Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с охлаждането ? Нисан Терано 2 2,7 ТДИ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с охлаждането ? Нисан Терано 2 2,7 ТДИ

    Привет ,
    От доста време си чеша главата около Тераното дали имам реален проблем в охладителната система или не . Като че ли везните клонят към отговор ДА .
    Автомобила е автоматик , 2.7 ТДИ , 125 к.с. 2001 год.

    На асфалт ( нормален междуградски път , магистрала , градско ) стрелката си стои 1 мм преди средата , без никакво колебание , даже и в задръствания .
    Проблема се откроява на черно , в гората и най-вече при изкачване. Стрелката тръгва към червеното , стига до към 3-4 след средата . Ставало е въпрос в други теми за това и съм получавал съвети ,че е нормално понякога да подминава средата. Но все си мисля , че нещо не е наред . Преди това Терано имах друго и там такъв проблем нямах , беше ръчка.
    Днес беше топло и след 1-2 км изкачване по асфалт и 200 метра черен път , стрелката тръгна надясно .
    Спрях и отворих капака , усещането беше за доста висока температура в двигателния отсек спрямо когато стрелката стои преди средата , та затова изключвам датчика да дава грешни показания.
    Направих кратка пауза и продължих на бавни . От време на време пак имаше премърдвания на стрелката . Като тръгнах да спускам надолу по черния път , стрелката се закотваше , където и е мястото.

    Капачката на радиатора скоро я смених с оригинална , антифриза си вдига нивото в разширителния съд при загряване и намаля като се охлади .

    Радиатора ми се вижда в добро състояние и според мен е сменян скоро , марка Нисенс е , а ме съмнява оригиналните да са такива .
    Виското според мен е постоянно зацепено , не знам поради каква причина. Оборотите на перката се менят спрямо оборотите на двигателя , така че изключвам и него .

    При подминаването на стрелката маркуча към радиатора беше много горещ , до някъде твърд но не много и според мен термостата беше отворил . При нормално показание маркуча е мек на пипане.
    Та за това и него го изключвам...

    Какво остана , водна помпа , не съм я сменял и не знам в какво състояние е . Правилно ли разсъждавам и в помпата ли се крие кучето ?

    П.П. Другото не ясно около охладителната система е , че почти винаги около разширителния съд има следи от антифриз . Съмненията са ми , че изтича през отвора горе на самия съд , но нито надува , нито има балончета при работа на мотора . Нивото на студен двигател е между мин и макс . При загрял двигател е леко над максимума .
    Мислил съм си дали не се изпличква от карането по неравни терени , но се съмнявам японеца да не го е предвидил. Казанчето и маркуча към него съм ги проверил и не е от там теча.
    Последно редактирано от cnc82; 08-08-20, 21:53.
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

  • #2
    Освен това днес когато стрелката мина средата с 4-5 мм при изключен климатик , се включи перката на климатика . Явно е нещо като последна защита на системата , след около 2-3 минути на място стрелката се върна преди средата и перката се изключи.
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • #3
      Моят е ръчка абсолютно същите симптоми.,След смяна на термостат и капачка,промивка на системата стрелката стои преди средата при 35градуса изкачване и лодка отзад.Термостата сложих на по малките градуси,мисля бяха 82.

      Коментар


      • #4
        Днес поръчах термостат на 82 гр. Тама , ще го сменя . Ще промия системата и най-вече радиатора външно и вътрешно , почти нов е , та вътрешно ще е ок си мисля , само външно да паднат боклуците и буболечките . Ако след това проблема остане , ще сменя виското и помпата.
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • #5
          Пак: НОРМАЛНО Е ТОВА ПОВЕДЕНИЕ!!! Моето се държеше така 13 (тринадесет) години, с 4 пъти сменян термостат, все на 82 градуса, 2 пъти сменян помпа, 2 пъти сменяна капачка, само с оригинални. Нула разлика в поведението.

          Ако виското е зацепено постоянно, при отворен прозорец ще си чуваш перката да вие постоянно. Ако не я чуваш, не е зацепено постоянно. Ако не я чуваш примерно половин минута след първо палене за деня, значи виското не зацепва. Ако не я чуваш на градско след като си карал на климатик в жегите пак половин-една минута след като го изключиш, значи не зацепва.

