Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бъзикане на турбина на терано 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Бъзикане на турбина на терано 2

    Привет на всички.
    Знам, че може да ви прозвучи несериозно, но възможно ли е да се увеличи надува на турбината на тераното.На мен ми се струва , че така нар. уест геит при мен май не отваря, или ако отваря е в такива обороти в които аз не вкарвам мотора, така че от там няма да стане.Имам чип тунинг и ми се иска ако е възможно леко да му увелича надува.Съжалявам , но наистина ми се иска да не е толкова тромав камиона.Може ли въобще нещо повече да се постигне с тази турбина, или да се замислям за хибридна?

  • #2
    От: Бъзикане на турбина на терано 2

    Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
    Привет на всички.
    Знам, че може да ви прозвучи несериозно, но възможно ли е да се увеличи надува на турбината на тераното.На мен ми се струва , че така нар. уест геит при мен май не отваря, или ако отваря е в такива обороти в които аз не вкарвам мотора, така че от там няма да стане.Имам чип тунинг и ми се иска ако е възможно леко да му увелича надува.Съжалявам , но наистина ми се иска да не е толкова тромав камиона.Може ли въобще нещо повече да се постигне с тази турбина, или да се замислям за хибридна?
    Като искаш да е пъргав, караш го на 2000 оборота и нагоре. Даже 2500 и нагоре. Квото и да му правиш на турбото, под 1800-1900 няма да го накараш да работи, а налягане много над номинала няма да вдигне под 2500-2700. То и без друго уейстгейта не отваря, освен го не го сръчкаш много здраво, което ти не правиш така или иначе.

    Освен това, ако имаш ЕГР, има допълнителен клапан на колектора, дето трябва да се пипне. А и турбото в такъв режим ще си замине по-бързо. Ако искаш пъргавина ниско долу, трябва ти турбо с променлива геометрия, барабар със периферията за управлението му. Иначе няма да го накараш ра работи там, където искаш. Това са просто дадености за тоя вид турбо.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      От: Бъзикане на турбина на терано 2

      Днес най- сетне се наканих да покарам тераното на колегата, което е същото като моето, но без чип.
      Изводите са следните- неговата има повече мощност в ниски обороти , позволява да превключваш по- рано и при по- ниски обороти.Примерно- моето терано му трябват 3000 оборота за да превключа от 2/а на трета без да се мъчи мотора след това с третата.При него мога да сменя между 2400-2500 оборота от 2/а на трета.При резки ускорения с натоварване/баир нагоре/, при начало на ускорението от 2500 оборота, моята е значително по- добре.
      Дали нямам проблем с уест гейта- да стои полу затворен и от там в ниски обороти да няма достатъчно изгорели газове за да развъртят турбината оптимално.Не се сещам за нищо друго.
      EGR/а ми е изключен отдавна, с него няма проблеми.
      Към Sparky,
      има ли в мануала някаква таблица с налягането което прави турбото при определени обороти-примерно - при 2000 об.-0.4; при 3000 оборота 0.8.Иска ми се да закача един манометър и да замеря, но рових и нищо такова не открих.
      Благодаря предварително за отговорите!
      Относно турбина с променлива геометрия- няма да мога да го изпълня читаво.Мислих си за нещо хибридно - по голяма турбинка на студената част, със същата на горещата част.Ако излезе че имам проблем с уестгейта и след отстраняването му ми допада поведението на машината - ще отпадне като идея.

      Коментар


      • #4
        От: Бъзикане на турбина на терано 2

        Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
        Дали нямам проблем с уест гейта- да стои полу затворен и от там в ниски обороти да няма достатъчно изгорели газове за да развъртят турбината оптимално...
        Трябва да знаеш, че т.н. уестгейт се управлява от клапан, който пък от налягането на изхода на компресора. Тоест, при достигане на зададеното налягане, клапана отваря уестгейта и регулира налягането. Съответно в ниските обороти стой затворен и може да се задейства и отвори само при определени високи обороти и натоварване. Няма как в ниските да стои отворен, а във високите да затваря.
        Щом колата във високите тръгва, значи уестгейта рабори коректно.
        Според мен по скоро проблема е в "чипа", щом другата без чип върви повече.

        Коментар


        • #5
          От: Бъзикане на турбина на терано 2

          Няма таблица. При обороти над 2500 и натоварване, турбото трябва да вдига около 0.92 бара налягане. Не трябва да се качва много над това, нито да задържа много под това.

