Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Terrano II , 2,4 i , газ???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Terrano II , 2,4 i , газ???

    Първоначално публикуван от Niko_38 Преглед на мнение
    Здравейте ВЕНЕЛИ. ще те помоля да ми кажеш каква плочка си сложил за газта сподели как ти е монтирана предварително благодаря
    Видяхме се ,каза че е правил нещо не стндартно и нямя как да ми го обясни, ама аз отворих и видях,плочката е кръгла с 2 входа,дифузора около 40мм и 2 отвора през които минават закрепващите шпилки.
    Последно редактирано от veneli; 09-07-10, 10:16. Причина: допълване
    Форд Маверик 2,4i 12v 1994.

    Коментар


    • #62
      От: Terrano II , 2,4 i , газ???

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Жокер на жокера - НЕ СА!

      TDI-то е с друга кутия (еднаква е само 4-та и 5-та скорост), и по-бързи дифове. (4.625 за бензина срещу 4.375 за TDI-то).

      Освен това, при еднакви други условия и еднакво каране, дизела е по-икономичен изобщо, а не само на тераното. Говорим като литри на 100км. Като пари, газ/бензин и прочие, сметките са по-сложни.
      Колега това твоето ми звучи като " не е врат ами шия".
      Това, че са си поиграли да сменят няколкол зъбчатки и предавателното число на дифа, е само заради различните обороти, в които идва въртящия момент на двата двигателя.
      Говоря за крайния резултат - на пета предавка със 120 км/ч ми кажи твоята печка на какви обороти е, а аз ще ти кажа моя на колко е.
      Съответно ми кажи при каране със 120 км/ч по магистрала, колко гори твоята джипка, и съответно ще получиш пак отговор от мен.
      Попринцип дизеловия двигател гори по-малко защото всички дизелови автомобили поддържат по-ниски обороти на двигателя при определена скорост, оттам и по-ниския разход. Но точно при Тераното май не е така, оборотите са еднакви, следователно и разхода ще е горе долу еднакъв.
      Попринцип е адски трудно да сравниш примерно едно Ауди А4 - 1,9 ТДИ със шест скоросоти, и същото Ауди А4 2,0 бензин с пет предавки. Дизела при 120 км/ч на шеста предавка поддържа 1800 оборота, а бензиновия на ПЕТА предавка 3000 оборота. Това са две несъпоставими неща.

      Коментар


      • #63
        От: Terrano II , 2,4 i , газ???

        при 120 не знам. При 130 е около 3100 оборота. Така го и карам.
        Разхода - 11.5-12 при тая скорост, със включен климатик, и средно натоварена (пълен с багаж като за почвка багажник) + жената и малкия, с гуми 31-ци, кални, нерегенерат.

        Смесения му разход е около 12. Засичам вече 5-6 пъти това лято.

        С оригиналните гуми, окачване и нечипосан, разхода беше надолу.

        Дизела се кара с между 1800 и 3500оборота (поне аз го карам така). Там му е силата.

        Както казах - предавателното число на 4-та (директна) и 5-та предавка им е еднакво. Разликата е само в дифовете. В кутията не са сменяли само зъбчатки - има и други изменения. Всъщност някои хора твърдят че има доста изменения в посока здравина. Лично не съм отварял и не мога да кажа конкретно какво е.

        Другата разлика е във въртящите моменти, като по тоя параметър 2.7TDI е сравним с 3.0V6, който слагаха на старото терано.

        За 2.4i:
        114-116BHP @ 4800 об/мин
        191Nm @ 3200 об/мин

        за 2.7ТДИ:
        123BHP @ 3600 об/мин
        278Nm @ 2000 об/мин

        за 3.0V6:
        140BHP(VG30i) 153BHP(VG30E) @ 4800 об/мин
        226Нм(VG30i) 247Nm(VG30E) @ 2800 об/мин

        И икономията не е от оборотите. Пък и те не са толкова важни. Важно е едно и също возило колко гори с два различни двигателя.

        Някъде имах и криви на въртящия момент, но съм ги затрил, явно.

        ПП: Единственото обективно сравнение на разхода е ако една бензинова и една дизелова джипка тръгнат от т.А до т.B, по магистралата, движейки се в пакет, и се засече разхода. Иначе има много "ако", понеже например мойто е вдигнато, с по-големи гуми, чипосано.
        Последно редактирано от sparkybg; 15-07-10, 12:50.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #64
          От: Terrano II , 2,4 i , газ???

