Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с охлаждането ? Нисан Терано 2 2,7 ТДИ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200827_110753800.jpg Прегледи:0 Размер:395.8 КБ ID:6639268

    Пристигна. Има гарнитура. Но е леко пукната при демонтажа. Вижда се на снимката - меду двата болта. Не стига до голямата дупка. Пластмасовия фланец нямаше.

    Гледам, че гарнитурата притиска и гумената гарнитура на термостата

    Кажете от къде в Пловдив да намеря малко парче клингерит 0.5 мм? Че само големи листи продават.

    Където е масло или грес и не е отговорно съм рязал от плътен картон, намазан с грес. Но тук е антифриз и не знам дали ще издържи.
    Последно редактирано от bullet_pk; 27-08-20, 10:31.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #32
      Картон, тънко намазан със силикон, държи. Неутрален Victor Reinz. При евраците го има, а и на много други места. Това с греста е глупост.

      Дори и да намажеш тая гарнитура дето си е на него, пак държи. Ама тънко - говорим за 1 десета примерно. От повече няма смисъл.

      Аз на повечето места слагам графитена гарнитура вече. Без нищо друго. Даже и на кюнците. Никъде не е мръднала до сега.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • Ilia801
        Ilia801 коментира
        Редактиране на коментар
        Аз точно на термостат съм слагал картон с грес и не е мръднало. Хем картона беше тънък

    • #33
      Човека ми прати следната снимка:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG-1788c4c71784d16f5ba2e76ca9d9e744-V.jpg
Прегледи:317
Размер:223.3 КБ
ID:6639272

      Тук не се вижда гумен О-пръстен ...

      А и от две гарнитури една върху друга няма смисъл

      Значи алуминиевите фланци са с клингерит и без гума, а пластмасовите са само с гумена ...
      Nissan Terrano 2,7 TDI

      Коментар


      • #34
        Няма гума, да. Самата гарнитура леко покрива периферията на термостата.

        ПП: Термостата на снимката е наобратно. Трябва да е с чинийката надолу и с пъпката за обезвъздушаване напред.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #35
          И така. След доста чесане и чудене реших да оставя гумената гарнитура. Притегнах болтовете сравнително леко. Долях деситилирана вода.

          Покарах около 30 км - 7-8 км градско, още толкова катерене в планината и после на обратно.


          1. Виското се чува само след запалване и подаване на газ на място. После при потегляне не се чува. Нямаше как да натоваря колата толкова, че да зацепи. За сравнеиние, старото (лятно време) се чуваше 4-5 км след като потегля. Зимно време, въобще не изключваше.

          2.Температурата, гледана през OBD - доста по-бързо се покачва. Стига до 81 градуса, после 79-81-79-81 ... и така 7-8 км средно натоварен градски трафик. За сравнение преди се покачваше по-бавно и спираше на 73-4 градуса без да мърда повечено градско .Направи ми впечатление, че на стария 88 градусов термостат пружината се свива доста леко на ръка. Новия въобще не мога да го стисна.

          Странно, че пъпката за обезвъздушаване при новия термостат е обърната на обратно. На всички е от към пружината, на този е на обратно. Най-вероятно заводски дефект. Предполагам, че няма да е особен проблем,

          Не знам, дали не допуснах грешка, че не сложих 88 градусов термостат.
          Nissan Terrano 2,7 TDI

          Коментар


          • #36
            По-добре, че си сложил 82 гр.
            При мен с този стрелката застава 1-2 мм преди средата и си мисля, че точно там трябва да е.
            С 88 градусовия може би ще ходи до средата..
            ​​​​​
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • #37
              По-нагоре бях написал - поне при мен, от 75 до 99 градуса стрелката стои на 3 мм преди средата. Не я съм видял дори да достига до средата. 99 градуса съм достигал при каране по магистралата със 130-140 км/ч с 4 човека, багаж до горе и включен климатик, при 35-40 градуса околна температура. Старото виско (ако въобще изключи) зацепваше на около 96 градуса, които освен по магистрала, никъде дори не съм ги доближавал

              Мисля си, че през ОБД мери горе-долу точно. Поне сега с 82 градусовия термостат, при достигане на 81 температурата започва да пада до 79 и пак нагоре-надолу.

              Но така ги правят термометрите на новите коли. Да не мърда много стрелката, да не всява паника. На бившата Кия Спортидж 2001, също не мърдаше почти. На старата ми Лагуна 1994-та, по стрелката виждам кога отваря и затваря термостата, кога включва и изключва перката. Спарки също е споменавал за старото му Терано, че стрелката е доста "по-подвижна". Но то беше със старото табло и кръглите фарове
              Nissan Terrano 2,7 TDI

              Коментар


              • #38
                Няма никакво значение как е пъпката.

                Старото ти виско не е било в ред. Тоест не сравнявай температури. Вероятно до сега двигателя ти е работил с температура под нормата, по простата причина че за да зацепи виското, първо трябва да отвори термостата и да нагрее достаъчно радиатора. Сега термостата ти е в ред и отваря когато трябва, а виското се включва едва когато се напече достатъчно радиатора, а не върти постоянно. Всичко ти е наред според мен. Проето преди не е било в ред.

                И на на последно място - това отпред не е пружина, а биметална пластина. Не я деформирай зорлем. Охлабва когато се нагрее. Ако старото ти е било боклук от сорта на SHIMAHIDE - точно така си се сържи от ново. А зимата спира, когато двигателя прегрее.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • bullet_pk
                  bullet_pk коментира
                  Редактиране на коментар
                  Говоря за пружината на термостата - на стария е много по-мека от на новия. Този новия непрекъснато отваря и затваря и държи температурата 79-81 градуса. Сега катерих 55 км в Родопите и не мърда. А натисках доста нагоре

                  А Виското ми подозирам, че беше оригинално. Пише само Made in Japan. Не знам сменяно ли е, но то не пречи пак да са сложили оригинално. Перката нямаше напукано.

              • #39
                И SHIMAHIDE е "made in japan". Ако е оригинално някъде по него трябва да се мъдри NISSAN-ски номер. Или по помпата. Но според поведението, което ми описваш, по-скоро помпата/виското са били диво менте като въпросното SHIMAHIDE. Точно по същия начин се държеше от чисто ново.

                За термностата - твърдостта на пружината няма особено значение. Важно е ампулата да работи. В нея е вещество, което при нагряване се разтопява и значително си променя обема и никаква пружина не е в състояние да го удържи. Когато ампулата е в ред, термостат може да откаже само ако някъде се намести стружка и му пречи да се затвори. Моето старото го купих с така отказал термостат.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #40
                  Бях обещал да пиша резултатите от теста който исках да направя относно охлаждането след смяната на повечето елементи по системата. За съжаление няма да мога, поради смяна на концепцията реших да се разделя с Тераното...., та вече го няма.
                  Последно редактирано от cnc82; 02-09-20, 11:50.
                  Който търси , намира !
                  Човекът е човек, когато е на път !

                  Коментар


                  • cnc82
                    cnc82 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Догодина лятото живи и здрави пак мисля да го посетя. Дали ще е със Сув-чето което сега взех или с нещо по-проходимо няма значение.

                  • nissan_1978
                    nissan_1978 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Щом си го продал ми е ясно как се е оправил проблема с греенето 😁😁😁

                  • cnc82
                    cnc82 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Причината за продажба е друга както писах.
                    След смяната на чаркалъците по охлаждането проблеми никакви не съм имал със загряване или нещо подобно, за съжаление на тежък терен не ми остана време да го тествам в жегите.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X