Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Черен пушек през аспуха?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Черен пушек през аспуха?

    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
    Умната дюза дава информация основно за корекция на аванса на впръскване. Може да пуши от това(но не и чак толкова много), а и да гори повече.
    По принцип е така и влиза в сервизен режим. Но, това Терано има нестандартни решения в оборудването на системата и не е чудно да има нестандартни решения и в софтуера.
    Трябва първо да се гледа тая умна дюза читава ли е и после да се мисли от нея ли е само проблема.

    Коментар


    • #17
      От: Черен пушек през аспуха?

      Първоначално публикуван от Fistaki Преглед на мнение
      Да разбирам ли , че турбото си е наред или така не може нощо да се каже. Кофтито е че колата я оставих на село и сега няма как да ти я докарам за да я видиш. Кажи ми нещо повече за тази "умна дюза", подлежи ли на ремонт или да търся друга? Сори, но не мога все още да ти пиша на ЛС. Поздрави!
      Така ми е трудно да кажа щото не я помня системата наизуст. В смисъл не помня управлението на турбото. Спарки да каже как е.
      Иначе умната дюза се мери с мултицета и ако е читава трябва да покаже съответните стойности. Грубо 80-120 ом-а. За по сигурно справка в техн. информация.

      Коментар


      • #18
        От: Черен пушек през аспуха?

        Няма никакви нестандартни решения. Просто помпата е VE и мотора може да работи дори и без компютър. Е, на празен ход само, защото сигнала от педала на газта минава през него. Не знам как се държи с изключена умна дюза, но е логично ако се опитва все пак да работи, центровката да отиде някъде си, защото се губи обратната връзка, която отговаря за нея. Но не му трябва нито умна дюза, нито датчик на коляновия вал за да запали. Просто често при проблем с едното връща и двете грешки. Виждал съм го на 3 от 10-ината джипа, на които съм чел грешки. Винаги са двете грешки заедно.

        Турбото няма никаква връзка с никакви тоци. Един уейстгейт, управляван от собственото му налягане, и толкоз. Не може да е от проблем с турбото, защото дебитомера ще отчете по-малко влязъл въздух и ще подаде по-малко гориво. Съответно големия облак отзад няма как да се случи.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          От: Черен пушек през аспуха?

          Сменях умната дюза преди два месеца с нова BOSCH.При температура около 20 градуса- 96 ома,при загрял мотор- 116 ома.На единия кабел(мисля,че беше зелен) е 12V,на другия(мисля червен) е маса.Година преди това ми рециклираха дюзата,но за съжаление след това протече.Последваха опити да я залепя,но без успех.Всичко това ми струваше 2/3 от цената на нова дюза.При изваден куплунг на умната дюза пали без проблем,работи без прекъсване,но малко по-шумно първите 2-3 минути(по-голямо предварение),ускорява до малко над 2000 оборота и до там.Така съм карал около 300 км.,разхода е може би с литър-два отгоре.Със закачен куплунг на неизправна дюза(показания между 2000-3000 ома) двигателя прекъсва.
          NISSAN Terrano II (R20) 2.7TDI '99

          Коментар


          • #20
            От: Черен пушек през аспуха?

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            ...
            Не може да е от проблем с турбото, защото дебитомера ще отчете по-малко влязъл въздух и ще подаде по-малко гориво. Съответно големия облак отзад няма как да се случи.
            Абсолютно! Това ми беше логиката като казах, че вероятно "губи налягане".
            "Нестандартни" в смисъл, че има датчик на РВ. На КВ не съм се ровил и не го знам къде е, и изобщо има ли го. При една диагностика ми го изписа като проблем. Ако има ясно. Ако няма, значи датчика на РВ мери ГМТ. Ако пък има, не е ясно какъв го играе датчика на РВ.

            Коментар


            • #21
              От: Черен пушек през аспуха?

