Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблеми с алтернатор/генератор на Land Rover Discovery

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Блокирал генератор-Диско1 2.5дти/94

    ... звънни на ТОЯ и го питай,има Дискавари-300tdi и го чупят/дават го части (скъпар е,провери си новия колко струва и се пазари !!!).
    Като го гледах бяха му свалили/взели само стартера, и дребни неща по интериора.

    alexstoilov да го пита за крика на диското.


    ... кръв ми капе на сърцето като гледам как го чупят
    Land Rover Discovery:
    - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
    Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

    Коментар


    • #47
      До: Блокирал генератор-Диско1 2.5дти/94

      Помисли за алтернатор от лек автомобил.

      П.

      О
      Land Rover Discovery 300TDI 1995 Basic

      Коментар


      • #48
        До: Блокирал генератор-Диско1 2.5дти/94

        Така като гледам си с 200ТДИ. Нов алтернатор от падок (G) - 72,50 паунда без ддс. Тотал с доставка и ддс идва кам 103 паунда * 2.15 паунд/лев = 221лв.
        Discovery 1 - 300TDI

        Коментар


        • #49
          До: Блокирал генератор-Диско1 2.5дти/94

          Първоначално публикуван от 5-ракиев Преглед на мнение
          ... звънни на ТОЯ и го питай,има Дискавари-300tdi и го чупят/дават го части (скъпар е,провери си новия колко струва и се пазари !!!).
          Като го гледах бяха му свалили/взели само стартера, и дребни неща по интериора.

          alexstoilov да го пита за крика на диското.
          ... кръв ми капе на сърцето като гледам как го чупят

          Днес бях в автоморгата,алтернатора и той е на път да блокира.При завъртане,прави един оборот и затяга.Обещаха да го ремонтират(с гаранция)и да го пратят с куриер.Крика от Диското го няма,пристигнал е без крик.

          Коментар


          • #50
            До: Блокирал генератор-Диско1 2.5дти/94

            Първоначално публикуван от vas_konti Преглед на мнение
            Днес бях в автоморгата,алтернатора и той е на път да блокира.При завъртане,прави един оборот и затяга.Обещаха да го ремонтират(с гаранция)и да го пратят с куриер.Крика от Диското го няма,пристигнал е без крик.
            Здравей,ти от къде си,от Пазарджишко ли си?

            ... опитай така ЦЪК
            Land Rover Discovery:
            - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
            Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

            Коментар


            • #51
              До: Блокирал генератор-Диско1 2.5дти/94

              Голямо БЛАГОДАРЯ на колегата "5-ракиев" за инфото.Благодарение на него, генератора вече е при мен,и утре живот и здраве ще го монтирам.
              Дължа почерпка.

              Коментар


              • #52
                До: Блокирал генератор-Диско1 2.5дти/94

                Първоначално публикуван от vas_konti Преглед на мнение
                Голямо БЛАГОДАРЯ на колегата "5-ракиев" за инфото.Благодарение на него, генератора вече е при мен,и утре живот и здраве ще го монтирам.
                Дължа почерпка.
                ... дано да рабоботи безпроблемно (отремонтиран е на правилното място),поляй го задължително

                .... днес спирам да питам за шини на багажника, и я питам:
                - алтернатора взеха ли го,кво му беше ...
                -... ми смениха му лагерите и замина.
                А ти от къде знаеш, ме пита тя
                ... ми знам такава ми е работата

                п.п. ... колко много можем да сме си полезни един на друг
                Land Rover Discovery:
                - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
                Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

                Коментар


                • #53
                  Ремонт на алтернатор - 200tdi

                  От много време ми свети лампата на алтернатора на таблото, обаче горе-долу зареждаше. Ясно беше, че проблема няма да се реши сам, а ще се влошава, реших да отворя и да погледна какво точно се случва вътре. Нов алтернатор си е цифра (от Падок се ядва, ама и за това нямаше средства), затова целта беше по възможност да се ремонтира стария.
                  Още със свалянето се появи загадка. Като се развие дългия болт изглежда сякаш втулката минава през корпуса. Алтернатора се върти около тази ос и не ще да излиза:



                  След помощ от приятел (Лазар) последва по-сериозно дърпане и - готово, алтернатора е готов за човъркане


                  Поставен на масата преди началото на аутопсията. Годинките си му личат...


