Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нова придобивка - Land Rover Discovery 2 TD5. Обслужване и ремонти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Карал съм Д-2 фабрично без АСЕ, през Кресненското дефиле и в Люлин. Няма проблем. С-мата АСЕ работи осезаемо при скорост над 40, но реално над 50 км/час, а в гората хич я няма.
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • Мартин Ташев
      Мартин Ташев коментира
      Редактиране на коментар
      Тези, които фабрично нямат АСЕ си имат нормални стабилизаторни щанги, доколкото четох. При тях просто тежестта се прехвърля доста по-прогресивно, докато при АСЕ хидравликата компенсира. Баща ми така или иначе кара спокойно и с две на ум не мисля, че ще проблем. Въпросът е да може да си ходи малко до вилата, че да усети и той че има джип. Той в момента и без това е като втора кола, щото джитка със служебната.
      Последно редактирано от Мартин Ташев; 31-03-21, 15:10.

  • #47
    Скоро не съм писал, че скъсах менискус и още съм в болницата даже. Татко си пипа по джипа. Всъщност продължава да разглабя и да намира силикон навсякъде, като например:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:корпус-филтър.jpeg Прегледи:0 Размер:74.9 КБ ID:6728919Натиснете снимката за да я уголемите  Име:водна-помпа.jpeg Прегледи:0 Размер:174.8 КБ ID:6728920

    Ето и новата помпа със странно тесен о-пръстен:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:водна-помпа-2.jpeg Прегледи:0 Размер:177.2 КБ ID:6728921

    Ако трябва да съм честен се учудвам, че о-пръстените уплътняват върху грубата повърхност от отливката.

    В крайна сметка приехме съдбата си и решихме да разглабяме с голямата лопата. Понеже беше доста омазано около масления охладител го свалихме и него и ще го обслужим с нови о-пръстени и гарнитура, че старата ей я дей (само там нямаше силикон):

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:няма-силикон.jpeg Прегледи:0 Размер:244.8 КБ ID:6728922

    ... изглежда доста свършила.

    Ще правим нова поръчка от острова, която ще включва:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:поръчка-2.jpg Прегледи:0 Размер:228.1 КБ ID:6728924

    Ще карам по категории.

    Светло оранжевата се отнася за ремонт на регулатора на нафтата, който идва донякъде профилактичен, но и не толкова, щото вече споменах за стойностите на някои от дюзите, които е доста възможно да са предизвикани от грешно налягане на горивото.

    В сиво са два инструмента, които просто сложих в кошницата, за да ги имаме. Не са света пари, а и времето по стругари ще струва повече сякаш.

    После следват гарнитури всевъзможни. Освен комплектът, който ще опиша в таблица по-долу, ще купим и двете метални гарнитури на турбото и тази на отточната тръба на маслото на същото. Уплътнителните втулчици за капака на разпр. вал са също в кошницата. На масления охладител се оказва че има общо 3 о-пръстена с номер ERR7098. Единият е към корпуса на центр. филтър, а другите два на топлообменника. В комплекта има само един, затова взимаме още два допълнително. А ето и съдържанието на комплекта:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:гарнитури.jpg Прегледи:0 Размер:106.0 КБ ID:6728923
    С това ще обслужим всички гарнитури по периферията на мотора.

    Следващата категория са карданите. За там ще вземем каретата за предния кардан на GKN, както и една Hardy шайба както я наричат тук в немскоговорящите страни. Как й казваме по нашите ширини?

    Следват семерини и ремонтен комплект за кормилната кутия. Така и така сме свалили всичко и ще се свалят и тампоните на мотора, решихме да свалим и обслужим кормиланта кутия, която си е омазана както трябва. Ето една тема за смяна на семеринга на изходящия вал без сваляне на кутията: Теч на кормилна кутия Discovery 2 - OFFRoad-Bulgaria.com (offroad-bulgaria.com). Ние ще я свалим, щото не бързаме да караме, а и сме вече сме се хванали на хорото.

    Следват всички или почти всички маркучи по охлаждането. Да, на бритпарт са, но са нови, а сегашните са вече в не много добро здраве. От тях горния маркуч е тунинговия вариант с тедка и обезвъздушителния отвор (не е на бритпарт).

    Филтър за смяната на маслото в автоматика, за който не съм сигурен, че ще ни трябва, като най-вероятно ще иде на майстор за да промие цялата кутия, но и така да е, ще му го дадем на него да го смени.

    Както споменах по рано, ще махнем помпата на АСЕ-то за да не върти на празно. Май се оказва, че е направен нещо като байпас и може и да не е на сухо, ама до там не сме стигнали още. Във всеки случай, сега няма да можем да я ревизираме тая система, че сметката стана голяма. Та затова ролка и ремък...

    По отношение на поръчката: Мислех си да е през компания посредник за доставки от Англия за България, но май става една тъпотия с двойно начисляване на ДДС, та май ще трябва пак да минем през голямото чакане на Федекс.

    Дюзите са готови и ще ни бъдат изпратени скоро. За там остана само да намерим регулировъчно болче, но баща ми още не се е обадил на онзи номер, който колегата даде. Трябва да го сръчкам.

