Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

    съшто мислех и ас че когото ми сменяха ремаците са ми прехвърили зъб на помпата но не помпата си е как трява предварение си има нормално при палене когато е без добавката стриса за няколко секунди и се управя същто испушва в бяло кото мо сложа добавка пали перфект без да испушва самоче бях се улял с добавката вместо 10мл. на 10л литра към 35мл. сложих му нафта без добавка пак стриса мисла че съм почнал да спичам некоя дюлза
    SUZUKI VITARA

    Коментар


    • #32
      До: Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

      Здравейте. От 12 години карам различни турбо-дизели и ще споделя личен опит. Имах проблем със затруднено палене, и бегом в Lucas - такава беше помпата. Проверяват дюзи, компресия - ОК. Казват: Ще ти регулираме помпата с още 1 градус предварение. Започна да пали от половин оборот, но стана по шумен и така цяла зима. През пролетта (беше доста топла) забелязах, че при по дълго каране се вдига дим от капачката на маслото. Посъветваха ме да измеря температурата на маслото, така и направих От тук започва неприятното - 138-140 градуса, а антифриза 90. Оказа се, че и двигателя е пътник компресията - 24-26 бара а беше 31 бара. След дълго и мъчително търсене на знаещи и можещи се стигна до монтиране на уред за измерване температурата на маслото и се доказа, че предварение "+" изпържва маслото, а оттам лошо мазане на двигателя и скъп основен ремонт.
      ВНИМАВАЙТЕ С РЕГУЛИРОВКАТА НА ПОМПАТА!
      Дано съм полезен

      Коментар


      • #33
        До: Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

        Ти ме озадачи... Мислех, че късното впръскване вдига температурата. Освен това не си писал за какъв двигател става дума (щом е Lucas гнп-то), пък и на всяко Паджеро има маслен радиатор и става по-трудно да се пържи маслото.
        За внимаването си прав!

        Коментар


        • #34
          До: Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

          Масления радиатор е златно нещо (аз за съжаление нямах) Той намалява много вероятноста за прегряване на маслото но не напълно (а при ниска скорост не върши много работа-нали е въздушно-маслен). Лично опитах местене на изпреварването в "+" и "-" При "+" тегли по-добре в ниските обороти но на високи не развърта добре, трака и бързо качва темп. на маслото и пуши черно; при "-" развърта по-лесно на високи обороти, на ниски е тромав, пуши синьо (недоизгоряла горивна смес), работи меко и темп. на маслото не се вдига. Доколкото разбрах от майсторите(а май и опита показва същото) по-ранното запалване изплюва по-горещи газове към ауспуха респ. турбото и напича повече. Всички турбокомпресори имат маслена магистрала, а по-добрите и водна за подобряване на охлаждането. Та вдигането на температурата идва от напичане на маслото преминаващо през компресора по-малко от самия двиг. Моя двигател беще Форд 1.8ТД, но на операционната за основен ремонт имаше още два 1.9тд (Пежо или Ситроен не помня точно), а другия турбодизел от Ситроен ХМ. Майстора каза, че и те са дошли с "+", а и корекцията на моя се оказа не 1 градус а почти 2(не е маркирано и измерването е трудно). След тия проблеми карам само с точна центровка и на всяка кола, която купя слагам уреди за измерване на температура и налягане на маслото - проблеми нямам.

          Коментар


          • #35
            До: Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

            Първоначално публикуван от petmiltd Преглед на мнение
            При "+" тегли по-добре в ниските обороти но на високи не развърта добре, трака и бързо качва темп. на маслото и пуши черно; при "-" развърта по-лесно на високи обороти, на ниски е тромав, пуши синьо (недоизгоряла горивна смес), работи меко и темп. на маслото не се вдига.
            От това, което си написал за мен си правя извода, че не ти е работел правилно регулатора на предварението на впръскването според оборотите. При Бош полмпите е реализирано със следене на налягането на помпата за ниско налягане в ГНП-то, а за Лукас имам инфо, но не ми се чете

            Първоначално публикуван от petmiltd Преглед на мнение
            Доколкото разбрах от майсторите(а май и опита показва същото) по-ранното запалване изплюва по-горещи газове към ауспуха респ. турбото и напича повече.
            А според мен късното впръскване "изплюва" по-горещи газове. По-логично си е - горивото няма време да изгори напълно, доизгаря в изпускателната система и има загуби на механична енергия за сметка на топлината.

            Първоначално публикуван от petmiltd Преглед на мнение
            Всички турбокомпресори имат маслена магистрала, а по-добрите и водна за подобряване на охлаждането. Та вдигането на температурата идва от напичане на маслото преминаващо през компресора по-малко от самия двиг.
            И тук не съм съгласен (сори), при 6-те литра масло и диаметъра на отворчето, по което маслото стига до остта на турбото - дебитът е съвсем недостатъчен да прегрее цялото количество масло! Всичко това е ИМХО дет се вика, защото имам практически опит, но все пак не толкова като на сервизен специалист.

            Коментар


            • #36
              До: Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

              Здрасти на всички .Мерси на Паджеровод за публикуваната информация . Пишеш , че имаш подробна за "Bosh" . Чакам я с нетърпение ако имаш възможност . За маслото дето пише колегата ? Имаш ли точна информация за нормалната темп . на маслото за различните ДВГ ? И друго се досещам . Маслото освен смазочна има почистваща / отмиваща / и охладителна функция .Според мен по - голям проблем са лошите горива , каране само в градски условия , некачиствени консумативи и др . фактори и няколкото Двигателя на масата е съвпадение . Аз карам максимум 7500 - 8000 км и сменям маслото и филтрите . Въздушния от прашните пътища не мога да го позная . Тия градуси дето ги сочите " +" , "- " са за идеални условия , двигатели на малко километри , като се поизносят и появят хлабини нещата се променят от заложените от производителя . Небходимо е този , които ще прави фината настроика да му идва отвътре и да чувства мотора . Има и друг начин нагласяш и опитваш докато не го харесаш .
              MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.