                  Ето ги серийния номер(за тези номера малко по-късно) и модела:


                  Не знам защо, на моя алтернатор има два кондензатора на задната част. Според схемата, каталозите и всичко, което съм виждал, трябва да е един. Тепърва ще гледам защо са два и каква е била идеята


                  Ако алтернатора не е бил отварян дълго време, малко трудно се разделя на две, но с малко упорство всичко става:


                  Вътре се е посъбрала и мръсотийка...


                  Още преди отварянето като основен виновник бяха заподозрени четки или диод. От пръв поглед става ясно, че четки (и контакните пръстени) са правили беля:


                  Четките са в съответстващо състояние:


                  При този алтернатор (не знам как е с други, нямам опит) човек бая ще се озори ако реши да смени само четки. Четкодържача е така проектиран, че да се сменя заедно с регулатора:


                  За по-любопитните поглед и отвътре


                  Ето я и предната част с фабричен номер на цялата кутийка - четки с регулатор:


                  Малко отклонение за тези номера. Докато търсих резервни части, бая зор видях. В каталозите на Магнети Марели такъв номер изобщо не съществува (мисля, че скачаха от 28002 на 28006). При разговор по телефона с вносител се оказа, че нито номера, изписан на частта, нито този, който според каталога, трябва да е на моята част, вършат работа. При нужда от смяна трябва да се ходи направо със старата част за сравняване явно. Това важи за всички номера по алтернатора, но все пак ще ги кача тук, само за информация.

                  Изправителната плочка. На този етап само я гледам любопитно - вече съм открил повредата на алтернатора...


                  Обновяването вече започва. Реших, така и така съм го отворил, нека поне да го почистя добре, най-малкото за известно време би трябвало да помага за охлаждането.


                  Контактните пръстени са шлайфани и като нови


                  Алтернатора може да е Магнети Марели, ама перката е...


                  Серийния номер на задната част на корпуса. Не знам има ли някаква практическа полза от него...


                  Номера на предната част:


                  И на изправителната плочка:


                  Да е жив и здрав Любашки, че така бързо се сеща какво ми трябва още по телефона и като отида в магазина, вече го е приготвил



                  Не знам кой от двата номера е валиден при търсене точно на тази част, затова давам и двата:




                  Реших, докато е отворен алтернатора, да му сменя и лагерите за всеки случай.


                  За този лагер щях да пускам отделна тема. Тъкмо мислих, че съм открил тайната на английското автомобилостроене - в алтернаторите си ингилизите слагат лагери на ВМЗ! Обаче после прочетох, че всъщност, Радо е сменял този лагер преди около две години...

                  Ако бях прочел предварително темата на Радо, щях да знам също и, че ми трябва камък за гедоре 5,5 мм, ама кой да знае... Затова, друг път първо четенето, после пипането

                  Тъкмо реших, че съм готов, се оказа, че освен четките и пръстена, наистина е имало изгорял диод...
                  Вече доста бях проточил този ремонт, а и не ми се рискуваше, затова не сменях диода, а направо взех нова плочка. За съжаление преди малко открих, че съм изхвърлил кутията. Ако някой има нужда, мога да проверя какъв беше номера на плочката (няма нужда да споменавам, че този, който се вижда на снимката не върши никаква работа).

                  Другия лагер направо го дадох на майстор да го вади и да го сменя, защото нямам условия да го извадя както трябва (а и не бях сигурен в каква посока се вади) и рискувах да счупя корпуса. Затова за него нямам сериен номер, но стария лагер е в мен, мога да сваля размери. В последствие се оказа, че се избива отвътре навън.

