Аз съм със същия размер 235/85/16 и преди лифта никъде не опираха.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Нова придобивка - Land Rover Discovery 2 TD5. Обслужване и ремонти
Свий
X
-
Малко развитие по джипката. Семерина колянов вал отпред сменена. Не разбирам само как уплътнява челно. Чрез фаската? За всеки случай мазнахме тънък слой грес на челото (в тесни пространства действа уплътнително).
След това беше монтирана демпферната шайба обратно на мястото си. Ето малко спецификации за стягането:- централен болт 460 нм
- блотове ремъчна шайба 80 нм
Ролката заместител на АСЕ помпата беше монтирана, както и виско перката.- тялото на ролката към периферия 25 нм
- централен болт на ролката 35 нм
- централна гайка виско перка 45 нм
- болтове шайба виско (не се налага да се свалят) 27 нм
Последва сглабяне на масления охладител. Тук държа да отбележа,че о-пръстени с номер ERR7098 не са за топлообменника, а за отворът на корпуса на охладителя към корпуса на центробежния филтър. За топлообменника правилните пръстени са с размер 25х3 (вътрешен диаметър х дебелина на пръстена), витонови. В комплекта с гарнитури има един такъв 7098 под името o-ring oil cooler, и реших че са едни и същи, та затова поръчах още два. Някой ако има нужда от такъв о-пръстен да ми пише ще му го пратя, оригинални са. Пръстенът е за позиция 13 на снимката.
маслен охладител- корпус малсен охладител 25 нм
- адаптор маслен филтър - корпус маслен охладител 25 нм
- болчета на отточна тръба центрофуга (гере и долу, суха гарнитура) 10 нм
- центрофуга към корпус маслен охладител 25 нм
- за банджо болтовете (номер 8 ) не смея да дам препоръка. Нищо не пише в наръчника за тях.
- турбо към колектор 30 нм
- турбо към ауспух 30 нм
- турбо отточна тръба масло 10 нм
- турбо банджо (кух) болт (захранващ маркуч масло; нови медни шайби) 25 нм
Докато обслужвахме регулатора на нафтата видяхме, че най-левия болт на всмукателния колектор липсваше и по тази причина свалихме направо целия колектор за да се смени гарнитурата и да си се стегне по предписание.
Последва и монтиране на ремонтирания нафтен охладител (нов термостат и о-пръстени), както и тръбата заместител на ЕГР клапата. Междувременно се работи по укрепване на кабели и маркучи, понеже скоби и крепежи липсваха на всевъзможни места. Изпитвам леко притеснение от бялата "гарнитура" на главата. Това не ми изглежда нормално. Какво ще кажете?
Кабелите на подгревните свещи и най-вече лулите им са в не особено добро състояние. В следващ момент, примерно преди зимата ще се подменят най-вероятно.
За жалост при нас цедката на регулатора липсваше. Ако някой се чуди за коя цедка става въпрос или иска добро видео, което показва обслужването на регулатора:
Тук спецификациите са следните:- регулатор налягането на нафтата 25 нм
- всмукателен колектор 25 нм
- за прецизните - щека за маслото към глава 10 нм
Ето и "направи си сам" тампона на радиатора, който липсваше. За целта беше използвана подръчна транспортна лента.
Ето малко серийни номера и цените към тях в island4x4 без ДДС:- Комплект ремонтен кормилна кутия 1 (Adwest) QFW100190 £8.00
- Комплект ремонтен кормилна кутия 2 (ADWEST) QFW100140 £42.50
- Уплътнителен комплект кормилна кутия изходен вал (към хебел) (Britpart) QFW100180 £9.99
- Уплътнителен комплект кормилна кутия входен вал (откъм кормилна колона) (OEM) QFW100150 £5.50
- Уплътнителен комплект двигател долен (OEM) DA2113G £59.99
- Уплътнителен комплект двигател горен без гарнитура на главата (Elring) GHS007G DA21 £45.00 - не са включени уплътненията за болтовете на капака на разпределителния вал.
- Гарнитура турбо към ауспух (OEM) ESR3737G £5.00
- Ревизионна капачка разпределителен вал отзад(Genuine) ERR5369 £5.49
- Комплект ремонтен регулатор налягането на нафтата MSO000060 MSO000080 LR016 £22.50
- 4 броя о-пръстени за регулатор налягането на нафтата (Genuine) ERR6761 £4.00 - 4 бр. щото така гледах в един клип за ТД5 на дефендър. На нашия регулатор са му стигнали 2 обаче.