    Охладителните тръби междудругото бяха хванали повърхностна ръжда и татко ги почисти и боядиса с хромиращ спрей (температуроустойчив). Всъщност не са съвсем готови, ще им се заварят нови учи, че има скъсано. Ето как станаха:
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:тръби.jpeg Прегледи:0 Размер:173.5 КБ ID:6728926

    Да се похваля за една работа. За повечето от вас не е нещо специално, но аз отдавна искам да покарам Дефендър и тъй като днес съм рожденик и съм заобиколен от прекрасни хора, ми подариха ето това:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:подарък.jpeg Прегледи:0 Размер:74.6 КБ ID:6728925

    Това е ваучер за 1 час каране на Дефендър на офроуд трасетата на Редбул ринг. Нямам търпение. Само дано коляното ми се оправи до събота, че да мога да натискам съединител.

    Коментар


    • #48
      Забравих да прикача снимка с компонентите на охладителната система. Там се виждат маркучите и всъщност номерата в скоби, които съм написал в таблицата би трябвало да съответстват със схемата. Детайл А показва маркуч 38 при 10Р моторите (преди евро 3), който е заместен при по-новите от номер 37, който пък влиза в охладителя на рециркулираните изгорели газове (34 на схемата).

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:охладителна-система.jpg
Прегледи:728
Размер:154.2 КБ
ID:6729055

      Коментар


      • #49
        Не взимай маркучи Бритпарт, хвърлих тройния от казанчето до кулера на горивото и райла долу - чисто нов, но твърд и тънък и течеше откъм Г - то на кулера, оригиналните са по - дебели, по - меки с текстилна оплетка вътре и с нови скоби. Скъпи са, но се сменят на ....20 години.
        Вземи долен комплект гарнитури - за картера и блока и горен за главата и всичко в нея и около нея (без гарнитура на главата) така ще имаш под ръка всичко на едно място и ще спестиш малко пари.
        Тея пинове ги има и тук, евтините са китайски.
        Водната помпа изглежда така, от гарнитурата на кулера на маслото на мен пак ми тече, въпреки че е нова, така че малко течен уплътнител не пречи.
        Долният райл (преплетените тръби) при мен беше изгнил отвътре навън, смених го с употребяван.
        Прегледайте радиатора, аз смених два, моят беше протекъл, взех употребяван, той се сцепи на едно място, сега съм с чисто нов.
        Вижте двете карета - задното гуменото, обикновено е напукано, но здраво, но е добре да се смени, предното двойното е проблемно ако не се гресира переодично - вече има ремонтен комплект.
        Като ще сваляте дирекцията - вижте и накрайниците на кормилните щанги, а най - вероятно и кормилният демпфер е за смяна, ама едно по едно, че стана много.
        И поздравления за методичното обслужване което правите, така се прави ако искаш да разчиташ на тази кола.
        Не бързай ако искаш да стигнеш
        __________________________________
        Discovery II TD5 10P

        Коментар


        • Мартин Ташев
          Мартин Ташев коментира
          Редактиране на коментар
          Толкова ли са зле тези Бритпарт... пуснах поръчката за жалост. Оригиналните ми се сториха много скъпи. Ах че ме хвана яд. Ама яд не яд, много пари щяха да станат ако взема оригинални, а те наистина повечето са за смяна. Не че текат, ама няма много смисъл да треперим кога ще протекат. Надявах се да свършат работа и тези на Бритпарт, а сега май става същото, щото пак ще им треперим колко ще изкарат. Не знам дали мога да обработя поръчката още... а дори и да мога, трябва да махна всички маркучи щото оригиналните ще излезат мнооого пари.

          Радиатора няма течове, ще стои за сега. По задния кардан няма луфтове, там само ще гресираме. Предният е за обслужване затова взек този комлект карета. Демпфера не вярвам да демпфва много много, но е лесно достъпен и сменяем и ще е по-нататък. Горен комплект гарнитури не съм поръчал, че вече имаме гарнитура за капака, а и няма да сваляме колектори за сега.

        • Мартин Ташев
          Мартин Ташев коментира
          Редактиране на коментар
          Успях да сторнирам поръчката. Голямо благодарско за съвета! Само дето не знам сега какво да поръчвам. Освен да вземем само наложащите (по преценка) оригинални. Другият вариант е да търся комплект силиконови. Какво ще кажеш за този вариант? Мисля че не са толкова скъпи колкото оригиналните.

      • #50
        Силиконови не съм ползвал никога даже и за турбо пътищата, нямам впечатления.
        Не бързай ако искаш да стигнеш
        __________________________________
        Discovery II TD5 10P

        Коментар


        • #51
          Отказахме се да взимаме маркучи... много стават нещата. Само горния с тедка и пробка за обезвъздушаване на Bearmach ще вземем щото е готин и да не се занимаваме да лепим стария.

