Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

    Здравейте, отварям темата за да попитам дали някой има и продава това устройство, защото се оказа че след стандартните проблеми с паленето сутрин, се оказа че при мен въпросния блок е изгорял. Отворих кутията и се оказа че платката е изпечена на две места, и има прогоряла писта.

    Автомобилът е Pajero-2 TDI, 1993 година, дълга база, със система за подграване Super Quick Glow, а свещите са със волтаж 6.3 волта. Старият собственик е поставил свещи на 12 в. Релетата са 2 бр.

    Ако някой има идея, къде мога да намеря такава платка, магазин, морга или има някой, който продава - нека пише.

    А иначе привет, на всички от форума с ново попълнение
    KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

  • #2
    До: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

    Колега, пиши от къде си за да ти се помогне евентуално по-лесно и по-пълноценно.
    Mitsubishi Pajero 2, 2,5 tdi, ss, glx, 95, къса база
    0895445845

    Коментар


    • #3
      До: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

      И другото - може да снимаш платката. Ако е ремонтопригодна, може да е по-евтино да се ремонтира, вместо да търсиш нова/друга.

      ПП: И до колкото разбирам това е блока за управление на подгряването, а не на паленето?
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        До: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

        Добре дошъл.
        И моето мнение е, че трябва да се пробва първо ремонт.

        Коментар


        • #5
          До: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

          Здравейте,

          Живея в София. Проблемът е в блока за управление на подгряването. Това е една кутия която се намира до предната седалка, от мястото на пасажера. Въпросът е че когато днес я отворих, видях че в нея има и интегрални схеми, докато в принципната схема на Super Quick Glow не се виждат такива. Предполагам, че платката обслужва и други системи по автомобила. Силно е обгоряла в един участък на изхода на диода, като е засегнат един транзистор, някакъв елемент с повече крачета един резистор. Има още един обгорял участък в близост до някакъв кондензатор. Демонтирах платката от корпуса и от долната и страна се вижда стопена писта. Не знам какво се е случило на блока, но това нагаряне е от силен ток, който може да е засегнал и другите елементи на схемата. От тази гледна точка не знам дали е възможна възстановката му.
          KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

          Коментар


          • #6
            До: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

            Първоначално публикуван от George Takev Преглед на мнение
            От тази гледна точка не знам дали е възможна възстановката му.
            След като чуеш цената за нов, предполагам, че ще прегърнеш идеята

            Коментар


            • #7
              До: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

              Ами вероятно като чуя цената, и ще трябва да засиля автомобила в някое дере за да не ме е яд после

              ето и проблемното звено






              Последно редактирано от George Takev; 02-10-09, 20:24.
              KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

              Коментар


              • #8
                До: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                Решихме проблема, посредством извеждането на допълнителен бутон, който активира реле №2 от SQGS, и е свързано с погасяващия резистор. Натискаш чакаш - 4-5 сек, отпускаш бутона и завърташ ключа за запалването, след запалването може да се натисне 2-3 пъти за кратко отново бутона, за да се симулира системата с 2 релета. Това е засега, ще тестваме в по-студените сутрини и ще съобщя резултата какъв е
                KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

                Коментар


                • #9
                  До: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                  Първоначално публикуван от George Takev Преглед на мнение
                  Старият собственик е поставил свещи на 12 в.
                  Първоначално публикуван от George Takev Преглед на мнение
                  Решихме проблема, посредством извеждането на допълнителен бутон, който активира реле №2 от SQGS, и е свързано с погасяващия резистор. Натискаш чакаш - 4-5 сек, отпускаш бутона и завърташ ключа за запалването, след запалването може да се натисне 2-3 пъти за кратко отново бутона, за да се симулира системата с 2 релета. Това е засега, ще тестваме в по-студените сутрини и ще съобщя резултата какъв е
                  Ако си сигурен, че свещите са 12V няма нужда от погасяващия резистор, така нагряват до по-ниска температура и при студ ще имаш проблеми. След запалването няма нужда да щракаш, при положение, че не пуши сиво и се мъчи.
                  Но... тая работа с бутона си е временна. Сега може да дадеш платката на някой млад ентусиаст (ако останаха такива) да я оправи.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                    Ами общо взето това бе идеята, да има някакво временно решение, докато евентуално успея да ремонтирам (ако може), въпросната платка. По отношение на резистора съм съгласен, че може би ще има известни проблеми, но ако се случи, се мести контакта на реле 1, където нямаме такъв резистор.

                    Ако имате идея кой може да отремонтира тази платка, ще е много добре. Аз нямам конкретни познати.

                    Благодаря за съветите, и дано успея да направя нещо с платката.
                    KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

                    Коментар


                    • #11
                      До: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                      Има там едно кръгло, с много крака, дето на 99.9% е дало фира. То се очертава като най-проблемно. За съжаление тоя ремонт не би бил тривиална работа, поне според мен.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                        Имах/имам/ същото проблемче. Не ми харесва идеята с бутончето и затова насадих реле за управление на 12 в система /с единия шалтер/. Работи супер , като изключим досадното изчакване за подгряване в интервал 8 до 13 сек. в зависимост от темп. на околната среда. Оригинала така и не успях да поправя. Ентусиаста , които се захвана с блока за управление каза ,че вложения процесор бил разработен за незнам си коя армия и го нямало никъде,пък и свещите ми станаха 12в и преминаване отново на 6 в е нежелано в момента.
                        MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                          Около кръглото се вижда електролитен кондензатор. Може от него да е тръгнал проблемът.
                          Иначе, платката при някой който разбира от електроника и задължително мерене на всички електролитни кондензатори. Преди това може внимателно да се измие платката около обгорялата част с ацетон или кореселин за да се видят по-добре пораженията. Едва ли е толкова страшно колкото изглежда. На първата снимка има окиси и следи от теч. Хубаво е да се прегледа дали модулът не се навлажнява отнякъде.
                          Не чета коментари и не отговарям на такива.

                          И коментаторите...

                          Коментар


                          • #14
                            До: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                            Първоначално публикуван от George Takev Преглед на мнение
                            Ами общо взето това бе идеята, да има някакво временно решение, докато евентуално успея да ремонтирам (ако може), въпросната платка. По отношение на резистора съм съгласен, че може би ще има известни проблеми, но ако се случи, се мести контакта на реле 1, където нямаме такъв резистор.

                            Ако имате идея кой може да отремонтира тази платка, ще е много добре. Аз нямам конкретни познати.

                            Благодаря за съветите, и дано успея да направя нещо с платката.
                            Рових се из PDF-ите и не мога да намеря какво още се управлява от тази платка. Защото единият конектор е за подгряването, ами другият?! Чудя се какво още няма да ти работи без нея

                            Коментар


                            • #15
                              До: Проблем с Pajero 2.5 TDI SQGS - блок за управление на паленето

                              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                              Рових се из PDF-ите и не мога да намеря какво още се управлява от тази платка. Защото единият конектор е за подгряването, ами другият?! Чудя се какво още няма да ти работи без нея
                              Може и да няма друго. Платката трябва да си тегли и температурата на двигателя - със сигурност го има и това по конекторите. В същото време, трябва да има и сигнал дали двигателя работи, например. По тая логика би-трябвало и управлението на оборотомера да е там.

                              Друг е въпроса че от всичките може да е думнало само подгряването, а другото да си е в ред.

                              Ако изнамерите сервизно ръководство със електросхема, вътре вероятно ще може да се види.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X