- Филтър и гарнитура автомат (Britpart) RTC4653K DA4500 £4.99
- Горен маркуч охлаждане с тетка и подобрено болче за обезвъздъушаване (Bearmach) PEH10108 £29.99
- Комплект ремонтен преден кардан (двойно и единчно каре) (OEM) TVB000100 TVB0001 £68.33
- Демпферен диск заден кардан (flex disk) комплект с болтове (GKN) TVF100010GB STC2932 £33.33
Следва ремонт на кормилна кутия, за който ще се ориентираме по тези видеа:
Land Rover Adwest steering box overhaul part 1. Stripping the box - YouTube
Land Rover Adwest steering box overhaul part 2. Assembly - YouTube
Land Rover Adwest steering box overhaul part 3. Assembly and adjustments - YouTube
Land Rover steering box re seal and set up. Part 1 - YouTube
Land Rover steering box re seal and set up. Part 2 - YouTube
Някой може ли да ми потвърди че става въпрос за 4 bolt ADWEST light steering box?
След кормилната кутия ще отворим и долен картер за да видим болта за милиони долари, както го нарича човека в този клип:
The one million dollar oil pump bolt - YouTube
Става въпрос за болта, който захваща зъбното колело на маслената помпа. Мисля, че е излишно да казвам какво става като падне той. Оправя се като се свали, почисти както той така и резбата във вала на помпата и се сглоби, използвайки лепило за резба.
Тук един друг въпрос. Заслужава ли си да се свали маслената помпа за да се смени гарнитурата? Имаме я в комплекта, както и о-пръстен за всмукателната тръба на помпата.
Ако някой има ламарина за турбото за подаряване да не си трае. Много ми е мерак да я сложим. Евентуално ще се изреже от алуминиева ламарина. Също липсва левият подкалник... абе то какво ли не липсва на тоя джип.
Последно редактирано от Мартин Ташев; 10-05-21, 23:35.
Коментар
- централен болт 460 нм
-
„Бялото“ не е гарнитура, на това място се маже херметик и се лепи, нормално изглежда не се притеснявай. При мен е оранжево.
Лулите на подгревните свещи и при мен са начупени и не можах да намеря нови, свещите се сменят (трябваше да го направите сега, когато се свалили всичко) и си работят с напуканите лули.
Това че липсва цедката означава че някой сакат е пипал, ама късмет, с кола втора ръка е така.
Много грамотно и старателно работите, поздравления, ще стане хубава камила и наистине ще ви радва.Не бързай ако искаш да стигнеш
__________________________________
Discovery II TD5 10P
- 2 likes
Коментар
-
Ravenol SSF - има официален вносител има и интернет магазин. Аз долях такова и на АСЕ системата след смяна на предното бутало и на кормилната кутия. Дават го пълен аналог на ЛР продукта.Не бързай ако искаш да стигнеш
__________________________________
Discovery II TD5 10P
- 1 like
Коментар
-
Кормилната кутия беше ревизирана през уикенда. Може би правилната дума не е ревизирана, понеже не сме сменяли кой знае колко части, основно семерини и гумени уплътнения.
Бах поръчал следните комплекти:- QFW100140
- QFW100150
- QFW100180
- QFW100190
. И все пак ако купувам пак бих купил само QFW100140 и QFW100190.
Та, разглобихме я на съставни части и сменихме семерини навсякъде. Направихме ѝ настройка, за която се водихме по указанията за Defender 300tdi. В техните ремонтни ръководства е описан процесът. Понеже доста си играх да изровя всичката информация и да я преведа и подредя за баща ми, реших да форматирам всичко и да го кача и тук. Може пък да послужи на някого или поне се надявам, че ми отне известно време да го приведа във разбираем вид.
Disco2_ADWEST_Кормилна_кутия_ремонт.zip
Вътре има нещо като ръководство, написано от мен, както и една таблица, която направих за улеснение при настройка. Изглежда така:
Това е принципа на мерене за настройка:
Монтира се шайба на входен вал и се измерва триенето в килограми, за да се определи колко да се стегнат различните регулировъчни винтове. Това е кутия от Дефендър 110 мисля че. Наща се различава малко, но е доста по-близка до тази на по-новите дефендъри, от които съм взел стойностите за настройка. И при все че се различават, стойностите при старата кутия бяха да не кажа дори идентични с тези за по-новите. Както и да е, на който му и интересно или има нужда от информацията, всичко е в зип файла по-горе. Не гарантирам, че всичко е вярно, но при нас работеше този метод и ще споделя впечатления като кутията е на мястото си и джипът е в движение. В архива съм сложил и ръководствата, които използвах.
