Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем...или може би не, с охлаждането на Патрол 2.8тд

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Първоначално публикуван от Цанко

    Аз самия в момента се чудя, кое от двете да избера за моята Тойота.
    Ако ще газиш голямата кал виското няма алтернатива. Скъпо е, но това е положението.
    Ако калта няма да стига до перката си слагай електровентилатор, той може да се управлява много по-умно - ако искаш с датчик включено-изключено, ако искаш с регулиране на оборотите. Така не хаби излишно енергия.
    Постоянно въртящата перка на скапано виско хаби от 2 кончета нагоре и преохлажда всичко под капака, нищо че колегите не го виждат на термометъра. Огромната перка прави тайфун от леден въздух, който вледенява горивен филтър, горивопроводи и ГНП, а това през зимата има значение. Е, и двете кончета по-малко имат значение, а и за шума да не говорим...

    Коментар


    • #32
      Първоначално публикуван от Цанко
      Неработеща виско муфа не се ремонтира. Може да се разпробият два отвора през подвижнита и неподвижната част, и с два болта с гайка да се елиминира ролята на виското , в резултат се получава перка постоянно зацепена, с всичките и недостатъци.
      Като цяло виското е достатъчно сложен хидравличен продукт, на който , като се износят (или напукат) елементите, не се ремонтират, а се заменят с нови, от производителя- евентуално. Колкото до подмяната на маслото с по гъсто такова , също смятам , че е несериозно , защото едва ли ще се намери масло с по голям вискозитет и показатели по добри от оригиналното.
      Така , че разумните варианти са два:
      - ново виско;
      - пригаждане на електрическа перка с датчик.

      Аз самия в момента се чудя, кое от двете да избера за моята Тойота.
      Не е така!
      Муфите са доста прости по устройство- два диска, един или два резервоара за маслото и една биметална пластина, която пропуска маслото от някой от резервоарите към пространството между дисковете. Няма какво да им се износва или "напуква", освен двата лагера на които се въртят дисковете. 90% от "неработещите" муфи са с влошени свойства на маслото и/или намаляло такова. Освен ако не се е стигнало до пълната му загуба, когато нещата са по-необратими. Най-сериозното в случая е точно доливане с масло- двигателно или трансмисионно. Колко и от кое е въпрос на няколко проби с конкретната муфа. Руснаците са изписали тонове хартия и снимки по случая.
      JEEP KJ 3.7 V6

      Коментар


      • #33
        Първоначално публикуван от edd2
        ........Вече навъртях на моя 20000км и стрелката варира от малко под средата -до малко над средата.Да се притеснявам ли?
        Зависи ,Колега , в какви условия го караш!При нормална и малко над нормална експлоатация стрелката трябва да се държи стабилно. При продължителен баир е нормално да стопли малко , но примерно на място не мръдва и мм.
        За съжаление единственният ремонт на вискомуфата е замяната с нова.Застопоряването и е кратковременна заблуда.Забравяш за по-дълбока кал , вода и натоварваш вала излишно.Да неговорим ,че и лаик ще усети загубата на мощност.При мен виското не ми достигаше при продължително каране с газ по пясък и стрелката минаваше над хоризонталата . Нормално , но аз не бях спокоен. За това замених вискомуфата с два ел. вентилатора от Опел Вектра 1,7Д, заедно с въздухозаборниците - паснаха идеално.Сложих темп. датчик и трипозиционен ключ - автоматично сработване , ръчно и изключено.Проблема е да не се забравя да се изключи при навлизането във вода и да не се забрави после да се включи.Приготвил съм и светодиодна индикация , но не мога да намеря 1 час за монтаж.При карането по пясък(разбирай кал , продълж. баир) включвам ръно вент.преди да е започнало греенето(под средата) ,а не след това.Не е маловажен и факта , че веднага се усети появата на онези 5-7% мощност които муфата ,,изяжда''.
        И пак повтарям - при нормална експлоатация решението е НОВА МУФА.
        Аз обичам да си правя експерименти и за сега са успешни . Надявам се да съм бил полезен.
        PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
        КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
        0899187766

        Коментар


        • #34
          само мога да си представя какъв вой ще вдига постоянно зацепена перка /вискомуфа "накъсо"/
          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