          Моята е стигала и на 4-5мм преди червеното, а 1-2 след средата я докарвах съвсем тривиално след 2 минути по баир на 5-та със 130-140 и педала до метала, и отговорно заявявам че до същото положение мога да докарам всяко терано 2.7TDI, независимо от състоянието му и какво е сменяно по охладителната система.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #6
            Не знам Спарки....
            От теб знам , че не е проблем да преминава средата с няколко мм и все пак се чудя . Вчера си беше горещо , около 35-36 гр. по показания на таблото . До като стигна до въпросното място , проблем 0 .
            2-3 км изкачване по асфалт и след това черен път и стрелката тръгна надясно.
            Изчетох почти всички теми с прегрявания и охлаждане за Терано де що намерих. Стигнах до извода , че или термостат прави бела , помпа или виско.
            Обаче и ти казваш , че със сменени такива , пак си стигал до тези стойности...

            П.П.Виското се опитах да го спра с вестник ,не стана. При изрязване на педала на газта , чува се фучене яко , без значение дали е стигнал работна температура или не двигателя..
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Стига с тия вестници! Перката се чува отчетливо при зацепило виско! Не я ли чуваш, нямаш зацепило виско.

              Моето тия неща гри правеше на пътя не извън.

              Със смяна на помпата ще се видиш в ппиключение с тоя автоматик - не го виждам без махане на радиатора.

              Не взимай друга помпа осве оригимнална или Valeo. Забрави за Shimahide, MagnettiMarelli или от сорта.

          • #7
            Промийте и блока като свалите термостата.

            Коментар


            • #8
              При всички положения , ще го промия и блока и радиатора . Налага ми се да сменя перката , тъй като е нацепена .Предполагам ,че без да сваля радиатора това няма как да стане.
              Който търси , намира !
              Човекът е човек, когато е на път !

              Коментар


              • #9
                Промий системата, смени термостата и почти съм сигурен, че имаш нужда от ново виско (водна помпа - комплект са!). Моето като го взех се държеше по същия начин като твоето, с разликата, че се случваше на всеки по-голям баир. Перката при работещ загрял двигател я спирах съвсем спокойно с навита на руло брошура от лидъл . С нова пома-виско на Валео, термостат на 87* (зимъска ми е студено иначе ) и сега се качва стрелката 2-3мм над средата с 800кг. товар по прохода Белово-Юндола, на 2-ра и 3-та с цЕлАта гаС при най-големите жеги, при това за 2-3 мин. и след това пак си спада на нормалното. Отдавам го на хистерезиса на системата и една идея по-лагаво действащо виско!

                Ще се опитам да ти обясня как да разбереш дали перката зацепва коректно, без да си отрежеш някой пръст или да си забиеш летвичка в главата .
                Най-общо казано виско-съединителите са устройства предаващи въртящ момент чрез флуид (вискозно масло), което променя своите физично свойства при различна температура. В случая предава движението от шайбата на водната помпа към перката за охлаждане на ДВГ-то. Когато двигателя е студен, сиреч термостата е затворил и радиатора е студен перката се върти с някакъв драстично занижен процент на оборот спрямо шайбата на водната помпа (респективно на коляновия вал). Когато ДВГ-то достигне работна температура и термостата отвори, радиатора се загрява, а топлината от него обдухва виско съединителя, който е неразделна част от самата водна помпа при Тераното. Гореспоменатото вискозно масло (някой наричат силикон) променя своята "гъстота" и предавания въртящ момент в % спрямо първоначалния става по-голям. Респективно перката започва да се върти с по-високи обороти, това води до повишен дебит, което пък означава по-голям поток въздух през ламелите на радиатора. Резултата е охладен радиатор, затворил термостат и нормална работна температура на ДВГ-то. Така този цикъл се повтаря до безкрайност или по-скоро докато не пр@дне нещо от веригата с чаркове .

                Практическият теста на перката се извършва с няколко ката вестник навит на руло. При студен двигател (престоял една нощ примерно), стартира се двигателя на отворен капак и с вестника се опитваме да спрем перката. Ако не можем - добре. Следва плавно изфорсирване на двигателя над 2000-2500 об/мин. трябва да се чува отчетливото "виене или фучене" на перката и след секунда-две задържане на тези обороти фученето трябва да изчезне. Ако е така или пък не пак се опитваме да спрем перката с вестника. Ако успеем - добре. В този режим съединителя работи коректно. АКо не - занчи перката е зацепена с по-голям % към шайбата на КВ отколкото би следвало.

                След горните проби тръгваме да шофираме, след достигане на работна температура, изпъваме бричката по някой баир, стрелката почне ли да се покачва - продължаваме така още няколко километра, ако не започне да спада (както е в случая) спираме и пак с вестника - ако успеем да спрем перката - значи виското не работи,ако не успеем - най-вероятно има затлачен радиатор или кофти термостат или и двете + мръсна охладителна система. Отделно с това на отворен прозорец, особено в гората на бавни трябва да чуваш фученето на перката много ясно на отворени прозорци.