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          при 120 не знам. При 130 е около 3100 оборота. Така го и карам.
          Разхода - 11.5-12 при тая скорост, със включен климатик, и средно натоварена (пълен с багаж като за почвка багажник) + жената и малкия, с гуми 31-ци, кални, нерегенерат.

          Смесения му разход е около 12. Засичам вече 5-6 пъти това лято.

          С оригиналните гуми, окачване и нечипосан, разхода беше надолу.

          Дизела се кара с между 1800 и 3500оборота (поне аз го карам така). Там му е силата.

          Както казах - предавателното число на 4-та (директна) и 5-та предавка им е еднакво. Разликата е само в дифовете. В кутията не са сменяли само зъбчатки - има и други изменения. Всъщност някои хора твърдят че има доста изменения в посока здравина. Лично не съм отварял и не мога да кажа конкретно какво е.

          Другата разлика е във въртящите моменти, като по тоя параметър 2.7TDI е сравним с 3.0V6, който слагаха на старото терано.

          За 2.4i:
          114-116BHP @ 4800 об/мин
          191Nm @ 3200 об/мин

          за 2.7ТДИ:
          123BHP @ 3600 об/мин
          278Nm @ 2000 об/мин

          за 3.0V6:
          140BHP(VG30i) 153BHP(VG30E) @ 4800 об/мин
          226Нм(VG30i) 247Nm(VG30E) @ 2800 об/мин

          И икономията не е от оборотите. Пък и те не са толкова важни. Важно е едно и също возило колко гори с два различни двигателя.

          Някъде имах и криви на въртящия момент, но съм ги затрил, явно.

          ПП: Единственото обективно сравнение на разхода е ако една бензинова и една дизелова джипка тръгнат от т.А до т.B, по магистралата, движейки се в пакет, и се засече разхода. Иначе има много "ако", понеже например мойто е вдигнато, с по-големи гуми, чипосано.
          Както ти казах абсолютно еднакви обороти на пета предавка.
          Разликите за здравина и т.н. може и да е така, но мен не ме интересува. Той и без това не може да счупи и тази никога.
          За въртящия момент си абсолютно прав, така е и никой не може да го оспори.
          Но за оборотите не съм съгласен. Точно от ниските обороти идва икономията на гориво. Всеки един компютър е програмиран точно какво количество гориво да подаде при определени обороти и колкото са по-ниски, толкова по-малко количество подават дюзите /при едно и също положение на дроселовата клапа или рейка/. Няма да навлизаме в подробности за момента на ускорение и т.н. При равни други условия и поддържане на една и съща скорост колкото по-ниски обороти толкова по-малко бензин гори.
          Наистина е важно кое возило гори по-малко с различни двигатели, но пак ти казвам много е важна скоростната кутия.
          Точно в нашия случай при еднакви такива /пак говоря за крайния резултат/, защото и моя на 130 е около 3100 оборота, мога да ти кажа, че разхода на бензиновия е точно толкова колкото казваш и ти, да не кажа и малко по-надолу.
          Моя при скорост 120 км/ч на магистрала гори точно 9,5 литра.
          С ремарке платформа и товар около 2 тона, гори 11,5 - 12,0, при поддържане на 100-110 км/ч.
          Ето сам виждаш, че когато оборотите са изравнени разлика почти няма.
          Пак повтарям икономията на дизела идва от оборотите. Ако от Нисан си бяха поиграли да напрявят една кутия, с която на пета предавка да караш със 130 км/ч и да поддържа 2000 оборота, разхода при дизела щеше да е доста НАДОЛУ.

          Коментар


          • #65
            От: Terrano II , 2,4 i , газ???

            Бъркаш, свързвайки оборотите пряко с разхода, ама карай.

            Всеки двигател си има режим, в който КПД-то му е най-голямо. В случая с 2.7ТДИ това е около 2000 оборота, а разликата при 3000 е минимална. КПД-то пада сериозно след 3400-3500. И, количеството засмукано гориво не зависи от оборотите, а и от това колко е цикловата порция за всяко впръскване. За да развие даден двигател даден въртящ момент, трябва да му пуснеш нужното гориво. А отдадената мощност е въртящ момент по обороти. Поради същата причина двигател с малък въртящ момент трябва да го ръчкаш във високи обороти, за да върви и дърпа.