          Коментар


          • #35
            Първоначално публикуван от churov
            Първоначално публикуван от edd2
            ........Вече навъртях на моя 20000км и стрелката варира от малко под средата -до малко над средата.Да се притеснявам ли?
            Зависи ,Колега , в какви условия го караш!При нормална и малко над нормална експлоатация стрелката трябва да се държи стабилно. При продължителен баир е нормално да стопли малко , но примерно на място не мръдва и мм.
            За съжаление единственният ремонт на вискомуфата е замяната с нова.Застопоряването и е кратковременна заблуда.Забравяш за по-дълбока кал , вода и натоварваш вала излишно.Да неговорим ,че и лаик ще усети загубата на мощност.При мен виското не ми достигаше при продължително каране с газ по пясък и стрелката минаваше над хоризонталата . Нормално , но аз не бях спокоен. За това замених вискомуфата с два ел. вентилатора от Опел Вектра 1,7Д, заедно с въздухозаборниците - паснаха идеално.Сложих темп. датчик и

            трипозиционен ключ - автоматично сработване , ръчно и
            изключено.Проблема е да не се забравя да се изключи при навлизането във вода и да не се забрави после да се включи.Приготвил съм и светодиодна индикация , но не мога да намеря 1 час за монтаж.При карането по пясък(разбирай кал , продълж. баир) включвам ръно вент.преди да е започнало греенето(под средата) ,а не след това.Не е маловажен и факта , че веднага се усети появата на онези 5-7% мощност които муфата ,,изяжда''.
            И пак повтарям - при нормална експлоатация решението е НОВА МУФА.
            Аз обичам да си правя експерименти и за сега са успешни . Надявам се да съм бил полезен.
            Муфата ми е чисто нова.Като го натисна на баир стрелката отива на 5-6мм от първата горна чертичка и стои там след това се връща.

            Коментар


            • #36
              В тоя ред на мисли ми идва една идея.Дали няма да може да се монтира втори вентилатор/да речем от климатик /,от предна страна на радиатора без да се подменя виското ако то работи?Допълнителния вентилатор ще се включва ръчно само в помощ на виското.Така няма опасност/или тя е по-малка,да се забрави включен/ и при газене в дълбока кал или вода да се окъси.Въпроса е дали допълнителния вентилатор няма да пречи на обдухването от оргиналния,който се върти от виското?
              NISSAN FOREVER
              -----------------------------------------------------------------------------
              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

              Коментар


              • #37
                Виско муфа => силен шум ???

                Здравейте,

                Пуснах на 1-2 места тък във форума за един Петрул с 2.8 ТД който е доста шумен, вдигателя издава металическо тракане и като прочетох тук предните постинги започвам да се съмнявам дали този гаден шум не идва от постоянно зацепена виско муфа ..? двигателя си пали от 1/4 оборот, форсира се нормално дуржи си обороти перфектно само този гнусен силен шум от двигателя -има ли някакъв начин да се спре джижението на перката(блокиране за момент на виско муфата) за да разбера аджаба дали шума е от виското или просто двигателя си трака и е по-добре да се откажа от този автомобил(иначе джиката си е повече от перфектна) ?

                Благодаря предварително.


                Поздрави
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • #38
                  Първоначално публикуван от lubashki777
                  В тоя ред на мисли ми идва една идея.Дали няма да може да се монтира втори вентилатор/да речем от климатик /,от предна страна на радиатора без да се подменя виското ако то работи...
                  Принципно е възможно , ако нямаш монтирана лебедка там(както при мен).При Pursie , на Уаза е точно такава конфигурация и е доволен от ртезултата. Трябва да се пробва . Не мисля ,че от климатик е добре (имат малък дебит). Аз бих си сложил истински вентилатор ,който е за преден монтаж(по моргите има голямо разнообразие , дори и двойни). Всичко е опит - грешка
                  За BatGeorgeone . Постоянно зацепената муфа издава слен виещ-свистящ шум(отново Тедо си прав) , но не и тракане.На лека кола съм имал проблем с виско , когато лагерите са и толкова раздити , че тя играеше и странично и тракаше. Ня се сещам как да си зацепиш муфата временно , но много по лесно е , докато е студен двугателат за я демонтираш . Нишо нямя да му стане на мотора щом е за пробата!При мен ел. вентилатор ,на загрят мотор и на място се включва през повече от5-10 минути при тези температури.
                  edd2 , според книжката на МПС-то загряването до там не е никакъв проблем , но при мен е стигало до там в единични и то много екстремни моменти.
                  PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                  КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                  0899187766