          Дюзите са в Търново вече. Човекът работи много професионално и си отделя от времето да обясни за състоянието. Също изпраща протоколи със стойностите за всяка дюза.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:дюзи.jpeg
Прегледи:679
Размер:117.6 КБ
ID:6729424
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:дюза.jpeg
Прегледи:661
Размер:101.4 КБ
ID:6729425

          Коментар


          • #52
            Днес се очаква да пристигне първата пратка от island4x4. Ето как протече всичко в хронологичен ред:
            • 23.03.2021 поръчка на сайта (вечерта)
            • 24.03.2021 пратката е изпратена (не съдържа оригинални Land Rover части, а само афтърмаркет и ОЕМ)
            • 29.03.2021 пратката се намира в митницата на летище София. Куриерът за сега не се е свързал с мен. Понеже редовно прверявах статуса и видях, че пише "Забавяне в митническото оформяне – вносНеобходими са инструкции за митническо оформяне от вносителя.", реших да звънна на официалния номер на Федекс за България. от там ми отговориха, че ще получа имейл с инструкциите (написах ги в пост #41). Така и стана и още на същия ден изпратих документите.
            • 01.04.2021 обадихме се да видим дали всичко е наред, понеже са ми написали, че "си запазват правото да върнат пратката обратно на изпращача до 5 дневен срок, ако не получат отговор". Казаха ни, че се обработва.
            • 05.04.2021 повторно обаждане, на което жената каза, че ще "ускори" нещата. Интересно как
            • 08.04.2021 пратиха ни платежно нареждане за ДДС, мито и такса представителство на стойности както следва 88,06 лв.; 13,53 лв; 36 лв.
            • 09.04.2021 пратката беше изпратена за Велико Търново
            • 12.04.2021 всеки момент би следвало да бъде доставена до адрес
            Кратко обобщение: Пратката беше подготвена и изпратена бързо - в рамките на един работен ден. Втората пратка съдържа оригинални части и тъкмо днес на третия работен ден след поръчката беше изпратена, така че това оказва влияние. За 5 дена пристигна до България и 11 дена се освободи от митница. За още 3 дена (в които и уикенда) пристигна до адрес. Митото се пресмята спрямо стойността на пратката предполагам. Тази пратка беше оценена с митническа стойност от 427 лв. Цена на частите без VAT 153,22 паунда или 188,21 паунда с 34,99 паунда вкл. такса за доставка.
            Представям си, че ако бях изпратил по-точно описание на частите, процесът щеше да се ускори, но това е само предположение . Ето как са го направили те (предполагам с гугъл преводач):
            Авточасти:
            Поз.1 - Стойка за окачване на двигателя - 2 броя
            /Engine Mount Td5-KKB500750
            Поз.2 - Комплект за заглушаване на двигателя - 1 брой
            /EGR Removal Blanking Kit Td5-DA1109A
            Поз.6 - Капачка на разпределителен вал - 1 брой
            /Camshaft Blanking Plug Front - LDI100030
            Поз.7 - Кабелен сноп на окачването на инжектор за гориво
            - 1 брой
            / Fuel Injector Wiring Loom Harness Td5 - AMR6103
            Поз.4 - Гайка за алуминиеви джанти
            - 8 броя
            /Wheel Nut Alloy Wheels D2 P38 - ANR3679
            Поз.3,5 - Уплътнения - 2 комплекта
            /Fuel Tank Pump/Sender Sealing Ring - WGQ500020
            /Fuel Injector O-ring Seals & Washer Kit - DA2479G
            Поз.8 - O-пръстени на охладителя за гориво - 1 брой
            /Fuel Cooler O-Rings (2) Td5 - PIB000060SEAL


            Междувременно мина още един уикенд, през който бавно но славно се напредваше по джипа.
            Така и така турбото е на земята, проверихме уейстгейта, но си беше свободен. Лагерът на виското беше заминал, затова последва смяна. Номерът на оригиналната част е ERR5285 и струва около 50 лева в магазин за лагери, понеже е "леко" усилен за по сериозни радиални натоварвания. Извадихме го по подобен начин на показания в тази тема: How to replace the Td5 viscous fan bearing | LandyZone - Land Rover Forum

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:лагер перка.jpeg Прегледи:2 Размер:117.6 КБ ID:6731587

            Разглобихме охладителя на маслото за да се почисти и да е готов за смяна на о-пръстени и гарнитури като пристигнат. Има като че ли повърхностна корозия на самия топлообменник, но не изглежда проблематично. Ето как изглеждаше едно от леглата на о-пръстените, които уплътняват маслените канали на топлообменника (номер 38, ограден в червено на схемата):

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:легло о-пръстен.jpeg Прегледи:2 Размер:86.0 КБ ID:6731595Натиснете снимката за да я уголемите  Име:о-пръстени.jpg Прегледи:2 Размер:106.7 КБ ID:6731597

            Това прилича на някакъв вид оксидация. С малък и подходящ шабер, внимателно беше почистена повърхността, но все пак се замисляме дали да не сложим малко течен уплътнител. Като цяло ми знаете мнението за него, но на такива стари възли ми се струва, че е удачно да се подпомогне уплътнението при вече компрометирани повърхности. Не става въпрос за такова свинско омазване, каквото имаше на почти всички компоненти, които свалихме, а по скоро за тънък слой качествен силикон като този на Victor Reinz например. И то по-скоро на места, които не би следвало да се отварят в близко бъдеще за някакъв вид обслужване.

            Баща ми намери един термостат (само патрон, както е в охладителя на нафтата) на фирмата Томсън (Каталог продукции / Термосиловые датчики (thomson-auto.ru)), който да замести стария с прецаканото уплътнение. На кутийката пише dauphinoise thomson 6415. Аз лично с този номер нищо не успявам да открия в интернет, но за жалост повече информация не мога да дам. Ще последва монтиране в тетката на кулера, заедно с пружината и тест във вряла вода.

