Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

    За жалост, аз не успях да отворя архива към темата, с данните за частите. Ако някой е успял - да се похвали

    Коментар


    • #47
      От: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

      Те го и софта за Атмегата:
      Soft.rar

      Те ти схемата:


      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:relem.JPG
Прегледи:1
Размер:23.1 КБ
ID:5436332

      Какъв е проблема??
      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

      Коментар


      • #48
        От: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

        Много добре го е направил Игор. Дори мери напрежението върху свещите в режим доподгряване. Това е полезно, защото ако има една изгоряла, другите се товарят допълнително през баластния резистор.
        Само не знам това време - 5 сек. - дали не е множко за 6-волтовите свещи, но пък той казва, че е експериментирал.
        Мислел съм за вариант през шунт да се следи тока им, за да се разбере кога са загряли оптимално и тогава да се изключва реле 1, а не по време, но става по-сложно.

        Коментар


        • #49
          От: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

          Като стареят им се вдига съпротивлението. На всички без изключение. И като стане това, хем ще греят по-малко, хем ще изключват по-рано. Единствения начин да си сигурен какво става е да им сложиш електромер Напрежение по ток по време = константа, зависеща от околната температура.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #50
            От: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

            Първоначално публикуван от Hala Преглед на мнение
            "Платить несколько сотен долларов за блок б/у с разборки - задавила жаба"
            Жаба всех душить.....

            Много добро решение - смятам да си поиграя и аз по дадената схема.

            Коментар


            • #51
              От: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

              Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
              Жаба всех душить.....

              Много добро решение - смятам да си поиграя и аз по дадената схема.
              Ако ти се играе - направи платката с размери като оригиналната и я сложи на същото място.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #52
                От: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Ако ти се играе - направи платката с размери като оригиналната и я сложи на същото място.
                Па тя е колко една цигарена кутия, пущината...оригиналдъ..
                Малко да ми мине новогодишния напън, и ще се заровя, да видим какво ще родя..

                Коментар


                • #53
                  От: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Като стареят им се вдига съпротивлението. На всички без изключение. И като стане това, хем ще греят по-малко, хем ще изключват по-рано. Единствения начин да си сигурен какво става е да им сложиш електромер Напрежение по ток по време = константа, зависеща от околната температура.
                  Не, имам предвид да смята процентно намаляване на тока спрямо момента на включване. Той ще намялява до определена стойност и после ще е константа. Те тогава са червени и трябва да им се намали напрежението.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                    Не, имам предвид да смята процентно намаляване на тока спрямо момента на включване. Той ще намялява до определена стойност и после ще е константа. Те тогава са червени и трябва да им се намали напрежението.
                    Става скъпо. Шънта е горе на 12-те волта, та ще трябва интегралка, дето да може да мери там - още по-скъпо. Само шънта и тая интегралка са едни 30-ина лева. И правиш промени по жиците, дето не са по силите на всеки, или по-точно не всеки ще ги направи както трябва, а там токовете са големи, също колкото пушеците, като се окепази нещо.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #55
                      От: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                      Здравейте!
                      Силовото реле при мен беше изгоряло, пренавих го, но времето за подгряване е няколко секунди /около 4/. Това според мен е недостатъчно. Колко време нормално трябва да подгрява и има ли лампа на таблото за самото подгряване? Къде точно се намира този блок за управление на подгряването? Отскоро имам този автомобил и има неща, които са правени допълнително от някого и не мога да се ориентирам кое е оригинално и кое е добавено. Благодаря предварително!

                      Коментар


                      • #56
                        От: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                        Моето като изгоря също го пренавих. На ръка. Понеже не съм електрически грамотен, премерих диаметъра на проводника - оказа се 0,45 мм. Намерих си такъв, претеглих стария на тегло - 60 грама е, резнах си 60 грама проводник и го започнах. Естествено, не се събра всичкия - аз не мога да го навия и да го подредя като машина, обаче работи - да не повярваш. А за индикацията за подгрева направих следното: купих си голям жълт светодиод, тия дето им викат "черешка". Той е на 3 волта и затова си взех и едно съпротивление, което се запоява на плюса на диода. Тоя диод съм го сложил в купето, на мястото на имобилайзера - там панелчето е подвижно. Свързал съм плюса на диода директно на шината на свещите, минуса на маса. Така, като дам контакт, диодът светва докато се подгряват свещите, после угасва. В тоя момент въртя ключа и колата пали. Диодът отново светва в другия режим, допълнително подгряване или нещо такова. Свети известно време/според външната температура/ и после окончателно угасва. Много е полезен тоя диод, първо защото лампата с реотанчето на таблото гасне почти веднага - т.е. уж вече сме подгрети, а на практика не сме. И второ, има случаи, макар и редки, когато при контакт релето лепва само за момент, но не задържа и на практика няма подгрев. Тогава давам втори път на контакт и диодът светва. Та така съм го направил последно.
                        Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                        имат право да гласуват на избори.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                          Първоначално публикуван от Biser Savov Преглед на мнение
                          Здравейте!
                          .....
                          Първо се ползва търсачката после се пита. И що реши, че 4сек. са малко? Има проблем с паленето ли? Виж Тук каква ти е системата за подгрев. Там пише и разни други работи.
                          Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                          тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                          Коментар