            За твоя - оборотите, където въртящия момент на двигателя е най-голям обикновено там някъде му е и най-голямото КПД. Като КПД-то в случая значи изгорено гориво към свършена работа.

            А загубите и високия разход при високи скорости иде от въздушното съпротивление. Точно по същата причина иначе мощен двигател при всяка кола след определена скорост издъхва, или ако не издъхне, разхода му расте в геометрична прогресия.

            ПП: А разхода, с малките заводски гумета и не вдигнат, каран със същите скорости и отново с пуснат климатик, беше 9 - 9.5.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #66
              От: Terrano II , 2,4 i , газ???

              Значи пак стигнахме до това, че разхода е еднакъв на двата боклука, и прословутата икономичност на дизела се срина.
              Цикловата порция зависи пряко от оборотите.
              Не можеш по никакъв начин да накараш компютъра при ниски обороти да впръска примерно двойна доза.

              Коментар


              • #67
                От: Terrano II , 2,4 i , газ???

                Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                Цикловата порция зависи пряко от оборотите.
                Напротив, не зависи по никакъв начин от оборотите.

                Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                Не можеш по никакъв начин да накараш компютъра при ниски обороти да впръска примерно двойна доза.
                Напротив, можеш да го накараш да пръска и десеторна. Мога и да ти го покажа нагледно, понеже през буксата за диагностика цикловата порция може да се следи в реално време. И това си е съвсем нормален режим на работа при дизелите. Като го настъпиш, вдига цикловата порция. То няма и какво друго да вдигне, понеже въздуха си е все тоя. Впрочем, глътнатия въздух зависи пряко от оборотите Мени се само подаденото гориво (цикловата порция), в зависимост от натоварването и "тежината" на крака върху педала за газта, който междувпрочем е без жило, а "fly-by-wire". Доста по-модерна технология от жилото, ако ще си говорим за модернизация. Дори на студен двигател цикловата порция на празен ход е в пъти по-голяма от същата при загрял двигател.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #68
                  От: Terrano II , 2,4 i , газ???

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Напротив, не зависи по никакъв начин от оборотите.


                  Напротив, можеш да го накараш да пръска и десеторна. Мога и да ти го покажа нагледно, понеже през буксата за диагностика цикловата порция може да се следи в реално време. И това си е съвсем нормален режим на работа при дизелите. Като го настъпиш, вдига цикловата порция. То няма и какво друго да вдигне, понеже въздуха си е все тоя. Впрочем, глътнатия въздух зависи пряко от оборотите Мени се само подаденото гориво (цикловата порция), в зависимост от натоварването и "тежината" на крака върху педала за газта, който междувпрочем е без жило, а "fly-by-wire". Доста по-модерна технология от жилото, ако ще си говорим за модернизация. Дори на студен двигател цикловата порция на празен ход е в пъти по-голяма от същата при загрял двигател.
                  Абсолютно си прав, това което си написал и точно така и нямам нищо да добавя. Но нещо не си ме разбрал.
                  Само искам да ми покажеш как при следната симулация можеш да увеличиш впръскването на гориво. Максимално отворена дроселова клапа при изкачване на голям наклон на пета предавка, мотора няма мощност да ускорява, а просто поддържа примерно 2500 оборота. Точно в този случай няма как да увеличиш нито циклите нито количеството на подаваното гориво, защото няма промяна в оборотите и количеството засмукан въздух.

                  Коментар


                  • #69
                    От: Terrano II , 2,4 i , газ???