            Ето малко от съживените маркучи:

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:маркучи1.jpeg Прегледи:2 Размер:291.9 КБ ID:6731594Натиснете снимката за да я уголемите  Име:маркучи2.jpeg Прегледи:2 Размер:127.7 КБ ID:6731592Натиснете снимката за да я уголемите  Име:маркучи3.jpeg Прегледи:2 Размер:259.1 КБ ID:6731590

            Рецептата беше разкисване и премахване на наслояванията и след това обработка със силиконов спрей. Направо го попиваше. Остатъците от спрея ги забърсвахме за да не полепват боклуци лесно. Имаше идея да размекнем гумата с глицерин, ама те са си меки и така сякаш.

            Последва сваляне на още компоненти - серво помпата и тази на АСЕ-то.

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:хидравлики.jpeg Прегледи:2 Размер:382.1 КБ ID:6731591

            Добри новини донякъде. Помпата на АСЕ-то не е въртяла на сухо, а са й направили нещо като байпас - захранва се от резервоара и там връща изпомпената течност. Тоест циркулира в затворен кръг. Там ще видим по-нататък в какво състояние е самата помпа, но за сега ще сложим паразитната ролка. Следващите стъпки но за по-нататък ще са свързани с поръчката на тръби за отзад, намиране на части втора употреба, почистване на системата (понеже някои от тръбите са оставени отворени), набавяне на резервни части (филтърче, гарнитури и тн) и слгабяне на всичко. Но това по-нататък. Само не знам как така не светят лампи по таблото ? Може да е изключена системата от компа.

            Що се отнася до серво помпата - там имаме теч и то не малък. Долколкото разбрах от английските форуми това си е малко или много слабо място. Течът идва най-често от гарнитурата, която се намира между двете половини на корпуса. Преданта половина е от стомана (при ролаката), където са нарязани резбите и е запресован лагерът, а задната половина (откъм водната помпа) е алуминиева. Дали това не е и една от причините за прецакването на гарнитурата - различните коефициенти на температурно разширение ?
            Ето части от гарнитурата и една снимка на разглобената помпа:

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:гняс.jpeg Прегледи:2 Размер:202.2 КБ ID:6731589Натиснете снимката за да я уголемите  Име:хидравлична помпа.jpeg Прегледи:2 Размер:132.5 КБ ID:6731588Натиснете снимката за да я уголемите  Име:хидравлична помпа 2.jpeg Прегледи:2 Размер:139.8 КБ ID:6731598

            Първоначално тръгнах да търся друга помпа, но се оказа че доста от предлаганите на пазара имат проблеми със същата тази гарнитура или със съосието на ремъчната шайба с останалата част от ремъчното задвижване. Открих едни поляци, които предлагат алтернативни гарнитури:
            Land Rover Gasket of Pump assisted steering + photo tutorial (abbes-performance.com)Land Rover Gasket of Pump assisted steering + photo tutorial (abbes-performance.com)
            Там има и упътване за разглабяне на самата помпа, а ето го и него: Tutorial to reseal Land Rove1.pdf
            Това пък е комплект гарнитури, които наподобяват оригиналните: Servopumpe Servolenkung Dichtungssatz für LAND ROVER DISCOVERY II 2.5 Td5 & 4.0 | eBay
            Хората от горния сайт съветват да не се взима такава, защото тя не е добра и скоро пак ще има теч. Гарантират за тяхната си технология - правилна дебелина на гарнитурата, която пък е от арамид и разни еластомери, запресовани под високо налягане и температура.
            Ето и едно видео на същата помпа, но за V8 предполагам, щото отзад е с капак и няма вал към водната помпа. Вътрешносите са същите. Човечецът не ми изглежда много технически грамотен и е малко туткав, ама видеото му е информативно.



            На баща ми му се стори малко вандалско това с менгемето от наръчника за раглабяне и реши да донареже резбата на болтовете в корпуса и да си помогне с тях за избиването на фланеца за задвижване на водната помпа.
            Няма някакви главоломни износвания по помпата, затова решихме да сменим двте семерини и лагера отпред, както и О-пръстените на изходния щуцер и на фланеца и да си направим нова гарнитура. Има още един компонент, който може да се смени и това е медната втулка на задната плочка. Тя е там като втори лагер и има лек луфт сякаш, но като се има предвид че ще плува в масло и ще се образува маслен филм, мислим да я оставим така.
            Понеже разполагаме с лазер, ще си векторизираме контура на гарнитурата и ще си я изрежем. Някак си 60 лева за тази гарнитурка (с вкл. транспорт) ми се струват много. Някакви идеи за материал? Тук също има една дилема за дебелината на тази гарнитура, понеже тя ще промени отстоянието между компонентите на помпата. Ако е прекалено тънка ще има прекалено много триене (съпротивление и износване), а ако е дебела ще има голямо отстояние, водещо то вътрешни течове, които пък ще намалят ефективността на помпата.

            Кормилната кутия също е на тезгяха вече, но нея ще я отваряме като ѝ дойдат частите. Там ще е интересно.

