здравейте,
симптомите са следните:
- без да е натоварен двигателя (т.е. не е на никоя скорост), няма никакъв проблем да вдигне над 4000 оборота
- като карам, след 2500 - 3000, в зависимост от това колко е настъпен педала на газта, се усеща едно отчетливо придърпване - все едно му се спира подаването на гориво
- не пуши, харчи нормално (примерно 200лв за 400км т.е. 10/100 комбиниран цикъл
- маслото си е колко му беше като го смених - не е мръднало за 3000км от както е при мен
- при първоначалните ми огледи (след четене по форуми из нета) открих скъсано (~25% от обиколката на тръбата) на съединето на маркуча (breather) който идва от двигателя към гуменото съединение между въздушния филтър и турбото (air intake hose) - с помощта на малко термоустойчив изолирбанд процепа го запуших - и като че ли това аварийно спиране на притока на гориво се попремести с 200-300 оборота по-нагоре . т.е. в момента това май се случва към 2700 - 3100 някъде но можи и да си въобразявам ...
кабелите към ECU то са омаслени - разбрах че си е често срещан проблем при TD5 но как се решава (освен смяна на кабелите) не открих
според размислите ми - такова аварийно спиране на горивото може да се случи като защита против овербуст на турбото - т.е. уайстгейта да не отваря достатачно или изобщо - с едни клещи се опитах да раздвижа рамото дето трябва да отваря към кръга на изгорелите газове но е доста натегнато там - трябва ми доста голямо усилие, към 15-на кг или повече за да помръдне - след това веднага си се връща (има яка пружина вътре май).
гледах, че се контролира от един вакуум клапан, но все ми се струва, че това усилие е прекалено голямо, някой с някакви наблюдения колко тегаво трябва да е там?
друго мое наблюдение е, че май все едно нямам последната 1/4 от педала - и да натискам нищо не се случва - чисто субективно
като макс скорост в момента е: 130км/ч на равно (преко сили) и 105-110 на баир (тунела преди ихтиман като се пътува към софия) с климатик или без - все си е тая
гуми: 245/70/16 - едва ли е от размера им макар че са от най-големите които могат да се сложат без промени по окачването
някакви идеи от къде да го подхвана?
та си кажа, че мога и така да си го карам - намам особен проблем с положението - единствено изпреварването трабва да става с пове4е внимание - само дето очевидно има проблем и все ме гложди що е така.
благодаря
симптомите са следните:
- без да е натоварен двигателя (т.е. не е на никоя скорост), няма никакъв проблем да вдигне над 4000 оборота
- като карам, след 2500 - 3000, в зависимост от това колко е настъпен педала на газта, се усеща едно отчетливо придърпване - все едно му се спира подаването на гориво
- не пуши, харчи нормално (примерно 200лв за 400км т.е. 10/100 комбиниран цикъл
- маслото си е колко му беше като го смених - не е мръднало за 3000км от както е при мен
- при първоначалните ми огледи (след четене по форуми из нета) открих скъсано (~25% от обиколката на тръбата) на съединето на маркуча (breather) който идва от двигателя към гуменото съединение между въздушния филтър и турбото (air intake hose) - с помощта на малко термоустойчив изолирбанд процепа го запуших - и като че ли това аварийно спиране на притока на гориво се попремести с 200-300 оборота по-нагоре . т.е. в момента това май се случва към 2700 - 3100 някъде но можи и да си въобразявам ...
кабелите към ECU то са омаслени - разбрах че си е често срещан проблем при TD5 но как се решава (освен смяна на кабелите) не открих
според размислите ми - такова аварийно спиране на горивото може да се случи като защита против овербуст на турбото - т.е. уайстгейта да не отваря достатачно или изобщо - с едни клещи се опитах да раздвижа рамото дето трябва да отваря към кръга на изгорелите газове но е доста натегнато там - трябва ми доста голямо усилие, към 15-на кг или повече за да помръдне - след това веднага си се връща (има яка пружина вътре май).
гледах, че се контролира от един вакуум клапан, но все ми се струва, че това усилие е прекалено голямо, някой с някакви наблюдения колко тегаво трябва да е там?
друго мое наблюдение е, че май все едно нямам последната 1/4 от педала - и да натискам нищо не се случва - чисто субективно
като макс скорост в момента е: 130км/ч на равно (преко сили) и 105-110 на баир (тунела преди ихтиман като се пътува към софия) с климатик или без - все си е тая
гуми: 245/70/16 - едва ли е от размера им макар че са от най-големите които могат да се сложат без промени по окачването
някакви идеи от къде да го подхвана?
та си кажа, че мога и така да си го карам - намам особен проблем с положението - единствено изпреварването трабва да става с пове4е внимание - само дето очевидно има проблем и все ме гложди що е така.
благодаря
Коментар