Днес реших да проверя нивото на антифриза - в нормите си беше. Запалих го, развъртях го малко, двигателя вдигна нормалната си работна температура. Термостата е затворен. Проверих маркучите - не надува. Тръгнах от вятърната мелница нагоре по баира да го тествам, дали ще загрее. Стрелката не помръдна от средата. Като спрях, термостата беше отворил и маркучите отново не са надути. Имам чувството, че тези неща ги прави само на висока скорост и в обороти над 3000. Но не виждам защо, като го карам в по-малки от 3000 оборота и не прави такива проблеми. Предполагам, защото при по-високи обороти, водната помпа върти по-бързо, а радиатора не може да пропусне такова количество антифриз през него и го изхвърля. А явно, при по-ниските обороти, няма такива проблеми. Май ще се окаже само радиатора, но въпреки това мисля и водната помпа да сменя в скоро време. Като цяло от днешните тестове, сякаш вчера нищо не се е случило.
Не искам да те плаша, но точно такива симптоми има в началото, когато пукнатината е още малка .
Тъкмо се чухме с колегата radikyokushin и ми даде полезни съвети за това как да открия евентуални проблеми в главата или гарнитурата, за което много му благодаря! В скоро време ще ги направя и ще напиша резултата.
Все още не съм пробвал да го форсирам на 4000 оборота и да видя след 30 секунди какво ще стане, но за момента всичко си е наред при нормално и при натоварено каране. Сякаш е имало въздух в системата от последния път и не съм я обезвъздушил като хората. Иначе ще съм ти благодарен, ако направим този тест. Надявам се да не е проблем да ти звънна утре и да се разберем за някой ден през седмицата? Благодаря!
Когато го взех моя пикап имаше почти същите симптоми, нищо че е бензинов.Ако го карах на къси разстояния или не го натоварвах много, можеше да си работи без да ми кипва антифриза.Ако го натиснех или го изпуснех обаче и загрееше, веднага надуваше охладителната система.Пробвах със смяна на капачка,после на термостат, чистих радиатора и системата със какво ли не.Изкарах хиляди боклуци, нищо не се променяше.Накрая свалих главите и се видя, че е заминала гарнитурата.На снимката се вижда. Мисля че ще разбереш със сигурност какво е чак като отвориш двигателя.А главата тогава я дай да ти я проверят дали е спукана задължително за да си сигурен дали е ок.Мисля че едва ли е спукан блока.
Поздрави и успех.
Дръпва се малко с един аерометър, и според оцветяването веднага става ясно, духа или не, и си спестяваш секви излишни драми.
Понеже сте запознати с ползването на блоктестерите, ще може ли да опишете самата процедура на тестването .Какво се дръпва с айрометъра-,къде и какво се "смесва"?
Понеже сте запознати с ползването на блоктестерите, ще може ли да опишете самата процедура на тестването .Какво се дръпва с айрометъра-,къде и какво се "смесва"?
Дръпва се от охладителната течност.
Ако всичко е наред, не си променя цвета.
Ако охладителната система е станала на бълбукатор, цвета на тестера се променя.
Който има тестер, би трябвало да знае какво да прави.
ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT
Дръпва се от охладителната течност.
Ако всичко е наред, не си променя цвета.
Ако охладителната система е станала на бълбукатор, цвета на тестера се променя.
Който има тестер, би трябвало да знае какво да прави.
Точно за това задавам въпроса. За да се извършва правилно тестването!!!!
Работата е "проста",НО през индикаторната течност за блоктестера трябва да премине част от газовия обем на разширителния съд.
-Не се смесва антифриза с индикаторната течност!!!
-Ако има съдържание на СО2 в газовия обем на разшириттелния съд и се прекара през индикаторната течност ТЯ си промена цвета от синя в светло кафява. Има индикаторни течности за бензинови и дизелови двигатели. 0.5л. са на цена от 40-45лв. и е достатъчно за 20-40 проби.
Аз поставям на мястото на паровъздушния клапан конусена гумена тапа с монтиран вентил (тръбичка) и около 1 метър прозрачен маркуч. Сгъвам "коляно" на маркуча и със спринцовка наливам индикаторна течност в коляното (сифонен принцип). При работещ двигател газовия обем от разширителния съд навлиза в маркуча и в "U" коляното за "Индекиране".
-Успех на всеки, които иска да тества охладителната система за съдържание на СО2 !
Тъкмо се видяхме с колегата kosio7808 и той направи теста за изгорели газове в системата, за което много му благодаря! Резултатът беше отрицателен. Стигнахме до заключението, че най-вероятно проблемът идва от запушен радиатор. Има ли някой от Варна, който може да го отвори и почисти качествено? Ако има, ще се радвам за координати. Разбрах от колегата, че радиаторът е обслужваем и затова предпочитам да пробвам с този метод. Не ми е проблем да сваля радиатора и да го занеса на майстор, който да го почисти. Ще съм благодарен за координати на такъв човек. Благодаря!
Сервиз за радиатори има на ул Капитан Райчо, като тръгнеш от пазара нагоре по улицата, пада се от дясната страна . Ползвал съм им веднъж услугите и останах доволен.
Тъкмо се видяхме с колегата kosio7808 и той направи теста за изгорели газове в системата, за което много му благодаря! Резултатът беше отрицателен. Стигнахме до заключението, че най-вероятно проблемът идва от запушен радиатор. Има ли някой от Варна, който може да го отвори и почисти качествено? Ако има, ще се радвам за координати. Разбрах от колегата, че радиаторът е обслужваем и затова предпочитам да пробвам с този метод. Не ми е проблем да сваля радиатора и да го занеса на майстор, който да го почисти. Ще съм благодарен за координати на такъв човек. Благодаря!
И аз имах такъв проблем , но колкото и да го почиствах с какви ли не препарати не се оправи. Купих нов смених го и проблема със загряване изчезна. Просто стария не е успявал да охлади достатъчно бързо антифриза.
Коментар