Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бъзикане на турбина на терано 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Бъзикане на турбина на терано 2

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Няма...
    Ясно.
    А иначе има различни схеми с MAP и MAF, и в комбинация. Като MAP-а отговаря пряко и за количеството.

    Коментар


    • #17
      От: Бъзикане на турбина на терано 2

      Не на първа. Лек баир, трета или 4-та, и газ до ламарината, още от 1500 оборота.

      Премери твойто, а мойто после ще го мислим, ако има нужда. За къде смяташ да хванеш манометъра? И до колко бара е манометъра? Трябва да е максимум до 3-4, а най-добре - 2.

      Наддува на турбото не зависи от оборотите, а от това колко си натиснал педала. На място не може да отлепи, на колкото щеш оборота. Трябва да си избереш нужния баир, и да мериш налягането примерно от 1500 до 3500 оборота, с педала до метала (при терано - до пластмасата ). Така ще се види и кога турбото сработва, и кога какво налягане вдига.

      Нямам нищо против да го мерна, но в показанието играе и надморската височина. А Варна е на едни 500 метра по-ниско. Би трябвало при теб да вдига налягане по-лесно от при мен. И да върви с една идея повече.

      Бе, премери твойто, дай снимки как си вързал манометъра, и ще го мислим. Ако има някакво съмнение, ще премеря и мойто. Няма проблем с това.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #18
        От: Бъзикане на турбина на терано 2

        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
        Ясно.
        А иначе има различни схеми с MAP и MAF, и в комбинация. Като MAP-а отговаря пряко и за количеството.
        MAP-а няма как да отговяря пряко за количеството, ако има MAF. Може да помага по някакъв начин за преходни режими, но нищо повече. Количеството влязъл въздух със все температурата му, се отчита от MAF-а. Количеството гориво зависи от количеството въздух и теглото на крака на шофьора. Е, и температурата на въздуха (вече отчетена през дебитомера) и температурата на горивото и мотора, но по-слабо. Температурите са повече заради предверението, отколкото за количеството, като изключим пусковия режим за студен двигател.

        При турбина с променлива геометрия, MAP-а се използва за управлението и, наред с показанията и от други датчици.

        ПП: А, забравих - при някои видове MAF сензори има датчик за атмосферно налягане. Но това поради несъвършенствата на съответния MAF. На бензинови мотори има MAP, който мери и вакуум, и наддув, ама там е друго. Има даже с по 2, дето мерят и атмосферното налягане.
        Последно редактирано от sparkybg; 20-05-11, 22:47.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          От: Бъзикане на турбина на терано 2

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          MAP-а няма как да отговяря пряко за количеството, ако има MAF. Може да помага по някакъв начин за преходни режими, но нищо повече. Количеството влязъл въздух със все температурата му, се отчита от MAF-а. Количеството гориво зависи от количеството въздух и теглото на крака на шофьора. Е, и температурата на въздуха (вече отчетена през дебитомера) и температурата на горивото и мотора, но по-слабо. Температурите са повече заради предверението, отколкото за количеството, като изключим пусковия режим за студен двигател.

          При турбина с променлива геометрия, MAP-а се използва за управлението и, наред с показанията и от други датчици.
          Отчита налягането в смукателния колектор. Демек дублира MAF-а и играе коректора за свръх пълнене при мех. помпи. Това при положение че има и MAF и турбината си е с мех. клапан. Примерно на Гранда е такава схемата.

          Коментар


          • #20
            От: Бъзикане на турбина на терано 2

            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
            Отчита налягането в смукателния колектор. Демек дублира MAF-а и играе коректора за свръх пълнене при мех. помпи. Това при положение че има и MAF и турбината си е с мех. клапан. Примерно на Гранда е такава схемата.
            Искаш да кажеш че помпата е изцяло механична, няма умна дюза, а въпросния MAP е набутан вместо мембраната за турбо компенсация, като вместо мембрана е сложено електроуправление само на това?

            Още една глупост върху VM-ския двигател, ако наистина е така. Тогава обаче иде въпроса за какво въобще им е MAF-а? Или има и компютър? Ма при механична помпа, какво би управлявал тоя компютър?
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #21
              От: Бъзикане на турбина на терано 2

              Ако мога да попитам:MAP-Нали е сензор за налягането в смукателния колектор(еър прешър),а пък F е фънкшън(дали бачка).
              Не че знам,но при чисти от боклуци интери мотора запява(чипове и т.н.КН...)??
              Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

              Коментар


              • #22
                От: Бъзикане на турбина на терано 2

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Искаш да кажеш че помпата е изцяло механична, няма умна дюза, а въпросния MAP е набутан вместо мембраната за турбо компенсация, като вместо мембрана е сложено електроуправление само на това?

                Още една глупост върху VM-ския двигател, ако наистина е така. Тогава обаче иде въпроса за какво въобще им е MAF-а? Или има и компютър? Ма при механична помпа, какво би управлявал тоя компютър?
                Същата схема работи и при БМВ 525 тдс. МАФ, МАП и помпа VE с микропроцесорно управление.
                Освен тях, в схемата си ги има всички останали стандартни датчици за този тип управление. Софтуера не го познавам и не мога да ти кажа кое и с колко отговаря за количеството, но без МАП вдига 2500 об.(примерно), и до там.
                А помпата на Гранда е VP 37 aко не се лъжа.
                Въобще комбинацията МАФ-МАП я срещам по често, отколкото само МАФ, но до там - не съм се задълбавал.
                ПП.
                Това ще ти е интересно. От тая тема:
                Помощ за Паджеро 2.8d EFI

                и линка:
                http://core.kz/pajero/4m40-efi.pdf
                Последно редактирано от Аndro 160; 21-05-11, 00:28.

