Здравейте,
След дълго проучване и четене най-накрая си подарих Range Rover P38 2.5 DHSE от '99 година. Автомобилът е познат на колегата dignatov, с който проведохме обстоен и много полезен разговор преди покупката, за което благодаря. Вече се убедих в твърдението, че тази марка и модел имат собствено мнение и собствен характер. Предполагам, че е необходимо новозакупилите този джип да се въоръжим с търпение преди да започнем да комуникираме на един език с автомобила. Ако трябва да съм честен, първите ми впечатление не бяха никак положителни. Свикнал съм с автомобили от високия клас, което е и причината да съм изключително критичен при сформирането на мнение и даването на оценка. След една седмица зад волана обаче, негативните усещания взеха да стават позитивни. Налага ми се да шофирам ежедневно в градски условия и съответно в началото това ставаше само в режим на окачването изобразен с линийка, в който режим тръгвах на опознавателна разходка из цялото купе на всеки един завой. Голямо люшкане, голямо размятане... От 2 дена го карам градско в магистрален режим и вече ми е в пъти по-приятно, въпреки малко по-твърдата возия. Дано това не е проблем за възглавниците. Както и да е...
Отворих тази тема, защото отговорите на много въпроси някак ми убягват. Тук ще вмъкна това, че още преди покупката вече бях изчел повечето теми дискутирани във форума и ако съм пропуснал нещо, то моля да ме извините, а пък темата може би ще е полезна и на други нови собственици. По същество...
1. Постоянно ще се налагат разни интервенции по джипа, къде за обслужване, къде за ремонт и искам ако е възможно да ми препоръчате майстор факир или сервиз в Пловдив (с четири колонен подемник заради окачването), където хората да разбират от Range Rover, а не тепърва да се учат на моята кола (тоя филм съм го гледал много пъти със старото ми A8, което бе с невиждания и нечуван 3.3 мотор). Сега например планувам да направя пълна профилактика на всичко що може, като например смяна на О пръстенчета на въздушното окачване, почистване на охладителната система, почистване на турбото, колекторите, а за някои неща може би ще ми трябва сервиз. Ако не бяха тея 130 км. дето ни делят, щях да ходя при колегата Митко или други колеги от София, но уви не става, така че моля за препоръки и координати в границите Пловдив.
2. Още първият ден, от както купих колата тръгнах към гората в района на х.Здравец. Стигнах до Копривките и се отбих по доста черен, макар и полегат път. Реших, че не е необходимо да сменям на бавни скорости и след около 500м. ми излезна съобщение в message center-а че скоростната кутия е прегряла. В първият момент си викам, край това беше, но след консултация по телефона разбрах, че явно не е чак толкова страшно. Оставих я да се охлади на място и си продължих. От тогава не съм виждал това съобщение, но ми прави впечатление, че автоматикът започна да преритва леко при преминаване на по-висока предавка, което не е добър знак. Също така ми направи впечатление, че половината от радиаторчето на скоростната кутия е омаслено. Допускам, че след прегряването е възможно маслото да е загубило свойствата си или пък нивото му да е паднало заради теч в системата, което да е и причината за ритането. Въпросът е как да проверя нивото, при положение, че няма щека? Къде да ида да ми го сменят заедно с филтъра и какво точно масълце да купя. Всички марки, които са Dexron III ли стават?
3. Нещото, което ме дразни най-много от всичко е ужасният шум от мотора в купето! Не мога да си чуя мислите вътре! Имам чувството, че не е нормално колата да работи толкова шумно, но мой приятел, който е карал 6 години такъв джип, твърди че всичко си е наред и че просто моделът на двигателя по принцип си е малко по-шумен. Обмислям да предприема действия по звукоизолация на коша отпред, какво ще кажете? В интерес на истината, когато преди 2 дена ходих да ми махнат катализатора, момчето от сервиза каза, че колата има вибрации и най-вероятно тампоните на двигателя са за смяна. Допускам, че е възможно от там да влизат вибрации в купето, което да е причината за шума вътре. Освен това имам чувството, че повдигачите чаткат повече от нормалното. Сложна и скъпа ли е процедурата по смяната им ако е необходимо? Някакви други идеи за намаляване шума и подобряване работата на мотора имате ли?
4. Можете ли да ми препоръчате магазин в Пловдив от където да си пазарувам части на добри цени или най-разумният вариант е да ползвам английските интернет магазини и ибей? Ако е за едни филтри или нещо дребно не ми се разправя с доставки, стига разликата в цените да не е осезаема.
