Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Rover Discovery 300ТTdi - Проблем с турбото

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Би трябвало да пуска черно, при "мръсна газ" също ако оборотите се вдигат плавно/бавно/ на празен ход, значи "има нещо гнило"

    Моята тойота на времето толкова беше "скопена", че въобще не пушеше, а аз се кефех колко е добре мотора... Като сложих турбината и ми се видя, че ще фръкне, а монтьора форсира и се мръщи... вика "виж като изфорсирам моята какво става"... но аз упорит, викам екстра си е! Чак след няколко месеца регулирах ГНП-то и тогава верно имах чувството, че ще се изправи на задни гуми ама си пускаше вече черни кълбета при "мръсна газ"
    Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 03-01-10, 12:11.
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

    Коментар


    • #32
      Точно така трябва да е.
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #33
        ОК ще прегледам клапаните, ще сложа манометър и ще я покарам за да видя какво показва и ще помоля „Нафтаджията“ пак да я види с идея да регулира горивната помпа. Блогадаря за съветите. Ще постна след тестовете
        Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
        Discovery 2.5 TD5 2000 EX
        Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

        Коментар


        • #34
          Така е уви, като не иска Мохамед да иде при планината...
          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

          Коментар


          • #35
            Историята продължава...
            След като смених всички консумативи, включително хидравличната течност и филтъра на автоматичната скоротна кутия и лично се убедих, че уестгейта е затворен колата тръгна доста по-добре. На участъка от полицейския пост на „черната котка“ до разклона за Нови хан набра с лекота 135 км/ч. Остава един проблем - има масло във въздуховодите след „студената“ турбина на търбото. Според мен турбото има повредени семеринги. Интересно ми е на какъв тест са го подлагали в Реал турбо и не са видяли този проблем?
            При тест с манометър при 3500 оборота показанието е 0.6 бара. Тази стойност в нормата ли е?
            Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
            Discovery 2.5 TD5 2000 EX
            Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

            Коментар


            • #36
              Първоначално публикуван от Barbaron
              Историята продължава...
              След като смених всички консумативи, включително хидравличната течност и филтъра на автоматичната скоротна кутия и лично се убедих, че уестгейта е затворен колата тръгна доста по-добре. На участъка от полицейския пост на „черната котка“ до разклона за Нови хан набра с лекота 135 км/ч. Остава един проблем - има масло във въздуховодите след „студената“ турбина на търбото. Според мен турбото има повредени семеринги. Интересно ми е на какъв тест са го подлагали в Реал турбо и не са видяли този проблем?
              При тест с манометър при 3500 оборота показанието е 0.6 бара. Тази стойност в нормата ли е?
              Колега, турбото няма семеринги, при тези температури и обороти никаква гума, силикон или каучук не може да издържи. Оста на турбото е на втулка, с принудително мазане. Уплътняването на този елемент е доста сложна инженерна задача и обикновено "теча" на масло е от фабричната хлабина м/у оста и втулката.
              Това че е омаслен не е проблем, въпроса е колко е омаслен??

              Ако е много и тече тогава вече е проблем.
              Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
              LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
              Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

              Коментар


              • #37
                Така е, При Гарет Т-3 например има два варианта, една джаджа на която майсторите и казват "коксче" или пък със сегмент като на бутало. Уплътнява доста добре, но все пак по мъничко масълце винаги влиза.
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #38
                  Нова кола да вземеш /с турбо/ маркучите отвътре ще са омаслени!
                  Въпроса е да ти изкарва от смяна до смяна без доливане или с малко доливане... в крайна сметка 1 литър масло на 7 или 10 хиляди км е нищо /10-20лв/в сравнение с ремонта на турбината /стотици лв/...
                  Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 03-01-10, 12:12.
                  помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                  Коментар


