Привет ,
От доста време си чеша главата около Тераното дали имам реален проблем в охладителната система или не . Като че ли везните клонят към отговор ДА .
Автомобила е автоматик , 2.7 ТДИ , 125 к.с. 2001 год.
На асфалт ( нормален междуградски път , магистрала , градско ) стрелката си стои 1 мм преди средата , без никакво колебание , даже и в задръствания .
Проблема се откроява на черно , в гората и най-вече при изкачване. Стрелката тръгва към червеното , стига до към 3-4 след средата . Ставало е въпрос в други теми за това и съм получавал съвети ,че е нормално понякога да подминава средата. Но все си мисля , че нещо не е наред . Преди това Терано имах друго и там такъв проблем нямах , беше ръчка.
Днес беше топло и след 1-2 км изкачване по асфалт и 200 метра черен път , стрелката тръгна надясно .
Спрях и отворих капака , усещането беше за доста висока температура в двигателния отсек спрямо когато стрелката стои преди средата , та затова изключвам датчика да дава грешни показания.
Направих кратка пауза и продължих на бавни . От време на време пак имаше премърдвания на стрелката . Като тръгнах да спускам надолу по черния път , стрелката се закотваше , където и е мястото.
Капачката на радиатора скоро я смених с оригинална , антифриза си вдига нивото в разширителния съд при загряване и намаля като се охлади .
Радиатора ми се вижда в добро състояние и според мен е сменян скоро , марка Нисенс е , а ме съмнява оригиналните да са такива .
Виското според мен е постоянно зацепено , не знам поради каква причина. Оборотите на перката се менят спрямо оборотите на двигателя , така че изключвам и него .
При подминаването на стрелката маркуча към радиатора беше много горещ , до някъде твърд но не много и според мен термостата беше отворил . При нормално показание маркуча е мек на пипане.
Та за това и него го изключвам...
Какво остана , водна помпа , не съм я сменял и не знам в какво състояние е . Правилно ли разсъждавам и в помпата ли се крие кучето ?
П.П. Другото не ясно около охладителната система е , че почти винаги около разширителния съд има следи от антифриз . Съмненията са ми , че изтича през отвора горе на самия съд , но нито надува , нито има балончета при работа на мотора . Нивото на студен двигател е между мин и макс . При загрял двигател е леко над максимума .
Мислил съм си дали не се изпличква от карането по неравни терени , но се съмнявам японеца да не го е предвидил. Казанчето и маркуча към него съм ги проверил и не е от там теча.
От доста време си чеша главата около Тераното дали имам реален проблем в охладителната система или не . Като че ли везните клонят към отговор ДА .
Автомобила е автоматик , 2.7 ТДИ , 125 к.с. 2001 год.
На асфалт ( нормален междуградски път , магистрала , градско ) стрелката си стои 1 мм преди средата , без никакво колебание , даже и в задръствания .
Проблема се откроява на черно , в гората и най-вече при изкачване. Стрелката тръгва към червеното , стига до към 3-4 след средата . Ставало е въпрос в други теми за това и съм получавал съвети ,че е нормално понякога да подминава средата. Но все си мисля , че нещо не е наред . Преди това Терано имах друго и там такъв проблем нямах , беше ръчка.
Днес беше топло и след 1-2 км изкачване по асфалт и 200 метра черен път , стрелката тръгна надясно .
Спрях и отворих капака , усещането беше за доста висока температура в двигателния отсек спрямо когато стрелката стои преди средата , та затова изключвам датчика да дава грешни показания.
Направих кратка пауза и продължих на бавни . От време на време пак имаше премърдвания на стрелката . Като тръгнах да спускам надолу по черния път , стрелката се закотваше , където и е мястото.
Капачката на радиатора скоро я смених с оригинална , антифриза си вдига нивото в разширителния съд при загряване и намаля като се охлади .
Радиатора ми се вижда в добро състояние и според мен е сменян скоро , марка Нисенс е , а ме съмнява оригиналните да са такива .
Виското според мен е постоянно зацепено , не знам поради каква причина. Оборотите на перката се менят спрямо оборотите на двигателя , така че изключвам и него .
При подминаването на стрелката маркуча към радиатора беше много горещ , до някъде твърд но не много и според мен термостата беше отворил . При нормално показание маркуча е мек на пипане.
Та за това и него го изключвам...
Какво остана , водна помпа , не съм я сменял и не знам в какво състояние е . Правилно ли разсъждавам и в помпата ли се крие кучето ?
П.П. Другото не ясно около охладителната система е , че почти винаги около разширителния съд има следи от антифриз . Съмненията са ми , че изтича през отвора горе на самия съд , но нито надува , нито има балончета при работа на мотора . Нивото на студен двигател е между мин и макс . При загрял двигател е леко над максимума .
Мислил съм си дали не се изпличква от карането по неравни терени , но се съмнявам японеца да не го е предвидил. Казанчето и маркуча към него съм ги проверил и не е от там теча.
Коментар