5. Предстои ми смяна на двигателното масло, а защо не и на всички останали масла... Като най-евтин вариант май ще се спра на френско масло TOTAL 10W-40. Какво мислите по въпроса? Колата е на 250 000 км. и не знам дали не иска по-дебело масълце? Има ли смисъл да му цапна вътре разни добавки или е по-вероатно ефектът да е обратен?
6. Вчера купих контактен спрей и си почистих дебитомера. Ефект не усетих да има, но понеже обичам да си глезя автомобилите, бях длъжен да си направя кефа Въпросът сега е има ли други компоненти, които е желателно да бъдат почистени по същия начин? Разни температурни датчици или други компоненти...?
7. Така като гледам разхода на гориво и вървежа, май нещата със сигурност отиват към чипване на двигателя. В този ред на мисли, а и понеже всички знаем какво представлява чипосването, моля да ме ориентирате къде и при кой да го свърша това за по-сносна сума, защото 500 лв., каквато горе долу май беше цената в Терминатор център (или както се казваше) са много. Ако пък не мога да мина метър, то ще си го карам така. Здраве да е!
8. След основно почистване на кожения салон и всичко останало, дойде време да си оправя и музиката. Колата е фабрично с Harman/Kardon, но говорителчетата на задните 2 врати за средните и високите честоти са се скъсали. Свалих ги и ги залепих със специално лепило подобно на Прома, което е временен вариант докато ги заменя с напълно здрави. По-интересната песен идва обаче от към багажника. Фабричната бас каса е свалена и на нейно място е монтиран усилвател за купешки бас (самата каса също липсва). Така и до ден днешен не мога да разбера кой и защо е направил тези манипулации. С всичко това исках да кажа, че търся ДА ЗАКУПЯ употребявана, заводска каса, с която да възвърна цялостно оригиналното озвучаване в автомобила. Тук ако никой няма предложение, вероятно ще потърся и по моргите да видя дали нямат нещичко за мен на добри пари, защото иначе отиваме отново на вариант с ибей. Хмм или пък като по-лесен вариант просто да ида и да купя една каса, която да я вържа към стъпалото за 2 минути и да си свирукам...
За сега толкова! Ако се сетя още нещо ще продължа... Въпроси и питанки колкото щете...
Поздрави от Пловдив,
Коко
След дълго проучване и четене най-накрая си подарих Range Rover P38 2.5 DHSE от '99 година. Автомобилът е познат на колегата dignatov, с който проведохме обстоен и много полезен разговор преди покупката, за което благодаря. Вече се убедих в твърдението, че тази марка и модел имат собствено мнение и собствен характер. Предполагам, че е необходимо новозакупилите този джип да се въоръжим с търпение преди да започнем да комуникираме на един език с автомобила. Ако трябва да съм честен, първите ми впечатление не бяха никак положителни. Свикнал съм с автомобили от високия клас, което е и причината да съм изключително критичен при сформирането на мнение и даването на оценка. След една седмица зад волана обаче, негативните усещания взеха да стават позитивни. Налага ми се да шофирам ежедневно в градски условия и съответно в началото това ставаше само в режим на окачването изобразен с линийка, в който режим тръгвах на опознавателна разходка из цялото купе на всеки един завой. Голямо люшкане, голямо размятане... От 2 дена го карам градско в магистрален режим и вече ми е в пъти по-приятно, въпреки малко по-твърдата возия. Дано това не е проблем за възглавниците. Както и да е...
Отворих тази тема, защото отговорите на много въпроси някак ми убягват. Тук ще вмъкна това, че още преди покупката вече бях изчел повечето теми дискутирани във форума и ако съм пропуснал нещо, то моля да ме извините, а пък темата може би ще е полезна и на други нови собственици. По същество...
1. Постоянно ще се налагат разни интервенции по джипа, къде за обслужване, къде за ремонт и искам ако е възможно да ми препоръчате майстор факир или сервиз в Пловдив (с четири колонен подемник заради окачването), където хората да разбират от Range Rover, а не тепърва да се учат на моята кола (тоя филм съм го гледал много пъти със старото ми A8, което бе с невиждания и нечуван 3.3 мотор). Сега например планувам да направя пълна профилактика на всичко що може, като например смяна на О пръстенчета на въздушното окачване, почистване на охладителната система, почистване на турбото, колекторите, а за някои неща може би ще ми трябва сервиз. Ако не бяха тея 130 км. дето ни делят, щях да ходя при колегата Митко или други колеги от София, но уви не става, така че моля за препоръки и координати в границите Пловдив.