              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
              Абсолютно! Това ми беше логиката като казах, че вероятно "губи налягане".
              "Нестандартни" в смисъл, че има датчик на РВ. На КВ не съм се ровил и не го знам къде е, и изобщо има ли го. При една диагностика ми го изписа като проблем. Ако има ясно. Ако няма, значи датчика на РВ мери ГМТ. Ако пък има, не е ясно какъв го играе датчика на РВ.
              Датчик на разпределителния вал имат ZEXEL-ите. Моя няма. Има на коляновия. Май имаше и в помпата, ама не помня.

              С изключен дебитомер моя не пали. Не съм се сещал да пробвам какво става с изключена умна дюза.

              Ако губи налягане би трябвало да се чува. Ако няма EGR, няма и клапан за свръх налягане на колектора - моя няма. Може да губи налягане единствено от спукан маркуч или нещо такова, ама пък тогава след гасене и палене няма да се оправи. Електрически е проблема според мен.

              Като направи тоя номер, Check engine лампата светна ли?
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #22
                От: Черен пушек през аспуха?

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Датчик на разпределителния вал имат ZEXEL-ите...

                За тая система става въпрос. Както казах, на диагностика ми показа грешки и на КВ и на РВ. На РВ беше проблема - просто видимо прекъснат кабел на куплунга. До КВ не стигнах и не знам има ли го и къде е. Би трябвало да го има обаче, щото иначе праща за зелен хайвер софта.

                Коментар


                • #23
                  От: Черен пушек през аспуха?

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Просто помпата е VE и мотора може да работи дори и без компютър. Е, на празен ход само, защото сигнала от педала на газта минава през него. Не знам как се държи с изключена умна дюза, но е логично ако се опитва все пак да работи, центровката да отиде някъде си, защото се губи обратната връзка, която отговаря за нея. Но не му трябва нито умна дюза, нито датчик на коляновия вал за да запали.
                  Сигурен ли си? Все съм виждал такива системи да работят без дебитомер, без някой и друг датчик, ама без компютър още не съм виждал. Помпата е VE, ама е с електричеко управление. В нея няма центробежен регулатор.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #24
                    От: Черен пушек през аспуха?

                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                    Сигурен ли си? Все съм виждал такива системи да работят без дебитомер, без някой и друг датчик, ама без компютър още не съм виждал. Помпата е VE, ама е с електричеко управление. В нея няма центробежен регулатор.

                    Пускаш ток на клапана директно от акумулатора и си пали като стой та гледай. Ама само празен ход. Някой от форума даже наскоро го прави.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Черен пушек през аспуха?

                      Вижда ми се леко невъзможно. Поне доколкото съм отварял помпи с електрическо управление, вътре няма какво да каже на помпата колко гориво трябва да подава даже и за празен ход. Освен тая помпа да е нещо различна, ама наистина не вярвам. Сега точно не се сещам, в състояние без да се подава ток към помпата дали се поддържаше максимална или минимална циклова порция, но и в двата случая без регулатор не виждам как ще стане.
                      В единия случай, ако запали ще влезе във свръхобороти, а в другия самото палене ще е проблем.
                      Последно редактирано от cecoa1; 07-01-12, 00:43.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #26
                        От: Черен пушек през аспуха?

                        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                        Вижда ми се леко невъзможно. Поне доколкото съм отварял помпи с електрическо управление, вътре няма какво да каже на помпата колко гориво трябва да подава даже и за празен ход. Освен тая помпа да е нещо различна, ама наистина не вярвам. Сега точно не се сещам, в състояние без да се подава ток към помпата дали се поддържаше максимална или минимална циклова порция, но и в двата случая без регулатор не виждам как ще стане.
                        В единия случай, ако запали ще влезе във свръхобороти, а в другия самото палене ще е проблем.
                        Не е с нищо различна. Съвсем стандартна VE помпа. Лично не съм го правил. В сравнително прясна тема колега имаше проблем с компютъра, видя че няма ток до клапана, пусна ток, запали я, и толкоз. Газта не работи, щото компа го няма. Аз точно такава помпа не съм отварял. Само съм я гледал на картинки. До колкото помня като гледах последно, и авансатора, и муфата за цикловата порция се управляват от ниското налягане на горивото в помпата, през PWM клапани, които пък се управляват от компютъра. Не претендирам за вярност. Просто това помня.

