Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Система за студен старт

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Система за студен старт

    Намерих и това. Моля някой да ме светне и за него!
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от velio; 30-01-10, 00:30.

    Коментар


    • #17
      До: Система за студен старт

      Мисля, че заподозрях виновника - високи обороти на празен ход. В ръководството пише, че трябва да са 720, а подозирам, че моите са над 750 поне.
      Въпрос към колегите с 300tdi без проблеми с паленето в студ - оборотомера след 0 има 1 дебела чертичка, 1 тънка чертичка и после е 1 /1000об/мин/. При загрял двигател и на празен ход стрелката къде се намира при вас? При мен е 2 дебелини след тънката чертичка.
      И пак - благодаря за отговорите!

      Коментар


      • #18
        До: Система за студен старт

        Първоначално публикуван от velio Преглед на мнение
        Намерих и това. Моля някой да ме светне и за него!
        Това "idle" е празен ход.
        Регулиране на празния ход,от този винт.
        Когато двигателят е студен,честотата на празен ход се повишава,там от оная система,с термокапсулата,жилото и лоста,за аванса.Тази повишена честота на празен ход,те наричат "Hi idle".Демек висок,празен ход.
        Казват,че тя се регулира автоматично,с реглажа на минималните обороти на празен ход при загрял двигател.Т.е.повишената честота не трябва да се регулира отделно,когато се настройват оборотите на празен ход,при загрял мотор.
        Реглажа се правел,само в сервиз и т.н.

        ПП.Действието на системата за повишена честота(и аванс) се вижда с просто око,ако жилото е изпънто и дърпа лоста до упора,когато двигателят е студен,значи термоелемента работи.И оборотите,трябва да са увеличени.

        Настройката на празния ход няма отношение към паленето.Особено ако е и по-висока-подава си малко повече газ,без да натискаш педала.
        А и не е много по-висока,при теб.Обикновенно има допустими стойности(примерно +/-50-100об/мин).Така че дали са 720 или 800,няма голямо значение.
        Последно редактирано от cecoa1; 30-01-10, 01:20.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #19
          До: Система за студен старт

          Допуска го дават +/- 20 оборота. Да - схванах го. Благодаря! Всъщност, точно idle ме правеше луд, докато се усетя що е то.

          Коментар


          • #20
            До: Система за студен старт

            Първоначално публикуван от velio Преглед на мнение
            Допуска го дават +/- 20 оборота. Да - схванах го. Благодаря! Всъщност, точно idle ме правеше луд, докато се усетя що е то.
            Оборотите на празен ход,нямат отношение към паленето,но пък може да имат различни стойности,за коли оборудвани с климатик и/или автоматични скорости.Не знам,как е в Ленд Ровър,но при някои го има.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #21
              До: Система за студен старт

              Качвам снимки на помпата. Забелязах:
              1. Не прилича на тази от схемата по-горе.
              2. Не намерих никакво жило, което да е вързано с каквото и да било лостче на помпата
              Обаче:
              1. Видях тази тема - http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=75198
              2. Моята помпа прилича на тази:

              3. Car Test пише, че соленоида е вързан с авансатора /в горната част на схемата, а не ограденото с червено/.
              В крайна сметка - възможно ли е да ми се е развалил въпросния соленоид или нещо такова? Посочил съм го с червена стрелка на снимките. Върти ми се из главата датчика за температура на водата да казва ка компютъра /май беше EDC/, а компютъра на соленоида.
              Ето и снимка от и-нет магазин


              И ако съм прав в мислите си, как да проверя изправността на соленоида?
              Прикачени файлове

              Коментар


              • #22
                До: Система за студен старт

                Точно така - в ръководството пише, че при промяна на показанията от датчиците на въздух, гориво и вода, EDC променя доставката на гориво за по-голяма ефективност. Следващия въпрос - кое се е скапало?
                Четох и из други форуми - неработенето на тази джаджа променя поведението на колата - понякога върви добре, понякога не, което е и при мен - усещам, че понякога ускорява осезаемо по-бързо и по-тихо, а понякога - точно обратното - хем шуми, хем е като спъната.
                Ще съм благодарен на всеки, който ми каже как да измеря датчиците и въобще това без да се върже на компютър дали се мери.
                Последно редактирано от velio; 30-01-10, 11:27.

                Коментар


                • #23
                  До: Система за студен старт

                  Този клапан(със стрелката) служи за пускане и спиране на горивото.Тъп електромагнитен клапан с игла.Ако искаш може да я закачим на тестера и да видим какво ще покаже.Повечето Bosch системи имат самодиагностика.Никога не съм я пробвал обаче на Дискавъри.Искаш ли ти да си първият (ти ще си я правиш )

                  Коментар


                  • #24
                    До: Система за студен старт

                    Първоначално публикуван от mumbler Преглед на мнение
                    Този клапан(със стрелката) служи за пускане и спиране на горивото.Тъп електромагнитен клапан с игла.Ако искаш може да я закачим на тестера и да видим какво ще покаже.Повечето Bosch системи имат самодиагностика.Никога не съм я пробвал обаче на Дискавъри.Искаш ли ти да си първият (ти ще си я правиш )
                    Искам я. Сега излизам да опитам това - онова и като се върна ще пиша.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Система за студен старт