                  И така, равносметката е:
                  Четки - 18 лв.
                  Изправителна плочка 24 лв
                  Лагер + труд на майстора - 15 лв.

                  Дано това да е полезно и да спести на някой главоболия с "непоправимо развален" алтернатор, както се изразяват в някои сервизи с цел да ви пробутат рециклиран такъв.
                  A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Ремонт на алтернатор - 200tdi

                    Интересно ми е да споделиш в какво състояние беше предния лагер - този на ВМЗ. От чисто любопитство имаше ли някакви луфтове, виене и т.н. за да си направиме някакви изводи относно смяната на тези лагери с неоригинални български за по 2 лв.
                    Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
                    LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
                    Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Ремонт на алтернатор - 200tdi

                      В интерес на истината, лагера беше като цяло в добро състояние. Имаше леко запъване при въртене, но докато си играх с него изчезна. Нямаше никакви луфтове или други сериозни повреди. Не сложих ВМЗ лагер само защото като купувах нямаше такъв, а разликата в цената не беше чак толкова голяма.
                      A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                      Коментар


                      • #56
                        До: Ремонт на алтернатор - 200tdi

                        Първоначално публикуван от Радослав Райчев Преглед на мнение
                        Интересно ми е да споделиш в какво състояние беше предния лагер - този на ВМЗ. От чисто любопитство имаше ли някакви луфтове, виене и т.н. за да си направиме някакви изводи относно смяната на тези лагери с неоригинални български за по 2 лв.
                        С такъв заден изкарах 6 месеца и после нов алтернатор.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Блокирал генератор-Диско1 2.5дти/94

                          И моя затегна в събота, днес съм в сервиза, като имам резултат ще пиша.
                          Засега мога да кажа че се виждат стружки около алтернатора, спрях навреме, без да скъсам ремъка, ама с тея стружки май няма да е само лагери.
                          Имам предвид едно диско в една морга в Пловдив и един магазин за нови и рециклирани стартери и алтернатори, ама ако и вие имате нещо наум може да споделите превантивно.
                          Не бързай ако искаш да стигнеш
                          __________________________________
                          Discovery II TD5 10P

                          Коментар


                          • #58
                            До: Проблеми с алтернатор/генератор на Land Rover Discovery

                            Равносметката:
                            единия лагер на парчета, бяха останали само вътрешната и външната черупка, другия с начални признаци на виене, плочката с електрониката надрана до степен едната четка да падне, термичния дефлектор скъсан на две места, държал се само на третото.
                            Ремонтът: нови лагери, нова плочка, сваляне, качване 108 лв.
                            Дефлектора го дадох на един железар да изреже от поцинкована ламарина една шайба по външния контур, която да я нитовам за него (той е алуминиев), съответно да я разпробия след това и да я хвана за генератора. Не може без него, точно зад генератора е колекторната тръба и жегата е голяма.
                            Снимки нямам, когато са го бърникали аз бях на работа.
                            На който му се занимава е хубаво да си преслуша генератора, за два лагера оставаш на пътя.
                            Не бързай ако искаш да стигнеш
                            __________________________________
                            Discovery II TD5 10P

                            Коментар


                            • #59
                              До: Проблеми с алтернатор/генератор на Land Rover Discovery

                              Първоначално публикуван от Михаил Преглед на мнение
                              .......
                              Ремонтът: нови лагери, нова плочка, сваляне, качване 108 лв.

                              ..............., за два лагера оставаш на пътя.
                              Погледни колко струва нов алтернатор в Падок!!!
                              А това за оставането на пътя е несериозно. При наш'те джипки, ако блокира алтернатора, свалящ ремъка /ако не ти се цапа-режеш/ и караш. Да му мислят тия с V8.
                              За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Проблеми с алтернатор/генератор на Land Rover Discovery

                                На 300 tdi не става - същият ремък върти и водната помпа...
                                00359893488603

                                ....нямам си вече LR...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X