Като сме почнали с трансмисията, да продължаваме! В тази тема бих искал да извадиме всички възможни диференциали за Г-тата, с техните предавателни числа. И да поотсъдиме, кои от тях, за кои двигатели са най-подходящи и за къде, имам предвид каране в гората - тежък ОФФ РОУД, каране по-асфалт или каране по асфалт с леко излезина от пътя, чат-пат.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Диференциалите на Г-тата.
Свий
X
-
Да, 44/9 са и двата. 44 е броят на зъбите на короната, а 9 е броя на зъбите на пиньона. Това е сигурно, броили сме ги!
Но до тук, не мога да разбера, какви са им предавателните числа. Виждал съм още 44/8, 44/7 и 37/7, за последният не съм сигурен дали не бъркам цифрите, утре ще го питам Краси.
Коментар
-
пр. число е функция на съотношението м/у броя зъби на короната и пиньона и е определащо. в повечето случаи един и същ модел диф. (примерно дана 44) имат еднакви диаметри на короната и пиньона, но на тях са разположени различен брой зъби, които и определят различнита предавателни числа. ето малко за дифоветеПървоначално публикуван от xatrak Преглед на мнение44/9 пр.ч.i=4.88.Броят на зъбите е показателен,но незнам дали е определящ.Пр.ч.е функция на съотношение между диаметри.
http://www.pirate4x4.com/articles/te...sta/Gear_SetupStop fawkin email me! I'm trying to drink....
http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related
Коментар
-
Ако са от Вито ще станат, с малко преправяне. Нали за отзад говориме?Първоначално публикуван от kernel Преглед на мнениеДа попитам, тези дискове могат ли да се сложат при мен вместо сегашните ми барабани, питам защото сигурно мога да ги взема ефтино..
Коментар
-
Не мога да го отворя този сайт! Правилно ли съм разбрал - предавателното число се получава, като разделим броят на зъбите на короната, на броят на зъбите на пиньона? Демек 44/9=4.88 ?Първоначално публикуван от митко Преглед на мнениепр. число е функция на съотношението м/у броя зъби на короната и пиньона и е определащо. в повечето случаи един и същ модел диф. (примерно дана 44) имат еднакви диаметри на короната и пиньона, но на тях са разположени различен брой зъби, които и определят различнита предавателни числа. ето малко за дифовете
http://www.pirate4x4.com/articles/te...sta/Gear_Setup
И ако е така, какво означава числото, което получаваме 4.88, или 5.33, или 5.29? За сега съм сигурен за наличието на 4-ри модела дифове:37/7,48/9,44/9,44/10. Тези сме ги броили ние лично!
Коментар
-
абсолютно правилно си ме разбрал. а числото означава предавателното отношение на дифа - примерно 4.88:1, което пък означава че с 4.88 оборота на кардана колелата ще направят 1 оборот.Първоначално публикуван от mishko Преглед на мнение! Правилно ли съм разбрал - предавателното число се получава, като разделим броят на зъбите на короната, на броят на зъбите на пиньона? Демек 44/9=4.88 ?
И ако е така, какво означава числото, което получаваме 4.88, или 5.33, или 5.29? За сега съм сигурен за наличието на 4-ри модела дифове:37/7,48/9,44/9,44/10. Тези сме ги броили ние лично!
за по кратко, като говориме казваме " еди кой си диф е 3.71"Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related
Коментар
-
Ако зъбите,а не диаметрите са определящи за пр.число,то от какво се определя то при ремъчните предавки?А може да си представим и два велосипеда,които имат венци с еднакви диаметри,но с различен брой зъби.Дали те ще се движат различно?Последно редактирано от xatrak; 02-02-07, 22:45.Пътят е целта.
Коментар
-
при ремъчните предавки съотношението е между диаметрите, абсолютно вярно. що касае велосипедите, не знаех че пиша във велосипеден форум. живеех си с мисълта че обсъждаме автомобилни диференциали. егаси заблудата.Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related
Коментар
-
Имаме една Г-класа разглобена, на която предният диференциал е 37/7, т.е. 5.29 пр.ч., а задният е 48/9, т.е. 5.33 пр.ч. Демек пр.ч. са почти еднакви. Направих ме си експеримент, белязахме един зъб от короните, по една гума отпред и отзад и карданите, и завъртяхме гумите(полуоските) с по един оборот. Резултата беше един зъб на короната разлика, на предният диференциал, спрямо задният. Теорията се потвърди, но въпросът ми е:
Защо швабите са сложили на един джип, диференциали с различен брой зъби на короната и пиньона, отпред и отзад?
Естествено съществува възможността, с годините, някой да е сменил един от диференциалите, но ако не е така, швабите с каква цел са го направили?
Коментар
-
Най-вероятно някой действително да го е сменил. Иначе единственото обяснение ако вземе да теоретизираме е разликата във височината на гумите поради по-високото тегло отпред (сплесква се повече). Поради тази причина много от фултайм возилата според производителя изрично трябва да се експлоатират с доста по-напомпани предни гуми. Само за справка Renault 21 Turbo Quadra - предни 2.8 атм. задни 2.2 атмПървоначално публикуван от mishko Преглед на мнениеИмаме една Г-класа разглобена, на която предният диференциал е 37/7, т.е. 5.29 пр.ч., а задният е 48/9, т.е. 5.33 пр.ч. Демек пр.ч. са почти еднакви. Направих ме си експеримент, белязахме един зъб от короните, по една гума отпред и отзад и карданите, и завъртяхме гумите(полуоските) с по един оборот. Резултата беше един зъб на короната разлика, на предният диференциал, спрямо задният. Теорията се потвърди, но въпросът ми е:
Защо швабите са сложили на един джип, диференциали с различен брой зъби на короната и пиньона, отпред и отзад?
Естествено съществува възможността, с годините, някой да е сменил един от диференциалите, но ако не е така, швабите с каква цел са го направили?

Иначе ако налягането е еднакво предната е доста по-сплескана, респективно прави повече обороти при движение и всичко това се обира от междуосевия диф. Ама това е само теория. Ако питаш мен различни дифове не трябва да има. Пробвали сме да сложим на Чероки (парт тайм) гуми само един размер по-големи отзад отколкото отпред. При включване на двойното след 5-6 метра раздатката с трасък изхвърли лоста обратно и изключи. С еднакви гуми сме го зорили страштно, никога не е правило така.Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар