Аз съм чувал /подчертавам чувал/, че този мотор е склонен към това ако се гледа немърливо. Явно предишния господар не си е гледал добре коня. Предполагам смяна и после ще даяни много ако го грижиш добре, но предполагам, че има и някаква връзка с охлаждането. Прегледай добре и основно цялата охладителна система. Успех!
Аз отворих моя профилактично защото сменях вложки напасвах клапани сложих си механични повдигачи и реших да надникна и под главата и малииииииииииииииии ко да ви споделя на 5 и 6 цилиндри нямаше дупки за охлаждането от блока към главата затлачени наложи се с едно шилце и чукче да ги отпушвам гърнитурата в оригинал се разпиля на 6 7 листа тънка ламарина добре че го отворих иначе щях да ям дървото ако някои от вас усети малък проблем с греене да отваря че белата е неизбежна
ми аз ще споделя че търся да купя в момента, защото се спраска.... Без да я прегрявам, без да мъча джипката.... Някакво наследство явно са ми оставили.....
Ако търсиш втора употреба в мобилето има няколко обяви за продаване на Патроли на части. Но внимавай като купуваш втора ръка.
Аз отворих моя профилактично защото сменях вложки напасвах клапани сложих си механични повдигачи и реших да надникна и под главата и малииииииииииииииии ко да ви споделя на 5 и 6 цилиндри нямаше дупки за охлаждането от блока към главата затлачени наложи се с едно шилце и чукче да ги отпушвам гърнитурата в оригинал се разпиля на 6 7 листа тънка ламарина добре че го отворих иначе щях да ям дървото ако някои от вас усети малък проблем с греене да отваря че белата е неизбежна
Това твое откритие може да се окаже повратна точка за този двигател...
Какво ако гарнитурите или друго заводско недомислие са проблемът, а не самото ДВГ...
Като се сещам във времето назад 5 патрола съм прибирал заради това охлаждане.Имаше различни нива на поражения като нито един не се оттърва от смяна на глава.
Убеден съм :причината при всички се оказа виско перката следствие на което единия 3,3 тд беше стопил алумина между бринера и двете фаски,другия беше пробил двете бутала ......
При последния 2,8 тд посъветвах собственика да провери дали нова испанска глава ще бъде най-оптималния ( предвид цена на втора употреба). ,вариант..
При такова неконтролируемо прегряване хононговането на блока и челосването е повече от задължително особенно при 6 цилиндровия мотор ако трябва да се ползва мотора надежно.
Мисля си за една дискусия за виско перките ако не е правена такава с тех подробности и опит от начина на проверка симптоми. и т.н.
Убеден съм :причината при всички се оказа виско перката
...
Мисля си за една дискусия за виско перките ако не е правена такава с тех подробности и опит от начина на проверка симптоми. и т.н.
Много е вероятно да си прав, макар че недобрата поддръжка (каране с некачествена охладителна течност, задръстени радиатори) също има сериозен принос.
Във всеки случай обаче вискомуфата е наистина слабо място. Тия дни смених моята (беше протекла едва на 13,000 км). И май наистина е имало защо.
Някои от виско перките които съм сменял са тръгвали ( говоря за нови) за 4-5 минути след като температурата на потока на въздуха е 85- 90 градуса други за 30 -40 км ,но и една 200 км не заработи другата от магазина пак не тръгна и за да се отсрамят доставиха друга на друга партида която заработи. Мислил съм си ,че полжението при което са стояли на склад както и времето оказва влияние.
Виско съединителя е едно доста прецизно изделие ,което или работи или не работи , а винаги се върти ,и не слагайте по някое болче с дрелката понеже проблемите ще станат повече.
проблемите на Патрола, доколкото въобще ги има са обусловени от "европейския" мотор 2.8ТД... По-големите мотори, с които се оборудват за 3-ия свят 4.2 бензин и дизел май-нямат проблеми нито с вискомуфи, нито с глави, нито със стар антифриз /не на 2, а на 6 години да се сменя, никога няма да има проблем/...
Същата работа и с Тойотите - 2LT почти винаги имат някакъв проблем след 15-тата година... 1HZ и другите 6-ци май първите ремонти по мотора ги започват след 20-25 години...
При всички случаи "наследството" е основен проблем - доста художествено творчество има по старите джипове /над 10-15 години/... Докато имах LJ73-ката почти изцяло ремонтирах "наследството" от предишния собственик... Само стартера се развали при мен - всички възли, които не бяха бъзикани /побългарявани/ си работеха безпроблемно...
Проблема с виското го реших като го метнах в мазето а неговото място зае двоен ел.вентилатор с датчик, реле и принудително вкл. и изкл.Незнам дали някои е обръщал внимание на отворите за охлаждането на гърнитурата за глава те са точно 5мм а самите отвори на блока и главата са поне 5 пъти по големи.мисля че проблема за недоброто охлаждане са именно тези малки дупки,но по пътя на логиката водната помпа и наи близо до 1 цил.там отвора си остана 5мм от там нататък разширих отворите с по 0.5мм и на 6 цил.вече отвора излезе на 7.5мм за да достига повече охладителна течност до последните цилиндри обикновенно там излиза проблема 4 5 наи вече 6 цил.За целта трябваше да увелича дебита на помпата предпочетох моя разработка пред ел помпа щот несе знае в кои момен ще испищи захранжането към нея и пак дърво,вече като го няма виското шаибата на вод.помп задвижва само нея реших да струговам нова по малка шаиба която предварително съм изчислил ако двигателя на празен ход се вирти с 700 обор. примерно вод.помп. се върти с около 1000 защото е с по малка шаиба от коляновия вал като я намаля още тя ще се върти примерно с 1300 обор. същевременно се увеличава дебита с около 30% което нее зле е верно намалява се живота на помпата но тя струва 60лв за предпочитане е пред 1500 за глава 250 за гарнитури 30 шлаиф и 300лв труд и други дребни.Сега си го резкам яко и стрелката при 160км/ч не надвишава 90 градуса ама може някое бутало да ме резне в простата тиква
нито със стар антифриз /не на 2, а на 6 години да се сменя, никога няма да има проблем/...
Ще има гнили радиатори и блокове с корозия. Антифриза губи антикорозионни свойства (инхибитори). Следва запушване и ...
ПП: Това че отворите в отливката на главата са малки НЕ е проблем ! Не е пропуск в завода и не е случайно. Не знам доколко разширяването им е подобрение - в конкретния случай. Имам пред мен глави от един и същ двигател - 70 и 124 коня (разликата е в главите и степента на компресия само). Отворите за охлаждаща течност на по-мощния двигател са по-малки - и не прегрява.
...егати-да ви имам проблемите-при мен е точно обратното-на мястото на муфата явно имам някакво тнтм,защото перката е закачена неподвижно на някаква ос със заварена планка и не помръдва на спрял двигател,докато като работи...е друга бира-като витло на месершмит е-добре,че патрола е тежък иначе да съм вдигнал гуми за полет...а колкото до загряването-не загрява и след 20 км. каране при напълно опакован радиатор с кашони...та цяла зима си мечтая да позагрее поне малко,но не би...сега съм си поръчал нова виско муфа и днес като дойде на който му трябва добре центрованото ми тнтм-го подарявам...няма щастие-дизеловите ви мотори прегряват,а моя бензинов не ще въобще да загрее...а ето и снимка на въпросната муфа(която аз не виждам...)
Коментар