Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Не знам при какви ключари си ходил, ама от имобилайзера до помпата сигналния кабел е един единствен (поне при BOSCH компютър), съответно кадърен човек би трябвало да хакне имобилайзера за 5 минути.

    Колкото до механичната помпа - дерзай. Препъникамъни не би трябвало да има, щото двигателя е същия (е, почти). Дюзите на твоя отварят на по-високо налягане, по спомен с 10 бара нагоре. Ще трябва да пипнеш помпата (Любо, турбото и да пипа, помпата не подава ли - все тая - интеркулера ще си седи за украса, а помпата ще подава гориво все едно интеркулер няма)., но аз лично съм скепричен че ще успееш да докараш динамиката на компютърното без сериозни пушеци отзад.
    Явно не срещам достатъчно кадърни люде. Денсо зексел, написал съм. Никъде не намерих решение за nats2. Съдейки от практиката, броя на кабелите нищо не променя.

    Коментар


    • #17
      От: Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

      Първоначално публикуван от gavril Преглед на мнение
      Явно не срещам достатъчно кадърни люде. Денсо зексел, написал съм. Никъде не намерих решение за nats2. Съдейки от практиката, броя на кабелите нищо не променя.
      Това е архаично (1996-та година). По това време сложнотии няма. Целиа NATS ти е в една допълнителна кутийка (на SIEMENS, ако помня добре), Която чете ключа, дистанционното, централното заключване и прочие полюции, и по една единствена жица казва на компа че всичко е ОК. Мога да твърдя с 99% сигурност че по тая жица данни не вървят, защото не е екранирана, а е само "включено/изключено". Все пак, в сервиз с нужното оборудване, мери се за 2 минути, и нещата се изясняват. Тия, дето ми правиха втори ключ се вързаха, четоха, триха страи ключове, направиха ми нови и т.н. без никакъв проблем. Инсталацията на тераното я има в сервизното ръководство и може да се види какъв цвят е кабела и от къде минава.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #18
        От: Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

        Джипката си върви нормално. Има лека загуба на мощност, но при моя стил на каране просто не се усеща. Приятно съм изненадан. Все още не съм регулирал всичко окончателно, леко припушва за сега. Оборотомера не работи, щото датчика по обороти е в помпата , ще го мъча със сигнал от алтернатора. Ще мога да си навържа системка да изключва горивото при спускане на скорост , но това като се постопли.

        Коментар


        • #19
          От: Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

          Ще се радвам колега когато поставиш система за спиране на гориво да обясниш как става че незнам дали има моето Терано такава система,може и за нас да е полезно,да олекнем малко с тази екстра,успех.
          Terrano 2 2,7td 1994
          Keeway atv 100

          Коментар


          • #20
            От: Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

            Първоначално публикуван от gavril Преглед на мнение
            Ще мога да си навържа системка да изключва горивото при спускане на скорост , но това като се постопли.
            Дали има нужда?

            За оборотите, при Бошовата помпа датчика не е в помпата, а по мотора. Ползва се и сигнала от умната дюза, в авариен режим, като зачезне сигнала от другия. За Зексел да каже Спарки.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #21
              От: Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

              Що па Спарки? Спарки няма Zexel. Има Bosch.

              И при BOSCH, и при Zexel, има поне 3 датчика - умна дюза, датчик за позиция на колянов вал, и датчик в помпата (всъщност, за BOSCH не съм сигурен дали има датчик в помпата, но на диагностига излиза RPM-PUMP, така че по-скоро има, освен ако това не е показанието от умната дюза Трябва да погледна - ако е от умна дюза, при спускане на скорост и спряно гориво няма да показва нищо, защото дщзата в тоя режим не отваря ). От всичките може да се вземе сигнал, но като знаем че обикновено сигнал се взима от алтернатора, най-добре да се вземе от там, ако е възможно.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #22
                От: Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

                Първоначално публикуван от fiko_fire Преглед на мнение
                Ще се радвам колега когато поставиш система за спиране на гориво да обясниш как става че незнам дали има моето Терано такава система,може и за нас да е полезно,да олекнем малко с тази екстра,успех.
                Много лесно можеш да провериш. Закачаш една жица с крушка на клапана за нафта на помпата. Ако свети постоянно докато караш, значи нямаш такава система. Ако на моменти гасне, значи имаш. По-вероятно е да нямаш.

                ПП: И крушката най-много от габарит (5-10 вата), не от мигач (21 вата).
                Последно редактирано от sparkybg; 15-12-12, 01:40.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #23
                  От: Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Ако свети постоянно докато караш, значи нямаш такава система. Ако на моменти гасне, значи имаш. По-вероятно е да нямаш.
                  А има ли въобще монтирана заводски такава система? Според мен няма смисъл от такава, защото регулатора на помпата, дори и механичен, спира горивото в режим на ППХ.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #24
                    От: Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                    Според мен няма смисъл от такава, защото регулатора на помпата, дори и механичен, спира горивото в режим на ППХ.
                    Може. Не съм сигурен. Всережимния регулатор ми е малко сложен, за да преценя.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Може. Не съм сигурен. Всережимния регулатор ми е малко сложен, за да преценя.
                      В случая от темата, даже може практически да се види. Както каза, при спускане на скорост, умната дюза не подава сигнал, щото не минава нафта. Това с електрическата помпа. С механичната би трябвало да е същото, дюзата си е там, само дали може да се диагностицира без оригиналната ГНП.