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:кормилна кутия.png Прегледи:2 Размер:141.8 КБ ID:6731599

            Докато чакаме втората пратка, която кой знае кога ще дойде, ще се почисти и подготви навсякъде. Ето малко резултати от предната чат на двигателя:

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:почистване.jpeg Прегледи:2 Размер:179.4 КБ ID:6731600


            Всъщност като дойдат частите днес да се надяваме единственото което ни спира от затварянето на капака е болчето за реглаж хода на дюзите. Трябва да се звънне и да се види какво може да се намери. Следващата стъпка е с правилна фреза да се зачистят леглата на дюзите. Интересно ще е като свалим горивния филтър там какво ще е положението. Ето в тази тема има много интересни неща за горивната система и примери на срязан филтър пълен със сажди, поради дефектирали дихтунги: Профилактика на горивната система на Land Rover Discovery 2 Td5 - OFFRoad-Bulgaria.com (offroad-bulgaria.com). Също така има информация за регулатора на нафтата, който също ще обслужим като пристигне втората пратка. Там ще ми е интересно колко ще е митото, като се има предвид че е на стойност 425 паунда.
            Прикачени файлове
            Последно редактирано от Мартин Ташев; 12-04-21, 16:13.

            Коментар


            • trapper
              trapper коментира
              Редактиране на коментар
              браво, полезно е за всички

          • #53
            Първата изненада от пратките. Пратили са Britpart вместо ОЕМ Leoni. Леко съм разстроен от факта. Надявам се поне да ми върнат парите щото те са два пъти по-скъпи. Ще ги слагаме пък да види колко ще изкарат. Преди това ще претърпят модификация, за която ще ви споделя като дойде момента.

            Пиша от телефона и не знам как ще стане с качването на снимки, но да видим.

            ​​​​​​
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG-20210413-WA0004.jpg
Прегледи:557
Размер:49.9 КБ
ID:6731859Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG-20210413-WA0010.jpg
Прегледи:560
Размер:71.6 КБ
ID:6731858

            Коментар


            • Михаил
              Михаил коментира
              Редактиране на коментар
              За съжаление от Айлънд - а редовно го правят този номер. Нищо де, червеният Бритпарт се води „по - марков“ от синия, така може би ще изкара по - дълго.
              Като сте го оплакнали отпред вижте демпферната шайба на коляновия вал в какво състояние е. Ако е оливана с масло има вероятност да е почнала да сдава багажа.

            • damyan_rm
              damyan_rm коментира
              Редактиране на коментар
              Това си е 100% OEM ... и Leoni си е базирана в Египет т.е. пратили са ти правилното окабеляване ...

            • Мартин Ташев
              Мартин Ташев коментира
              Редактиране на коментар
              Да явно е така. Писах им и ми отговориха, че Бритпарт предлагат почти винаги по два вида (две качества) от една и съща част. После се загледах в снимката и видях че накрая на серийния номер пише G, което означава genuine.

              А за демпферната шайба и аз си помислих и се притеснявах да не е прецакана че не е евтина, но татко каза че изглежда добре. В смисъл, че не е нацепена и няма луфтове. Не знам до колко това е правилен тест.

          • #54
            Серво помпата вече е със сменени лагер, семерини и о-пръстени. Лагерът, който използвахме се вижда на снимките, както и номрът му. Семерината е различна от оригиналната която извадихме, просто защото такава не можахме да намерим, но е с размери 15х24х7. Старите бяха с метален външен пръстен, а новите са стандартните с гумиран такъв с метална вложка. Не виждам проблем да се използват такива, предвид че изчетох доста SKF спецификации за радиални уплътнения. Гарнитурата си я направихме от клингерит 0.5мм, като тук е единственото ни притеснение, че може и да не е правилната дебелина. Както споменах по-горе дебелината на гарнитурата би имала влияние върху работата на помпата - много триене при прекалено малка гарнитура и вътрешна загуба на нялягане поради голяма хлабавина при прекалено дебела гарнитура. Както и да е, решихме да пробваме. Тестът, който направихме беше да се сглоби без гарнитура и да се измери с луфтомер процепа между двете половини на корпуса. Така стигнахме до извода, че 0.5мм ще е ок. Баща ми я ряза на ръка, но го помолих да я сканира и ще я векторизирам тези дни. В случай, че на някой му трябва, може да изрежем такава на лазер (имаме в гаража) и да му пратим. А ето и снимките:
            ​​
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-04-13 at 17.32.25.jpeg
Прегледи:555
Размер:121.8 КБ
ID:6734550Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-04-13 at 17.30.27.jpeg
Прегледи:557
Размер:136.6 КБ
ID:6734547Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-04-13 at 17.32.35.jpeg
Прегледи:546
Размер:65.8 КБ
ID:6734548Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-04-15 at 17.53.42.jpeg
Прегледи:546
Размер:162.6 КБ
ID:6734549Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-04-15 at 17.25.07.jpeg
Прегледи:554
Размер:124.5 КБ
ID:6734545Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-04-16 at 10.17.54.jpeg
Прегледи:546
Размер:138.5 КБ
ID:6734544Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-04-16 at 09.57.30.jpeg
Прегледи:550
Размер:121.1 КБ
ID:6734546

            Снимката на семерината е гледаща откъм водната помпа, да не си помисли някой, че сме я обърнали. Болтовете ги стегнахме по тази таблица, понеже в ремонтното ръководство не намерихме спецификации:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-04-14 at 18.38.21.jpeg
Прегледи:562
Размер:22.6 КБ
ID:6734540 ​​

            Стойнотите са в Nm. Лявата част ма таблицата се отнася за болтове от подцинкована стомана, а дясната за черните болтове. Въртящият момент за стягане е спрямо диаметъра на болта, както и неговата якост. Тези на серво помпата са 12.9 .