          Провери си дебитомера. Може например да ги размените с другата джипка и да пробвате.

          А може и причината да е че твойта е изпълнение с EGR, а неговата - без EGR. Ако запушвайки EGR-а не си за крепил дроселовата клапа в крайно отворено положение, това също е една от причините за това поведение.

          Ако ми беше наблизо, да сме я разконспирирали за 5 минути, ама си ми на другия край на България.

          Джипката кротко се кара нормално над 1800 оборота. А на 2500 вече има съвсем пълния си ряз. Неестествено е това поведение, което описваш.

          @Andro - много малко вероятно е проблема да е в чипа. Не че невъзможно де, но е последната възможна опция.
          Последно редактирано от sparkybg; 20-05-11, 19:35.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            От: Бъзикане на турбина на терано 2

            Щом има възможност двете машини да са различно изпълнение, дали са с еднакви турбини? Какъв е модела на турбината на Терано 2?
            Може и да има проблем със сензори и управлението на двигателя, но би трябвало да го хванат и изчистят при монтажа на чипа.
            Последно редактирано от Аndro 160; 20-05-11, 20:10.

            Коментар


            • #7
              От: Бъзикане на турбина на терано 2

              Благодаря за отговорите!
              И двете са напълно идентични, с EGR, неговия не е пипан, моя е изключен.Дори на ръка трудно се затваря клапата на EGR/a, пружината я държи постоянно отворена, на праен ход се отваря чрез вакуум/имам в пред вид дросела след интерколера/.Идеята ми е дали не може да има някакъв бклук, или налеп на уестгейта, който да пречи на пълното му затваряне.При 2500 об. вече има достатъчно изгорели газове,за да въртят турбината.С чипа е много по добре, преди беше трудна за понасяне.Турбините са еднакви.
              Просто моята се държи като атмосферен дизел при ниски обороти.Гориво има, ако я настъпя в ниски-под 1800 об. се чува едно гадно пречукване, особено ако е студена.Явно няма вятър.Турбината определено си работи, но имам чувството, че се развърта по-късно.Ще мерим налягания на надува, това е според мен което ще покаже.Само да добавя, миналата година , след като и поразбутах на ръка щока на уестгейта, определено имаше положителен ефект.
              Чудя се дали направо да не го разкарам уест-а.Купих си дизел за да карам в ниски обороти-така ми харесва.Дъртата ми бензинова вектра, се държи по- добре при по ниски обороти.

              Поздрави!
              Последно редактирано от kikimora; 20-05-11, 21:01.

              Коментар


              • #8
                От: Бъзикане на турбина на терано 2

                Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
                Ще мерим налягания на надува...
                Налягането трябва да го отчете компа. Тоест, трябва да излезе на диагностика и не е лошо да направиш една.
                В тая връзка ми е интересно, преди монтажа и след монтажа на чипа, отчетени ли бяха тези стойности и какви бяха?

                Коментар


                • #9
                  От: Бъзикане на турбина на терано 2

                  Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
                  ...на праен ход се отваря чрез вакуум/имам в пред вид дросела след интерколера/
                  При запушен EGR дросела трябва да е постоянно отворен. Няма празен ход, и няма други подробности. ВИНАГИ трябва да е отворен.

                  Принципно не е невъзможно да е уейстгейта. Лошото е че често се оправя само със смяна на турбото. Хубавото е че по моргите има турбини колкото щеш. Проверете налягането.

                  Турбото сработва след 2000 оборота, дори по дефиниция. Надолу си се държи като атмосферен. След чипа, евентуално трябва да се почувства по-рано, да речем на около 1800-1900, но пак там не е напълно сработило.

                  Мисълта ми за изпълнението е че програмите в компа са разлиани за комплектация със и без EGR. Ако чипа ти е за без EGR, а EGR има, може да има такъв ефект, поне на теория. Сам казваш че на 3000 оборота твоята е по-добре от другата. Значи проблема е в нискте режими, където по принцип действа и EGR-а, Затова и нещо п отая система е първия заподозрян.

                  Ако и стига нафта, а не и стига въздух, ще има пушеци. Ако дебитомера е полускапан (питай колегата rsv )джипката се държи по-тромаво и плавно в ниските, но иначе си върви. В момвнта, в който му сменихме дебитомера с моя, все едно стана друга джипка. Респонса се подобри значително, но не и мощността. То проблем с мощността нямаше, така или иначе. Просто беше тромава и мазна в ниските, сравнена с мойта. Компютъра не даваше грешки.

                  Затова ти и казвам - проверете налягането, проверете и дебитомера. Застопорете дросела. Ако пружината си седи там оригинално, не можете да разчитате на нея. Вакуума е направен така че да я затваря. Трябва принудително да се застопори така че вакуума да не може да я затвори. Компютъра си няма и идея дори че сте запушили EGR-а, и в ниски режими затваря дровела и отваря клапана за изгорелите газове. Понеже тоя клапан сте го запушили, при затворен дросел мотора няма откъде да вземе това, което в тоя режим си дърпа от ауспуха.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Бъзикане на турбина на терано 2

                    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                    Налягането трябва да го отчете компа. Тоест, трябва да излезе на диагностика и не е лошо да направиш една.
                    В тая връзка ми е интересно, преди монтажа и след монтажа на чипа, отчетени ли бяха тези стойности и какви бяха?
                    Не Андро, няма да го отчете. Няма си датчик за това. Гледа си само колко въздух влиза и колко си натиснал газта, и това му е достатъчно, за да пусне нужното гориво, да отвори или затвори EGR-a, да коригира предверението и прочие. Има единствено дебитомер, температурни датчици на антифриза и горивото, датчик/ци за положението на колянов вал и умна дюза.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Бъзикане на турбина на терано 2

                      MAP сензор няма ли?

                      Коментар


                      • #12
                        От: Бъзикане на турбина на терано 2

                        Няма. Не му и трябва. Турбото не е с електронно управление. За какво му е да знае налягането, щом си има дебитомер?
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Бъзикане на турбина на терано 2

                          Не ве батка!
                          На тераното няма "шим", не е като по- новите дизели.ЕГР/а работи само и единствено на празен ход, като тогава се притваря и дросела.През останалото време няма команди и действия, при мене е изключен вакуума ,който управлява и затапен надлежно.Компа си го управлява, но няма обратна връзка и не знае, че в същност не го управлява.Дросела е постоянно отворен.Има припушвания, ако я сритам яко, пушъци няма.Аспуха и е с цвят, клонящ към светло кафяво.Затапен е и клапана отварящ ЕГР/а.
                          Пак да кажа, не е чак толкова осезаемо, просто мен ме дразни.
                          Ще се мери наддув, то се е видяло....
                          Ако се окаже, че си прав и трябва да сменям цялата турбина , май ще се разделяме.Децата растат и вече нямам чак такава нужда от огромен багажник.Пак ще е нисан и пак терано, но късо с 3.0 дизеловия мотор.
                          Последно редактирано от kikimora; 20-05-11, 21:44.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Бъзикане на турбина на терано 2

                            Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
                            Не ве батка!
                            На тераното няма "шим", не е като по- новите дизели.ЕГР/а работи само и единствено на празен ход
                            Не е само на празен ход. Погледни в ръководството. Там си пише кога е отворен клапана и кога е затворен, както и кога е отворен дросела и кога е затворен.

                            Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
                            Аспуха и е с цвят, клонящ към светло кафяво.
                            Моя ауспух е черен. Няма никаква следа от кафяво, еле пък светло кафяво.


                            Първоначално публикуван от kikimora Преглед на мнение
                            Ще се мери наддув, то се е видяло....
                            Ако се окаже, че си прав и трябва да сменям цялата турбина , май ще се разделяме.Децата растат и вече нямам чак такава нужда от огромен багажник.Пак ще е нисан и пак терано, но късо с 3.0 дизеловия мотор.
                            Аз не мисля че е уейстгейта, така че е по-добре да се окаже че съм прав.

                            Като последна проверка, може да опиташ да пуснаш наново EGR-а, както си е бил от завода. Ей така, за проба.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Бъзикане на турбина на терано 2

                              Знам , че сме много досадниците, но би ли се навил, да ти пратя по куриер фланеца със щуцера манометъра скобите и маркучите, и да направим една сравнителна таблица за наляганията на турбината , да речем на първа скорост при фиксирани обороти на равен терен?Знам също че са възможни и разлики в отчитането на оборотите, но все пак...
                              Естествено за моя сметка.
                              Това с фланеца и меките връзки, защото твоята няма ЕГР.
                              Смятам и че ще бъдем полезни намного хора във форума.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X