Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблеми с алтернатор/генератор на Land Rover Discovery

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблеми с алтернатор/генератор на Land Rover Discovery

    Сега ново 20. Трябва да сменя спешно лагерите на алтернатора схтот секи момент схте блокира. Много тегаво върти и жужи мощно. ще ми се сам да го свърша това. питането ми е какво мога да очаквам, понеже не съм разблабял алтернатор.
    И евентоално ако имате идея от каде да взема лагери и какви.
    Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 10-05-10, 21:56.

  • #2
    Просто го разглобяваш внимателно - виждаш номерата на лагерите. Вероятно проблемът е само в единя, но смени и двата, след като така или иначе си го отворил. Провери състоянието на четките и контактните пръстени и при необходимост смени четките и шлайфай пръстените. Убеден съм че можеш сам. Дано няма и други поражения.
    При сглобяването се внимава да не счупиш четка или някоя изолационна пластина, както и някой проводник от статорния пакет да не опира на маса или в ротора.
    Консултирай се с продавачите на лагери за качествени, макар и по-скъпи лагери, за да не го сваляш скоро отново Моят опит с лагерите категорично е за японски такива
    Не забравяй да откачиш акумулатора, в случай, че нямаш ключ маса
    Успех
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #3
      Трябва ти скоба за избиване на лагери, иначе може да счупиш корпуса, правят ги слаби и чупливи напоследък.
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #4
        Мислих за SKF. Препоръчайте марка...

        Тва за скобата не ми харесва, нямам... ще си взема лагери 1-во после ще реша... ще е яко ако има начин да го направя под надзора на някой опитен, но не се сещам за такъффф.... има ли доброволци
        Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 10-05-10, 21:56.

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Насов
          мислих за SKF. препоръчайте марка...

          тва за скобата не ми харесва, нямам... ще си взема лагери 1-во после ще реша... ще е яко ако има начин да го направя под надзора на някой опитен, но не се сещам за такъффф.... има ли доброволци
          Аз ти препоръчвам да си разглобиш алтернатора да си извадиш лагерите и да отидеш в магазин за лагери и да си вземеш български по размер, че на мен като чуха за каква кола са ми казаха 18 лв. за единия и 7 за другия аз благодарих и се върнах след 2 часа в саседния магазин и си ги взех по 8 и по 2 лв. и алтернатора вече 4 години си работи.
          no signature no problems

          Коментар


          • #6
            Насов, ти май имаше Диско ако се не лъжа, но това няма значение.
            На мойто Диско 1, сменях САМ лагерите точно в събота.
            Алтернатора се сваля внимателно и си записваш коя жичка къде ходи - най добре снимай.
            Сваляш шайбата и перката (ключ 22 и шестограм за оста), запомняш втулките коя къде е има 2 дистанционни.
            Сваляш регулатора с четките - държи се на 3 болтчета с глава 5.5 - екзотична глава - купих 2 инструмента но без този номер, обикновено са 5,6,7 и т.н. след това отидох до Ташев Галвинг и ги купих само накрайник 1/4 (камък) с този размер за 1 лев. Този камък ше ти трябва и за други такива болтчета има още 2-3.
            От към задната част на алтернатора развиваш трите гайки, които го събират целия (има 3 много дълги болта през целия алтернатор), след това избиваш с чук и нещо дървено например (аз с парче от паркет) предната част (алуминиевата). Предната част трябва да се отдели от металната дето са навивките на статора, ако тръгне да се отделя от към задната спри, защото към нея вървят жиците от статора и ако не си развил всички болтове (плочките с диодите да се вадят) ше скъсаш жиците.
            Като избиеш предната част - на нея би трябвало да остане с ротора (ако не е разбита и хлабава шийката). След това избиваш ротора внимателно или го водиш в най-влизкия сервиз да ти го подпрат на пресата - лесно излиза и виждаш лагера който е 6203 - има го навсякъде аз купих български за 1.66 лв.
            За избиването на лагера вече си трябва преса, защото той освен че е набит, след нето е загънат и алумиевия корпус, така че да не се вади. Ако не е сменян поне веднъж - задължително на преса, с подходяща втулка да легне близо до лагера.
            Като намериш преса носиш и новия лагер да ти сложат. На мен тази операция ми я направиха за 2 лева в сервиза до нас.
            Задния лагер е иглен и при мен беше в добро състояние, промих го с бафта след като свалих всичко от задната алуминиева част на алтернатора и след това го смазах с грес Shell от близката бензиностанция.
            Би било хубаво да се смени и този лагер, след като ще се отваря, но аз бързах и беше събота и нямаше от къде да го намеря.