                        ПП: Сега пак погледнах. Цикловата порция май се регулира с електромагнит пряко. Не от налягането.

                        ППП: Ей тук има описание: http://www.scribd.com/doc/19099617/Bosch-Ve-Pumps

                        Знам че нещо в тая помпа се регулира с местенето на капака горе. Какво точно обаче не помня, обаче предполагаемо е точно количеството.
                        Последно редактирано от sparkybg; 07-01-12, 01:15.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Черен пушек през аспуха?


                          http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=dyiiuelsH1g

                          http://www.youtube.com/watch?feature...3-jMUrJlI&NR=1

                          Две части от филмче в четири части за TDI на VAG. Говорят на испански. В четирите части се избистря цялата система с всичките датчици, барабар с умната дюза. Обясняват и кога какво става според това кой датчик се е скапал. Има малки разлики, ама принципа трябва да е тоя. (нас ни интересува края на втората част и началото на третата– съответно края и началото в първия и втория линк)

                          С местенето на капака се регулира максималната възможна циклова порция.

                          Стандартната VE помпа с механични управление е с всережимен центробежен регултор.Нещо такова:http://www.youtube.com/watch?v=6j0vrfaXPmw
                          Тази в нашия случай е VE с EDC и докато няма ток да я управлява седи в положение на максимална циклова порция, сега видях на филмчето и се сетих. Като заработи мотора веднага се премества цикловата порция да поддържа празния ход(който също може да се регулира софтуерно).
                          Едно е да няма ток на клапана, съвсем друго да бачка мотор с такава помпа без компютър въобще.Според мен е невъзможно.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #28
                            BOSCH или ZEXEL е? Между дюзите маркучета ли има или метални тръбички?[/QUOTE]

                            Помпата е BOSCH, а за другото няма как да видя щото колата не е при мен в момента, а и още не съм се запознал подробно с нея

                            ЕГР- също няма.Тъсиха го в няколко сервиза- оказа се, че няма.Като ми направи тоя птоблем с пушенето оборотите не се промениха, може би леко паднаха,но не се повишиха.Проблема като цяло се е показал още при предишният собственик, който ми каза: че след едно скокче в гората му е светнало "Check Engine" и след това е започнала колата от време на време(много рядко), леко да мени оборотите и леко да заглъхва.10 дни след като я купих ми направи проблема с пушилката.За това и аз много си мисля, че може наистина да е от някоя букса, но аз само мога да предположа (или поне така ми се иска).
                            Последно редактирано от CarTest™; 07-01-12, 14:02.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Черен пушек през аспуха?

                              Вчера и почистиха абсолютно всички букси, но оправия няма. Днес я закарах в сервиза да я закачът на компа и по тътя към него ми направи същия проблем - силна черна пушилка и отново заглъхна(дори не можеше и да се изфорсира както трябва). Покарах я малко, след това я загасих и запалих, пак я загасих и пак я запалих и така няколко пъти до като си доиде в нормалното и състояние та да мога да я закарам до сервиза. След като я закачиха показа 4 грешки( до колкото помня бяха за: ЕГР, ГРП, LIFT(което е можеби е свързано с умната дюза) и още нещо пишеше, но не помня. Най-странното беше, че не можеше да се изчисти нито една грешка.??? Утре ще замерят дюзата дали е в нормалните си параметри. Някой да знае в какви параметри трябва да бъде?? И така, вече съм в приключението, пък де да видим какво ще излезе.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Черен пушек през аспуха?

                                Първоначално публикуван от RistakiG Преглед на мнение
                                ...Утре ще замерят дюзата дали е в нормалните си параметри. Някой да знае в какви параметри трябва да бъде?? ...
                                Между 80-120 ома.В ръководството пише 105 ома.Писал съм в пост 19.
                                NISSAN Terrano II (R20) 2.7TDI '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X