Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бъзикане на турбина на терано 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Бъзикане на турбина на терано 2

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    А дали "народния" не е с електронно управляемо турбо?

    Аз не казвам че няма двигатели и с двата датчика. Просто при наличие на MAF, MAP-а играе само в преходни режими и/или при управлението на турбото и/или при управление на системи за екология и прочие. Евентуалната му функция в смесообразуването е ограничена и второстепенна. Модерен MAF сензор (от типа на тоя в тераното или по-нов), дава много по точно показание, на което почти няма какво да се коригира, по отношение на влязлото количество въздух в двигателя.
    Да, с променлива геометрия е и с ел магнитен клапан. В случая управлява и турбината, но пък това управление не се състои само от промяна геометрията на лопатките. Да не забравяме, че гориво, развъртане на турбината и налягане са в постоянна взимо-връзка.
    Освен това някой трябва да реже и пуска гориво в екстремни ситуации. Такива са повишаване и падане на налягането в колекторите извън зададени стойности. В тия случаи пази двигателя.
    Според мен системата е по прецизна с него.

    Коментар


    • #32
      От: Бъзикане на турбина на терано 2

      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
      Това е ако дебиломерът работи. Новите с нажежаема жичка са така направени, че да се прецакват сравнително бързо. Съответно си трябва няква корекция в случая когато това чудо на бош мисълта сдаде багажа.
      Тия с нажежаема жичка отдавана не са нови. Тоя на тераното също не е.

      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
      Ако не ме домързи ще ти изровя едно описание на комън рейл кво точно прави мап-а.
      Common Rail-а е много по-друга бира, отговаряща на N на брой еко простотии, с турбо с променлива геометрия, с филтър за твърди частици, с изчекнат EGR и прочие простотии. Често и с променлива геометрия на входящия поток, с променлива геометрия на клапаните и какво ли още не. В такава система налягането на турбото може да се използва за управление на много неща, но пак си остава с ограничена и второстепенна функция в определянето на количеството на горивото.

      Въпроса беше че при двигател без нищо от това - с механично турбо, с обикновена помпа, с обикновени клапани и прочие, MAP-а просто не е нужен, при наличие на MAF, който на всичкото отгоре дава доволно точни показания, отразяващи в себе си куп параметри, за които иначе трябват отделни датчици. Нищо не може да даде. Не и в определяне на количеството гориво за впръскване.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #33
        От: Бъзикане на турбина на терано 2

        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
        Да, с променлива геометрия е и с ел магнитен клапан. В случая управлява и турбината, но пък това управление не се състои само от промяна геометрията на лопатките. Да не забравяме, че гориво, развъртане на турбината и налягане са в постоянна взимо-връзка.
        Освен това някой трябва да реже и пуска гориво в екстремни ситуации. Такива са повишаване и падане на налягането в колекторите извън зададени стойности. В тия случаи пази двигателя.
        Според мен системата е по прецизна с него.
        Ама Андро, прочети ми постовете внимателно. Пак казвам - при прост двигател с обикновено турбо, MAP сензора просто не е нужен, щом има доволно точен MAF. MAP-a няма какво да даде на такъв двигател, освен още едно нещо, дето може да се повреди.

        Ти ми даваш примери с двигател, нямащ нищо общо. За "екстремни" случаи в такъв двигател има уейстгейт и допулнителен клапан, ако уейстгейта не работи. Това са стари мотори с оставени сериозни резерви и прочие, така че да се справят без дефекти във всички възможни режими, в които са предвидени да работят. Един съвременен дизел с директно впръскване, изстискан до край, е в пъти по-чувствителен към куп неща. Като сложиш и еко изисквания и изисквания за икономичност и максимална мощност за минимален обем, нещата вече изглеждат съвсем по друг начин. Говорим за концептуално различни постановки.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #34
          От: Бъзикане на турбина на терано 2

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Ама Андро, прочети ми постовете внимателно...
          Съгласен съм и само си говорим. От моя страна не-сериозно при това, но темата ме накара да са замисля по въпроса и за мен е полезна.
          И все пак, с каква точно турбина е Тераното? Кой модел? В последно време тествам различни джипки и ми прави впечетление, че някои са с "вървящи" турбини, други по малко. Събирам информация по въпроса.

