Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Амортисьори за късо П2 - въпрос

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Амортисьори за късо П2 - въпрос

    Хайде бре Борка, изчаках се.
    GSM 0877 08 99 19
    Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

    Коментар


    • #32
      От: Амортисьори за късо П2 - въпрос

      Най-после амортисьорите са монтирани!! Имаше малко перипетии , за които ще пиша в ход на снимките. И така: Така ги получих от Евгени Филчев - с втулките за предните и задни аморт.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8150.jpg
Прегледи:1
Размер:105.4 КБ
ID:5687965 Мащаб Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8151.jpg
Прегледи:1
Размер:109.1 КБ
ID:5687966 сваляме стария. На негово место ще влезе нов. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8155.jpg
Прегледи:1
Размер:131.3 КБ
ID:5687967 Стар и нов преден аморт. за П2 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8156.jpg
Прегледи:1
Размер:129.2 КБ
ID:5687968 И тук първата малка подробност - втулките за унибала ( нали така се казва ухото на аморт.? ) - две от двете страни са мааалко по-тесни от болта и той не влиза. Трябва да се разпробият с 1-2 десети от мм. След тази намеса амортисьора влиза без проблемно на местото си. Следва закрепване на държачите на бутилката и монтажа и.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8157.jpg
Прегледи:1
Размер:136.1 КБ
ID:5687969Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8159.jpg
Прегледи:1
Размер:147.5 КБ
ID:5687970Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8162.jpg
Прегледи:1
Размер:102.9 КБ
ID:5687971 Така изглежда с монтирано колело ( гумите са 33"Х10.5 R15)Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8163.jpg
Прегледи:1
Размер:98.2 КБ
ID:5687972 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8165.jpg
Прегледи:1
Размер:122.1 КБ
ID:5687973 Дотук добре. Вляво обаче... много натоварено , ама много! Наложи се да сваляме акумулатор , стойката му ( а то си е приключение!!) и пак между кабели и тръби да поставим държачите на бутилката. Убедих се , че японците са предимно малки човечета нашите ръце трудно работят в такива тесни пространства , но успяхме! Това е задния , пак в ляво. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8167.jpg
Прегледи:1
Размер:114.0 КБ
ID:5687976 Греда!! Минават тръбите за спирачките и бензинопровода. На всичкото отгоре горния захват ( камбаната?? ) идва дълбок и притиска щуцера ( дано са правилни термините! ).И местото на амортисьора шантаво! Щутцера нама как да се мести - ще се реже горния захват. Трябват му около 5 мм. да пасне всичко. Преди това обаче се налага да се изпили болта на амортисьора - идва с 1-2 десети от мм. по-голям диаметър. Не е проблем - стругар го прави за нула време. Изрязаните горни захвати в ляво с тръбитеНатиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8168.jpg
Прегледи:1
Размер:105.8 КБ
ID:5687977 и в дясно , където се работи мнооого по-лесно.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8169.jpg
Прегледи:1
Размер:129.2 КБ
ID:5687979 За по-удобно и лесен достъп свалихме задното гърне.Нататък - няма проблеми! двата амортисьора пасват перфектно и лесно.Задните амортисьори - газови , сравнително нови Каяба ( разпънат на самотек) и на Евгени. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8170.jpg
Прегледи:1
Размер:150.4 КБ
ID:5687978 Забележете разликата в стеблата! Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8171.jpg
Прегледи:1
Размер:111.7 КБ
ID:5687980 Задните са на местата си - левия и десния.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8173.jpg
Прегледи:1
Размер:118.0 КБ
ID:5687981 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8174.jpg
Прегледи:1
Размер:94.3 КБ
ID:5687982 Това бяха и последните "препятствия". Следва монтаж на захватите на бутилките и фиксирането им.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_8178.jpg
Прегледи:1
Размер:109.5 КБ
ID:5687983 Работата при мене се проточи малко заради моето малко свободно време и това , че макар и много добър механика сега навлиза в спецификата на офроуд окачване. Това , че болтовете на унибалите тряба да се напаснат е много по-добре отколкото да се окаже,че са с по-малък диаметър. Надявам се тези снимки да помогнат на колеги , които ще решат да монтират амортисьорите на Евгени.
      А проба - днес не остана време , но си избрах на път за дома най- разбития булевард в Добрич и мога да кажа , че определено има голяма разлика в поведението на колата. Скоро ще има нормална проба - т.е. на черно и ще пиша как се държи Паджерото.
      Б. Бонев
      0осем88две6шест71три

