Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с електроника на W124 E 280

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с електроника на W124 E 280

    Здравейте,
    Не става въпрос за джип, но знам че тук има хора, които познават модела. Става въпрос за електронният блок на двигателя, мотора е М104, 6 цилиндъра, редови, 193 к.с. - работят само 2 цилиндъра, до другите не ходи ток. В сервиз стигнаха до проблем в компютъра, свалиха го, намериха изгорял транзистор, но след смяната му няма подобрение. Трябва или да търся втора ръка компютър - малко трудна задача, или да се ремонтира евентуално този, но в този сервиз не могат да го оправят. Компютърът е отварян един път вече, хубавото е, че е станало в Германия 2008 г., има стикер на сервиза.
    Дайте съвет какво да правя, дали ремонт или друг, сякаш предпочитам ако може ремонт при някой, който знае какво прави, че втора ръка е трудно за намиране, пък и едни цифри се спрягат...
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

  • #2
    От: Проблем с електроника на W124 E 280

    А номер да му имаш?Щото тук е пьлно с такива мотори от това семейство,но 99% са 320ки и са по 50 долара без много да го тьрсиш.

    Дай нещо да се закачим,модел,номер,снимка..........И да,става от 202 модела или от оскубания 140,но за всеки слуай дай номер да засечем.



    и колко си сигурен,че кабелите не са му на солети?
    Последно редактирано от BENZBOSS; 13-11-12, 16:51.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с електроника на W124 E 280

      http://www.w124performance.com/docs/..._W124_M104.pdf

      Вземи го това да го има тук в темата и кажи ако си правил поне диагностиката с ЛЕД диода какво показва.
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с електроника на W124 E 280

        Диагностика му правих, имаше 8 грешки, все едни и същи - не работи цилиндър еди кой си. Днес взех компа от сервиза, сменяли транзистора, ама не пращал сигнал към всички цилиндри, казаха че те са до там. Сега го пратих във Варна, утре да видя какво ще ми кажат. Иначе снимах означенията, сега ще ги свалям от телефона. Намерих май един комп от W210 с тоя мотор, ама дали е същия още не знам. Пък и за едни цифри тука ми говорят...
        Ford Maverick II 2.3 XLT
        Ford Mondeo MK5

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с електроника на W124 E 280

          Номера е 016 545 78 32[07], другия, който има на него е 412 229/006/014, производител е VDO
          Ford Maverick II 2.3 XLT
          Ford Mondeo MK5

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с електроника на W124 E 280

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка0110.jpg
Прегледи:1
Размер:145.8 КБ
ID:5424828
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с електроника на W124 E 280

              The common fault with the VDO ECU originates often from the ignition coil packs, these coils must be then be replaced before the remanufactured ECU is fitted to the vehicle. Otherwise the faulty ignition coils can blow the ECU again!
              С 2 думи - провери си койловете,че те могат да ти гьрмят ЕКУ. Ако не са сменили койловете,а просто са го сложили пак е много вероятно да е треснал пак сьщия транзистор и сега като го отворят да видят сьщата повреда,сьщото изгоряло такова вьтре.

              Mercedes-Benz A 0165457832[07]
              VDO 412.229/006/014

              HM 0014 HM 2.8L 6 Zyl. HW 25.93 SW 39.93


              Vehicle applicability:
              (1993-1996)
              Mercedes-Benz E-Class
              (124) E 280 long (124.00 2.8 142-145 kW / 193-197 PS
              (W124) E 280 (124.02 2.8 145 kW / 197 PS
              (W124) E 280 long (124.029) 2.8 142 kW / 193 PS
              (S124) E 280 T combi (124.08 2.8 142-145 kW / 193-197 PS
              Engine: M:104.942

              Mercedes-Benz C-Class
              (W202) C 280 (202.02 2.8 142 kW / 193 PS
              Engine: M:104.941

              Това са модели и мотори от които можеш да вземеш компа,от всички други пак става,но ще подсткачат оборотите и не те сьветвам да го правиш.Оригинално го намирам за 625 Евро / ДГД тия / или за около 40-60 евро в Ибей.


