Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане за ремонт на предно окачване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Питане за ремонт на предно окачване

    Здравейте!
    Имам желанието да сменя задните тампони на долните носачи. След като разгледах окачването, видях че за да се свалят задните тампони е необходимо да се махне торсионът - иначе няма място за ключ. Влиза само обикновен отворен гаечен ключ, но после при завиването е необходимо да се затегне с определен момент, а без динамометричен ключ със специална глава няма как да стане. Другият вариант е да се свали торсионът. Питането ми е: Има ли особености при свалянето на торсионния прът? Не ми се иска да си сплескам пръстите като развия болтовете, които държат торсиона ;-))) Или да се чудя как да го монтирам обратно. В ръководството няма подробно описание как се извършва тази операция. Имам чертежи от руските форуми на подложните шайби, ако се наложи да се закрепят такива - често отворът на носача става овален. Моля, споделете опита си ако сте правили подобен ремонт.

  • #2
    От: Питане за ремонт на предно окачване

    Няма начин да няма начин.Ако говориш за ударните тампони на Тераното сменяват се лесно но там има и изненади.

    Коментар


    • #3
      От: Питане за ремонт на предно окачване

      Сигурен съм че има начин. ;-)))
      Само искам да съм предварително подготвен преди да започна ремонта. Не ми се иска да има изненади, защото мястото където ремонтирам джипката е на 25 км от най-близкия сервиз...

      Коментар


      • #4
        От: Питане за ремонт на предно окачване

        Кажи ни най после каква е тая джипка де.

        Коментар


        • #5
          От: Питане за ремонт на предно окачване

          сори: Нисан Терано 2 ;-)))

          Коментар


          • #6
            От: Питане за ремонт на предно окачване

            Това е друго.Тампоните се сменят лесно ако се отвият болтовете а те са 3бр.Два са към носача и голямата гайка на пръта към рамата.Като сменях мойте бяха охлабени торсионите (поради друга причина)но няма причина да се свалят и без тази операция.Вдигаш жипката по височко(наи-добре сервизен крик) с яко гедоре и "мамата" отвиваш до някъде след това с друк крик вдигаш на носача докато получиш хлабина .Сваляш пръта който държи носача към рамата и го вадиш от тампоните.Обикновенно(както в моя случай)гнездото в рамата беше разбито и се наложи изработване на 4бр.нови шайбови легла за тампоните + заваряване към рамата,бяха изядени самите пръти(наваряване и шлайф) и нови лагеруващи тръбни втулки под тампоните(продават се по 4-5лв+тампони 100лв)Трябват ти още късмет,инструменти ,бира и помощници.Незнам обаче дали си заслужава усилията ако нямаш условия .Успех.

            Коментар


            • #7
              От: Питане за ремонт на предно окачване

              Пръта на торсиона минава точно под задната гайка и няма място за гедоре там. Това ми е проблемът. Мисля, че без сваляне на торсиона няма да се размине.

              Коментар


              • #8
                От: Питане за ремонт на предно окачване

                Защо ти е да сваляш торсион, за да смениш тампона? Само предните тампони се сменят при свален торсион и свален носач въобще.

                Правил съм го:
                - Вдигаш на шасито и подпираш във въздуха.
                - Махаш гумите
                - Лягаш отдолу и отпускаш торсионите до край (може да се мине и без това, но много по-трудно).
                - Отвиваш гайката на оста с тампоните
                - отвиваш 2-та болта, дето държат пръта към носача
                - Вадиш пръта
                - Сменяш чашките (избиваш старите с подходяш секач, като преди това си отбелязал къде са били
                - Заваряваш нови чашки
                - Нанизваш едната шайба и тампон , и втулката, на пръта
                - Вкарваш пръта в дупката
                - фиксираш към носача, без да затягаш
                - Слагаш втория тампон, шайба и фиксираш с гайката
                - Оглеждаш дали всичко си е на мястото
                - Пристягаш гайката на пръта (НЕ стягаш все още, само притягаш да прибере тампоните леко.
                - Стягаш 2та болта, крепящи пръта към носача
                - Стягаш до откат гайката на пръта, притискаща тампоните.

                Никакъв динамометричен ключ не ти трябва. Само обикновена лула, гаечен, звездогаечен, гедоре с дълбока вложка. Каквото си харесаш от тия. Между притискащите тампоните шайби има втулка, която вероятно също ще е за сменяне. А дано не са за сменяне и самите пръти, ако втулката е пробита и са изядени там, дето минават през дупката. Там се стяга до откат - докато двете шайби притиснат втулката яката. Демек, стягаш с все сила, а може и с тръбичка, докато лулата започне да пружинира. Желателно е и да сложиш някакво лепило за резби. Аз сложих синьо на Permatex, и нямаше проблеми.