                  Коментар


                  • #39
                    [quote="churov"]
                    Първоначално публикуван от lubashki777
                    В тоя ред на мисли ми идва една идея.Дали няма да може да се монтира втори вентилатор/да речем от климатик /,от предна страна на радиатора без да се подменя виското ако то работи...
                    Принципно е възможно , ако нямаш монтирана лебедка там(както при мен).При Pursie , на Уаза е точно такава конфигурация и е доволен от ртезултата. Трябва да се пробва . Не мисля ,че от климатик е добре (имат малък дебит). Аз бих си сложил истински вентилатор ,който е за преден монтаж(по моргите има голямо разнообразие , дори и двойни). Всичко е опит - грешка
                    Въпросът е дали едната няма да пречи на другата тъй като сигурно ще са с различен дебит?Защото да се уцели двете перки да духат еднакво е просто почети невъзможно.
                    NISSAN FOREVER
                    -----------------------------------------------------------------------------
                    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                    Коментар


                    • #40
                      При мен ситуацията е следната.Газ69-Мотор Опел2,3Дизел-2бр.ел. перки от нещо за преден монтаж.Ленд ровър-3л мотор мерцедес123-дизел -ел. перка от климатик мерцедес. Ленд ровър къса база-мотор Пежо 2,5дизел- ел. перка от климатик BMW.Никъде нямам дифузори и механични перки.И нямям ядове.
                      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                      Коментар


                      • #41
                        Първоначално публикуван от targa
                        При мен ситуацията е следната.Газ69-Мотор Опел2,3Дизел-2бр.ел. перки от нещо за преден монтаж.Ленд ровър-3л мотор мерцедес123-дизел -ел. перка от климатик мерцедес. Ленд ровър къса база-мотор Пежо 2,5дизел- ел. перка от климатик BMW.Никъде нямам дифузори и механични перки.И нямям ядове.
                        е нали ЛР-а със 123Д му издуха гарнитурата или това не е яд

                        искам да отбележа, че слагането на 2 едновревенно работещи вентилатора на един въздушен поток /например 1 пред радиатора и друг зад/ е много капризна работа! ако са с различен дебит /99.9% вероятност/, по слабият ще спира въздуха и ефектът ще е по-лош отколкото, ако работи само по-мощният
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • #42
                          Първоначално публикуван от Косьо
                          Първоначално публикуван от Цанко
                          Неработеща виско муфа не се ремонтира. Може да се разпробият два отвора през подвижнита и неподвижната част, и с два болта с гайка да се елиминира ролята на виското , в резултат се получава перка постоянно зацепена, с всичките и недостатъци.
                          Като цяло виското е достатъчно сложен хидравличен продукт, на който , като се износят (или напукат) елементите, не се ремонтират, а се заменят с нови, от производителя- евентуално. Колкото до подмяната на маслото с по гъсто такова , също смятам , че е несериозно , защото едва ли ще се намери масло с по голям вискозитет и показатели по добри от оригиналното.
                          Така , че разумните варианти са два:
                          - ново виско;
                          - пригаждане на електрическа перка с датчик.

                          Аз самия в момента се чудя, кое от двете да избера за моята Тойота.
                          Не е така!
                          Муфите са доста прости по устройство- два диска, един или два резервоара за маслото и една биметална пластина, която пропуска маслото от някой от резервоарите към пространството между дисковете. Няма какво да им се износва или "напуква", освен двата лагера на които се въртят дисковете. 90% от "неработещите" муфи са с влошени свойства на маслото и/или намаляло такова. Освен ако не се е стигнало до пълната му загуба, когато нещата са по-необратими. Най-сериозното в случая е точно доливане с масло- двигателно или трансмисионно. Колко и от кое е въпрос на няколко проби с конкретната муфа. Руснаците са изписали тонове хартия и снимки по случая.
                          Колега , муфите са прости по устройство само на пръв поглед.
                          Ако имаш поне малко понятие от хидравлика няма да твърдиш подобни неща. Как установи , че няма износване (с какво го измери) .
                          Всички хидравлични елементи са шлифовани и са изработени с голяма точност, и затова са толкова скъпи.
                          И аз разглобих моята муфа от любопитство, и установих , че подвижните елементи са напукани (често срещано явление при тънкостенни и термообработени детайли), а флуида си беше вътре. А флуида, колкото и да е с влошено качество, ако при муфата няма износване тя ще работи, макар и с намален КПД.
                          А това с пробите и доливането е загуба на време. Нека, ако някой е правил такива опити и е отремонтирал неработеща муфа да си признае, и без да разкрива тайната (технологията) да си даде координатите, защото гаранция, че ще направи бая кинти. Има толкова неработещи виско муфи , че ще има работа за една година напред. Но щом никой не е казал "Дайте да ви оправя муфите, значи няма такъв".
                          Не , че не е възможно, но поне аз незнам в БГ някъде да произвеждат виско муфи, защото където ги произвеждат там и ги ремонтират, и изпитват след това (и дават гаранция).

