдигна отзад и малко му навих торсионите горе доло става ама може и още да се вирне.Като за без пари толкова казват някой
                  NISSAN Terrano II 2.4 i 12v
                  Колкото ви е по проходим джипа толкова повече ще ходите пеша за трактор

                  Коментар


                  • #24
                    До: питане за амортисьори за терано 2

                    Първоначално публикуван от TsOnIsLaV Преглед на мнение
                    Току що приключих със смяната на пружините и амовете не беше толкова трудно 3.5 см се вдигна отзад и малко му навих торсионите горе доло става ама може и още да се вирне.Като за без пари толкова казват някой
                    Премери от ръба на калника до долния борд на джантата колко е, отпред и отзад.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      До: питане за амортисьори за терано 2

                      Първоначално публикуван от TsOnIsLaV Преглед на мнение
                      Току що приключих със смяната на пружините и амовете не беше толкова трудно 3.5 см се вдигна отзад и малко му навих торсионите горе доло става ама може и още да се вирне.Като за без пари толкова казват някой
                      Едно неангажиращо мнение - повече не ти и трябва.
                      Life is too short to drive dull cars!

                      Fight global warming !
                      ... turn on your A/С !

                      Коментар


                      • #26
                        До: питане за амортисьори за терано 2

                        [QUOTE=sparkybg;1108363]Панхарда окъсява, но не фатално. Вече година и кусур го карам така. Оправя се с изнасяне на горния захват надолу, което в момента подготвям за правене. Конкретно, окъсяването е с около 6-8мм.

                        Ако е 5 см. какво би се получило?Защото аз подготвих горе долу 5см.-удължение.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • #27
                          До: питане за амортисьори за терано 2

                          Първоначално публикуван от mitkochanev Преглед на мнение
                          Едно неангажиращо мнение - повече не ти и трябва.
                          Всъщност, трябва, но не е задължително. Тунингови торсиони подобряват поведението доста. Подложки или нови горни носачи отпред дават още ход. А и тунинговите амове не са за подценяване. Но това са "екстри". Всеки си преценява колко би се занимавал.


                          Първоначално публикуван от kusemak Преглед на мнение
                          Ако е 5 см. какво би се получило?Защото аз подготвих горе долу 5см.-удължение.
                          Горе-долу толкова и трябва да е. Това на снимката е от кита на Calmini. Аз ще правя подобно.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            До: питане за амортисьори за терано 2

                            А може ли да се каже че с колкото се вдига задницата с толкова трябва да се удължава и ухото на щангата!

                            Коментар


                            • #29
                              До: питане за амортисьори за терано 2

                              Първоначално публикуван от kusemak Преглед на мнение
                              А може ли да се каже че с колкото се вдига задницата с толкова трябва да се удължава и ухото на щангата!
                              Принципно да, но както винаги няма пълно щастие.

                              Целите са общо взето 4:

                              1. Задния мост трябва да е в централно положение спрямо рамата.
                              2. Двата захвата на напречната щанга трябва да са на едно ниво, тоест щангата да е хоризонтална, ако е права - тогава хода нагоре-надолу на моста причинява минимално местене на моста настрани спрямо шасито.
                              3. Височината на захвата на щангата към рамата трябва да съвпада с центъра на тежестта на всичко, дето е над моста, височината на захвата към моста трябва да съвпада с центъра на тежестта на моста. - трудно постижимо и противоречащо си с т.2
                              4. Захватите трябва да са разположени така че да не намаляват проходимостта. Разбирай, ако свалим горния захват прекалено, то когато окачването се сгъне докрай от тая страна, от която е захвата, той започва да стърчи под нивото на моста, от което може в определени случаи да се случи да се удари в нещо, с последващите от това счупвания или кривини на шанга, захват и прочие.

                              т.1 и т.2 и т.4 са ясни, но т.3 не е.

                              Като сваляме горния захват надолу, му се увеличава рамото спрямо рамата, към която е захванат. Това води до сили на усукване в динамичен режим, и колкото повече захвата е разместен спрямо центъра на тежестта на всичко, дето е над моста, толкова повече при динамичен режим това рамо ще се опитва да завърти купето, освен да го държи в една линия с моста. По принцип на това се обръща малко внимание, но то така или иначе влиае на поведението, главно на асфалт и при високи скорости и неравности по пътя. А и чисто механически по-дългото рамо товари повече рамата на усукване в мястото, в което е захванато към нея.

                              Изобщо, целия мост си е върл компромис по отношение на поведение на пътя. Първо заради напречната щанга, която при работа на окачването мести моста наляво-надясно спрямо шасито, и второ заради това че другите щанги са разположени успоредно на посоката на движание, и при работа на окачването нагоре-надолу, местят моста спрямо шасито напред-назад. Ако си забелязал например при преминаване на легнал полицай че предното окачване го понася доста по-добре от задното, или поне при преминаване с предните гуми някак друса по-малко отколкото при преминаване със задните, то това е заради успоредните с посоката на движение шанги.

                              Та, в крайна сметка остава да свалим захвата така че щангата да е възможно най-близо до хоризонтално положение при преобладаващия режим на окачането, разбирай при преобладаващата натовареност на джипката, заедно с това моста да застане в централно положение спрямо рамата, а пък удължението да не е прекалено голямо така че рамото на горния захват да стане твърде голямо и да стърчи при сгънато окачване или да се опитва да суче купето с рамата прекалено, вместо само да го мести наляво-надясно.

                              При терано за да се свали с по-малко от 5см, трябва да се прави външен захват - не като това от снимката по-горе, дето влиза там, дето е била щангата, ами такова, което обхваща отвън оригиналния захват, а после се стеснява там, където се закача щангата. Ако е с 5-6см и повече, тогава вече не е проблем са се вкара там, където е била оригинално шангата - както е на снимката. Хем и с тоя размер не стърчи прекалено и рамото не става прекалено голямо, но заедно с това щанагата не застава хоризонтално, а си остава леко наклонена, но близо до заводския вариант, при който също не е хоризонтална.

                              Лично аз ще правя удължението минимално, колкото да може да стане като вътрешен захват, - като това на снимката, а това е накъде около 5см, а после ако се наложи ще направя и регулируема по дължина щанга, за да мога да докарам моста в централно спрямо шасито положение.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #30
                                До: питане за амортисьори за терано 2

                                В много малко случаи съм виждъл хоризомтална панхард щанга.Заводско и при мен беше малко под наклон,след вдигането с 7 см.,излитя на горе и и подготвих един правоъгален профил които да влиза точно и плътно в ухото,а отдолу заварих п-образен профил с размера на фтулката и тампона.
                                Сега като се замислям маи ще започна на ново да го правя,защото все пак има заварка/доста здрава/но заварка,мисля да го изпълня от един детаил дез да има заварки.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X