            Тръбите на охлаждането се сдобиха с нови ущи за захващане. Ще се търси друга боя, че тази излезе калпава.
            ​​
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-04-13 at 17.21.24.jpeg
Прегледи:549
Размер:91.6 КБ
ID:6734552

            В събота разглабянето продължи, като следващите заподозрени бяха радиаторите и интеркулера. Свалят се лесно. За жалост установихме, че липсва един тампон и един болт, демек добре че и там пипнахме да се хване по стабилно. Следващото "за жалост" идва от евентуалната дупка в интеркулера. Има едно омасляване откъм входния маркуч. Ще го надуем и ще търсим за течове със сапунена вода. Някаква идея какви налягания прави турбото?

            Вече цялата АСЕ система е на земята.
            ​​
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-04-17 at 11.05.29.jpeg
Прегледи:546
Размер:443.3 КБ
ID:6734551Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-04-17 at 11.43.21.jpeg
Прегледи:547
Размер:155.7 КБ
ID:6734543

            ЕГР-ът е затапен. Преди да запалим ще се изключи с Наноком.
            ​​
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-04-17 at 07.37.09.jpeg
Прегледи:544
Размер:62.6 КБ
ID:6734542

            Фрезовахме леглата на дюзите леко. Още едно "за жалост": някой си беше оставил ръцете, но успяхме да загладим повърхността (снимката е от преди процедурата. Предполагам, че баща ми се е потопил в процеса и не ми направи снимка "след", но каза че е доволен):

            ​​ Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-04-18 at 08.51.10.jpeg
Прегледи:554
Размер:108.1 КБ
ID:6734541

            Чакаме втората пратка и голямото сглабяне може да започне. Междувреммено ще почнем разглобяването на кормилната кутия.
            Поръчахме цял вал втора употреба, на който всъщност му викат кавал, за донор, от който да вземем регулировъчно болче. Единственото, което ни дели от затваряне на капака са гумените уплътнения на болчетата на капака. Пратката е в София, но както опитът показа, сега започва голямото чакане.​
            Последно редактирано от Мартин Ташев; 20-04-21, 14:18.

            Коментар


            • trapper
              trapper коментира
              Редактиране на коментар
              и при мене ги няма

            • Мартин Ташев
              Мартин Ташев коментира
              Редактиране на коментар
              А сега?

            • trapper
              trapper коментира
              Редактиране на коментар
              да

          • #55
            Интеркулерът е добре да се изплакне с АМВ, МРТ или нещо подобно, 1 литър е достатъчен, за да се измие от гняста вътре. Турбото върти масло било от него било от отдушника на картерните газове. Аз съм намислил да слагам допълнителен уловител на маслото от тези газове, защото в капака на клапаните има сепаратор, но май не действа.
            Кулерът може да се окаже здрав, а омасляването да е от опечени въздуховоди.
            Не бързай ако искаш да стигнеш
            __________________________________
            Discovery II TD5 10P

            Коментар


            • #56
              Кулера се оказа спукан
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:кулер-спукване1.jpeg
Прегледи:506
Размер:129.2 КБ
ID:6735691Натиснете снимката за да я уголемите

Име:кулер-спукване2.jpeg
Прегледи:514
Размер:104.4 КБ
ID:6735690

              Ремонтирахме го с двукомпонентен "течен метал":

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:кулер-ремонтиран.jpeg
Прегледи:503
Размер:180.5 КБ
ID:6735692

              Тестван е под налягане за теч със сапунена вода. За сега издържа теста. Ще се следи монтиран в джипа как се държи. Евентуално да се следят стойностите на датчика за налягане (живи данни) повреме на каране

              Ето тук още нещо което може да е полезно: Discovery-II-въртящ-момен-болтове-гайки.xls

              Преведох от наръчника за баща ми предписанията за затягане на болтове що годе по целия джип. Предварително се извинявам ако има грешки. Имената на компонентите не са ми съвсем известни на български език, но се постарах. Някой ако има желание може да качи коригирана версия. Разделени са в категории и могат да бъдат филтрирани (за хората, които работят с Excel).

              Коментар


              • trapper
                trapper коментира
                Редактиране на коментар
                инфо, полезно за всички

              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                На живи данни трудно ще видиш пропуск от интеркулера, турбото го компенсира, ако не е хептен много. Но ако почне да пуши, първо гледай за такива пропуски.