                Коментар


                • #23
                  От: Бъзикане на турбина на терано 2

                  Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                  То хубаво, ама аз в тая схема дебитомер не виждам. Много ясно че му трябва MAP. По MAP-а, оборотите, и температурата на входящия въздух се смята колко въздух влиза в двигателя. Тия трите вършат работата на MAF-а, до някъде. В смисъл, не са толкова точни.

                  ПП. Гранда с 3.1VM също няма дебитомер!


                  Андрооо, що ме лъжеш бре?!?!?
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Бъзикане на турбина на терано 2

                    А ше черпя ако ми намериш и дебитомера и MAP сензора на BMW 525tds, щото аз не ги намирам никъде по схемите.

                    Ако не - ще черпиш ти.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Бъзикане на турбина на терано 2

                      Я в ранни зори каква черпня се е разгоряла, а аз съм я проспал.Жалко!
                      Като че ли в случая , поне мен , повече ме интересува какви стойности има надува в ниски до средни обороти-1600 до към 2200, при минимално натоварване.Именно тогава е най-осезаема разликата в поведението.
                      Смятам да махна дроселната клапа , и на нейно място да сложа тръба със съшият диаметър и щуцер , за който да вържа манометъра, т.е между интерколера и всмукателния колектор.Гледах един, отчита от -2, до плюс 2 атм.Ще си го изкарам в купето да мога да го следя в реално време при различни режими.
                      Другия вариант е да разпробия интерколера, към изходящото коляно и там щуцер, но по- не ми се иска.
                      В интерес на истината , като се замисля, възможно е и от дебитомера да е проблема, ако лъже за количеството въздух, няма да има гориво и т.н., но гориво има...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Бъзикане на турбина на терано 2

                        Каша е. 525 тдс го има в два варианта – Е34 и Е39. Е34 е с МАП, Е39 е с МАФ. Борил съм ги и двата. Но винаги има някаква вероятност от различни изпълнения за различните пазари, както разбира се и от субективни грешки свързани с ЕГН-ето.. И аз не мога да намеря снимки, затова си трая.
                        Но пък за народната кола снимки има и няма какво да кажеш. 1,9 тди, АФН мотор.
                        МАП-а е в компа. Вижда се щуцера и маркуча към него. Има го и във вариант с МАП-а завинтен на колектора, но пак няма снимки.
                        Ще черпя с удоволствие .




                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00911[1].jpg
Прегледи:1
Размер:151.3 КБ
ID:5279360Натиснете снимката за да я уголемите

Име:012443954-big[1].jpg
Прегледи:1
Размер:111.8 КБ
ID:5279359

                        Коментар


                        • #27
                          От: Бъзикане на турбина на терано 2

                          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                          Каша е. 525 тдс го има в два варианта – Е34 и Е39. Е34 е с МАП, Е39 е с МАФ. Борил съм ги и двата. Но винаги има някаква вероятност от различни изпълнения за различните пазари, както разбира се и от субективни грешки свързани с ЕГН-ето.. И аз не мога да намеря снимки, затова си трая.
                          Но пък за народната кола снимки има и няма какво да кажеш. 1,9 тди, АФН мотор.
                          МАП-а е в компа. Вижда се щуцера и маркуча към него. Има го и във вариант с МАП-а завинтен на колектора, но пак няма снимки.
                          Ще черпя с удоволствие .






                          [ATTACH=CONFIG]333762[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]333761[/ATTACH]
                          А дали "народния" не е с електронно управляемо турбо?

                          Аз не казвам че няма двигатели и с двата датчика. Просто при наличие на MAF, MAP-а играе само в преходни режими и/или при управлението на турбото и/или при управление на системи за екология и прочие. Евентуалната му функция в смесообразуването е ограничена и второстепенна. Модерен MAF сензор (от типа на тоя в тераното или по-нов), дава много по точно показание, на което почти няма какво да се коригира, по отношение на влязлото количество въздух в двигателя.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Бъзикане на турбина на терано 2

                            Мап-а проверява дали маф-а показва вярно и дали турбото работи всъщност. И температурна и височинна корекция тук таме на места.
                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • #29
                              От: Бъзикане на турбина на терано 2

                              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                              Мап-а проверява дали маф-а показва вярно и дали турбото работи всъщност. И температурна и височинна корекция тук таме на места.
                              MAP-a по никакъв начин не може да провери вярността на датчик, по-точен от него. Температурната корекция MAF-а си я прави автоматично. Височинната - тоже.

                              Колкото до проверката дали работи турбото - също може да се направи през MAF-а. При някакви обороти и работещо турбо, в двигателя влиза едно количество въздух, при неработещо - по-малкоколичество въздух.

                              Пак казвам - единственото ми твърдение е че при наличие на модерен MAF, функцията на MAP-а в смесообразуването, ако има такава, е силно ограничена, ако въобще я има. Не съм твърдял по никакъв начин че MAP-а не се ползва за проверки и управление на други системи. Например няма как да управляваш турбо с променлива геометрия, ако не знаеш налягането. Сещам се и още за няколко подобни приложения, но не съм се задълбавал в тях.
                              Последно редактирано от sparkybg; 21-05-11, 16:45.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Бъзикане на турбина на терано 2

                                Това е ако дебиломерът работи. Новите с нажежаема жичка са така направени, че да се прецакват сравнително бързо. Съответно си трябва няква корекция в случая когато това чудо на бош мисълта сдаде багажа.
                                Ако не ме домързи ще ти изровя едно описание на комън рейл кво точно прави мап-а
                                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X