                    Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                    Абсолютно си прав, това което си написал и точно така и нямам нищо да добавя. Но нещо не си ме разбрал.
                    Само искам да ми покажеш как при следната симулация можеш да увеличиш впръскването на гориво. Максимално отворена дроселова клапа при изкачване на голям наклон на пета предавка, мотора няма мощност да ускорява, а просто поддържа примерно 2500 оборота. Точно в този случай няма как да увеличиш нито циклите нито количеството на подаваното гориво, защото няма промяна в оборотите и количеството засмукан въздух.
                    1. Дизела няма дроселова клапа. Тези, които имат, е заради EGR-а, и тя стои напълно отворена при натоварен двигател, тоест дори при леко ускорение при градско каране.
                    2. Цикловата порция ще увеличиш, но от това няма да се получи повече вървене, а само повече черен дим отзад и по-голям разход на гориво. Компютъра ще поограничи черния дим, защото от него няма смисъл - това си е недоизгоряло гориво на вятъра. Точно това е и разликата между обикновен механичен дизел и такъв с компютър. Понеже съм карал и двете, та механичния трябва да го чувстваш и дебнеш (след малко стаж става автоматично и подсъзнателно) и да го държиш на границата, на която хем не пуши, хем върви, докато при компютъризиран, за това се грижи компютъра. Компютъра на инжекциона впрочем прави съвсем същото, понеже като настъпиш докрай, никак не го интересува ламбда сондата, а малко преобогатява, и от това се получава малко по-добър вървеж и по-голям разход.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Terrano II , 2,4 i , газ???

                      Колегааааааа, пак не си ме разбрал
                      говоря, че оборотите имат значение за бензиновия мотор. Много добре знам какво има дизеловия двигател.
                      Затова ти пиша, че ако сложат на бензиновия двигател същата кутия като дизел, тогава той ще е по-икономичен от дизела или в най-лошия случай ще горят еднакво.
                      Ето от тук идват разликите в разхода, и пак ще ти го повторя. В оборотите му е майката.

                      Коментар


                      • #71
                        От: Terrano II , 2,4 i , газ???

                        Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                        Ето от тук идват разликите в разхода, и пак ще ти го повторя. В оборотите му е майката.
                        И аз пак ще ти го повторя - не е от оборотите. Просто уравнението не е толкоз просто, за добро или за лошо.

                        ПП: Ето ти и още - стария дизел без интеркулер, чисто механичен, без грам жица по него, и бензина, са с едни и същи скорости и едни и същи дифове. Явно и двете ги въртят еднакво адекватно, поне до един момент. А точно стария дизел без жиците е в пъти по-надежден от бензина. Обаче, сложили нашичките компютър и интеркулер, и подобрили параметрите на дизела. С това, той става адекватен така че да върти по-бързи дифове. Поради същите причини 3 литровия дизел е с още по-бързи дифове (4.11)

                        Сега разликата - в предавателните числа е, има-няма 7%. Разликата между оригиналния размер гуми (29-ки) и 31-ци е пак толкова. Може да изглежда малко, обаче, аз лично при смяната на гумите съм усетил каква е разликата, и мога да ти кажа че тия 7 процента са си съвсем съществени. Динамиката се променя драстично. Точно такава ще е промяната и в динамиката на бензиновия, ако му набуташ по-бързите дифове, или му сложиш 31-ци. Затова и са ги сменили. Аз съм се навил да сложа дифове от бензинка или от стария дизел (с квадратните фарове), и джипката ще върви с 31-ци така, както е вървяла с оригиналните си дифове и 29-ки. Не съм го направил до момента предимно поради липса на време.
                        Последно редактирано от sparkybg; 22-07-10, 00:04.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #72
                          От: Terrano II , 2,4 i , газ???

                          Не визирах точно в този случай Тераното. При тях още по горе се разбрахме каква е разликата, и че тя е назначителна. Да това, което си написал е така.
                          Аз говоря за съвременните дизели и леки автомобили и искам да разбия мита за много по-голямата икономичност на дизела спрямо бензиновия двигател.
                          Прочети пак примера с аудито, който дадох по-горе. Не могат да сравняват две несъпоставими неща. При новите дизели и бензинови двигатели, при които дюзите се управляват от компютъра, повярвай ми има голямо значение оборотите. Това можеш да го видиш на всеки автомобил с борд компютър, който показва моментен разход.

                          Коментар


                          • #73
                            От: Terrano II , 2,4 i , газ???

                            Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                            Не визирах точно в този случай Тераното. При тях още по горе се разбрахме каква е разликата, и че тя е назначителна. Да това, което си написал е така.
                            Аз говоря за съвременните дизели и леки автомобили и искам да разбия мита за много по-голямата икономичност на дизела спрямо бензиновия двигател.
                            Прочети пак примера с аудито, който дадох по-горе. Не могат да сравняват две несъпоставими неща. При новите дизели и бензинови двигатели, при които дюзите се управляват от компютъра, повярвай ми има голямо значение оборотите. Това можеш да го видиш на всеки автомобил с борд компютър, който показва моментен разход.
                            Еми, сравнявал съм Skoda fabia 1.2 12V бензин, и някакъв дизел (мисля 1.9). Разликата извънградско - 5.0 - 5.5 за бензина, срещу 4.5 - 5.0 за дизела. В градско, и особено зимата обаче, разликата е съществена. Бензинката ми е харчела до 11, дизела - 8.