          Коментар


          • #35
            От: Бъзикане на турбина на терано 2

            Няма информация в сервизното ръководство за марка и модел на турбото. До колкото съм успял да намеря информация - специфично си е за терано след 1996. Преди 1996 е различно.

            И външно е по-голямо от на Patrol 2.8. Нямам данни и за това какъв дебит дава.

            ПП: На старото е TB2557. Garret.

            ППП: И на новото е Garret TB25. Номера на Garret предполагаемо е 452162-0001, макар че охлюва е различен от на старото, а в доста каталози ги дават уж еднакви.

            ПППП: Сега го гледах. Garret e със сигурност. Дали е еднакво със на старото терано обаче не мога да кажа.
            Последно редактирано от sparkybg; 21-05-11, 18:33.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #36
              От: Бъзикане на турбина на терано 2

              От беглата ми информация по въпроса, серията ТВ е най зле. И моя е сТВ и не ми харесва. 61-цата е с GТ серията и се развърта осезаемо по добре.

              Коментар


              • #37
                От: Бъзикане на турбина на терано 2

                Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                От беглата ми информация по въпроса, серията ТВ е най зле. И моя е сТВ и не ми харесва. 61-цата е с GТ серията и се развърта осезаемо по добре.
                Е, едното е с 20 заводски кончета нагоре. Няма как еднозначно да се сравнят.

                Чувам че с GT28 изкарвали 180 коня при наддув 1.3 бара. Това на 2.8 мотора.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #38
                  От: Бъзикане на турбина на терано 2

                  На моя RD28T (Y60) налягането на турбото има горе долу следното поведение (с газ докрай) - на около 1400 - 0,2 бара; на около 1600 - около 0,4 бара; между 1700 и 1800 стига 0,75 бара и така остава до около 4000. Над 4000 не внимавах в показанията. Пиша "около" понеже отчитам по оборотомера на таблото и по стрелката на евтин пластмасов индустриален манометър 0 - 1 бар, а точността е дискусионна . Знам, че това е за Патрол, а не за Терано, и двигателят е друг, но може все пак да послужи за ориентир. Доколкото знам на Патрол в оригинално състояние налягането е по-ниско (чувал съм, че стига до 0,6 бара), изглежда при моя има интервенция... може би е сменяна турбината някога и е "натегната"...
                  Другото нещо е турболагът - ако карам примерно в интервала 2000 - 2500 почти без газ и натисна бързо докрай, минават около 2,0 - 2,5 секунди докато вдигна налягане 0,75 бара.

                  П.П. Най-евтиното "бъзикане" е с boost controller тип кранче, който намалява налягането стигащо до мембранната камера (актуатора), цените започват от 30 лв. за тези със спорно качество докъм 80-100 за добрите. Удобно е, защото не се налага да се демонтира турбокомпресора...
                  Успех с "бъзикането"!
                  Последно редактирано от Postman; 22-05-11, 07:13. Причина: допълване на информацията.
                  V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                  Коментар


                  • #39
                    От: Бъзикане на турбина на терано 2

                    Postman, благодаря е това исках долу горе да чуя.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Бъзикане на турбина на терано 2

                      Да продължа с досадата, днес имах около 5 минути свободно време , успях да вдигна капака на кошника, между ревовете на синковеца и претенциите на дъщерята-естествено след работа.
                      С отверка, мога да отместя рамото на клапата на уестгейта , поне 5-8мм в посока затваряне на клапата , преди да усетя резистентност.Глупаво е , но дали е нормално?
                      Не ми се сваля целия уестгейт.Ако има някой желание , би ли пробвал дали неговият има луфт?
                      Благодаря!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Бъзикане на турбина на терано 2

                        Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
                        Да продължа с досадата, днес имах около 5 минути свободно време , успях да вдигна капака на кошника, между ревовете на синковеца и претенциите на дъщерята-естествено след работа.
                        С отверка, мога да отместя рамото на клапата на уестгейта , поне 5-8мм в посока затваряне на клапата , преди да усетя резистентност.Глупаво е , но дали е нормално?
                        Не ми се сваля целия уестгейт.Ако има някой желание , би ли пробвал дали неговият има луфт?
                        Благодаря!
                        При мен луфтове няма, но не съм и натискал прекалено настоятелно. С 2 пръста не ще. Даже като ми беше прясна джипката свалях интеркулера и палих така, да видя дали турбото духа.