Тефлоновите пръстени на входния вал с червяка и на буталото не сме ги сменяли, че иска затопляне и подходящ инструмент да се вкарат в канала, както и да се присвият след монтажа.
А ето част от модификациите на кабелите на дюзите:
Това са кабелните обувки в буксите на дюзите. Идеята на прибавяне на припой там в началото е да се спре просмукването на масло измжду медните жички. С помощта на лепило или нещо подобно ще се направи връзка между припоя и изолацията на кабела. Остана да залеем буксата със смола, но това най-вероятно утре. Ще пратя снимка като стане. Не знам до колко са смислени тези интервенции, но са неща които решихме да пробваме.
Лека полека се почва голямото сглобяване. Списъкът със задачи намалява бавно, но сигурно. Май ще оставим проверката на болта на зъбното колело на маслената помпа за следващата смяна на маслото. Съществува известен риск предполагам, но и не очаквам да е развит след като е карал кой знае колко километри.Прикачени файловеПоследно редактирано от Мартин Ташев; 16-05-21, 23:47.
- 1 like
Коментар
-
От ремонта на регулатора на нафтата ни хартисаха малко части. Ако на някой му трябват да свирка. Баща ми ще ги прати по еконт, само доставката се поема от получателя.- ERR6761 3 бр. (номер 12 на снимката). Тук си мислех че са 4 о-пръстена с еднакъв размер, а то се оказа 1 такъв и още 2 или 3 за щуцерите на тръбите според модела.
- MSX000010 1 бр. Това е гарнитурата обозначена с номер 1 на снимката. В ремонтния комплект имаше две - една за 10Р моторите и една за по новите мисля че.
Също така мисля, че имаме триъгълната гарнитура на фланча на горен маркуч - ERR7097. Имаше я в два комплекта. Ето тази:
Както и о-пръстени за водната помпа:
Мисля, че имаше и още неща, но ще ги допиша като коментар като проверя.
Коментар
-
Тази операция с кабелите не беше особено успешна. Не заради горе упоменатите методи, а поради факта, че захранващите кабели на някои от цилиндрите са групирани в едно. За целта е използвана кабелна обувка стил У и от един захранващ се разхлонява в два кабела за две от дюзите. Кабелите са кербовани и изолиани с прозрачна изолция, която не уплътнява по никакъв начин. Тези връзки се намират под капака на пластмасовата кутия, която обединява всички кабели (под капака на разпределителния вал става въпрос). Тоест от там винаги ще си се просмуква масло по жичките и ще минава директно през куплунга. Кофти работа. Там не ни хрумна много как да подходим и затова просто заляхме буксата както беше запланувано със силикон. Извинявам се, че няма снимки, но баща ми не им обръща особено внимание.
Кормилната кутия беше боядисана и монтирана на място:
Тръбите на охладителната система ето как станаха:
Сега с новата скоба заспаха на място. Като цяло се отдели доста време в укрепване на кабели, тръби, акумулатор, и други свободно клатещи се елементи. Турбото и въздушните пътища, както и радиатор и виско бяха също монтирани обратно. Капака на разпределителния вал го затворихме най-накрая. Според наръчника се слага силикон с дебелина 3 мм на местата посочени с буквата А, като трябва да се внимава да не се запуши масления канал обозначен с В
Лека полека картинката под капака започна да става приятна. Следващите стъпки са- Маркуч хидравлика - мислим да подменим захранващия маркуч на хидравличната помпа, като за целта ще се купи подходящ хидравличен маркуч и ще му се измисли нов път и укрепване, понеже сякаш излишно слиза надолу и се качва пак нагоре, при което стои доста близо до мотора и от вибрациите се протрива. Стария е доста протрит и предния собственик след дъжд качулка го беше облепил с някаква гума.
- Укрепване на радиатора - от едната страна не е стабилно захванат, ще се импровизира
- наливане на новото масло
- смяна на горивен филтър - тук въпрос: Трябва ли новия филтър да се напълни с нафта? Някакви други специфики
- наноком: кодиране на нова дюза, изтриване на грешки ако има, преглед състоянието на АСЕ в компа (вкл./изкл.)
