Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

    Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
    Андро, би ли пояснил как точно наличието или не на дебитомер при TD5 се отразява на затруднения старт?
    Колега,с оригинален друг дебитомер,какви са + и какви минусите,като изключим 1 литър повече дизел който сега гори повече? Нещо друго??? Без дебитомер усещам след 3000-4000 оборота,че е малко по муден от преди,но това не ме притеснява,защото,аз съм само по черен път

    Коментар


    • #77
      От: Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

      По метода "проба-грешка" може и цял живот да "ремонтираш" Диско-2 и пак да нямаш читава кола. Аз бих търсил майстор със сервизен комп, за да намери проблема или да си купя Диско-1, щом ще се кара само по черно.
      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

      Коментар


      • #78
        От: Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

        Отворете нета и четете бе хора!
        Ето ви на бързо за една от системите, които сте премахнали (обърнете внимание какво се случва с температурата в горивната камера и качествата ма маслото):
        "Всем привет, в который раз продолжаются всякие эксперименты над автомобилем, чисто из постоянного интереса понять принципы работы тех или иных узлов, систем и их взаимодействия. В данном случае это двигатель Mazda FS 2.0 с объемом — 2 литра, стоковой мощностью — 115/5500 л.с./об мин и крутящий момент — в 178/4500 Нм/об мин.
        Давно интересовал вопрос ЕГР системы…глушить или нет?
        Посидев пару дней в инете и почитав на зарубежных форумах (mx6.com) мнения — решил заглушить…на некоторое время.
        Глушиться он на данном двигателе очень просто — откручивается на выпускном коллекторе главная магистраль-трубка, затем в место стыка вкидывается 10 украинских копеек, все чудненько закручивается и ГОТОВО.
        Последствия:
        В принципе проездив 5000 км разницы особой не заметил, но затем че-то стало происходить ненормальное с движком.
        Во первых: появилась жуткая детонация на малых оборотах при нагрузке.
        Во вторых: на высоких оборотах (6000 — 7000) было замечено уменьшение динамики при "тапок в пол", как раньше писал на второй передаче набирал 100 км/ч при 6500 об/мин., сейчас же на второй крутится до 6500 очень вяло.
        Давайте разбираться что не так:
        Решил для начала полностью разобраться в целевом назначении ЕГР системы. На всяких форумах "спецы" в один голос кричали что нужна она только для снижения токсичности выхлопа и не более. Оказывается нет.

        1. Для чего нужна рециркуляция?


