Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Не можах да се стърпя

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Не можах да се стърпя

    Честито!. Да те радва и слуша

    Коментар


    • #32
      До: Не можах да се стърпя

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Лятото, мойто, с кални 31-ци, и 2 инча лифт, за чипа вече споменах, в големите жеги, по магистрала "Тракия", с реални 130-140км/ч (с 31-ци скоростомера показва съвсем точно - сравнявано с GPS) почти от край до край на магистралата, натоварено прилично, ми даде разход 10.5 - 11. Със 100 км/ч съм убеден че ще падне с около 2 литра надолу - и заради гумите, и заради скоростта. Въздушното съпротивление расте с квадрата на скоростта, без да смятаме другите неща, като калните гуми например.
      Колега, съмнявам се в данните които цитирате. Виж - ако гумите да били шосейни, скоростта е била в 100-110 диапазона и мооооже би 130 при изпреварване - съм съгласен с 11 разход. Особено както сте писал "натоварена прилично".

      Коментар


      • #33
        До: Не можах да се стърпя

        Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
        Колега, съмнявам се в данните които цитирате. Виж - ако гумите да били шосейни, скоростта е била в 100-110 диапазона и мооооже би 130 при изпреварване - съм съгласен с 11 разход. Особено както сте писал "натоварена прилично".
        Кое Ви дава повод да се съмнявате? Това, че не си поддържате автомобила добре, или не умеете да шофирате добре, вследствие на което Ви гори и повече, не може да бъде повод за съмнение! Ако ли пък си мислите, че Спартак, или друг старши участник, ще Ви лъже, то по-добре сменете форума!

        Съмнявайте си се колкото искате и когато си искате, но при следващ подобен случай, когато обвините някого в лъжа, без да посочите каквито и да е аргументи, няма да Ви се размине само с приятелска забележка!
        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

        Коментар


        • #34
          До: Не можах да се стърпя

          Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
          Колега, съмнявам се в данните които цитирате. Виж - ако гумите да били шосейни, скоростта е била в 100-110 диапазона и мооооже би 130 при изпреварване - съм съгласен с 11 разход. Особено както сте писал "натоварена прилично".
          Толкова е бре. Засичам го след всяко по-дълго пътуване. Ако твойто харчи повече, значи чипосването води и до икономии. Нямам далавера да казвам друго - тия стотинки така или иначе си излизат от джоба ми.

          Гумите са Interco TrXus M/T 31x10.5x15, скоростта и пробега са смятани по GPS, къса база, с жената и детето, и багажника пълен до горе с багаж - вероятно общо около 120-150 кила багаж - налага се да го натъпквам с капака. Пълня до гърло, минавам примерно 300км, и отново пълня до гърло.

          При изпреварване понякога скоростта е 140-150, но рядко се налага да ръчкам като изпреварвам. Обикновено си карам в лявото платно със 130, а болшинството коли карат по-бавно от мен, вероятно защото моя скоростомер показва точно, заради по-големите гуми, а на повечето други коли показва с 5-10км/ч повече.

          На връщане от събора, при дъжд и каране със 110-120, разхода беше 12, отново с пуснат климатик и парно едновременно, за да не се потят стъклата. На сухо е 11. Рядко 10.5, при това климатика постоянно си работи, но не докрай, а колкото температурата вътре да е поносима.

          ...сигурно има значение и че съм с нови дюзи. Не знам.

          При същото каране, но с оригиналните гуми, отново с пуснат климатик, харча беше 9. Само дето с ония гуми при 130 показание на скоростомера, реално се кара с около 115.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #35
            До: Не можах да се стърпя

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            ... При същото каране, но с оригиналните гуми, отново с пуснат климатик, харча беше 9. Само дето с ония гуми при 130 показание на скоростомера, реално се кара с около 115.
            Спарки, как отчиташ изминатите километри? Ако скоростомерът ти е верен, сравнен с GPS, то отчиташ ли и изминатия път пак по GPS?
            С по-малки гуми, отчетеният изминат път е повече, а от там и разходът - по-малък.
            Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
            Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

            Коментар


            • #36
              До: Не можах да се стърпя

              Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
              Спарки, как отчиташ изминатите километри? Ако скоростомерът ти е верен, сравнен с GPS, то отчиташ ли и изминатия път пак по GPS?
              С по-малки гуми, отчетеният изминат път е повече, а от там и разходът - по-малък.
              Всичко е отчитано и по GPS.