Ето едно описание на подготовката за първи старт, което написах за баща ми (смесица от преведен наръчник и мои разсъждения за последоваелност). Моля ако някой види пропуски или грешна мисъл да ме коригира.
Подготовка и обезвъздушаване на системи
0. Подготовки
- закрепи маркуч с предварително подготвено ключе на болчето за обезвъздушаване на кормилната кутия
- маркучето да влиза в празна туба
1. Подготовка на охладиелната система за първи старт
- промий с вода (не под високо налягане) охладителната система ако е възможно
- затегни болта за източване на системата (по възможност с нова уплътнителна шайба)
- Развий ботчето за обезвъздушаване на горния маркуч
- разкачи тънкото обезвъдушително маркуче от щипката на кутията на акумулатора
- откачи разширителния съд, повдигни го около 10 см и го закрепи така
- плавно наливай антифриз докато постигнеш стабилна струя от отвора за обезвъздушаване
- стегни болчето за обезвъздушаване
- напълни резервоара до белязката за студено ниво
- монтирай го обратно на мястото му и закрепи тънкото маркуче на щипката на кутията на акумулатора
2. Горивна система
- подай контакт за малко и изключи
- изчакай 15 секунди
- завърти ключа на позиция II и изчакай 3 минути
- натисни педала на газта до долу и задръж
- върти ключа докато запали звигателя
- в момента в който достигнеш 600 оборота в минута пусни педала и върни ключа
- не върти повече от 30 секунди наведнъж
- ако не запали повтори цялата процедура от начало
3. Остави двигателя да загрее
4. Обезвъздушаване на сервото
- напълни и двата резервоара до белязката (серво и АСЕ система)
- на запален двигател и с асистент зад волана развий болчето за обезвъздушаване толкова че да не върви прекалено много течност
- асистентът върти плавно наляво надясно от край до край
- следете нивото на течносста и доливайте постоянно
- пише че се прави докато вече няма въздух, което не е много ясно как се проверява. При спирачките имаш лек поток на течност и ниско налягане и там не ми изглежда толкова фатално, но тук кой знае дали ще се вижда в маркуча какво става.
5. Проверка на виско перката
- на студен двигател, използвайки навит на руло вестник, пробвай да блокираш перката. Ако не успееш, силикона е запекъл
- на топъл двигател същият вестник не би трябвало да успее да спре перката
6. Проверка работата на термостатите
7. След като двигателят е изтинал
- допълни охладителна течност до белязката за студено ниво
- провери нивото на хидравличната течност
Коментар
-
За охладителната система май писах по - преди, изобщо не си играйте да я обезвъздушавата по описания начин. Свързва се всичко, налива се течност до ръбчето на казанчето и се загрява двигателя до отваряне на термостата. На другата сутрин на напълно изстинал двигател се долива. Антифризът е G12.
Виското обикновено е запекло, не си струва смяната му освен ако не държите на бързо парно през зимата, като и след смяната няма гаранция колко ще работи. Има китове на Ревотек с ел вентилатори като алтернатива, но струват едни пари.
За горивната система - дава се контакт и се слуша кога помпата в резервоара ще спре да цвили после се стратира. Иска здрав акумулатор.
Серво не съм обезвъздушавал (не съм сменял помпа, по - горе съм се изразил грешно), АСЕ то просто го следях няколко дена и доливах докато стигне до белязката.Не бързай ако искаш да стигнеш
__________________________________
Discovery II TD5 10P
- 1 like
Коментар
-
Запалихме онзи ден. Двигателят работи добре сякаш. Няма прекъсвания и с тази му работа и автомата включва много гладко. Преди с претрисането заради кабелите и маслото в компа, както и проблематичната дюза се шашкаше в определени режими. Много благодаря на всички ви за помощта и съветите! Ще пиша тук и за следващите ремонти.
Ето един клип на работата на мотора. Съжалявам за качеството, просто Ютюб го компресира много лошо, а и преди това ми беше изпратено през приложения, което го компресира. Още си чакам снимките на завършения двигател...
- 1 like
Коментар
-
Много добре "мърка" мотора, като сложиш кората ще се успокои съвсем.
Следя темата с интерес от самото начало и адмирации за желанието и търпението.Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
LZ2РSD
Коментар
-
Аз ня моя съм свалил кората, по ми харесва без пластмаси. Търси или си направи топлинния щит на турбото, да не разтопи нещо наоколо, че грее доста.Не бързай ако искаш да стигнеш
__________________________________
Discovery II TD5 10P
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар