Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Значение ъгъла на перките на водната помпа РР П38 2,5DSE, 96

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Значение ъгъла на перките на водната помпа РР П38 2,5DSE, 96

    Колеги, след като Рейнджа ми загряваше на баир (това е дискутирано в друга тема) в Дару Кар преди време ми смениха термостат, водна помпа (като ми казаха, че са ми сложили такава с метална турбинка), чистили радиатора и други неща, за което ми взеха МАСА пари, а ефекта е НУЛЕВ( джипа загрява по абсолютно същия начин). За да изпреваря въпросите ще кажа, че съм разкарал и виското и съм го заменил с електро кит, а и я водих в сервиза на Vladi333, където ми казах, че (според тях, без да ме закачат на тестер) нямам комптресия в охлаждането. Вчера реших да се убедя дали помпата ми е наистина с МЕТАЛНА турбинка и ... антифриз - вън, радиатор - долу, водна помпа - свалена и ...о, чудо, МЕТАЛНАТА турбинка, се оказа черна бакелитова или там какъвто е материала, но няма нищо общо с метала. Освен това наклона на перчиците в турбинката е с 3 пъти по-малък градус и с 2 пъти по-малко на брой, отколкото старата текстолитова(или от какъвто там материал е).
    Та въпросът ми е:
    Коя от двете турбинки ще дава по-голямо налягане(дебит от двете - тази с по-големия брой перчици(преградки) и с по-голям ъгъл или тази с по-малкия брой и по-малък ъгъл???
    Последно редактирано от sempetrovi; 13-07-10, 11:59. Причина: синтаксис
    Ssangyong Rexton, MT, 2.9D, 2004
    Chrysler Grand Voyager 3.3, AT, 1996

  • #2
    От: Има ли значение ъгъла на перките на водната помпа?

    Много спечифична тема поне за мене. Никога несъм се замислял, че водна помпа направена за определен мотор няма да е направена да отговаря на изискванията за дебит. Ако е оригинална помпа, още повече да ти я слагали в оторизиран сервиз незнам как може да не е тази която трябва....
    sigpic

    Коментар


    • #3
      От: Има ли значение ъгъла на перките на водната помпа?

      Да беше снимал перките ли? Щеше да е по-лесно.

      Коментар


      • #4
        От: Има ли значение ъгъла на перките на водната помпа?

        Принципа е(при еднакъв диаметър): по-голям ъгъл на атака на перките(не повече от 45-50градуса,но при доста водни помпи е и повече),повече перки(лопатки),по-широки по-голям ефект.Това важи до дозвукова скорост на въртене,която се достига първо от върховете на лопатките(повече път изминават от частта,която е по-близо до оста),но си далеч от такива стойности,споко!Освен това от голямо значение е профила на лопатките-плоско изпъкнал ли е,вдлъбнато изпъкнал,или симетричен?Последния вариант отпада със сигурност в случая.За да е по-ясно кажи долната страна на лопатките плоска ли е,или вдлъбната навътре?Също така много е важно лопатките,ако работят в кожух на какво разстояние са върховете им от кожуха,като колкото по-близо са толкова КПД-то е по-високо...ТВа съвсем накратко...
        Както каза Ясен дай някоя и друга снимка най-добре!
        Последно редактирано от mbenz; 13-07-10, 20:58. Причина: допълнение
        много автомати-слаби резултати!

        Коментар


        • #5
          От: Има ли значение ъгъла на перките на водната помпа?

          Хм, проектирането на една толкова проста част далеч не е проста работа..
          и само по снимка коментара е аналогичен на хвърляне на боб ( да ме прощава Босса, че го цитирам по такъв начин )

          че тя, хидродинамиката, е една наука, по простота е съизмерима със смятането.. ( ама с двойни и тройни интеграли, доколкото помня )

          Коментар


          • #6
            От: Има ли значение ъгъла на перките на водната помпа?

            Мани ти интегралите, по снимките някой патил може да познае - тая става, тая - не.

            От друга страна, теорията, че е била виновна водната помпа, има някои трудни моменти. Водната помпа, освен в случаите на счупена/буксуваща перка или яко напълване с боклуци, помпи точно толкова, колкото и на излизане от завода. Просто помпенето зависи само от формата на перката и скоростта на въртене.

            Към автора:
            Изследвано ли е какво се случва с постоянно зацепена перка (по механичен или електрически начин)? Какво се случва, като се пусне парното при загрял двигател?
            Последно редактирано от Ясен; 13-07-10, 21:05.

            Коментар


            • #7
              От: Има ли значение ъгъла на перките на водната помпа?

              А дали си си мил радиаторите?
              Климатик има ли?
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #8
                От: Има ли значение ъгъла на перките на водната помпа?

                Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                Хм, проектирането на една толкова проста част далеч не е проста работа..
                и само по снимка коментара е аналогичен на хвърляне на боб ( да ме прощава Босса, че го цитирам по такъв начин )

                че тя, хидродинамиката, е една наука, по простота е съизмерима със смятането.. ( ама с двойни и тройни интеграли, доколкото помня )
                Безспорно е така,Вени,ама ние няма да смятаме нищо-само ще хвърлим по едно око...Все ще се сдобие някаква яснота за дебита на едната и на другата.
                Са зацепих,че лопатките на водната помпа са далеч от аеропланно витло,ами е тип турбинка,ама нищо-снимки не биха били излишни!
                много автомати-слаби резултати!

                Коментар


                • #9
                  От: Има ли значение ъгъла на перките на водната помпа?

                  Колеги, обещавам, че утре ще снимам и двете помпи и ще ги кача тук (ако се справя), за да умуваме повече глави, че аз не мога да взема решение. Струва ми се, ако мисля логично, че помпата с по-остър ъгъл на загребване ще е с по-голям дебит, но може да не съм чак такъв добър логик. Затова , утре снимки и ще съм благодарен на всякакви акъли!!!
                  Ssangyong Rexton, MT, 2.9D, 2004
                  Chrysler Grand Voyager 3.3, AT, 1996

                  Коментар


                  • #10
                    От: Има ли значение ъгъла на перките на водната помпа?

                    Първоначално публикуван от sempetrovi Преглед на мнение
                    Колеги, след като Рейнджа ми загряваше на баир...
                    Едно е сигурно, тоя двигател е пословичен с греене. Влез във форума на БМВ и слушай.
                    Според мен махането на виското е грешка. Може да се мисли и шайбата на водната помпа.
                    Зимата грее ли?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Има ли значение ъгъла на перките на водната помпа?

                      Първоначално публикуван от sempetrovi Преглед на мнение
                      ...ако мисля логично, че помпата с по-остър ъгъл на загребване ще е с по-голям дебит
                      Подозирам, че се заблуждаваш за посоката, в която работи помпата. Снимай, наистина.

                      Във един руски форум за добре известни руски джипки има обширно натрупана статистика за подобна проблематика: там биват стар образец, чугунена перка (неубиваема) и нов образец, пластмасова (чупеща се). Двете помпи са напълно еднакви по закрепване, но - за беда - има малка разлика в блока, в който се монтират. Заради тази разлика, чугунената перка в новия двигател работи зле.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Има ли значение ъгъла на перките на водната помпа?

                        Отговарям на всички заедно:
                        1. Утре ще снимам;
                        2. Зимата не грее толкова много;
                        3. Грее повече, когато е включен климатика (радиатора му, който е пред този на охладителната система е загрят);
                        4. Перките са турбинни, просто ако приемем диаметъра на турбината за ос, едните лопатки са с 10 градусов ъгъл, образуван между лопатката, центъра на турбинката и диаметъра й, а другата е с 30 градусов ъгъл ( за тези, които не са запознати с устройството на водната помпа, тя загребва охладителна течност от периферията си и я изхвърля към оста на турбината)
                        5. Грее повече през по-горещата част от денонощието и годината;
                        Следващото и май крайно решение е почистване при специалист на радиатора на охладителната система.
                        Ssangyong Rexton, MT, 2.9D, 2004
                        Chrysler Grand Voyager 3.3, AT, 1996

                        Коментар


                        • #13
                          От: Има ли значение ъгъла на перките на водната помпа?

                          Първоначално публикуван от sempetrovi Преглед на мнение
                          ...за тези, които не са запознати с устройството на водната помпа, тя загребва охладителна течност от периферията си и я изхвърля към оста на турбината...
                          Тук, според мен, фундаментално бъркаш, както ти писах и по-горе. Помпите работят наопаки - от центъра към периферията.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Има ли значение ъгъла на перките на водната помпа?

                            Първоначално публикуван от sempetrovi Преглед на мнение
                            ...
                            Зимата не грее толкова много...
                            "Летен" термостат и летния сезон повече вода, по малко антифриз. Много малко, само колкото да маже помпата.
                            Освен шайбата на водната помпа и работещ на 100% вискосъединител, както и напълно изправна охладителна уредба.
                            Климатика разбира се че е проблем на баира в жегата.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Има ли значение ъгъла на перките на водната помпа?

                              Другите параметри като диаметър на турбинката,височина на лопатките респективно на турбинното колело,диаметър на вътрешния кръг.
                              Голямо значение има растоянието от блока до турбинката за налягането и дебита на помпата.Радиаторът има ли дифузьор.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X