2. Още първият ден, от както купих колата тръгнах към гората в района на х.Здравец. Стигнах до Копривките и се отбих по доста черен, макар и полегат път. Реших, че не е необходимо да сменям на бавни скорости и след около 500м. ми излезна съобщение в message center-а че скоростната кутия е прегряла. В първият момент си викам, край това беше, но след консултация по телефона разбрах, че явно не е чак толкова страшно. Оставих я да се охлади на място и си продължих. От тогава не съм виждал това съобщение, но ми прави впечатление, че автоматикът започна да преритва леко при преминаване на по-висока предавка, което не е добър знак. Също така ми направи впечатление, че половината от радиаторчето на скоростната кутия е омаслено. Допускам, че след прегряването е възможно маслото да е загубило свойствата си или пък нивото му да е паднало заради теч в системата, което да е и причината за ритането. Въпросът е как да проверя нивото, при положение, че няма щека? Къде да ида да ми го сменят заедно с филтъра и какво точно масълце да купя. Всички марки, които са Dexron III ли стават?
3. Нещото, което ме дразни най-много от всичко е ужасният шум от мотора в купето! Не мога да си чуя мислите вътре! Имам чувството, че не е нормално колата да работи толкова шумно, но мой приятел, който е карал 6 години такъв джип, твърди че всичко си е наред и че просто моделът на двигателя по принцип си е малко по-шумен. Обмислям да предприема действия по звукоизолация на коша отпред, какво ще кажете? В интерес на истината, когато преди 2 дена ходих да ми махнат катализатора, момчето от сервиза каза, че колата има вибрации и най-вероятно тампоните на двигателя са за смяна. Допускам, че е възможно от там да влизат вибрации в купето, което да е причината за шума вътре. Освен това имам чувството, че повдигачите чаткат повече от нормалното. Сложна и скъпа ли е процедурата по смяната им ако е необходимо? Някакви други идеи за намаляване шума и подобряване работата на мотора имате ли?
4. Можете ли да ми препоръчате магазин в Пловдив от където да си пазарувам части на добри цени или най-разумният вариант е да ползвам английските интернет магазини и ибей? Ако е за едни филтри или нещо дребно не ми се разправя с доставки, стига разликата в цените да не е осезаема.
5. Предстои ми смяна на двигателното масло, а защо не и на всички останали масла... Като най-евтин вариант май ще се спра на френско масло TOTAL 10W-40. Какво мислите по въпроса? Колата е на 250 000 км. и не знам дали не иска по-дебело масълце? Има ли смисъл да му цапна вътре разни добавки или е по-вероатно ефектът да е обратен?
6. Вчера купих контактен спрей и си почистих дебитомера. Ефект не усетих да има, но понеже обичам да си глезя автомобилите, бях длъжен да си направя кефа Въпросът сега е има ли други компоненти, които е желателно да бъдат почистени по същия начин? Разни температурни датчици или други компоненти...?
7. Така като гледам разхода на гориво и вървежа, май нещата със сигурност отиват към чипване на двигателя. В този ред на мисли, а и понеже всички знаем какво представлява чипосването, моля да ме ориентирате къде и при кой да го свърша това за по-сносна сума, защото 500 лв., каквато горе долу май беше цената в Терминатор център (или както се казваше) са много. Ако пък не мога да мина метър, то ще си го карам така. Здраве да е!
8. След основно почистване на кожения салон и всичко останало, дойде време да си оправя и музиката. Колата е фабрично с Harman/Kardon, но говорителчетата на задните 2 врати за средните и високите честоти са се скъсали. Свалих ги и ги залепих със специално лепило подобно на Прома, което е временен вариант докато ги заменя с напълно здрави. По-интересната песен идва обаче от към багажника. Фабричната бас каса е свалена и на нейно място е монтиран усилвател за купешки бас (самата каса също липсва). Така и до ден днешен не мога да разбера кой и защо е направил тези манипулации. С всичко това исках да кажа, че търся ДА ЗАКУПЯ употребявана, заводска каса, с която да възвърна цялостно оригиналното озвучаване в автомобила. Тук ако никой няма предложение, вероятно ще потърся и по моргите да видя дали нямат нещичко за мен на добри пари, защото иначе отиваме отново на вариант с ибей. Хмм или пък като по-лесен вариант просто да ида и да купя една каса, която да я вържа към стъпалото за 2 минути и да си свирукам...
За сега толкова! Ако се сетя още нещо ще продължа... Въпроси и питанки колкото щете...
Поздрави от Пловдив,
Коко
Коментар