                  • #39
                    Първоначално публикуван от Barbaron
                    Остава един проблем - има масло във въздуховодите след „студената“ турбина на търбото. Според мен турбото има повредени семеринги. Интересно ми е на какъв тест са го подлагали в Реал турбо и не са видяли този проблем?
                    При тест с манометър при 3500 оборота показанието е 0.6 бара. Тази стойност в нормата ли е?
                    Въпроса с маслото можеш да го оцениш обективно като разход на 1000км или от смяна до смяна, ако не те притеснява (да кажем 2 литра) си карай. Друго - зацапан въздушен филтър причинява вакуум преди турбото и изсмуква масло през уплътненията му. Смени го ако е стар. Също преди турбото е входа на вентилацията на картера, оттам също влиза масло. Колко - зависи от състоянието на двигателя.
                    0.6 бара за твоя двигател при 3500 оборота ми се вижда малко. За моя, който също е 2.5, но много разтоварен тази стойност е 0.9. Значи или настройката на уестгейта е неправилна или просто недостига гориво.

                    Коментар


                    • #40
                      Колега Паджеровод, както по-горе писах двигателя е на 30 бара и 4 силиндъра. Всички консумативи са сменени. Включително и въздушния филтър. Ще замеря разхода на маслото и ще постна по-късно. Каква настройка може да се прави на уестгейта. аз съм завил клапана до затворено положение на ръка, с въртока който е на самия клапан. Между другото, когато колата е студена (току що запалена) има много по-голям ряз от когато е топла - можеби от обогатяването на сместа? Или докато още е студен интеркулера и турбината се подава повече въздух, или пружината на уестгейта държи уестгейта затворен, а като загрее отпуска леко?
                      Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
                      Discovery 2.5 TD5 2000 EX
                      Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

                      Коментар


                      • #41
                        Ти сам си отговори - топлото и интеркулера са ключовите думи.
                        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                        Коментар


                        • #42
                          Quadra, Имаш страхотен лаконичен стил. Ако си бях отговорил не бих задавал въпроса. Да разбирам ли, че според теб имам проблем с охлаждането в интеркулера? Аз по скоро смятах, че на въпросния уестгейт от жегата на изгорелите газове пружината е „омекнала“ и отваря на по-ниско налягане.
                          Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
                          Discovery 2.5 TD5 2000 EX
                          Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

                          Коментар


                          • #43
                            Възможно е, но по принцип турбодвигателите работят по-добре на хладно и ако е леко влажно още по-добре. Турбината свива въздуха за да го натика в цилиндрите, а той адиабатно се нагрява от тая работа и пак се опитва да се разшири и стане по-малко плътен. Интеркулера се опитва донякъде да отрави нещата като изстуди въздуха нагрят от турбината преди да го вдуха в двигателя та да е по-плътен от тая работа. И като се нагрее добре интеркулера вече не охлажда толкова ефективно... За какво мислиш че по разни резачки има спрей с вода който пръска върху интеркулера (натискаш едно копче на бутона и вуала - тръгва по-добре)
                            Сега тук някаой ще ми каже че това всъщност било азотен окис и неправилно съм разбрал "Бързи и яростни" - на тях ще им кажа да видят някоя Импреза или Ево.
                            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                            Коментар


                            • #44
                              В случая Quadra е прав за интеркулера, но тук става въпрос за друго нещо.
                              Ако колега Barbaron беше казал веднага за разликата студено/топло щях да го посъветвам да направи следния опит - при загрял двигател да охлади с вода ГНП-то. Ако след това машината пак "дръпне" това е сигурен признак за износени елементи в ГНП-то, към които се прибавят термичните луфтове от загряването и от там лошо "хранене" на двигателя.
                              За уестгейта - при затварянето му при мен само за пример налягането се вдига двойно при равни други условия.

                              Коментар


                              • #45
                                Колега Паджеровод, колата пали сутрин без подгряване. Помпата е прегледана от добър „нафтаджия“. Не ми се вярва да е помпата. Но ще направя пробата с водата. Сега когато сутрин е хладно колата върви много добре, а двигателя е загрял. Ще хвана да сваля интеркулера и ще го измия добре.
                                Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
                                Discovery 2.5 TD5 2000 EX
                                Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X