              Иначе, скоростомера с 31-ците показва абсолютно точно, а километража показва по-малко, което по принцип ако не се вземе в предвид би довело до отчитане на по-голям разход, а не на по-малък. Километража между другото показва точно с (31/29) по-малко, каквато е разликата в размера на оригиналните гуми с тия, дето са в момента, или с около 7% по-малко. Тоест, при показание да речем 300км, реално са изминати (300*31)/29 = 320.7. При разхода е обратно - ако се смята по километража на джипа, трябва да се умножи по 29 и раздели на 31. Например за 300км по километраж ако са изхарчени 36 литра, което е 12/100, то реалния разход е (12*29)/23=11.226, при това с достатъчно голяма точност, без да се налага да се отчита и по GPS - изконтролирал съм го неколкократно и с GPS, и всеки път се получава едно и също.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #37
                До: Не можах да се стърпя

                Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                Кое Ви дава повод да се съмнявате? Това, че не си поддържате автомобила добре, или не умеете да шофирате добре, вследствие на което Ви гори и повече, не може да бъде повод за съмнение! Ако ли пък си мислите, че Спартак, или друг старши участник, ще Ви лъже, то по-добре сменете форума!

                Съмнявайте си се колкото искате и когато си искате, но при следващ подобен случай, когато обвините някого в лъжа, без да посочите каквито и да е аргументи, няма да Ви се размине само с приятелска забележка!

                Повода Джорджо е в това че съм имал Терано, знам колко тежи както празна - така и натоварена и имам идея какво става при скорости над 90. Няма да коментирам изказвания относно поддръжка и шофьорски умения, това което казах е че според мен модела е неспособен на описаните данни изобщо (нищо лично към конкретната кола или собственик).

                Освен това държа да подчертая че не съм обвинил никого в лъжа - а изказвам СВОИТЕ съмнения. И последно - вашата забележка си е чиста проба заплаха и меко казано не съответства на модераторска позиция. Нищо че не ме познавате лично и не сте ял и пил на една маса с мене

                Коментар


                • #38
                  До: Не можах да се стърпя

                  Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
                  Повода Джорджо е в това че съм имал Терано, знам колко тежи както празна - така и натоварена и имам идея какво става при скорости над 90.
                  Какво терано си имал? 1 или 2? С какъв двигател?

                  Щото между 1 и 2 къса база е все едно между 2-ка къса и дълга, аеродинамиката е друга, тежестта също, а двигателя (ако сравняваме 2.7TD с механична помпа и 2.7TDI с електронна, че и чипосано)пък съвсем, макар и механично почти еднакъв, раликата съвсем идва такава, че база за сравнение съвсем не остава.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #39
                    До: Не можах да се стърпя

                    1 дълга 3.0 бензин + газ (газов инжекцион).
                    1 къса 2.7ТД механична.

                    Аеродинамика при тия мамути е невъзможно да се подобри, напречното сечение е огромно (понеже аеродинамиката изобщо не е САМО Cx, както е популярното схващане). Теглото също не пада под 1800 кила празни. До 90-тина км/ч нещата са под контрол, нагоре започва да доближава разхода на градско. За 130-140 км/ч, още повече натоварен с хора и 150+ кила багаж . Гумите които си сложил увеличават разхода - след като са кални, имат по-голямо съпротивление при търкаляне от шосейките, след като са по-големи - имат по-голямо тегло и то на въртящи се елементи (което има значение). Всичко което си описал увеличава разхода на гориво спрямо стандартната кола.
                    Мда, силно скептичен съм - по-скоро при така описаната ситуация разхода според мене ще е около 12-14 нафта.

                    ПП: За чипосването има много легенди - и малко истини. Файда има, но се преувеличава често в пъти...да кажем подобрение няколко % (под 10), а се цитират едни цифри понякога клонящи по-скоро към 30%.

                    ППП: Надявам се не те тревожи това че съм на различно мнение с теб?

                    Коментар


                    • #40
                      До: Не можах да се стърпя

                      Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
                      ППП: Надявам се не те тревожи това че съм на различно мнение с теб?
                      Не ме тревожи, ама никак.