              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с електроника на W124 E 280

                Благодаря за инфото, малко съм скаран с тока, още повече с електрониката. Намерих един ударен W210 с 2,8 редови, ама не съм проверявал още номера на компа му. Тука искат нещо 700 лв. за втора ръка - тия не познават парите. Ще видя сега новините от Варна може ли моят да се ремонтира и за колко, ама ако се намери за 50-60 евро и знам че ще работи мога да скачам с друг. Работата не е на добре нещо.
                Ford Maverick II 2.3 XLT
                Ford Mondeo MK5

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с електроника на W124 E 280

                  Залагам една бира,че е изгоряло това смененото пьрвия пьт.

                  M:104.941
                  М 104.942

                  това са моторите които идват с тоя комп.
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с електроника на W124 E 280

                    Мдаа, що швабата като традиционалист не направи тоз мотор само с един комп, днес се оказа, че 210 е с Bosch, дадоха ми номер и го издирих в нета - нищо общо с моя, и буксите са други. В България вече ми се изчерпаха вариантите, ще чакам новия доктор да каже диагноза утре. В нета под 400 евро не го намерих, ще се прави ремонт май.
                    п.п. То май не е изгарял новия транзистор, пича дето ми прави колата каза че стигнал до процесора - не дава сигнал на всички цилиндри, абе гювеча е на 6. Недей така с лошата, надявам се проблема да е само в компа, че инсталация не ми се сменя, кабелите според газаджията са ми учудващо здрави, това преди година и половина
                    п.п.2 Тоя мерцедес навсякъде го гледат тъпо и само се дивят, никой не е виждал такоз нящу, камо ли да е правил
                    Ford Maverick II 2.3 XLT
                    Ford Mondeo MK5

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с електроника на W124 E 280

                      Е че нормален шестак,какво толкова му е.Така или иначе в момента не вьрви и му трябва проверка на тия кабели и койлове.Сложиш ли новия комп може да го изгьрми и него,а един койл е 80 кинта нов или пица с 4 бири като за мен.Засечи ги дали стават от нормалните шестаци и си вземи някакви проверени.

                      Тьрси в немския Ибей,най-добре от ударена кола,тук е пьлно с шестаци,но тоя го има в Цедките,в Е класа е големия.
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с електроника на W124 E 280

                        Той нормален, ама като дигна капака и се чува "б*си големия двигател", следвано от "това сигурно няма изхранване". Под койл - бобина ли имаш предвид, щото тях уж ги изключихме като причина. Лошото е, че колата е в сервиз в Габрово, а компа замина във Варна. Гледах из немското мобиле за някой ударен, ама няма нещо. Имам приятел в Германия, ще го видя май него, ама той нещо все зает, пък и работеше доскоро в завод на Мерцедес, дали е там още не знам. Имам и човек в Щатите, ама щом са все 320-ки там, че и ще се прибира другия месец
                        Ford Maverick II 2.3 XLT
                        Ford Mondeo MK5

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем с електроника на W124 E 280

                          Бобина,имаш 3 и ако 2 са клекнали нищо чудно да ти клякат 4 цилиндьра или 2 по 2.

                          Логика - шанса да ти бачка само 1 и 3 или 1 и 4 или 2 и 5........е почти никаква.Работят една от трите двойки 1-2 или 3-4 или 5-6 и ако е така им сподели мисьлта за бобините.На мен ми е отказвал и на шестака и на осмака,но на осмаците са на всеки цилиндьр.