            Ами това от мен, за смяна на лагер(и) на динамо от Диско 1 тип Magnet Mareli тип незнам какъв, мързи ме да търся листчето, 12V/65A

            Ако съм бил полезен - ще се радвям


            Не твърдя че това е професионална смяна, а смяна в домашни условия и нямам претенциите за изчерпателност.

            Вероятно има и правописни грешки, но бързам и не съм го чел.
            Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
            LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
            Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

            Коментар


            • #7
              Браво, Радо, добре си се справил и добро описание!.. Ентусиаст!

              Коментар


              • #8
                Лагерите за алтернатор са различни от тези, които за общо приложение макар и на външен вид да са съвършено еднакви. Затова не се чудете като сложите SKF например защо само след 10-хиляди отново са за смяна. SKF разбира се също произвеждат такива лагери но те са достъпни само с поръчка и то за количество. Затова препоръчвам на всички да си занесат алтернатора при някой читав майстор, който това му е работа, ще му го поправи за няколко часа и обикновено вземат около 50-80 лева.
                VPetrov.photography

                Коментар


                • #9
                  Аз имам уговорка с майстор, работата е там, че той ще сложи точно SKF...

                  Бих дал парите за качествени лагери навместо за работа. знам + и - от операжията и не бих правил невъзможни за мен операции. ще видя. 1-во да намеря лагери и да ги купя... незнам още производител и магазин, рано е да мисля за смяната.
                  Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 10-05-10, 21:56.

                  Коментар


                  • #10
                    Абе може и да има някаква разлика - не споря, но фактите са следните:

                    На Москвич - сменени лагери български за по 1-2 лева, минах 150 000 преди да го дам на скраб, без никакви ядове в алтернатора, който беше Bosh, защото динамото е колекторна машина с много ядове

                    На Peugeot 205 - сменени пак с български не помня какви - в момента съм минал 95 000 от смяната и нямам никакви оплаквания.

                    Е ако да речем трбва да ги сменям тези лагери през 150 000 - не е никакъв проблем, поне за мен.
                    Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
                    LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
                    Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Радослав Райчев
                      Абе може и да има някаква разлика - не споря, но фактите са следните:

                      На Москвич - сменени лагери български за по 1-2 лева, минах 150 000 преди да го дам на скраб, без никакви ядове в алтернатора, който беше Bosh, защото динамото е колекторна машина с много ядове

                      На Peugeot 205 - сменени пак с български не помня какви - в момента съм минал 95 000 от смяната и нямам никакви оплаквания.

                      Е ако да речем трбва да ги сменям тези лагери през 150 000 - не е никакъв проблем, поне за мен.
                      Да и аз мога да потвърдя, на спортно Ауди 80 Competition 2.0 16V, същите лагери български изкараха 100 000 преди да продам колата, мисля че още си карат, а колата беше доста бързооборотна и алтернатора бая зор виждаше редовно си влизаше в 7000 оборота.
                      no signature no problems

                      Коментар


                      • #12
                        Съвсем определено мога да твърдя че навремето в България се правеха едни от най-добрите лагери в света...
                        VPetrov.photography

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от Венцислав Петров
                          Лагерите за алтернатор са различни от тези, които за общо приложение макар и на външен вид да са съвършено еднакви.
                          За първи път го чувам! Можеш ли да обясниш?!

                          Коментар


                          • #14
                            Лагерите имат много параметри освен чисто физическите си размери. Така че един и същи като физически размери лагер може да бъде съвършено различен като параметри. И разбира се това е съвсем в реда на нещата, ясно е, че не може лагер, който е предназначен да работи при малки обороти да се сравнява с лагер предназначен за десетки хиляди обороти. Също така различните лагери имат и различен клас на точност, който е основен параметър. Затова всяка реномирана фирма поддържа номенклатура, която включва различни класове лагери. И така като отидете да си купите лагер просто по размерите му получавате лагер от най-нисък клас обикновено, който е предназначен за общо машинно приложение без специални изисквания. За съжаление високите класове лагери са малко търсени и почти никой не ги поддържа на склад, което прави купуването им проблематично, защото никой не се навива да внесе един лагер, необходима е поръчка за минимално количество и т.н. За съжаление аз не съм толкова добър специалист в областта на лагерите, за да мога да посоча конкретни сравнителни таблици, но предполагам, че при по сериозно търсене в интернет ще можете да се сдобиете и с по-точна информация, ако ви е нужна.
                            VPetrov.photography

                            Коментар


                            • #15
                              Аз точно разсъждавах, за здравината на Бг лагерите и конкретните им показатели. Все пак лагери се ползват масово в автомобилостроенето и не би следвало да има проблем. Ако са Бг производителите имат данни за параметрите им. За вносни в нета има серии и модели, но в матеиалният свят?
                              Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 10-05-10, 21:57.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X