                            Обаче, поне при лека кола, за едно си прав - специално при фабията разликата във вибрациите между бензин и дизел е огромна, хем 1.2-то е 3 цилинтров и по принцип тресе с една идея повече от 4 цилиндров. Вероятно в по-новите двгатели, например TFSI, сравнени с новите дизели, особено при малолитражните такива, нещата вече са поизравнени до някаква степен. Обаче не бива да се вярва на писаниците на производителите. В реалността нещата са други, и особено голямата разлика е при градско каране, и особено зимата.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Terrano II , 2,4 i , газ???

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Еми, сравнявал съм Skoda fabia 1.2 12V бензин, и някакъв дизел (мисля 1.9). Разликата извънградско - 5.0 - 5.5 за бензина, срещу 4.5 - 5.0 за дизела. В градско, и особено зимата обаче, разликата е съществена. Бензинката ми е харчела до 11, дизела - 8.

                              Обаче, поне при лека кола, за едно си прав - специално при фабията разликата във вибрациите между бензин и дизел е огромна, хем 1.2-то е 3 цилинтров и по принцип тресе с една идея повече от 4 цилиндров. Вероятно в по-новите двгатели, например TFSI, сравнени с новите дизели, особено при малолитражните такива, нещата вече са поизравнени до някаква степен. Обаче не бива да се вярва на писаниците на производителите. В реалността нещата са други, и особено голямата разлика е при градско каране, и особено зимата.
                              А те за това говорим.
                              И точно в този случай съм сигурен, че на дизела кутията е била доста по-бавна, т.е. потдържала е по-ниски обороти от бензина, и пак разхода е горе долу еднакъв. А ако сменим кутията на дизела и я сложим на бензина съм сигурен, че разхода ще е в полза за бензина. Друг е въпроса, че динамиката на бензиновия двигател ще падне, но съвсем спокойно производителите могат да си им слагат стандартните петстепенни кутии, и просто да им сложат една шеста предавка за потдържане на скорост, защото при ниски обороти бензина няма голяма мощност, но пък е много икономичен.
                              Но това производителите го правят нарочно, за да могат да печелят повече от по-скъпата потдръжка, по-скъпите консумативи и т.н.

                              Коментар


                              • #75
                                От: Terrano II , 2,4 i , газ???

                                Първоначално публикуван от tomik Преглед на мнение
                                А те за това говорим.
                                И точно в този случай съм сигурен, че на дизела кутията е била доста по-бавна, т.е. потдържала е по-ниски обороти от бензина, и пак разхода е горе долу еднакъв. А ако сменим кутията на дизела и я сложим на бензина съм сигурен, че разхода ще е в полза за бензина. Друг е въпроса, че динамиката на бензиновия двигател ще падне, но съвсем спокойно производителите могат да си им слагат стандартните петстепенни кутии, и просто да им сложат една шеста предавка за потдържане на скорост, защото при ниски обороти бензина няма голяма мощност, но пък е много икономичен.
                                Но това производителите го правят нарочно, за да могат да печелят повече от по-скъпата потдръжка, по-скъпите консумативи и т.н.
                                Еми не е и съвсем нарочно. Просто на едните и другите пасват различно добре различни кутии. Опитвал съм и возило със сменен двигател, от дизел на бензин. И неопитен шофьор би забелязал че нещо не е съвсем така. Просто ги напасват спрямо двигателя, и това според мен е добре. А това че се опитват да гонят максимална печалба - пак нищо ново. Това е един от най-конкурентните пазари, и е нормално да прилагат всякакви номера.

                                Например, ако на твойто терано сложиш от новите скорости и новите дифове, те просто няма да са оптимални. Динамиката ще е никаква и ще дразни, поне според мен. То това е и тънката част - да успееш да постигнеш разумно равновесие между динамика и икономичност.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X