        Когда температура в камере сгорания становится очень высокой, кислород и азот в поданном в цилиндры воздухе начинают взаимодействовать друг с другом и образуют окиси азота. В бензиновом двигателе кислород нужен для сжигания топлива, а теперь его нет в достаточном количестве, так как азот «украл» его. В результате из-за неполного сгорания топлива двигатель теряет часть мощности, выбрасывая N0, и в избытке СО и НС в атмосферу. О топливной экономичности говорить не приходится.2. Что делает клапан ЕГР?
        Клапан ЕGR, являющийся основой всей системы, позволяет части сгоревших отработавших газов вернуться обратно во впускной коллектор и смешаться со свежим зарядом воздуха. Кислород повышает температуру горения (вспомните, например, оборудование для кислородно-ацетиленовой сварки), таким образом, за счет введения отработавших газов (т.е. искусственного уменьшения содержания кислорода в составе горючей смеси) происходит снижение температуры сгорания. Это приводит к снижению количества кислорода, взаимодействующего с азотом, таким образом, снизится количество N0.
        Неправильное функционирование клапана ухудшает работу двигателя. Если клапан открыт в большей степени, чем необходимо – двигатель начинает неустойчиво работать на различных режимах, уменьшение степени рециркуляции отработанных газов ведёт к снижению мощности на некоторых режимах работы и к возможному появлению детонации, как следствию высокой температуры в камере сгорания. Так же, теряется контроль образования оксидов азота. То есть, это и есть случай простого глушения канала клапана EGR. Образовавшиеся при этом оксиды азота попадают с пропущенными мимо компрессионных колец выхлопными газами в полость блока двигателя и начинают непосредственно контактировать с моторным маслом.
        А теперь внимание! Контакт оксидов азота с моторным маслом приводит к его деградации! Они, (NOx), укорачивают срок службы масла, увеличивая его азотирование и уменьшая способность масла к нейтрализации кислот, а также снижая его моющие свойства. В результате таких преобразований масло начинает густеть и (или) в нём появляются сгустки «грязи». Понятное дело, что всё это реально приближает капитальный ремонт двигателя, но это уже другая тема. Оптимальные настройки двигателя и заявленный производителями срок службы моторного масла, вот что такое правильная работа системы EGR и её клапана!
        а вот зимой все получаеться наоборот. при работающем клапане двигатель лучше прогреваеться на холостых оборотах. проверено этой зимой.
        зимой при отключеном клапане воздух в коллектор подаеться из окружающей среды и даже турбина неспособствует его нагреву да и в интеркулере он охлаждаеться и соответственно в цылиндры подаеться холодный воздух а поскольку система настроена на работу с клапаном то и топлива подаеться меньше на х.х. что и приводит к снижению температуры в камере сгорания тем самым двигатель непрогреваеться вообще.
        поэтому зимой с егр двигатель грееться лучше.
        в камеру сгорания поступают горячие выхлопные газы что и способствует лучшему нагреву двигателя.
        Рециркуляция ОГ(отработанные газы) имеет и другие преимущества. В бензиновых двигателях она снижает насосные потери за счет снижения перепада давления на дроссельной заслонке. Более низкие температуры сгорания предотвращают детонацию (!проверено лично!), поэтому может быть установлен более ранний момент зажигания, что обеспечит повышение крутящего момента. В дизельных двигателях она снижает «жесткую» работу двигателя на холостом ходу, так как пониженное содержание кислорода понижает давление сгорания.
        3. Стратегия клапана ЕГР.
        Она различна в зависимости от типа двигателя. В дизельных двигателях клапан ЕGR открывается на холостом ходу и обеспечивает до 50% впуска воздуха.Поскольку нагрузка двигателя увеличивается, количество ЕGR снижается до того уровня, при котором при полной нагрузке клапан ЕGR закрывается. Он также закрывается во время прогрева и на большой высоте над уровнем моря.
        В бензиновых двигателях клапан ЕGR закрывается на холостом ходу и при полном крутящем моменте, обеспечивая только 5-10% впуска воздуха при низкой-средней нагрузке.
        4. Регулирование клапана ЕГР.
        Большинство систем имеют замкнутый контур, а это требует определенной обратной связи. Некоторые клапаны ЕGR регулируются электрическим способом и оснащены датчиком положения, который передает сигнал в элект-ронный блок управления (ЕСМ). Другие системы регулируются электропневматически, и обратная связь обеспечивается за счет регулирования датчика массового расхода воздуха, датчика абсолютного давления во впускном коллекторе (МАР) или датчика температуры впускного воздуха.
        5. Что идет не так?
        Самая распространенная проблема связана с отложениями углерода на пластине или гнезде клапана. Как правило, это вызвано впуском : загрязненной смеси, что говорит о закупорке вентиляционной системы картера двигателя; износе цилиндров или поршневых колец двигателя; неисправности зарядного турбоагрегата (поворотной лопатки турбины): высоком уровне моторного масла; неэффективном сгорании, при котором остатки нагара циркулируют через клапан ЕGR; износе форсунок, снижающем точность впрыска топлива; прочих проблемах, связанных с неисправностями расходомера воздуха, вакуумного насоса, трубопроводов и соединений. Неисправности могут возникать по отдельности, либо в любых комбинациях друг с другом.
        6. Симптомы
        Если клапан ЕGR засорен, то при открытии и закрытии его будет заклинивать, либо он будет медленно реагировать.
        Если клапан заклинивает при открытии, то это приведет к неэффективной работе бензинового двигателя на холостом ходу, снижению мощности дизельного двигателя и образованию черного дыма на старых системах без расходомера воздуха.
        Если клапан заклинивает при закрытии, то это приведет к очень «жесткой» работе дизельного двигателя и неэффективному расходу топлива в бензиновых двигателях.
        Если клапан медленно реагирует, то проблемы становятся менее очевидными, что приводит к неисправностям, связанным с работой двигателя на холостом ходу и управляемостью автомобиля в целом.
        В некоторых случаях загорится лампа неисправности (МIL), что указывает на неисправность катализатора."

        Коментар


        • #79
          От: Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

          Тази мазда от горната статия май е бензинова ... т.е. съответните изводи не са съвсем приложими като за дизел ...
          LR Disco II, Td5

          Коментар


          • #80
            От: Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

            Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
            По метода "проба-грешка" може и цял живот да "ремонтираш" Диско-2 и пак да нямаш читава кола. Аз бих търсил майстор със сервизен комп, за да намери проблема или да си купя Диско-1, щом ще се кара само по черно.
            Имах диско 1 и го продадох с идея да купя 2,че е малко повече кончета и да върви повече.

            Коментар


            • #81
              От: Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

              Примерът с японски бензинов мотор не ми се струва особено удачен. Общото между двете е колкото между котка и крава. "Литература" за тд5, както официална, така и апокрифна, има доволно много и това е най-често и масово модифицирания двигател на ЛР (защо ли?). При фабрични стойности на ТИГ около 420-450 градуса, масово има мотори, които се карат на 600 и нагоре, дори и с фабричните глави. Конкретно премахването на ЕГР-а се отразява на тия стойности в рамките на 30 градуса разлика. Дали е релевантно за някакви изводи? Да не говорим, че се компенсират даже с повече от премахването на гърнето.
              При изключен дебитомер в компютъра има зададена базова крива и това не вкарва мотора в авариен режим. Тая базова крива е нарочно измислена така, че мотора да има достатъчно сила в ниските обороти и в същото време да е предпазен във високите.
              Проблемите с паленето при тоя мотор идват винаги от страната на горивото. Причините могат да бъдат както електрически (окабеляване на дюзите) така и от ниско налягане поради запушване, теч или повреда в помпата. Лошото в случая е, че диагностиката с компютър не помага за откриване на проблема защото единствените данни от нея са за работата на инжекторите и там грешките са винаги еднакви, независимо какво ги причинява.
              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