                      Сега за разликата - карал съм двойка без компютър, и разликата спрямо мойта, както си беше заводска, си е доста осезаема. Карал съм и по-нова от мойта, с компютър, но със заводските гуми и без чип. Еми върви по-малко от мойта с големите гуми.

                      А разликата между двете е принципна - първо поради интеркулера влиза повече въздух, при това по-студен, и точно при големите скорости интеркулера е най-ефвктивен, и второ - компютъра си отчита това по-голямо количество въздух от дебитомера, и вкарва по-голямо количество нафта в цилиндъра, като я настъпиш. А може да си позволи да вкарва по-голямо количество нафта, без да прегрее, защото влизащия въздух е по-студен.


                      Разликата между двата:
                      - различно турбо (изходната му тръба е по-голяма)
                      - различен входящ колектор
                      - различен изпускателен колектор
                      - липса на каквито и да било клапи и тем подобни по пътя на въздуха (фабрично нямам EGR)
                      - дюзите отварят на по-голямо налягане (125 срещу 135-139 бара)
                      - различна скоростна кутия (други предавателни числа)
                      - различни дифове (4.625 срещу 4.375 при мен)
                      - различни предни главини с по-голям KingPin ъгъл - по-добро поведение в завой.
                      - компютър (разбирай по-добра икономичност, винаги)
                      - +20к.с от чипа, при това се чувстват съвсем отчетливо.

                      Ако за теб разлика между 100 и 145 коня (още повече - 221Nm при 2200об. срещу 310Nm при 2000об.) е несъществена, то за мен си е съвсем съществена. Това, което мойто прави с лекота, една 2-ка без интеркулер и компютър доста ще се озори да го направи понякога.

                      Навит съм да сравниме мойто и някое друго на дино стенд. Цената не е кой-знае каква, а там съвсем обективно ще си покаже какви са разликите.
                      Последно редактирано от sparkybg; 05-02-10, 15:39.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #41
                        До: Не можах да се стърпя

                        Пичове,
                        смятам че този форум е за да споделяме помежду си информация, да беседваме на общи теми, които ни вълнуват /джипките ни/ да се организираме за различни меропреятия-по приятно е с компания и т.н. свестни неща, а не да се дърляме помежду си.Относно разхода, съгласен съм че зависи много от стилът на шофиране.Моят е височък,ама аз не съм и се нарадвал още на моята, та си я попришпорвам.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Не можах да се стърпя

                          Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
                          Пичове,
                          смятам че този форум е за да споделяме помежду си информация, да беседваме на общи теми, които ни вълнуват /джипките ни/ да се организираме за различни меропреятия-по приятно е с компания и т.н. свестни неща, а не да се дърляме помежду си.Относно разхода, съгласен съм че зависи много от стилът на шофиране.Моят е височък,ама аз не съм и се нарадвал още на моята, та си я попришпорвам.
                          Ако си останал с впечатление че се дърляме, си в грешка, при това сериозна. Утре можеш да ни видиш на някоя среща или събор да си пием биричката заедно.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #43
                            До: Не можах да се стърпя

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Ако си останал с впечатление че се дърляме, си в грешка, при това сериозна. Утре можеш да ни видиш на някоя среща или събор да си пием биричката заедно.

                            +1

                            Коментар


                            • #44
                              До: Не можах да се стърпя

                              Незнам дали ви прави впечатление, но Спарки говори за Терано 2, дизел с интеркулер и компютър, а Джеймимотор за Терано 1, дизел без интеркулер и компютър. Реално мотора е като при Терано 2, първия дизел, но има разлики в скоростната кутия и диференциалите. Напълно е възможно Терано 1 с дизеловия двигател да е още по тромаво и бавно заради по бавни предавателни числа. Съответно и разхода е по висок.

                              Със 120-130 стария дизел гълта 12 на 100, проверил съм го в Германия, обаче ако си караш 100-110, и при изпреварвания не дигаш над 3000 оборота, разхода отива под 8 на 100. Същото е с новия дизел, обаче добавяш 10-15 км/ч отгоре към скоростите. Аз лично съм падал и под 7,5 на 100, ама е прекалено досадно да се мъкнеш с 90

                              Коментар


                              • #45
                                До: Не можах да се стърпя

                                Тоза бирички сме винаги готови

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X