      Коментар


      • #33
        От: Амортисьори за късо П2 - въпрос

        Днес беше пробата по офроуд пътеките при нас. НЯМАМ ДУМИ !! Не можах да си позная паджероса! Нищо общо с това Паджеро преди да сложа амортисьорите на Евгени! Никакво колебание по дупки и бабуни , стабилно в завоите. Там , където преди карах с 20-30 км/ч сега ги минавах с 60-70 и то без да усетя колебание в управлението и без да ми подскача джипа. Очарован съм.
        Евгени - голямо БЛАГОДАРЯ за амортисьорите! Заслужават си всяка стотинка и левче!
        Сега, като подрязох и ограничителните тампони ( отпред , горе ) , возията се промени качествено към по-добре - хода надолу е по-голям , което е възможно заради по-големия ход на аморт. ( сравнението на предните аморт. от предходите снимки). Неравностите се поемат перфектно с тези амортисьори - няма блъскане , няма подскачане. Изобщо - доволен съм! Трудностите при монтажа при Паджеро 2 остават като спомените от казармата ( за тези, които помнят) - без тях няма да е пълно удоволствието!
        Последно редактирано от Борислав Бонев; 25-10-15, 20:25. Причина: допълнение
        Б. Бонев
        0осем88две6шест71три

        Коментар


        • #34
          От: Амортисьори за късо П2 - въпрос

          Още преди да ги поръчаш ти казах че това ще е ефекта. Тераното например има слава на клатещо се като пате. И като се случи така че слезнах от моето и се качих на заводско такова - не без основание. После пак в моето на същия участък (павета с бабуни и завои) можех да мина със значително по-висока скорост, без дори наченки на нещо обезпокояващо като поведение и без помен от клатене.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #35
            От: Амортисьори за късо П2 - въпрос

            Да , Спарки , радвам се , че се оказа прав. Верно е , че ми беше изпуснал единия преден амортисьор , но разликата в поведението е фрапантна! Малко ме притесняваше дължината на предните - по-дълги са и се очаква да е по-голям хода, но като подрязох тампоните всичко си дойде на местото. Доволен съм , че смених всичките четири!
            Б. Бонев
            0осем88две6шест71три

            Коментар


            • #36
              От: Амортисьори за късо П2 - въпрос

              Аз лично бих преместил шарнира от долу на носача вместо да режа ограничителите.
              Yamaha T max 500i/ABS/2007/50hp
              Zander 3.80m,Johnson 2T/8hp
              Vw passat 6/2.0TDI-CR/DSG6/140hp/2009
              Toyota Hilux/2KD-FTV/102hp/Double Cab/2005

              Коментар


              • #37
                От: Амортисьори за късо П2 - въпрос

                Да , имаше такава идея. Това , което ме разколеба е начина по който ще се захване шарнира към носача. Не съм специалист в тази област , но доколкото знам там натоварването е доста голямо и съответно големи изисквания към връзките - шарнир : носач. С резването на тампоните единствения риск е като се посмачкат да контактува метал с метал - носач с ограничител. Звука от техния допир ще е пределно ясен и ще ме накара да върна оригиналните ограничителни тампони.Ефекта от забавена моя реакция ще е изкривена ос на носача евентуално - осъзнавам риска. От всичко изчетено дотук от мене реших да пробвам изпитания метод - подстригване на тампоните. Може да греша - практиката ще реши!
                Б. Бонев
                0осем88две6шест71три

                Коментар


                • #38
                  От: Амортисьори за късо П2 - въпрос

                  Радвам се, че има все повече хора в България, които си правят труда да пишат и говорят, не само когато са недоволни, а и когато са доволни !!!
                  Eвгени Филчев
                  Всичко което не ме убива, ме прави по-силен!

                  Коментар


                  • #39
                    От: Амортисьори за късо П2 - въпрос

                    Първоначално публикуван от Борислав Бонев Преглед на мнение
                    Да , имаше такава идея. Това , което ме разколеба е начина по който ще се захване шарнира към носача. Не съм специалист в тази област , но доколкото знам там натоварването е доста голямо и съответно големи изисквания към връзките - шарнир : носач. С резването на тампоните единствения риск е като се посмачкат да контактува метал с метал - носач с ограничител. Звука от техния допир ще е пределно ясен и ще ме накара да върна оригиналните ограничителни тампони.Ефекта от забавена моя реакция ще е изкривена ос на носача евентуално - осъзнавам риска. От всичко изчетено дотук от мене реших да пробвам изпитания метод - подстригване на тампоните. Може да греша - практиката ще реши!
                    Няма да изкривип оста. Поне както си го представям , оста се криви от друго. Колко до носача - може и на вас да ви измисля усилени, ако има драма с оригиналните. Само оригинален за мостра ще ми трябва, и какво допълнително се иска от него. Ама не съм забелязал често да се търсят носачи за Pajero.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Амортисьори за късо П2 - въпрос

                      Спарки , много ме заинтригува! Десния горен носач не само че няма вече регулиращите планки , ами се наложи да го изпилим 4 мм. за да се оправи предницата. Доколкото знам при Терано се добавят , а при Паджеро трябва да се махат пластините - просто са от другата страна на захвата за шасито . Имам един "резервен " носач - точно десния горен. Купих го докато умувахме варианти за реглаж на вертикалното отклонение. По тази причина ми е вдигнато Паджерото само около 3 см. , а не 5 (2") - нямаше как да оправиме предницата.
                      Последно редактирано от Борислав Бонев; 27-10-15, 08:19. Причина: допълнение
                      Б. Бонев
                      0осем88две6шест71три

                      Коментар


                      • #41
                        От: Амортисьори за късо П2 - въпрос

                        Не си написал от къде си. Ако от София, може да се видим да го огледам що за конструкция е.

