От: турбокомпресор за бензиново Терано 2 !??
Адмирации за решимостта!
Надявам се, колега, че нямаш нищо против да добавя някое и друго изречение към твоите думи
...
Ако ползвате компресор от Мерцедес (подозирам, че става дума за Eaton M62 с ел.магнитен съединител), ще ви трябва и рециркулационен/байпасен клапан, който да осигури връзка между входа и изхода на компресора в режимите, в които има все още вакуум в пълнителния колектор. Някои модели Eaton от по-късните поколение имат вградена рециркулационна дроселна клапа, но компресорите на Мерцедес мисля, че не са такива. Горещо ви съветвам да използвате максимално голям такъв клапан - абсолютният минимум е 25мм (диаметър на тръбата), а най-добре 38 или 50мм. Има вариант да избегнете нуждата от такъв клапан и той е да се премести дроселната клапа пред компресора.
От гледна точка на ресурса на ремъчната предавка, е почти задължително да използвате 6-канален ремък с автоматичен обтегач (най-добре да е оригиналният, ако той е такъв). Климатичните компресори в повечето случай се въртят от 4- или 5-канални ремъци - помислете как да смените шайбата на коляновия вал за 6-канален, ако се трудна работа, имай едно наум за ресурса на ремъка.
Ще трябва да прегледате внимателно системата за картерна вентилация на този двигател (аз лично не съм запознат с нея) - ако има маркучи, които оригинално са свързани със зоната след дроселната клапа, на тях след монтажа на компресора трябва да се сложат еднопосочни клапани или пък те да се изместят на входа на компресора - идеята е да не се надува картера с налягане в режимите на пълна газ.
Препоръчително е да сложите една единица по-студени запалителни свещи и ако не се понижава степента на сгъстяване, подозирам, че ще се наложи да се кара с по-високооктанов бензин. Това ще стане ясно в режимите на хард-офроуд разходки, където скоростта на автомобила е ниска и охлаждането от интеркулера може да се окаже недостатъчно - тогава ще си проличи дали knock-control системата е достатъчно добра.
Нелош вариант за подобрено охлаждане на въздуха след комрпесора е воден интеркулер (т.нар. charge cooler) - предимството пред въздух/въздух системата е именно в ситуации на хард-оффроуд, където заради водата като топлинен агент има многократно по-голям "топлинен буфер" за охлаждане на сгъстения въздух в къси отсечки, минавани на пълна газ с ниска скорост. За съжаление такава система е в пъти по-скъпа от въздушен интеркулер... (има такива системи на Субару Легаси от средата на 90-те, може да се ползват компоненти оттам ако цената на новите е непосилна)
Сигурно прави впечатление, че наблягам на охлаждането на въздуха
- така е, защото по начало компресорите на Рут (какъвто е този от Мерцедес) имат по-нисък КПД от съвременните турбокомпресори (с 8 до10%), респективно при еднакво налягане температурата на въздуха ще е по-висока, оттам и нуждата от охлаждане по-осезаема.
Ако планираш в скоро време някакви промени по ауспусите, заради компресора би било добре да минеш на малко по-голям размер тръби - предвид увеличаване дебита на отработили газове и свързаното с него увеличено противоналягане на изпускане, но това не е фатално и не е наложително да се прави непременно. Дори катализаторът (ако има) може да остане, макар че би се усетило ако се премахне.
За електрониката нищо не казвам, предполагам след като има кой да я "пренапише" нещата ще се нагласят криво ляво... имай предвид само, че не винаги заводската електроника, която иначе е една чудесна електроника, може да се използва пълноценно именно за такъв тип механичен компресор... има едни специфични режими на работа, които според вида електроника на някои коли стават добре, на други не - не съм запознат конкретно с твоята... дано е от "по-меките".
Успех с проекта!
Първоначално публикуван от катерано
Преглед на мнение
Надявам се, колега, че нямаш нищо против да добавя някое и друго изречение към твоите думи

Ако ползвате компресор от Мерцедес (подозирам, че става дума за Eaton M62 с ел.магнитен съединител), ще ви трябва и рециркулационен/байпасен клапан, който да осигури връзка между входа и изхода на компресора в режимите, в които има все още вакуум в пълнителния колектор. Някои модели Eaton от по-късните поколение имат вградена рециркулационна дроселна клапа, но компресорите на Мерцедес мисля, че не са такива. Горещо ви съветвам да използвате максимално голям такъв клапан - абсолютният минимум е 25мм (диаметър на тръбата), а най-добре 38 или 50мм. Има вариант да избегнете нуждата от такъв клапан и той е да се премести дроселната клапа пред компресора.
От гледна точка на ресурса на ремъчната предавка, е почти задължително да използвате 6-канален ремък с автоматичен обтегач (най-добре да е оригиналният, ако той е такъв). Климатичните компресори в повечето случай се въртят от 4- или 5-канални ремъци - помислете как да смените шайбата на коляновия вал за 6-канален, ако се трудна работа, имай едно наум за ресурса на ремъка.
Ще трябва да прегледате внимателно системата за картерна вентилация на този двигател (аз лично не съм запознат с нея) - ако има маркучи, които оригинално са свързани със зоната след дроселната клапа, на тях след монтажа на компресора трябва да се сложат еднопосочни клапани или пък те да се изместят на входа на компресора - идеята е да не се надува картера с налягане в режимите на пълна газ.
Препоръчително е да сложите една единица по-студени запалителни свещи и ако не се понижава степента на сгъстяване, подозирам, че ще се наложи да се кара с по-високооктанов бензин. Това ще стане ясно в режимите на хард-офроуд разходки, където скоростта на автомобила е ниска и охлаждането от интеркулера може да се окаже недостатъчно - тогава ще си проличи дали knock-control системата е достатъчно добра.
Нелош вариант за подобрено охлаждане на въздуха след комрпесора е воден интеркулер (т.нар. charge cooler) - предимството пред въздух/въздух системата е именно в ситуации на хард-оффроуд, където заради водата като топлинен агент има многократно по-голям "топлинен буфер" за охлаждане на сгъстения въздух в къси отсечки, минавани на пълна газ с ниска скорост. За съжаление такава система е в пъти по-скъпа от въздушен интеркулер... (има такива системи на Субару Легаси от средата на 90-те, може да се ползват компоненти оттам ако цената на новите е непосилна)
Сигурно прави впечатление, че наблягам на охлаждането на въздуха

Ако планираш в скоро време някакви промени по ауспусите, заради компресора би било добре да минеш на малко по-голям размер тръби - предвид увеличаване дебита на отработили газове и свързаното с него увеличено противоналягане на изпускане, но това не е фатално и не е наложително да се прави непременно. Дори катализаторът (ако има) може да остане, макар че би се усетило ако се премахне.
За електрониката нищо не казвам, предполагам след като има кой да я "пренапише" нещата ще се нагласят криво ляво... имай предвид само, че не винаги заводската електроника, която иначе е една чудесна електроника, може да се използва пълноценно именно за такъв тип механичен компресор... има едни специфични режими на работа, които според вида електроника на някои коли стават добре, на други не - не съм запознат конкретно с твоята... дано е от "по-меките".
Успех с проекта!
Коментар