                Коректно работещото виско действа образно казано така - палиш сутрин, даваш газ и се чува ВуУУуу, минаваш 2500об/мин или просото си караш и изведнъж ВУуу... намалява и спираш да чуваш перката. Караш си, ДВГ-то достига работна температура, караш с отворени прозорци - температурата си е по средата или една идея по-ниско. Когато дойде баира температурата леко се покачва или изобщо не го прави (в зависимост от натоварването), НО в един момент ще чуеш перката да започне да фучи и отчетливото ВУууу пак ще се чува. Така караш си температурата си стои по средата и след известно време ще спреш да чуваш Вууу, температурата си е там където е, а виското е свършило своята работа. Този цикъл се повтаря постоянно. Това е образно обясненото поведение на коректно работещ виско съединител на перката.

                Извинявам се за романа, но така най-образно ще добиеш представа дали "вентилатора" на мАторя е Окк

                Поздрави

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Никакви свойства не си промена маслото. Има биметална спирала отпред, която отваря и затваря клапанче, което пуска или спира притока на течност към ламелите на съединителя. Течността все си е с визкозитет на пчелен мед, просто при затоврено клапанче не циркулира и от центробежните сили стои по периферията, а ламелите са сухи. При отворено клапанче течността започва да циркулира от центъра през ламелите към периферията, и съответно имаш зацепено виско. То никога не е зацепено на 100%, затова и при твърдо зацепване лагерите на помпата и виското обикновено свършват за норматив.

                • I.Stoyanov
                  I.Stoyanov коментира
                  Редактиране на коментар
                  Да съгласен съм, пропуснах това с клапанчето да не става твърде дълго. Но маслото според американските форумни Убавци от yotatech променяло вискозитета си. Дали е така - склонен съм да вярвам че ДА. Преди време на черока с неговото пръднало виско си правих камара експерМетни. Въпросното масло на -15* и на 90* видимо е с различни х-ки. За зацепването на 100% вече сме коментирали последствията.

              • #10
                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Пак: НОРМАЛНО Е ТОВА ПОВЕДЕНИЕ!!! Моето се държеше така 13 (тринадесет) години, с 4 пъти сменян термостат, все на 82 градуса, 2 пъти сменян помпа, 2 пъти сменяна капачка, само с оригинални. Нула разлика в поведението.

                Ако виското е зацепено постоянно, при отворен прозорец ще си чуваш перката да вие постоянно. Ако не я чуваш, не е зацепено постоянно. Ако не я чуваш примерно половин минута след първо палене за деня, значи виското не зацепва. Ако не я чуваш на градско след като си карал на климатик в жегите пак половин-една минута след като го изключиш, значи не зацепва.

                Моята е стигала и на 4-5мм преди червеното, а 1-2 след средата я докарвах съвсем тривиално след 2 минути по баир на 5-та със 130-140 и педала до метала, и отговорно заявявам че до същото положение мога да докарам всяко терано 2.7TDI, независимо от състоянието му и какво е сменяно по охладителната система.
                Твоето обаче беше 1998, с кръглия фар и старото табло. Моето е 2000 г, с новата маска и табло. Стрелката достига и стои упорито на 3 мм преди средата и не съм я виждал да подминава това положение. Дори до средата не е стигала.

                Закачам китайски bluetooth OBD четец. и си следя температурата в градуси. Сега в жегата градско достига до 80 градуса. Пролет-есен - 76-77 градуса. Зимата - 72 градуса. Извънградско вдига 85-6 градуса.

                Преди седмица ходих до морето. На магистралата със 130-140 км/ч вдига до 98 градуса. Това при 40 градуса жега, с включен климатик и натоварен до тавана с багаж. Виското ми зацепва на магистралата на 96 градуса. Фучи и като падне на 92 изключва.

                С АТ 245/75R16 съм.

                Като подчертавам - стрелката на таблото си стои на 3 мм преди средата и не мърда от там.

                Интересно ми е на твоето новото Терано - стрелката как се държи

                П.П. Виското ми е оригиналното. При околна температура до 20 градуса и особено тази зима фучи почти постоянно. В града не спира, на извънградско след 10-20-30 км се сеща за отцепи. Купх си ново виско и зелен антифриз Хепу. Но още чакат в гаража, че последния месец нямаше как да остана без кола. Доста търсех Valeo, но не открих. Нито онлайн, нито по магазините в Пловдив, с доставка или на склад. Казаха ми, че Валео не ги произвеждали вече. За това си купих Aisin WPN-054A. На него корпуса на помпата е от чугун, за разлика от Валео, при което е от алуминий. Имам приятел, който след смна на 2 броя, сега е с такова от 5-6 години и е доволен.
                Nissan Terrano 2,7 TDI

