Обява

Свий
Няма добавени обяви.

4D56 течове на масло...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 4D56 течове на масло...

    Pajero 2 2.5TDI
    Здравейте,
    за пореден път се отваря тема за течовете от двигателя на Pajero. "Легендарния всъдеход" ми къса нервите от доста време и битката с маслата се води на рундове. Доста съм объркан какво да мисля, и единствената причина че страшно много го обичам този автомобил, ме кара да му отделям толкова внимание.
    За една година по него свърших доста работа, а той вместо да ми се отблагодари, изпуща черни маслени петна за да ми покаже че ще е неговото.
    Накратко, от началото на годината пускаше по малко масълце, долу между скоростната кутия и двигателя, - 3-4 см плюнка. Тогава реших че е семеринга на коляновия вал. Помислих че може да е също от скоростите, но маслото беше черно - двигателно. Преди 1 месец теча се усили доста и почна да прави по 2-3 петна по земята всяко с диаметър от 10-15 см. Отивам на майстор да сменяме ремъците и да ревизираме проблема. Човека каза - тече семеринга на разпределителния вал, има надрана шийка. И го е отремонтирал последством наваряване престъргване и шлайфане. Ремонта бе успешен разпределителня вече не пуска, но теча продължава. Разгледах капака на главата - пуска масла. ОК купих гарнитура, херметик. Почистих добре всички масла по нея, намазах двустранно и я поставих. Теча от горе спря, но отдолу пак капе.....
    Тези дни се реших да мия двигател с водоструйка. За целта разглобих каквото пречеше вкл. интеркулера, въздушния филтър, някои дребни неща. Покрай това почистих един задръстен клапан на турбината, пълен с нагари. Опаковах клемите за да не влиза вода и почнах. Мотора се изми що годе. Зоната около свещите и дюзите се изми добре, но надолу - не можах да стигна много. Успокоението е че поне от капака до края на главата не тече. Момчето което сменя ремъците ми обясни, че най вероятните течове са или от балансиращите валове или от ГНП.
    Тук там прочетох че са възможни течове и от Датчика за масло, масления филтър, капака на картера.
    Имам нужда някой да ме насочи в някаква посока на действие, така че да се ликвидира проблема. Зимата наближава, трябва да ремонтирам окачване, а за жалост се лутам в някакви маслени казуси вече месец и наливам време и средства там. Четох и доста страшни диагнози и по едно време почнах да си представям как джипката ми "хвърля котва" на последния си пристан.....

    някой някакви идеи?
    KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

  • #2
    От: 4D56 течове на масло...

    Неприятно. Този двигател си е монтиран с минимален наклон назад, съдейки по наклона на дъното на картера, освен това огромната перка постоянно го обдухва с ураган назад. Така че откъдето и да протече все назад отива.
    Аз никога не мия двигател. По-лесно виждам теча по прашен - лъскавата струйка се откроява по-добре.
    Ами това са вариантите - семеринг на кол. вал, местата около масления филтър и датчик, дренажа на маслото от мазането на турбината, а също и този от вакуум-помпата, входът и изходът на маркучите към масления радиатор...

    Коментар


    • #3
      От: 4D56 течове на масло...

      Досега не бях мил двигател и съм също на мнение, че не бива да се прави. Но моя беше станал целия черен и някои работи почнаха да ме подвеждат, вкл. че семеринга на разпр.вал продължава да тече, но се оказа че е изправен.
      А този дренаж на вакуум-помпата къде се намира?
      Между другото се оказа, че имам и пукнато легло на горния маркуч на масления радиатор - от пренатягане. Чистих го, като цяло пропуска, но е едвам забележимо и невъзможно да направи тези петна каквито бяха. Ще го сваля някой ден и ще ходи на аргон.
      И другият ми въпрос към теб паджеровод. Днес прерових форума за твоята тема в която беше описал смяна на семеринга на ГНП, но не я намерих. Въпросът ми е какво тече от там, когато семеринга е неизправен? Масло или дизелово гориво?
      KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

      Коментар


      • #4
        От: 4D56 течове на масло...

        Първоначално публикуван от George Takev Преглед на мнение
        А този дренаж на вакуум-помпата къде се намира?
        Тръгва от самата помпа на гърба на генератора и се влива май някъде около дренажа от турбото, ама сега гаражът ми е далече и ме мързи А да търся картинка е още по-трудоемко, утре на светло ще го видиш лесно, дадох го само като идея.

        Първоначално публикуван от George Takev Преглед на мнение
        И другият ми въпрос към теб паджеровод. Днес прерових форума за твоята тема в която беше описал смяна на семеринга на ГНП, но не я намерих. Въпросът ми е какво тече от там, когато семеринга е неизправен? Масло или дизелово гориво?
        Темата беше на Veni... но както и да е - навън тече само нафта, а навътре дърпа въздух при 4D56 и въздух и масло при 4М40. Затова при него е възможно горивото да почернее. В ГНП-то ако това питаш масло за мазане не ходи.

        Коментар


        • #5
          От: 4D56 течове на масло...

          На тоя мотор нямаше ли едни "лунички" под гарнитурата на капака на клапаните? От тях тече доста сериозно, когато са спечени.
          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
          Неизвестен мъдрец

          Коментар


          • #6
            От: 4D56 течове на масло...

            Благодаря ти!
            От утре се захващам по-сериозно с проверката на тези възли. Най-лошото е че достъпа до тях е силно ограничен, но ще опитам да се справя.
            KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

            Коментар


            • #7
              От: 4D56 течове на масло...

              Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
              На тоя мотор нямаше ли едни "лунички" под гарнитурата на капака на клапаните? От тях тече доста сериозно, когато са спечени.
              Да, смених я наведнъж заедно със самата гарнитура и двете гумени шайби през които минават болтовете на капака. А и там мястото е силно ограничено и буквално се работи пипнешком. :-)
              KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

              Коментар


              • #8
                От: 4D56 течове на масло...

                Добре си направил, че си я сменил, ама все пак почисти двигателя отзад, доколкото можеш и провери пак дали не тече от там. Прави локви точно така, както го описваш, между двигателя и скоростите, а отпред нищо не се вижда.
                "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                Неизвестен мъдрец

                Коментар


                • #9
                  От: 4D56 течове на масло...

                  Целият двигател беше много омаслен, течът от семеринга на разпр. вал го беше омаслил отпред много. Маслото се беше качило на ангренажните ремъци и от там бе опръскало и омаслило допълнително и генератор и маслен филтър и тръби. Оттам по наклона на двигателя си слиза точно преди камбаната на скоростната кутия и една част от него капе от нея създавайки илюзията че е семеринга на коляновия вал, а другата част от маслото пада върху напречната греда и оттам слиза на предпазния капак и прави другите локви. Тече след спиране на двигателя, и след 10-ина минути спира. Лошото е че за кратко целия процес стана неконтролируем и сега от масла не мога да видя какво се случва. Достъпа до двигателя е ограничен и реално отдолу виждам че тече нещо по самия двигател но не виждам откъде. Отгоре пък виждам, до изпускателните колектори и турбината...
                  Доста пъти свалях ревизионния капак на скоростната кутия за да се убедя че теча не е от там. Вътре камбаната е що годе сухо и не тече след каране. Ако има нещо според мен ще е от горе. Някой беше споменал че имало някакви тапи на блока, но не знам дали те не са за охладителната система.
                  KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

                  Коментар


                  • #10
                    От: 4D56 течове на масло...

                    Koгато е трудно да се прецени от къде е теча има флуид, който се сипва в маслото. Отразява ултравиолетова светлина.

                    Коментар


                    • #11
                      От: 4D56 течове на масло...

                      Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                      Koгато е трудно да се прецени от къде е теча има флуид, който се сипва в маслото. Отразява ултравиолетова светлина.
                      Отлична идея! Стига да намеря такъв флуид и лампа бих го направил час по-скоро.
                      KIA Sportage 2000 DOHC 16 v

                      Коментар


                      • #12
                        От: 4D56 течове на масло...

                        Колега ще ти дам и едно тъпо преположение, но мен ме мъчи месеци наред същия двигател със същия проблем. След като спрях всички възможни течове продължаваше да тече и един майстор ме посъветва да си купя още едно оплътнение на капачката. Купих го от БалканСтар за 5 лв. и го сложих в/у старото без да махам старото. Тогава и последния теч изчезна А точно където е капачката има улеи които пускат маслото надолу и назад и се чудиме к'во ли става

                        Успех!
                        GSM: 0898 554713
                        Уебсайт: BULEXTREME.com

                        Коментар


                        • #13
                          От: 4D56 течове на масло...

                          Първоначално публикуван от George Takev Преглед на мнение
                          Отлична идея! Стига да намеря такъв флуид и лампа бих го направил час по-скоро.
                          Ще се приеме за реклама, иначе бих казал от къде.
                          Тел. ми го има. Не разчитай обаче, че е някаква панацея. При всички положения ще трябва да измиеш двигателя. После трябва да покараш. Щом няма видимост, ще трябва и да поразглобиш тук-там. Хубаво осветление, огледало и пълен оглед. Маслото на дизела е черно и няма как да не се види от къде е.
                          Последно редактирано от Аndro 160; 25-09-10, 09:22.

                          Коментар


                          • #14
                            От: 4D56 течове на масло...

                            ...
                            Последно редактирано от Аndro 160; 25-09-10, 09:23. Причина: повторение на публикацията

                            Коментар


                            • #15
                              От: 4D56 течове на масло...

                              Първоначално публикуван от George Takev Преглед на мнение
                              Целият двигател беше много омаслен, течът от семеринга на разпр. вал го беше омаслил отпред много. Маслото се беше качило на ангренажните ремъци и от там бе опръскало и омаслило допълнително и генератор и маслен филтър и тръби. Оттам по наклона на двигателя си слиза точно преди камбаната на скоростната кутия и една част от него капе от нея създавайки илюзията че е семеринга на коляновия вал, а другата част от маслото пада върху напречната греда и оттам слиза на предпазния капак и прави другите локви. Тече след спиране на двигателя, и след 10-ина минути спира. Лошото е че за кратко целия процес стана неконтролируем и сега от масла не мога да видя какво се случва. Достъпа до двигателя е ограничен и реално отдолу виждам че тече нещо по самия двигател но не виждам откъде. Отгоре пък виждам, до изпускателните колектори и турбината...
                              Доста пъти свалях ревизионния капак на скоростната кутия за да се убедя че теча не е от там. Вътре камбаната е що годе сухо и не тече след каране. Ако има нещо според мен ще е от горе. Някой беше споменал че имало някакви тапи на блока, но не знам дали те не са за охладителната система.
                              Брей Това си е сериозна работа. Може да е запушена и вентилацията на картера тогава и гадостта да избива от много места. Като си свалял капака на клапаните не погледна ли отдолу?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X