                      За датчиците за оборотите... Не си спомням да съм виждал такъв датчик в подобна помпа на Бош, а те са еднотипни. Има за температура на горивото и за цикловата порция. За Зексел не знам, но ако сигнала за оборотомера се взима от компютъра, то и сега трябва да има информация поне от дюзата. Друг е въпроса, че компютъра без сигнал за цикловата порция, не би разрешил въобще на мотора да работи, та камо ли да отчита обороти.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #26
                        От: Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

                        Да, за това с умната дюза не се бях сетил. Ако компа си е още там и хункционира, една диагностика в реално време ще каже много неща.

                        В ZEXEL-ската помпа има датчик, даже май е сменяем без да се разглобява помпата.

                        Сега пoгледнах - няма грешка за скапан сензор, съответно няма сензор в помпата. Има само умна дюза и датчик за позицията на коляновия вал. Това за BOSCH. При Zexel има още един сензор, на помпата. Вероятно за позицията на разпределителния вал, тоест за да знае компа в кой цилиндър пръска в момента.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

                          Днес покарах повечко, пробвах с по-голямо и по-малко циклово количество. Аванса го заковах окончателно. В момента машинката е по-куцо нахранена от оригинала- 101 к.с. Наличието на интеркулера обеднява сместа вкарвайки повече въздух, помпата не може да отговори с още гориво в нужния момент. Явно ще се наложи да приема предложението на Иван да качи помпата на стенд и да я коригира. Преди това ще опитам още нещо, ако стане ще кажа.
                          Интересно е, че колата запалва буквално от четвърт оборот. Преди с електрическата помпа и беше необходимо да направи поне оборот, вероятно за да започне да брои стабилно.
                          Зексела има датчик за обороти, който се отвива от корпуса отвън. При боша е вътре, това за електрически помпи. И май наистина е добре да попитам помпаджията дали регулатора на механичната помпа не спира сам горивото при високи обороти и върната газ.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

                            По принцип описания недостатък също може да се пооправи в голяма степен, но не само от винта за цикловата порция. Ако увеличаваш само от винта, така че да изстискаш каквото е било при средни и високи обороти(т.е. когато турбото дава максималното си налягане), при ниски обороти и повече газ, ще изпушва много силно. Ще върви добре, но освен дима, ще харчи и малко повече. Варианта да не пуши си го видял вече - не върви добре. За да стане номера, трябва да се разбъзика и коректора за свръхпълнене на помпата(викат му LDA май...чужденците). Демек мембраната на помпата, която се свързва с колектора(монтьор си, нЕма какво да ти обяснявам, знаеш ги тия неща).
                            Тя служи точно да увеличи възможната циклова порция при определено налягане от турбото в колектора. Идеалния случай щеше да е, ако можеш да промениш малко профила на стъблото, което се държи на мембраната и от който зависи как да се изменя максималната порция в зависимост от налягането. Обаче това е сложно и е малко на късмет, така че вместо него просто си регулираш пружината на мембраната да се свива при по-малко налягане на турбото(но внимателно и с малко). Така ще имаш увеличена циклова порция при по-ниско налягане на турбото, ама въздуха ще отговаря на количеството гориво, щото ще е по-студен заради кулера. Така ефекта ще се усеща при нормално каране, и при налягане на турбината по-малко от максималното. Лошото е, че когато турбината достигне максималното си налягане и коректора в помпата ако е дал своя максимум определен от профила на пръта при по-ниско налягане, ефекта в някои режими ще си е същия като сега. Това, ако профила не позволява по-голяма порция от оригиналната с по-високо налягане от турбината, ако ли позволява, ще е идеалния случай, който споменах горе. В лошия вариант(и ако не си доволен), освен корекцията на мембраната, пипаш леко и винта за циковата порция, от които регулираш сега. Като оригинала може и да не стане но максималната мощност ще е над 100к.с. а при каране поведението ще е по-добро, без да пуши много. Е, при електрическата помпа се командва и аванса, а тука е на по-прост принцип но няма пълно щастие. Доколкото знам, мотора с механичната помпа го има и с около 110-115к.с. но рядко се среща. Така че не е невъзможно и твоя да стане.
                            Най-добре е нЕкой спец помпаджия да ги направи тия неща, ама ако си отремонтираш другата помпа, нищо не ти пречи да направиш опит. Отделно читав помпаджия, може да я качи на стенд и механичната и като знае кога как подава електрическата, да настрои и механичната да се доближава до параметрите на оригинала, без да му трябват многобройни проби.

                            Лошо обяснявам и по принцип, а в тоя час и по-зле
                            На стр. 32 - http://www.kiwicylinderheads.com/Por...h-Ve-Pumps.pdf
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #29
                              От: Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

                              Бат Цецо, много точно си го казал. Иван има опит с профила на стеблото под мембраната и ще се възползвам от това. Аванса за студен старт е електрически и ще го пробвам при разни обороти дали ще подобри нещата. А че ще си остана на механична помпа е повече от сигурно. По-добре да върви по-малко срещу притежание на телефонна кабинка на някой баир. Пък е и интересен проект за подобрения. Убеден съм, че е възможно да се доближа доста до 125 - те коня.
                              Може да и спретна клетка с браун газ.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Преработване на nissan terrano 2 от tdi към td ???

                                Мани го тоя Браунов газ. Обсъждали сме го и тука, ама е мижи да те лъжем.

                                http://www.offroad-bulgaria.com/show...E%E2+%E3%E0%E7
                                http://www.offroad-bulgaria.com/show...E%E2+%E3%E0%E7
                                http://www.offroad-bulgaria.com/show...E%E2+%E3%E0%E7

                                И още доста други теми за това, но доказателство няма. Нито пък достатъчно логични аргументи за да работи.
                                По-реално е да сложиш метан или пропан-бутан, да икономисаш от цената на горивото, а и вървенето било повече. Аз не бих се занимавал.
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X