            • #57
              Забравих, че исаках да пиша за още нещо. Направих си регистрация в ето този австралийски форум за да сваля от тази тема ето тази снимка:

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:alignment.jpg Прегледи:0 Размер:43.2 КБ ID:6735756

              Всъщност снимката е оригинално от тази тема: Injector Timing Marks | LandyZone - Land Rover Forum. Там се обяснява, че има белязки на разпределителния вал, които се намират между зъбното му колело и държача на разпределителния вал (горната част над главата - cam carrier) и които индикират положението, в което палците на дюзите за всеки един от цилиндрите са в най-горно положение. Това положение трябва да е налице, когато се регулират притескателните болчета на дюзите. Белязката се изразява в цифра и чертичка, която трябва да равни с ръба, както е показано на снимаката - долната жълта черта. Има две черти, понеже във форума се дискутира дали трябва да равни с центъра на отвора или с ръба. Тоест ако белязката равни както на снимката, може да се настрои луфта на дюзата на трети цилиндър. А ето как това се прави според наръчника:
              • Затяга се кавала на 33 Nm
              • Завърта се двигателя в положение, така че дюзата, която искаме да настроим да е в най-горното си положение (at full lift)
              • При разхлабена контра гайка се навърта регулировъчното болче, докато облегне (или иначе казано се обере луфта)
              • Регулировъчното болче се развърта един цял оборот за да подсигури нужното отстояние от палеца на дюзата
              • Задържайки позицията на регулировъчния болт се притяга контра гайката с 16 Nm (за това стягане ще трябва динамометричен ключ с по специална глава тип гаечен ключ. Ние най-вероятно ще законтирм на усет)
              • Процедурата се повтаря за всеки един от 5те цилиндъра
              П.П. Тази техника за идентифициране на позицията не е описана в RAVE наръчниците според колегите от упоменатите форуми, но е тествана с микрометър.
              Последно редактирано от Мартин Ташев; 23-04-21, 21:48. Причина: пояснение

              Коментар


              • #58
                МНОГО ВАЖНА ПОПРАВКА (грешна интерпретация)

                Първоначално публикуван от mar7uH* Преглед на мнение
                ...

                А ето как това се прави според наръчника:[LIST][*]Затяга се кавала на 33 Nm[*]Завърта се двигателя в положение, така че дюзата, която искаме да настроим да е в най-горното си положение (at full lift)[*]При разхлабена контра гайка се навърта регулировъчното болче, докато облегне (или иначе казано се обере луфта)[*]Регулировъчното болче се развърта един цял оборот за да подсигури нужното отстояние от палеца на дюзата[*]Задържайки позицията на регулировъчния болт се притяга контра гайката с 16 Nm (за това стягане ще трябва динамометричен ключ с по специална глава тип гаечен ключ. Ние най-вероятно ще законтирм на усет)
                ...
                Положението, в което се намира дюзата на съответния цилиндър при съвпадане на чертата с ръба на главата всъщност е максимално натисната. At full lift (или максимално повдигната) всъщност е кобилицата и то погледнато от страната на разпределителния вал. Тоест в тази позиция предният край на кобилицата, на който се намира и регулировъчното болче, е в най-ниска точка.

                И съответно...

                ... не се навива болта докато обере луфта, а докато натисне дюзата до долу. След което се връща с един оборот, за да се избегне удар в натиснато положение и се законтря с гайката.

                Надявам се не съм подвел някого. Това бяха моите разсъждения и моята интерпретация на наръчника. Искаше ми се да си редактирам оригиналния пост, но не мога.

                Коментар


                • #59
                  Малко новости. Разглабянето продължава или по-скоро продължи и през уикенда. Мисля, че скоро ще се почва по обратен ред, понеже имаме и разни части които биват монтирани, а не само демонтирани.

                  Като за начало ето какво ръждиво приспособление от подръчни материали бе използвано за свалянето на демпферната шайба и как изглежда самата тя:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:приспособление.jpeg
Прегледи:476
Размер:220.1 КБ
ID:6736527Натиснете снимката за да я уголемите

Име:демпферна-шайба1.jpeg
Прегледи:448
Размер:78.4 КБ
ID:6736529Натиснете снимката за да я уголемите

Име:демпферна-шайба2.jpeg
Прегледи:447
Размер:92.7 КБ
ID:6736528

                  Сякаш е в добро състояние. Няма пукнатини и гумата изглежда в добро здраве. Свалихме я всъщност за да подменим семерината на коляновия вал, понеже подозираме течове там, а и ще пристигне в следващ момент (ако благоволят да освободят пратката) цял комплект гарнитури, в който е и тази на коляновия вал. Има и за отзад, ама там по-нататък. Може пък и да си е добре.

                  Ето така изглежда кошът в момента:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:кош1.jpeg
Прегледи:452
Размер:234.3 КБ
ID:6736532Натиснете снимката за да я уголемите

Име:кош2.jpeg
Прегледи:462
Размер:228.2 КБ
ID:6736535

                  Мен лично ме побърква състоянието на изолацията на firewall-a, но евентуално по-нататък ще го разкрасим. На местата където има обелена боя по рама или шаси ще се обработи за да се спре корозия. Кабелите, които ви вадят очите най-вероятно, сме оголили така, понеже старите гофрета бяха в ужасно състояние там където въобще ги имаше. Вместо тях ще се групират, както се вижда на снимката с изолационна лента и ще се сложи ей такова:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:спирала.jpeg
Прегледи:451
Размер:105.6 КБ
ID:6736533

                  Разширителният съд и той е свален за почистване и съживяване на маркучите по вече упоменатия метод. Тампоните на двигателя са на място готови за краен монтаж (понеже кормилната кутия чака да бъде обслужена и монтирана, а за това трябва да се повдигне мотора). Старите тампони няма да ги коментирам, ще пусна снимка, а клипчето ще ви го спестя, но ще кажа само, че имат повече оси на свободно движение отколкото им е писано да имат. Тези факти ме карат да си мисля че и задните тампони ще са за смяна, понеже е имало такова "лашкане" в предния край и най-вероятно задните са били прекомерно натоварвани. Сториха ми се скъпички и реших да ги спестя, което май не е много умно...