                Тампони "от арабите" изкарват 2000км. Въобще по цялата предница всичките тампони се слагат оригинални, иначе си заминават бързо. Оригиналните биалетки също изкарват няколко пъти повече от всичко друго на пазара. На биалетките се слагат само оригинални шайби и оригинални гумени тампони. В противен случай на първата разкодка извън пътя и извън равните полянки, биалетките скоротечно си заминават - или самата биалетка, или някоя от шайбите, дето и притискат тампончетата.

                ПП: Ако си решил там да слагаш полиуретан, най-късно след 6 месеца ще започне да скърца яката, а и точно там полуиретан не е за предпочитане, според скромното ми мнение. Въобще по предницата на терано всичко трябва да си е гумено, оригинално. ВЕрвай ми, говоря от опит. Това лято ще изхвърля всичкия полиуретан, дето е отпред, а в момента той е на горните носачи, на биалетките, на стабилизиращата щанга, и на тия тампони, дето се каниш да сменяш. Файдата е нулева, освен че има повече вибрации и скърца повече. Поведението, смея да твърдя, не се подоби осезаемо, или поне не достатъчно осезаемо, че тая операция да си заслужава. Пиша ги в графа "пари на вятъра".

                ПП: Операцията за от двете страни, ако не се моташ много и няма нещо извънредно, като спекли болтове и гайки, отнема около 2 часа.
                Последно редактирано от sparkybg; 05-05-11, 23:48.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  От: Питане за ремонт на предно окачване

                  Отпускането на торсионите отзад от болтовете към шасото ли става?
                  Стягането на гайката на пръта да го направя при вдигната кола или когато е вече на колелетата?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Питане за ремонт на предно окачване

                    Стягането като е на колелетата, и като си регулирал торсионите. Съжалявам, забравих да го спомена.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Питане за ремонт на предно окачване

                      Много полезна и подробна информация БЛАГОДАРЯ.
                      Форд Маверик 2,4i 12v 1994.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Питане за ремонт на предно окачване

                        Колеги , може ли някой да ми даде диаметъра на гнездото в рамата или вътрешният отвор на чашката ,през който минава пръта към носача.
                        Последно редактирано от Явор Б; 27-06-11, 15:54.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Питане за ремонт на предно окачване

                          Ето един вариант от тук:
                          http://terranoirk.ru/forums/viewtopi...1697&start=105

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Чашки растяжки.jpg
Прегледи:1
Размер:49.6 КБ
ID:5287499

                          Мойте не са такива Правих си ги по модел, даден ми от познат. Съответно и чертеж нямам. Но с тия като от чертежа по-горе не би трябвало да има проблем. Правят се от стомана 30, 35, S355 или подобно, за да изкарат нормално. Ако по-твърди - ще замине втулката и оста, а и стомана 45 не винаги се заварява успешно, макар че там не е фатално, понеже заварките не носят нищо. Ако по-меки - ще заминат те самите.

                          S355 стомана има почти навсякъде, и лесно се работи на струг.

                          ПП: Лично аз не бих наварявал оста, ако е изядена. Бих я сменил. Не са чак астрономическа цифра, до колкото помня. Втулката в оригинал струва максимум 10 кинта. Тампоните - и те се слагат само оригинални, иначе не изкарват много. Също не са астрономическа цифра, а като направите всичко както трябва (разбирайте - оригинални части), ще забравите за проблеми с тоя възел за мноооого дълго време. Според личното ми мнение - там полиуретан е безсмислен. Скърца, най-малкото, каквато и грез да му слагате, а и няма елстичност. С полиуретан съм в момента, но ще го сменям с оригинални гумени тампони веднага щом ми се отвори време.
                          Последно редактирано от sparkybg; 28-06-11, 00:14.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Питане за ремонт на предно окачване

                            Благодаря за помощта.Втулките и тампоните съм си ги купил и се надявам да са оригинални.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Питане за ремонт на предно окачване

                              За какви пари и откъде ги купи? Бяха ли си в пликчета с етикети "NISSAN" с нисанския им номер? Може и една снимка да качиш. Не помня точно с тия каква беше хавата, но май и на самите тях трябва да има номер.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X