                          Да е мит тоя мотор скоро,водица да е сьбирал под черния капак на свещите?Някой да е бьркал зад бушоните или по-точно под тях?
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем с електроника на W124 E 280

                            Аз нещо останах с впечатление, че е с 2 бобини, точно за това ги изключиха като причина - трябва и двете да са дали фира едновременно.
                            Мотора се бях засилил да го мия като купих колата, по принцип въобще не ме интересува външния му вид, на никоя кола не съм мил двигател, ама на тоя мерак - газаджията като му споделих каза "не пипай там, тоя мотор не се мие, че излиза скъпо" и едвам ме нави да си го оставя така.
                            Проблема интересно възникна след като колата не я карах около 2 месеца, беше в гараж, имаше строително скеле пред него и карах другата. Като свърши ремонта, реших да припаля, мислех че акумулатора ще е сдал, да ама врътнах и си запали. Оставих да поработи 10-15 мин да рабърка чорбите и да зареди акумулатора - всичко 6, това в четвъртък. Понеделник сутрин ще ходя на работа, сядам, въртя - пука, гърми, пали и работи като трактор и така до ден днешен. Интерсно, че на 2 цилиндъра отидих до сервиза. Другото, което прави впечатление, не знам колко е свързано с проблема - при палене студен не винаги тръгваше оборотомера, даваш газ и тръгва и повече никакви ядове. Това последно преди да даде фира сякаш зачести. Не знам стоенето какво общо може да има с проблема обаче
                            Ford Maverick II 2.3 XLT
                            Ford Mondeo MK5

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем с електроника на W124 E 280

                              Дай да те поправя - на 2 цилиндьра това не вьрви,вярвай ми.Сьщите мотори още ги имаме в 2 коли и сьм губил цилиндьр и не му се отразява много еле на магистрала,с 2 ще тресе,но ще вьрви,с 4 липсващи няма и да трьгне.

                              При губене на цилиндьр му сменяш свещите и дебнеш кой е,ако загубиш на пьрви му сменям с втори и пак гиагностика,ако не бачка втори е свещ и айде на боклука.Това са го направили,следващата стьпка е койла който храни 2 цилиндьра,ти имаш 3 койла - за всяка двойка цилиндри по койл.Ако са ти отказали пьрви и втори цилиндьр заради прецакан койл и той е грьмнал компа и при смяната на сьщия тоя койл с койла на 3-4 цилиндьр е ясно какво става - компа вече не дава на 1-2,а скапания койл не дава на 3-4 и/или гьрми компа на 3-4.От там ония разбират кьде ги сьрби,знаят колко е един комп и вдигат рьце.Лошото е,че в момента не знаеш кой койл е сдал багажа и ще ти се наложи да играеш с 2 нови,а не само един.Работещата двойка цилиндри не я пипай и ЗАДЬЛЖИТЕЛНО СМЕНИ КОЙЛОВЕТЕ НА НЕРАБОТЕЩИТЕ ЦИЛИНДРИ.

                              Може и да бьркам както обикновенно,нищо чудно,но и няма да се изненадам ако всичко е протекло точно така.Как елиминират койловете след като колата е пристигнала на ход в сервиза и след ровене се оказва,че не бачкат 4 от 6 цилиндьра?Ще ме караш да ходя и измькна 2 койла от мойта и да ти снимам до кьде ще трьгне колата ако да имам около 35 коня повече от теб.
                              При диагностика ти дава проблем с палене на тоя и тоя цилиндьр,не пише дали е свещ или койл и това е пьрвото което се прави,вьртиш койловете.Кабели и снадки може да са другото което го боли,избили и побелели им е номер и на тия коли,а като цяло инсталацията е на солети в тия години и се проверява и тя преди всякакьв друг екшьн.

                              Моторите сьм си ги мил с маркуча,но искат леко облепяне и трьбата от вьздушния кьм дросела се маха и дроселчо се покрива добре,другото е бяла магия и проблеми няма,но това го учих по трудния начин.
                              TOYOTA SEQUOIA ‘11
                              W140 S420 '99

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X