Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Rover Discovery 1 300Tdi счупен диференциал и проблем със заден мост

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Малко помощ за счупен заден диференциал - за втори път

    Първоначално публикуван от angel_drakata Преглед на мнение
    Колеги, счупи ми се задния диференциал, за втори път, по един и същи начин. Повредата е една и съща в двата диференциала - чупи се оста, която държи сателитите. И в двата случая се чупи на равно, без натоварване. Първият път беше при движение с около 6-7 км/ч, почти по инерция, а сега се счупи при тръгване на улицата пред вкъщи. Прекършва се въросната ос и изронва зъбните колела в дифа. Сега са изронени само планетите и единия сателит, короната и пиньона са си здрави, но на предишния диф нищо здраво не остана, щото трябваше да се прибера от гората. Някой има ли идея какво може да предизвика два пъти идентично счупване на въпросната ос? Едната щанга, която държи задния мост за купето, е леко изкривена и това евентуално би могло да наруши ъгъла между кардана и моста, но в такъв случай според мен би трябвало да се товари карето, а не дифа. Ако някой се сеща за нещо, да казва, че не ми се ще да взема друг диф и след 4-5 месеца пак да се счупи. Този вторият, който сложих, изкара толкова.
    И при мен има същия случай,счупи се само оста на две места без да наруши нищо друго.Дори дифа си работеше и се пребрах така,само дето се чуваше стържене.
    0885719173-Красимир

    Коментар


    • #47
      От: Land Rover Discovery 1 300Tdi счупен диференциал и проблем със заден мост

      Днес се консултирах с Крис от Уайлдроувърс, та той ми каза, че според него е заради това, че са стари дифовете - old age, както се изрази Обаче продава въпросната ос, та се замислям да си поръчам една и да я сложа на дифа, който евентуално ще купя, щото като гледам, май няма да мога да събера един от двата строшени. Обаче ще опитам. Притеснява ме само това, че леглото на оста е разбито от едната страна в металната сфера, която държи планетите и сателитите. Направо се е дефоермирало и е с елипсовидна форма. Ще му мисля някаква втулка с някой стругар евентуално. Иначе едната корона е здрава, пиньона също, а и ще избера кои зъбни колела са най-малко нащърбени. Единия сателит си е напълно здрав. Не знам как ще се отразят тези нащърбвания, обаче ще пробвам, пък каквото стане. Не вярвам да закове и да счупи полуоска. Минава ми през главата да взема и да ги заваря и да си направя твърда ос Дали ще стане, как мислите?
      Land Rover Discovery 200TDI

      Коментар


      • #48
        От: Land Rover Discovery 1 300Tdi счупен диференциал и проблем със заден мост

        Първоначално публикуван от angel_drakata Преглед на мнение
        ... Иначе едната корона е здрава, пиньона също...
        Работили пиньон и корона се монтират само комплект!

        Коментар


        • #49
          От: Land Rover Discovery 1 300Tdi счупен диференциал и проблем със заден мост

          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
          Работили пиньон и корона се монтират само комплект!
          Абсолютно вярно. Щото да не се чудиш кви чакали вият от дифа.
          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

          Коментар


          • #50
            От: Land Rover Discovery 1 300Tdi счупен диференциал и проблем със заден мост

            Е те са комплект де. Ще видим какъв ще е резултатът.
            Land Rover Discovery 200TDI

            Коментар


            • #51
              От: Land Rover Discovery 1 300Tdi счупен диференциал и проблем със заден мост

              В моргата в Чепинци има един диф, мисля че го даваше за 450лв от 200тди.
              Ако няма луфтове ще кара

              Комплект планети и сателити в Дару кар са 180лв-UK / 240лв-LR


              Според мятай едно прасенце и газ до ламарината, така машината се чувства най добре
              Bugatti on off road :-D

              Коментар


              • #52
                От: Малко помощ за счупен заден диференциал - за втори път

                Първоначално публикуван от angel_drakata Преглед на мнение
                Колеги, счупи ми се задния диференциал, за втори път, по един и същи начин. Повредата е една и съща в двата диференциала - чупи се оста, която държи сателитите. И в двата случая се чупи на равно, без натоварване. Първият път беше при движение с около 6-7 км/ч, почти по инерция, а сега се счупи при тръгване на улицата пред вкъщи. Прекършва се въросната ос и изронва зъбните колела в дифа. Сега са изронени само планетите и единия сателит, короната и пиньона са си здрави, но на предишния диф нищо здраво не остана, щото трябваше да се прибера от гората. Някой има ли идея какво може да предизвика два пъти идентично счупване на въпросната ос? Едната щанга, която държи задния мост за купето, е леко изкривена и това евентуално би могло да наруши ъгъла между кардана и моста, но в такъв случай според мен би трябвало да се товари карето, а не дифа. Ако някой се сеща за нещо, да казва, че не ми се ще да взема друг диф и след 4-5 месеца пак да се счупи. Този вторият, който сложих, изкара толкова.
                Всички гуми еднакви по размер ли са? Щото ако има разлика може от това да ставаТРЯС.
                [SIGPIC][/SIGPIC]
                DISCO 1-200TDI-бял...

                Коментар


                • #53
                  От: Малко помощ за счупен заден диференциал - за втори път

                  Първоначално публикуван от Бате Мите Преглед на мнение
                  Всички гуми еднакви по размер ли са? Щото ако има разлика може от това да ставаТРЯС.
                  Ееееее.... Еднакви са, четири каймана. Нали все пак уж сме сериозни хора, няма да се излагаме, я
                  Land Rover Discovery 200TDI

                  Коментар


                  • #54
                    От: Малко помощ за счупен заден диференциал - за втори път

                    Първоначално публикуван от angel_drakata Преглед на мнение
                    каймана)
                    Сменяй марката или ... ARB -та
                    [SIGPIC][/SIGPIC]
                    DISCO 1-200TDI-бял...