              Коментар


              • #37
                До: Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

                Първоначално публикуван от pahov Преглед на мнение
                Пишеш , че имаш подробна за "Bosh" . Чакам я с нетърпение ако имаш възможност .
                Може, но при едно условие, да ми върнеш жеста и ти с нещо за системата Бош ако имаш.
                Ето в тази папка има сканирани някои неща.

                Коментар


                • #38
                  До: Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

                  Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                  Може, но при едно условие, да ми върнеш жеста и ти с нещо за системата Бош ако имаш.
                  Ето в тази папка има сканирани някои неща.
                  Здрасти Паджеровод . Извинявам се, че не мога да ти върна жеста . Нямям грам документация . Разгледах Папката, която пращаш - много еполезна за мен . Сега започвам отново по - подробно. Мерси МНОГО .
                  MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

                    Дека си бе Пахов, кажи какво стана с Паджерото, оправа ле го нещо.
                    Don't hunt IF you can't kill
                    първо 0883 после 333 накрая 448

                    LZ1BGD

                    Коментар


                    • #40
                      До: Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

                      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                      Трябва да си премериш свещите, най-вероятно имаш изгоряла. Ако няма, пробвай с някоя добавка за прочистване на дюзите, може някоя да не успява да разпръсква добре докато са ниски оборотите и е студена (съмнителен резултат). Също понатегни скобите на маркучите до и от горивния филтър, разхлабват се и понякога дръпват по малко въздух.
                      А това за кръглия уред - най-вероятно говориш за манометъра за налягане на маслото, той няма общо с компресията... Но има с цялостното износване на двигателя.
                      Не една, а две изгорели свещи не знам що като гледаха по каталозите дадоха 11 волтови шампионки.МНОГО благодаря! Сега , като ме види отдалече и пали на четвърт......
                      [IMG]http://htftp.domainbg.com/MARINHAKER/MARINHAKER/marin2.JPG[/IMG]

                      Коментар


                      • #41
                        До: Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

                        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                        За компресията - това, което имам като данни е:
                        Номинални стойности
                        26.5 бара за двигатели с маслено охлаждане на турбокомпресора
                        30.4 бара за двигатели с водно охл. на турбото
                        Минимални(за ремонт) стойности:
                        18.8 за първия вид
                        22 за втория
                        За предварението - рисковано е да се дава така акъл от разстояние. Според мен ГНП-то ти е за стенд. А зад стенда трябва да е човек, който знае за какво служи. Защото нещата са навързани и си има последователност на настройка. Иначе имам литература, ако искаш да се пробваш сам.
                        Надявам се, че не е проблем да се впиша в темата с въпрос. Как се разбира с какво охлаждане е турбото? Тук си писал за водно и маслено, а в една от книгите качени на сайта за 4D56 пише, че е с въздушно? Може би въпроса ми е тъп,но какво да се прави ... уча се
                        Въпросът ми е породен от това, че преди няколко дена ми мериха компресията и колкото и странно да изглежда е била 30атм и на четирите цилиндъра, а все пак е 91ва година.

                        Поздрави!

                        Коментар


                        • #42
                          До: Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

                          Първоначално публикуван от Scud_ti Преглед на мнение
                          Въпросът ми е породен от това, че преди няколко дена ми мериха компресията и колкото и странно да изглежда е била 30атм и на четирите цилиндъра, а все пак е 91ва година.

                          Поздрави!
                          Ами чудесно! обаче както каза един колега по-горе има разлики в резултатите в зависимост с какво се мери.
                          За охлаждането - става дума за охлаждането на лагерите, оста и корпуса на компресора. на някои модели има извод от охладителната система на двигателя към корпуса на турбото, на други се разчита само на маслото, което маже оста и да я охлажда.
                          Не знам каква е връзката между типа охлаждане на турбото и компресията, просто ти цитирах данни от руския превод на сервизната документация, която имам.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

                            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                            Ами чудесно! обаче както каза един колега по-горе има разлики в резултатите в зависимост с какво се мери.
                            Дори започнах да си мисля, че нещо не му е бил наред уреда. Възможно ли е наистина за 17 години да е с 30атм показание и без отклонение в цилиндрите? Джипа е вече трета година по българските пътища, а преди това се е разхождал из страната на изгряващото слънце и какво му е било правено не се знае

                            Коментар


                            • #44
                              До: Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

                              Годините влияят на ръждата по рамата, а на двигателя - километрите и консумативите. Така че не е чудно, тези двигатели си карат спокойно по половин милион+ км.
                              Все пак добра компресия има и когато в цилиндрите има повече масло от нормалното...

                              Коментар


                              • #45
                                От: Pajero 2,5 TDi - въпроси за ГНП и разход

                                Появи се лек теч в горната половина на ГНП, вероятно става въпрос за гарнитура но не можем да разчетем марката на помпата, с цел поръчване.Става въпрос за П2 2,5ТД 96г., ще кача снимка но за съжаление лоша Натиснете снимката за да я уголемите

Име:05012012122.jpg
Прегледи:1
Размер:103.9 КБ
ID:5333520 . И може ли гарнитура от друг модел да стане за същата. Благодаря Ви...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X