                          Например аз ползвам едни зъбни помпи в моята работа, и отвреме навреме хоп - няма налягане (или дебит). Видима причина няма, помпата си върти, ама машината не работи. Ако вземе да я разглоби човек ще каже проста работа - зъбни колела, оси и корпус. Всичко си е там значи маслото е кофти - и това го има - помпата става по шумна , започва да загрява и т.н., но работи.
                          Ако помпата е в гаранция , си я взимат в завода производител , установяват причината , заменят износените или дефектни елементи , след това я качват на стенд, и ако работи нормално е връщат, ако не дават нова - тяхна си работа. И накрая си правят изводи къде им куца технологията и конструкцията, и взимат мерки за да няма рекламация.
                          И при вискомуфите не е по различно!

                          Коментар


                          • #43
                            Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                            Първоначално публикуван от targa
                            При мен ситуацията е следната.Газ69-Мотор Опел2,3Дизел-2бр.ел. перки от нещо за преден монтаж.Ленд ровър-3л мотор мерцедес123-дизел -ел. перка от климатик мерцедес. Ленд ровър къса база-мотор Пежо 2,5дизел- ел. перка от климатик BMW.Никъде нямам дифузори и механични перки.И нямям ядове.
                            е нали ЛР-а със 123Д му издуха гарнитурата или това не е яд

                            искам да отбележа, че слагането на 2 едновревенно работещи вентилатора на един въздушен поток /например 1 пред радиатора и друг зад/ е много капризна работа! ако са с различен дебит /99.9% вероятност/, по слабият ще спира въздуха и ефектът ще е по-лош отколкото, ако работи само по-мощният
                            С две думи нищо допълнително не може да се направи за да подсигурява перка задвижвана от виско?Освен тогава да си монтирам една допълнителна перка отпред,която ще използвам само ако не дай боже откаже виското,за да предотвратя прегряване.Но дали сама по себе си и неработещата перка няма да спира въздушния поток и да пречи на охлаждането не знам,но евентуално може да се пробва.
                            NISSAN FOREVER
                            -----------------------------------------------------------------------------
                            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                            Коментар


                            • #44
                              Тедо /LJ73/каза-е нали ЛР-а със 123Д му издуха гарнитурата или това не е яд

                              искам да отбележа, че слагането на 2 едновревенно работещи вентилатора на един въздушен поток /например 1 пред радиатора и друг зад/ е много капризна работа! ако са с различен дебит /99.9% вероятност/, по слабият ще спира въздуха и ефектът ще е по-лош отколкото, ако работи само по-мощният И двата вентилатора са отпред.Два са защото дойдоха без пари, а ония от климатиците са по 80 100лв.А гарнитурата я издухах щото съм тъп.Преди време сложих ел. водна помпа да бута повече вода към парното(то е с два радиатора) ,после без да искам скъсах жиците и ги вързах наопаки.А сега се сети каква бъркотия е настанала в потока на водата.
                              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                              Коментар


                              • #45
                                Теоретично Тедо е прав , но на практика не се получава така.ел вентлатор е с мног по-голям дебит постоянно за разлка от вискомуф.В крайна сметка трябва да се опита.Един вент. на моргата е 30-40 лв.Виждал съм и други такива монтажи и винаги е имало + ефект.Може пък просто хората да са имали късмет. .
                                PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                                КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                                0899187766

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X