                        Премери налягане най-накрая, вместо да се триумиш кво може да е. Единственото, дето пише в сервизното е клапана да се надува с налягане и да се гледа кво става с привода. И изрично пише да не се надува с повече от еди кво си налягане. Не човъркай там без основание, да не вземеш окепазиш нещо.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #42
                          От: Бъзикане на турбина на терано 2

                          Няма батка,
                          аз нямам време да изпуша една цигара през деня ти....
                          И при мен на ръка не се мърда.\как да и меря налягане на турбината , след като и да го измеря, то най-вероятно ще е ок/-разликата е прекалено минимална/, щом според тебе няма номинална таблица....явно няма! т.е няма какво да меря.Не ,че и имам време в момента.Май ще трябва да и обърна внимание на кочинката, ама като ми е последния проблем...в момента-върви, върши ми работа.Наистина не ми се сваля уестгейта-най-вероятно ще скъсам поне 1 болт, като си знам късмета...

                          Коментар


                          • #43
                            От: Бъзикане на турбина на терано 2

                            Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
                            Няма батка,
                            аз нямам време да изпуша една цигара през деня ти....
                            И при мен на ръка не се мърда.\как да и меря налягане на турбината , след като и да го измеря, то най-вероятно ще е ок/-разликата е прекалено минимална/, щом според тебе няма номинална таблица....явно няма! т.е няма какво да меря.Не ,че и имам време в момента.Май ще трябва да и обърна внимание на кочинката, ама като ми е последния проблем...в момента-върви, върши ми работа.Наистина не ми се сваля уестгейта-най-вероятно ще скъсам поне 1 болт, като си знам късмета...
                            Правилно мислиш. Турбо се сваля, като си исгурен че е то. Преди това се мери и пробва де що може.

                            Поред мен не е турбото причината. Май и по-горе казах.

                            А ти го премери. Направи табличка. Дай я тук, пък после ще мернем и мойто ако трябва. Нали ти казах че проблем няма. Хем има и по-лесно място за това - маркуча към диафрагмата, управляваща уейстгейта. Един тройник от брилолаж, 2 скобички, и си ти.

                            Сега, ако бях имал време да си направя индикацията още преди повече от година, да ти бях напълнил темата с цифри, ама на - и при мен времето е кът. Правя носачи. Налетяли са ме като мухи прясно лайно. А даже дифовете нямам време да сменя, дето съм ги приготвил от миналото лято още.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #44
                              От: Бъзикане на турбина на терано 2

                              Изобщо не познавам двигателя на Тераното, но на много дизелови двигатели, които имат електронен бууст контрол от ЕКУ-то, уейстгейтът се управлява с вакуум, респективно когато двигателят не работи и ако камерата на актуатора не е свързана с акумулатор за вакуум, е нормално гейтът да е отворен при неработещ двигател. Ако при Терано-то няма електронно управление и в актуатора се подава налягане, никак не ми се струва нормално гейтът да стои отворен при неработещ двигател.
                              Последно редактирано от Postman; 25-05-11, 22:48. Причина: корекция на правописни грешки.
                              V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                              Коментар


                              • #45
                                От: Бъзикане на турбина на терано 2

                                Първоначално публикуван от Postman Преглед на мнение
                                Изобщо не познавам двигателя на Тераното, но на много дизелови двигатели, които имат електронен бууст контрол от ЕКУ-то, уейстгейтът се управлява с вакуум, респективно когато двигателят не работи и ако камерата на актуатора не е свързана с акумулатор за вакуум, е нормално гейтът да е отворен при неработещ двигател. Ако при Терано-то няма електронно управление и в актуатора се подава налягане, никак не ми се струва нормално гейтът да стои отворен при неработещ двигател.
                                1. Няма електроника по турбото.
                                2. Гейта стои затворен при наддув под 0.9 бара. Това включва и случая с изгасен двигател.

                                Компютъра играе само в управлението на ГНП, като за тая цел си има и няколко датчика по двигателя, включая и дебитомер.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X