                      Соленоида(в случая стоп-клапан),се проверява,като му подадеш напрежение 12V.Но щом двигателя си работи,причината не може да е в този соленоид-ако беше повреден няма да отваря клапана за горивото,и двигателя няма да работи въобще.Въпроса е,дали имобилайзера,подава винаги ток на този соленоид(когато се опитваш да палиш),или при определени случаи,клапана остава без захранване.
                      Лошото в твоя случай е,че ГНП е с електронно управление.От тук следва,че се управлява от комп,и има разни датчици,които дават информация на компа.Отиваш на вариант,диагностика за грешки и проверка на датчиците.
                      А ако имобилайзера,за по-голяма сигурност,действа през компа и влияе на управлението на помпата,даже и подаване на ток към соленоида на стоп-клапана,няма да позволи подаването на гориво.
                      По принцип,тази система може да следи,чрез датчици и температурата на водата,на горивото и на въздуха.
                      Ъгъла на предварение също се управлява и контролира от компа.
                      Управлението на аванса,се осъществява именно,чрез описания в другата тема,жужащ клапан,а за контрол на аванса,има дюза с датчик на нея.
                      Не може да се каже веднага,кое се е скапало.Трябва си диагностика,при който разбира...
                      Датчиците могат да се мерят,но трябва да се знае,как и какви стойности трябва да имат,при различни условия(примерно различна температура).Не си струва да го правиш сам и с неточни уреди-на компютърна диагностика е най-добре.
                      Но не се шашкай,първо си пусни един кабел от плюса на соленоида,и пробвай.Виж си филтъра и тривиалните неща(като дърпане на въздух)
                      И после вече,си отивай на диагностика....а виждам,че вече имаш и предложение за това.

                      ПП.При тези помпи,честотата на празен ход не се настройва,определя се от компа-като правиш диагностиката ще ги видиш и точно колко са.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #26
                        До: Система за студен старт

                        Процедурата за диагностика е следната:
                        1.Колата да не е на контакт.
                        2.Даваш накъсо 4 и 15 крак на диагностичния куплунг
                        3.Даваш контакт и почваш да гледаш и брош миганията на лампата за проблеми в системата.
                        4.При започване на диагностиката трябва да видиш едно кратко мигане,кратка пауза и след това две мигания-получаваме числото 12
                        5.Следващите групи мигания определят и записания проблем като: първите мигания определят десетиците(1_,2_,3_..9_) след кратка пауза получаваме и единиците(_1,_2,_3..._7)
                        Пример-пет мигания,кратка пауза,седем мигания получаваме числото 57(това е и кода на грешката
                        6.Дългата пауза между миганията означава че следва следващия код.
                        Всеки код се повтаря по три пъти.
                        Записваш кодовете на лист и даваш да ги видим.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Система за студен старт

                          Първоначално публикуван от velio Преглед на мнение
                          Сега излизам да опитам това - онова и като се върна ще пиша.
                          Пиши де и мултицета ти остана при мен ...... може и да е на Лазар .......
                          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                          Коментар


                          • #28
                            До: Система за студен старт

                            Вчера, след като с Негова Светлост Лазар отидохме при дядо Владо да човъркаме се оказа, че всички свещи са изгорели. Сменихме ги със стари, но работещи /нови нямаше/. Сега реших да проверя - запали безпроблемно. Драмата е, че се стопли времето и днешвото палене може да не е мерило за пълно решаване на проблем.

                            Независимо от всичко, дори всичко да върви добре, една комп. диагностика може да се направи впоследствие.

                            Първоначално публикуван от mumbler Преглед на мнение
                            Процедурата за диагностика е следната:
                            1.Колата да не е на контакт.
                            2.Даваш накъсо 4 и 15 крак на диагностичния куплунг
                            3.Даваш контакт и почваш да гледаш и брош миганията на лампата за проблеми в системата.
                            4.При започване на диагностиката трябва да видиш едно кратко мигане,кратка пауза и след това две мигания-получаваме числото 12
                            5.Следващите групи мигания определят и записания проблем като: първите мигания определят десетиците(1_,2_,3_..9_) след кратка пауза получаваме и единиците(_1,_2,_3..._7)
                            Пример-пет мигания,кратка пауза,седем мигания получаваме числото 57(това е и кода на грешката
                            6.Дългата пауза между миганията означава че следва следващия код.
                            Всеки код се повтаря по три пъти.
                            Записваш кодовете на лист и даваш да ги видим.
                            Не е ли по-лесно да се върже на компютър?

                            Огромно БЛАГОДАРЯ на всички за помощта !!!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Система за студен старт

                              Първоначално публикуван от velio Преглед на мнение
                              Вчера, след като с Негова Светлост Лазар отидохме при дядо Владо да човъркаме се оказа, че всички свещи са изгорели. Сменихме ги със стари, но работещи /нови нямаше/. Сега реших да проверя - запали безпроблемно. Драмата е, че се стопли времето и днешвото палене може да не е мерило за пълно решаване на проблем.
                              Аз също сменях свещи в най-големите студове. Една нямаше жива От тогава и при -16, като подуши ключа и пали.
                              Range Rover P38 2.5DT
                              Audi A4 1.8T quattro
                              [B]"Ако нищо друго не ти свърши работа - прочети инструкциите."[/B]

                              Коментар


                              • #30
                                До: Система за студен старт

                                Първоначално публикуван от velio Преглед на мнение
                                ................... се оказа, че всички свещи са изгорели. ...................!!
                                Беше ми на езика. Ама късно видях темата. Това е на-вероятно при скоро сменени свещи.

                                И една препоръка: Не подгрявайте много, еле пък 2 пъти. Противопоказно е за свещите. Подгрява се веднъж. Ако случайно не запали, второто подгряване е за по-кратко /преди лампата да изгасне/.
                                Аз лично не подгрявам никога до край и свещи не съм сменял, и джипката си пали и на -20 от раз на 1/4 оборота.
                                За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X