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:разширителен-съд.jpeg
Прегледи:452
Размер:479.5 КБ
ID:6736534Натиснете снимката за да я уголемите

Име:стар-тампон.jpeg
Прегледи:449
Размер:214.9 КБ
ID:6736531Натиснете снимката за да я уголемите

Име:нов-тампон.jpeg
Прегледи:436
Размер:117.7 КБ
ID:6736530

                  Както вие така и аз виждам само снимки на счупени и износени части и честно казано ми се обръща корема. Баща ми продължава да ми повтаря как цялостното състояние и стойката на джипа много му харесват и колко е кеф да се кара. Затова живот и здраве ако политиците позволят (понеже тук в Австрия има доста неприятни ограничения, които ме спират да се прибера) и успея да си дойда на лято, ще направя една фотосесия на вече ремонтирания джип за да се изчисти гадното чувство за бангия. Разбира се има още доста работа по шасито и рамата и разни други системи. По задвижването не сме пипали още нищо, но за там се надявам, че след смяна на маслата и при сегашната липса на течове, както и с премерената експлоатация на джипа, ще карат известно време без да създават дертове. А, всъщност каретата на преден кардан ще ги сменим, че има луфт а и ги поръчах. Голямото притеснение си остава автоматика. Ще видим там как ще е.

                  Ще завърша този пост с няколко хубави качества на този джип. Таванът му е ремонтиран (претапициран) и е черен (доколкото знам увисват на всичките), салонът му е запазен и гумите му са в добро състояние. Какво ще кажете за размера 235/85R16 BFG AT?

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:таван.jpeg
Прегледи:447
Размер:148.7 КБ
ID:6736539Натиснете снимката за да я уголемите

Име:задни-седалки.jpeg
Прегледи:456
Размер:182.2 КБ
ID:6736538Натиснете снимката за да я уголемите

Име:волан.jpeg
Прегледи:449
Размер:171.1 КБ
ID:6736537Натиснете снимката за да я уголемите

Име:гуми.jpeg
Прегледи:442
Размер:137.4 КБ
ID:6736536

                  Коментар


                  • trapper
                    trapper коментира
                    Редактиране на коментар
                    С 245/75R16 AT няма проблеми, вероятно ще върви и с 235/85R16 BFG AT, но разликата е +32мм (4%).

                  • Мартин Ташев
                    Мартин Ташев коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не разбрах. Има ли нещо грешно в размера? Оригинално го гледах, че идва с 255/65R16. Тези с които е сега му дават 3,4 см повече просвет и при 100 км/ч реална скорост показва само 92, което значи, че трябва да се има едно на ум. Като изключим, че не съм фен (естетически) на съотношението 85, не би трябвало да е лош размер. В дълбока кал за сега няма да се гази (то и с АТ не е най-умното занимание), тоест кой знае колко широка гума не ни трябва. Правилно ли разсъждавам? От гледна точка на натоварването на мостовете (в частност дифове) има ли някакво притеснение? Според калкулатор това би следвало да се равнява на 31,7 инча външен диаметър (пише реално 32). Някъде май бях чел, че 31 е нещо като граница. Като се има предвид експлоатацията (спокойно каране по черен път до вилата + разходки из Троянския Балкан от време на време) мисля, че не би трябвало да има проблем. А вие какво ще кажете?

                • #60
                  Оригинално са 235/70/16 или 255/55/18, без лифт побира 245/75/16. Нито двигателя нито мостовете ще усетят разликата, просто преценете дали да се катерите на по - високия размер или не. Ако ги имате тези гуми - слагайте ги.
                  Аз минах през 245/75/16 Гудиър Дуратрак и се „върнах“ на 247/70/16, че ми беше високо, неудобно и шумно.
                  Не бързай ако искаш да стигнеш
                  __________________________________
                  Discovery II TD5 10P

                  Коментар


                  • Мартин Ташев
                    Мартин Ташев коментира
                    Редактиране на коментар
                    Те са си на джипа в момента. Беше ми интересно до колко са "правилните". В кавички щото това за всеки е различно. За нас би означавало избягване на ненужно натоварване и комбинирани качества, каквито предлага АТ-то. Най-вероятно за зимата ще се купят зимни. Щом размерът е ок, тоест не са прекалено големи и тежки, АТ си остават и ще се карат лятото по асфалт и в гората.

                  • bullet_pk
                    bullet_pk коментира
                    Редактиране на коментар
                    Колкото по-големи, толкова по-правилни. Само да не опират при разчекване. Щом са вече монтирани, няма какво да му мислиш.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X