                        За такова нещо ли иде реч?:
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PajeroMods31.jpg
Прегледи:1
Размер:91.2 КБ
ID:5689056

                        Ако да, пона на прима виста не виждам причина да не може да се направи аналог в стила на терановите, които правя. Стига Паджеро да има чест проблем с тия носачи де.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #42
                          От: Амортисьори за късо П2 - въпрос

                          Добрич. Това са носачите. Оста се вижда зад амортисьора ( горния му захват ). В ляво на снимката зад тръбичката за спирачките се вижда единия от болтовете , които държат остта. Между нея и рамата са пластините. При мене един от автомонтьорите ми обясни , че ми е изкривена рамата и затова не може да се оправи предницата.
                          Последно редактирано от Борислав Бонев; 27-10-15, 11:31. Причина: уточнение
                          Б. Бонев
                          0осем88две6шест71три

                          Коментар


                          • #43
                            От: Амортисьори за късо П2 - въпрос

                            За твоя случай - намери да ти изрежат на лазер от S355 стомана една планка, примерно 4мм, повтаряща контура на плоската част на носача с отворите за шарнира, зачисти носача отгоре до метал, планката също, и я залепи към носача, например с високоякостно лепило за резби, или епоксидна смола. Така захвата на шарнира към носача става по-здрав - усилието се разпределя върух по-голяма площ. Използвайки по-дълги болтове с якост 10.9 или 12.9 сложи шарнира отдолу. Така ще удължиш разстоянието между оста и ябълката на шарнира с около 3-4мм, и после ще можеш да подлагаш шайби за регулиране на предницата. Допълнително хода ти надолу ще се увеличи малко, без да режеш ограничителните тампони. При Terrano с изместване на шарнира надолу около 15мм, дължината ос - център на ябълка, се удължава с около 3-4мм, но там геометрията е друга.

                            Може да опиташ много бързо - просто премести шарнира отдолу, и виж какво ще каже човека на реглажа. Ако има промяна към по-добре - изпълни процедурата по-горе.

                            Ако Pajero-то има проблеми със здравината на горните носачи, каквито има тераното, си струва труда да правя станоци и всичките нужни приспособления за носач. Обаче само за физическата направа на станоците и закрепващите елементи по тях + 1-2-3 опитни образци докато се напасне всичко, отиват едни 400-500лв, и това само външните разходи, без да смятам времето, загубено покрай това. Ако след всичкото това не се продадат едни 4-5 комплекта, за да си върна инвестицията, просто си губи смисъла. При мен дилемата беше да купувам Calmini за 1000лв, или да докопам едно и да го копирам. Чак после се оказа че има много за подобрение по калминския модел, и че има пазар.

                            Не виждам масово да продават тунингови горни носачи за Паджеро, което ми говори че евентуално оригинално са достатъчно здрави. Може и да бъркам, затова питам притежателите на Паджеро как стои въпроса с това. Знам че на EVO-то са доста по-здрави, ама не знам стават ли за обикновено Pajero, понеже до колкото съм виждал предното окачване вече не е на торсиони, а дори и да стават на каква цена се набавят.

                            Изобщо старая се да си сметна чисто "фаянсовата" част на цялата разправия.

                            ПП: От друга страна обаче, масово се продават стандартни. Китайски включително. Та не знам какво да мисля.
                            Последно редактирано от sparkybg; 27-10-15, 13:24.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #44
                              От: Амортисьори за късо П2 - въпрос

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              ...
                              ПП: От друга страна обаче, масово се продават стандартни. Китайски включително. Та не знам какво да мисля.
                              При Паджерото не че няма драма с носача, но по-голямата драма идва от ъгъла на полуоската. По тая причина, ако се модифицира носача с цел по-голям ход, отколкото позволява подстригването на тампона, трябва задължително да се мисли и за смъкване на предния диференциал... и понеже и кардана е къс... става дявол на магаре цялата работа и клони към безсмисленост за ""цивилна" кола.
                              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                              Коментар


                              • #45
                                От: Амортисьори за късо П2 - въпрос

                                Еми при терано се цели 20-25мм допълнителен ход надолу, и обшо взето това е безопасния лимит, а драмата с носача е че се изморява около болтовете на шарнира, отделно дето е слабичък и при по-хулигански изпълнения се деформира, малко по малко. Като гледам къде са ви ограничителните тампони, хавата с хода и при вас е същата, демек около 20мм. Дали има проблем с деформации - вие ще кажете.

                                Горното (снимката вече се показва, тъпия софт на форума пак се изсра в началото) го правят австралийците, естествено на безбожна цена (нещо като 600 долара там). Въпроса е дали си струва напъна от моя страна да се опитам да направя такова, при положение че цената ще е някъде наполовина, и то в левове.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X