                Коментар


                • #11
                  Здравейте.
                  При мене стои,както казвате две идеи под средата.На надолнища,нагорнища все си е така.
                  Имах неблагоразумието 2 пъти да тегля кола.Първия от Сл.бряг до Шел Айтос около 35км. и само мръдна с една "идея" към средата.
                  Втория път през Айтоския проход,пежо 406.Мръдна с две идеии,но се озори скоростната кутия и спирахме за кратка почивка.
                  Nissan Terrano II TDI 2700 2002g. avtomat - три вратичко.... )
                  ".....ама сега пазара е пълен с джипове де, на тях даже JEEP пише ....."

                  Коментар


                  • #12
                    Виското ти със сигурност не работи както трябва. Зимата, освен при първо палене, перката нормално изобщо не се обажда. Като твоето работеше ментето SHIMAHIDE, купено по спешност от Евро07, когато първата ми помпа протече в крайно неподходящ момент преди единия от съборите на морето. С това виско щях да си прегрея джипката посред старозагорската разходка при минусови температури, и беше скоропостижно сменено с оригинално.

                    На новото ми терано също стои 2мм преди средата и не мърда от там, но до сега и зацепило виско не съм засичал. Помпа-виското е чисто нова, оригинална. На новото и температурата, четена от компютъра, не е миродавна за показателите на стрелката, защото датчиците са от двете страни на главата, а не един до друг като на 2.7.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #13
                      Благодаря за съветите !

                      Реших все пак да сменя и водната помпа с виското.
                      Четох, че най-добре оригинално или Valeo , но второто го нямаше там където поръчвам и се спрях на Aisin.
                      Дано имам късмет и работи, ако не... ще се плаща за оригинал.

                      До Спарки : Имаш предвид, че дето е автомат и ще ям дървото заради радиатора нали ?
                      Вчера го оглеждах точно този радиатор и допълнителен топлообменник май няма за маслото в него.
                      Поне при мен маслото на кутията разчита за охлаждането само на собственото си радиаторче отпред.

                      П. П. Най-вероятно моето виско е сдало багажа. Може и да не мога да го спирам с вестник , но сутрин на студен мотор фучене категорично липсва.
                      Предполагам, че точно когато стрелката тръгне надясно в жега и зор, то не сработва.
                      След смяната ще пиша какъв е резултата.
                      ​​​​​
                      Последно редактирано от cnc82; 10-08-20, 10:48.
                      Който търси , намира !
                      Човекът е човек, когато е на път !

                      Коментар


                      • sparkybg
                        sparkybg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Фучене се чува от около 1500-2000 оборота нагоре. На празен ход няма да го чуеш.

                      • cnc82
                        cnc82 коментира
                        Редактиране на коментар
                        На студен двигател при запалване и 5-10 мин след това, оборотите на перката са абсолютно едни и същи.
                        Когато ферозата беше още при мен при запалването 20-30 сек оборотите бяха по-високи.
                        Та нещо не е в ред моето виско ми се струва.

                    • #14
                      Ако нямаш щуцери за масло на долното казанче на водния радиатор, значи е все тая. Ако имаше би било проблем дотолкова, доколкото освен с източване на антифриз щеше да се занимаваш и с масло.

                      ПП: Aisin от няколко години не е "оня" Аisin, а голяма част от "продукцията" им е само с кутийка Aisin.

                      За Febi, Blueprint и SWAG важи съшото - едно и също са. Съответно в кутия на Febi можеш да намериш Blueprint например. С такава централна щанга съм в момента. BluePrint беше на цена с 2/3 над Febi, а в кутията на Febi щангата е BluePrint.

                      Та, дано уцелиш. Aisin съм купувал само 1-2 неща напоследък и не мога да знам що за стока са.
                      Последно редактирано от sparkybg; 10-08-20, 10:39.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • cnc82
                        cnc82 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Със сигурност ще мога да дам поне отзиви как се държи въпросната помпа с виско Aisin , та и в двата случая ще е полезно на някой.

                        П.П. Цената е добра , та ако излезе стока е добре дошло...

                    • #15
                      cnc82,при тебе чувства ли се повишена температура около скоростния лост?
                      Nissan Terrano II TDI 2700 2002g. avtomat - три вратичко.... )
                      ".....ама сега пазара е пълен с джипове де, на тях даже JEEP пише ....."

                      Коментар


                      • cnc82
                        cnc82 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Чувства се винаги когато е загрял двигателя. Но то и няма май как да бъде друго яче, температурата е колкото на двигателя в кутията.

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X