Обява

Свий
Няма добавени обяви.

турбокомпресор за бензиново Терано 2 !??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: турбокомпресор за бензиново Терано 2 !??

    Първоначално публикуван от катерано Преглед на мнение
    Последно решихме следното:
    Слагаме компресор от МБ 2.3+интерколер все още се търси с вход и изход мин.50мм+вентилатор
    Преди тази интервенция се сменят дюзите с по големи.
    Общо взето компа е Хитачи и няма проблем за интервенция,следтова............ще видим!??
    Може да прбваме джипчето с някои пистарка::)))))))
    Адмирации за решимостта!
    Надявам се, колега, че нямаш нищо против да добавя някое и друго изречение към твоите думи ...
    Ако ползвате компресор от Мерцедес (подозирам, че става дума за Eaton M62 с ел.магнитен съединител), ще ви трябва и рециркулационен/байпасен клапан, който да осигури връзка между входа и изхода на компресора в режимите, в които има все още вакуум в пълнителния колектор. Някои модели Eaton от по-късните поколение имат вградена рециркулационна дроселна клапа, но компресорите на Мерцедес мисля, че не са такива. Горещо ви съветвам да използвате максимално голям такъв клапан - абсолютният минимум е 25мм (диаметър на тръбата), а най-добре 38 или 50мм. Има вариант да избегнете нуждата от такъв клапан и той е да се премести дроселната клапа пред компресора.
    От гледна точка на ресурса на ремъчната предавка, е почти задължително да използвате 6-канален ремък с автоматичен обтегач (най-добре да е оригиналният, ако той е такъв). Климатичните компресори в повечето случай се въртят от 4- или 5-канални ремъци - помислете как да смените шайбата на коляновия вал за 6-канален, ако се трудна работа, имай едно наум за ресурса на ремъка.

    Ще трябва да прегледате внимателно системата за картерна вентилация на този двигател (аз лично не съм запознат с нея) - ако има маркучи, които оригинално са свързани със зоната след дроселната клапа, на тях след монтажа на компресора трябва да се сложат еднопосочни клапани или пък те да се изместят на входа на компресора - идеята е да не се надува картера с налягане в режимите на пълна газ.

    Препоръчително е да сложите една единица по-студени запалителни свещи и ако не се понижава степента на сгъстяване, подозирам, че ще се наложи да се кара с по-високооктанов бензин. Това ще стане ясно в режимите на хард-офроуд разходки, където скоростта на автомобила е ниска и охлаждането от интеркулера може да се окаже недостатъчно - тогава ще си проличи дали knock-control системата е достатъчно добра.
    Нелош вариант за подобрено охлаждане на въздуха след комрпесора е воден интеркулер (т.нар. charge cooler) - предимството пред въздух/въздух системата е именно в ситуации на хард-оффроуд, където заради водата като топлинен агент има многократно по-голям "топлинен буфер" за охлаждане на сгъстения въздух в къси отсечки, минавани на пълна газ с ниска скорост. За съжаление такава система е в пъти по-скъпа от въздушен интеркулер... (има такива системи на Субару Легаси от средата на 90-те, може да се ползват компоненти оттам ако цената на новите е непосилна)
    Сигурно прави впечатление, че наблягам на охлаждането на въздуха - така е, защото по начало компресорите на Рут (какъвто е този от Мерцедес) имат по-нисък КПД от съвременните турбокомпресори (с 8 до10%), респективно при еднакво налягане температурата на въздуха ще е по-висока, оттам и нуждата от охлаждане по-осезаема.

    Ако планираш в скоро време някакви промени по ауспусите, заради компресора би било добре да минеш на малко по-голям размер тръби - предвид увеличаване дебита на отработили газове и свързаното с него увеличено противоналягане на изпускане, но това не е фатално и не е наложително да се прави непременно. Дори катализаторът (ако има) може да остане, макар че би се усетило ако се премахне.

    За електрониката нищо не казвам, предполагам след като има кой да я "пренапише" нещата ще се нагласят криво ляво... имай предвид само, че не винаги заводската електроника, която иначе е една чудесна електроника, може да се използва пълноценно именно за такъв тип механичен компресор... има едни специфични режими на работа, които според вида електроника на някои коли стават добре, на други не - не съм запознат конкретно с твоята... дано е от "по-меките".

    Успех с проекта!
    V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

    Коментар


    • #32
      От: турбокомпресор за бензиново Терано 2 !??

      аз мога да ви дам и друга идея за охлаждането на въздуха,която е доста по опростена и ефективна
      при последните модели на митсубиши ево се монтира серийно и честно казано имах честа да се повозя и да усетя разликата и останах приятно изненадан
      та схемата е следната при тях има допълнителен казан за вода в багажника(идеята е да е далече от двигатела за да не се затопля водата)и с бутон в купето се пръска струя вода на самия интеркулер и така в комбинация с въздушната струя ще останете изненадани от ефекта като мен
      в момента същата тази система ще монтирам на лекия ми автомобил като за целта съм взел допълнително казанче за вода за чистачки заедно с моторчетата + две пръскалки за стъкла които ще бъдат монтирани пред кулера.по просто няма и на къде и мисля че всеки може да си го направи сам без проблем

      Коментар


      • #33
        От: турбокомпресор за бензиново Терано 2 !??

        Благодаря на всички за изказаните мнения и препоръки.Ако има нужда ще питам допълнително.Поздрави.
        тел.0879292900 Калин Костадинов

        Коментар


        • #34
          От: турбокомпресор за бензиново Терано 2 !??

          Тема е за ключ.Благодаря на всички за исказаните мнения.Проекта не можа да се реализира ,защото Тераното ....се продаде??!
          тел.0879292900 Калин Костадинов

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X