                    Коментар


                    • #55
                      От: Малко помощ за счупен заден диференциал - за втори път

                      Оригиналните дифофе на ЛР са слаби за агресивните гуми и даване на зор по черно.

                      При завърен диф ще почне да чупи хъбове при каране на асвалт,по черно ще върти "гъза" при по-бързо каране и при кал и лек страничен наклон.
                      Последно редактирано от ders4; 17-12-10, 18:22.
                      [SIGPIC][/SIGPIC]
                      RR Classic

                      Коментар


                      • #56
                        От: Land Rover Discovery 1 300Tdi счупен диференциал и проблем със заден мост

                        За много години на всички! А сега - по темата. Преди малко сложих новия диф, обаче проблем - вие. като отпусна газта или карам по инерция, се чува. Като давам газ - спира. Малко предистория - въпросният диф го свалих от едно 300 тди за части. Всичките му компоненти са здрави, включително лагерите, без наранявания по черупките и ролките. Но имаше доста голям луфт между пиньона и короната, поне на мен така ми се стори. Регулирахме го с индикатор, спазвайки инструкциите от ремонтното ръководство стъпка по стъпка, както е описано, като оставихме въпросният луфт на 0,16 мм (в книгата пише да е между 0,10 - 0,17 мм). Не съм проверявал после с оризова хартия или вестник, както ме посъветва Лазар, но хлабината си я имаше и се усещаше на клатене. Другото, което ме притесни, беше че въпросната ос, която се чупи досега на два пъти, имаше лек луфт встрани, затова свалих едната зегерка, дръпнах оста надолу, за да видя леглото, и ми се стори, че има едва забележимо елипсовидно износване. Затова по съвет на майстора и след консултация с targa, я заварихме от двете стани на касетата, за да не мърда. Сега е неподвижна и би трябвало да издържи повече, след като няма удари, които да я разбиват. Тревожи ме само въпросното виене, което предполагам, че е заради пренатегнати лагери на касетата, още повече, че спира като подам газ. Ама пък нали така го дават по книга, да му се не види? Освен да не сме го направили както трябва. Ето как го направихме (това всъщност е и превод на инструкциите) - при разхлабени болтове на капачките на лагерите навиваме дясната гайка за натягане на лагера (това са онези решетъчни дискове, които стоят пред лагерите и дясната е тази, която е откъм короната), докато почти изчезне луфта между короната и пиньона. След това започваме да натягаме лявата гайка, докато индикаторът, който сме опрели в короната, покаже, че тя се е отдалечила от пиньона с 0,10 - 0,17 мм, без да отхлабваме дясната гайка. Накрая стягаме 4-те болта на капачките на лагерите с динамометричен ключ с 90 нютонметра. Ето точно това направихме. Но или сме сгрешили някъде, или просто това не е достатъчен луфт, тъй като вероятно лагерите са пренатегнати. Има и един друг вариант, но ми се вижда малко вероятен той да е причина за виенето - да съм разменил без да искам черупките на лагерите, като съм вадил касетата. Може би е важно, защото в инструкциите с дебел шрифт пише да не се разменят
                        Land Rover Discovery 200TDI

                        Коментар


                        • #57
                          От: Land Rover Discovery 1 300Tdi счупен диференциал и проблем със заден мост

                          Е след цялата процедура, не завъртяхте ли короната и пиньона на ръка, да видите как се върти? Те лагерите ако са натегнати се усеща веднага. Да размениш черупките е много грешно, но и да ги размениш няма да ги чуеш. Освен ако не са видимо наранени. Вие сложихте нови лагери, нали??

                          Сега прочетох отначало. Щом под товар не вие, значи сте омотали реглажа. Свали кардана и провери пак луфта. На бас, че ще е голям.
                          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Land Rover Discovery 1 300Tdi счупен диференциал и проблем със заден мост

                            Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                            Е след цялата процедура, не завъртяхте ли короната и пиньона на ръка, да видите как се върти? Те лагерите ако са натегнати се усеща веднага. Да размениш черупките е много грешно, но и да ги размениш няма да ги чуеш. Освен ако не са видимо наранени. Вие сложихте нови лагери, нали??

                            Сега прочетох отначало. Щом под товар не вие, значи сте омотали реглажа. Свали кардана и провери пак луфта. На бас, че ще е голям.
                            Викаш да не са натегнати лагерите достатъчно ли? Аз пък точно обратното си мислех. Иначе на ръка всичко си се върти нормално.
                            Land Rover Discovery 200TDI

                            Коментар


                            • #59
                              От: Land Rover Discovery 1 300Tdi счупен диференциал и проблем със заден мост

                              За да ги чуеш да вият от стягане, при проверката на ръка ще се въртят много трудно. Проверихте ли с какво усилие се въртеше след като стегнахте черупките? Там някъде е заровено кучето. Или сте ги регулирали с много охлабени черупки, или сте ги затворили с някой боклук, или.......... незнам бре. Тая инструкция аз не съм я чел. Пък що мислиш, че хората пращат от цялата страна раздатки и дифове за ремонт? Уж проста работа, пък накрая........
                              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Land Rover Discovery 1 300Tdi счупен диференциал и проблем със заден мост

                                Един от лагерите е боклук, според мен.Ама следвай инструкциите на Таргата за луфтове и дано има успех.
                                [SIGPIC][/SIGPIC]
                                DISCO 1-200TDI-бял...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X