              Коментар


              • #82
                От: Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

                Когато имам малко време ще погледна в резервоара да нямам мръсотия, защото когато има повече гориво,да не ми свети лампата,нямам никакви проблеми с паленето и работи като часовник. Колега,от направеното до дук аз съм доволен,нищо,че някой ни критикуват,но резултата е на лице макар и малък

                Коментар


                • #83
                  От: Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

                  Като казах, че трябва да се чете, не значи, че трябва да се чете само първия ред...
                  Както и да е, всеки има право да си маха какво иска от колата с надеждата да я направи по добра. Нищо, че зад тая кола стоят цели екипи от високообразовани и високоплатени конструктори и над 100 г. опит.
                  Тук въпроса от самото начало е друг:
                  Първоначално публикуван от batevasko8898 Преглед на мнение
                  Значи от казаното до тук разбирам,че мненията клонят към това да си карам диското и да не се занимавам с глупости Малко да го забързам само.
                  Тоест, въпроса беше "как да стане колата по мощна" - аз така го разбарах. Ами колега, с неработещ дебитомер колата ти е по малко мощна от заложените характеристики. Гаранция! Логично е първо да монтираш работещ дебитомер и по този начин си възтановиш заложените характеристики и чак после ако не си доволен от тия характеристики да си правиш експерименти ...
                  Искрено желая успех в тая трудна работа!

                  Коментар


                  • #84
                    От: Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

                    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                    Като казах, че трябва да се чете, не значи, че трябва да се чете само първия ред...
                    Не се чете само първия Надолу в постнатото от теб съвсем ясно е описана разликата в работата на ЕГР-а при бензинов и при дизелов двигател.
                    За високоплатените конструктори си прав, но пропускаш факта че тая кошница е произведена не през 1974, а през 2004 и след като уважаемите конструктори са си свършили работата, след тях е минал един екип меРИНджей-и и е драскал много с червения маркер за да свали стойността на производството с поне 20%. И тоя процес се е повторил при всички доставчици и поддоставчици.

                    п.п. За дебитомера вече казах два пъти.
                    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                    Коментар


                    • #85
                      От: Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

                      Колега,сега нещо ново излезе Отзад отдясно възглавницата пада до долу,а отляво спада наполвина.......това нормално ли е? Един път ми направи номер, бях в гората спрях и след един час като тръгнах не пожела да се напомпи едната възглавница. Помислих,че се е спукала и си поръчах една здрава,но втора употреба.След няколко дни закарах джипа в сервиза да я сменят и те ми казаха,че като го запалили се вдигнал и,че са здрави и двете и наистина,сега като го карам се помпят,но едната спада до долу,а другата наполвина. Това датчиците ли се ебават?

                      Коментар


                      • #86
                        От: Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

                        Първоначално публикуван от batevasko8898 Преглед на мнение
                        ... Това датчиците ли се ебават?
                        Нищо чудно. Ама тука не мога да ти помогна много - моето е едно от малкото фабрични на пружини отзад и във въздушната система въобще не съм задълбавал. При всички положения пак трябва да се четат грешки.
                        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                        Коментар


                        • #87
                          От: Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

                          Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                          Нищо чудно. ... При всички положения пак трябва да се четат грешки.
                          Точно така е, без четене на грешки може само да се гадае. Имах същия проблем преди 3 години. По съвет от форума смених възглавниците с нови, но колата не се оправи. Оказа се повреден ножичен сензор.
                          пп. Мисля, че тези сензори може да се тестват и с мултицет, но ще трябва да се демонтират или поне да се откачат от куплунга. При отваряне-затваряне би трябвало да имат еднакви отклонения. Ако се сменят, после ще трябва и калибриране.
                          Последно редактирано от trapper; 02-12-14, 19:18.
                          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                          Коментар


                          • #88
                            От: Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

                            На тест с програма излизат ли тези грешки на сензора? Ще го закача да видя какво ще изпише.

                            Май ще трябва да го вкарам в бокса,че и съединителя не ми харесва нещо. При потегляне имам едно придърпване по средата на педала. Предполагам,че денферния маховик е тръгнал да издава багажа ,но без отваряне няма да разбера какво е.Четох някаква статия,че има една бронзова втулка която прави проблем,но не съм задълбал за какво точно става на въпрос.

                            Коментар


                            • #89
                              От: Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

                              Бронзова втулка, набита в КВ. В нея лагерува първичния вал на СК.

                              Коментар


                              • #90
                                От: Дифендър 2007 с 2.4 мотор дизел ми се върти в главата да взема !???

                                Това придърпване за мен е още един симптом, че нещо не ти е наред с горивото. Втулката, ако е износена, предизвиква една много специфична вибрация и звук, осонено при натиснат до долу педал на съединителя.
                                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X