                          • #58
                            От: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                            Първоначално публикуван от killyou Преглед на мнение
                            MMmmmmmm това с клещите е малко тегава работа, но ще го мисля утре . Мерси за съветите и ще пиша какво е станало.
                            С малко голямо закъснение пиша, че притягане с клещите не помогна. Изключих буксата и карам така, но пак щракат релетата, но по-малко. Да не се е заголил шиб@ния кабел до блока за управление или самия блок, релетата ли сдават багажа сдават. Притесняваме второто реле защото проблема се наблюдава докато вече е запалила машината. Кабела от обувката директно ли ходи до блока за управление? Ако да, да пусна нов или...... и аз не знам. Лошото е че нямам време, този месец ми се налага да много пътувам със служебната кошница.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                              Аз междувременно направих принудително подгряване с бутон, но по друг начин. Изхвърлих дебелите кабели, които бях проточил през купето и реших всичкото това да минава през шалтер. Понеже всички шалтери на 12 волта, които намерих са с много финна бобина и тя лесно изгаря, спрях се на шалтер от бендикс на "Лада" - те са български, мисля, че ги правеха в Елхово. Лошото е, че не са направени за захващане към плоска повърхност и трябваше малко играчка.
                              Първо се изрязва това:
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:S5022111.jpg
Прегледи:1
Размер:84.5 КБ
ID:5543850
                              После се огъва по тази линия на 90 градуса.
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:S5022112.jpg
Прегледи:1
Размер:80.6 КБ
ID:5543851
                              Реже се парченце тръба 1 1/2 цол, тя е с външен диаметър 48 мм и около 6-7 мм от единия й край се разстъргват отвътре. Аз съм я разстъргал много повече, но не е необходимо. Това се прави, за да легне точно върху фланеца на шалтера.
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:S5022114.jpg
Прегледи:1
Размер:85.4 КБ
ID:5543852
                              Заварява се капаче отдолу и се заварява тръбата към стойката.
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:S5022121.jpg
Прегледи:1
Размер:78.9 КБ
ID:5543853
                              Това е шалтерът - всички сте го виждали, предполагам. Преди да го сложа, го отворих, изчистих до блясък контактната пластина на котвата и извъртях 2 нови медни болта М8. С пилата им оформих главите правоъгълни по размера на оригиналните.
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:S5022118.jpg
Прегледи:1
Размер:103.5 КБ
ID:5543854
                              Заварих на конзолата две парченца ф6 мм, защото шалтерът е много тежък и от друсането по баира ще поддаде надолу. Не сложих цели ребра, за да не се събира кал зад него, която не може да се изчисти и корпусът му ще корозира. Боядисах го с прахова боя и го монтирах.
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:S5022123.jpg
Прегледи:1
Размер:115.0 КБ
ID:5543855
                              Другият край - на шината на свещите.
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:S5022124.jpg
Прегледи:1
Размер:117.5 КБ
ID:5543856
                              Силовите кабели са 10 кв.мм, изглеждат по-дебели, защото имат 2 допълнителни изолации - термошлаух и още един шлаух отвън. Че това допре ли някъде на маса, ще подпали колата. Оперативният отива в купето до един незадържащ бутон, който прекъсва плюса, взет от запалката.
                              Всичко работи перфектно, единствено звукът при залепването е много силен, сякаш удряш с чук по купето.
                              Засега това, продължавам да опитвам да си оправя електрониката. Искам това да е алтернативен, а не основен вариант за подгрев.
                              Намерих блокчето за подгрев в Интернет, обаче цената ме отказа - 279 евро с ДДС, доставката отделно.
                              Оттук:
                              http://www.eps-elektronik.com/mitsub...D303880_en.php
                              Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                              имат право да гласуват на избори.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                                Първоначално публикуван от Hala Преглед на мнение
                                Изхвърлих дебелите кабели, които бях проточил през купето и реших всичкото това да минава през шалтер. Понеже всички шалтери на 12 волта, които намерих са с много финна бобина и тя лесно изгаря, спрях се на шалтер от бендикс на "Лада" - те са български, мисля, че ги правеха в Елхово.
                                Tи мери ли какъв ток дърпа това чудо? Не е трябвало да изхвърляш дебелите кабели и ако си сложил някое кекаво бутонче, ще изгори.
                                Този шалтер е с дебели намотки (при това са две в паралел) защото е изчисляван да дърпа и бендикса на стартера, демек има и допълнително механично натоварване, освен силовия контакт. Затова и токът му е голям - обикновено НЕГО го управлява допълнително реле.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X