Колеги, привет!
Нещо не схванах... След като запаля, мина през всичките позиции на ск.лост, после, преди да проверя маслото да гася ли?
Щото моя като е спрял(двигателя) показва ниво двойно повече от МАХ-а). Като го запаля обаче и проверя по описания начин, БЕЗ да гася двигателя - нямам ниво...
Направо незнам какво става - търся, търся - никъде не мога да разбера как се мери това масло, а още по-малко пък как се сменя...
Моля, за коментар - да доливам ли масло?
LR Disco I 300tdi
Nissan Pathfinder
Honda VF 750
Suzuki GSXR 750
Колеги, привет!
Нещо не схванах... След като запаля, мина през всичките позиции на ск.лост, после, преди да проверя маслото да гася ли?
Щото моя като е спрял(двигателя) показва ниво двойно повече от МАХ-а). Като го запаля обаче и проверя по описания начин, БЕЗ да гася двигателя - нямам ниво...
Направо незнам какво става - търся, търся - никъде не мога да разбера как се мери това масло, а още по-малко пък как се сменя...
Моля, за коментар - да доливам ли масло?
Нивото на течността в АСК се мери при работещ двигател!!!
Само при работещ двигател по описания начин, докато е студено и лоста на N. Възможно е да има разлики дали на N или на Р - тогава да се прочете на пръчката какво пише.
Естествено е, когато се мери при загасен двигател да показва повече. Истинското ниво се проверява при работещ ДВГ по описания по-горе начин.
Качил съм преведено клиентското ръководство, но за 300tdi - там пише всичко. Дръпнете го и прочетете. Ако в ръководството пише да се мери на позиция P, а на пръчката пише да се мери в позиция N, доверете се на пръчката. Това е според експерта в Мото Пфое /Иван Въжаров/, а той наистина е експерт.
Диското трябва да е на равна хоризонтална повърхност.
Благодаря колега!
Отивам да доливам тогава....
По принцип съм си издърпал почти всичко което сте качили тук, но и досега (3-ти месец!) не съм намерил нито от къде се развива пробката на автомата, нито от къде се долива... Само някакви съствани части там с номера...
Моето е 300tdi, 95 на 118000 мили.
Доливам през щеката, нали?
LR Disco I 300tdi
Nissan Pathfinder
Honda VF 750
Suzuki GSXR 750
Благодаря колега!
Отивам да доливам тогава....
По принцип съм си издърпал почти всичко което сте качили тук, но и досега (3-ти месец!) не съм намерил нито от къде се развива пробката на автомата, нито от къде се долива... Само някакви съствани части там с номера...
Моето е 300tdi, 95 на 118000 мили.
Доливам през щеката, нали?
Да - през щеката. Ако показва на минимума - направо около 700гр. Лошото е, че сега е студено и бавно се стича.
Пробката на автомата е отдолу на кутията. Не е особено голяма. В падок има комплект за смяна. Падокската гарнитура за кутията /между картера и корпуса/ не е стока.
Горещо те съветвам да смениш течността напролет. Твърде вероятно е никой да не я е сменял, а трябва да се прави на около 25000км, ако не успееш да източиш цялата, а ако източиш цялата /за което доколкото знам трябва да разглобиш кутията, което е улава дейност/ - на 40000км. Филтър се сменя винаги, когато сменяш течността. Важно е да прецениш дали имаш инструмент, с който да развиеш болтовете на скобите, които държат картера, че са на неприяттни места. Когато махнеш картера, миг след като отделиш и филтъра ще те олеят около 300мл течност - подготви се. За да махнеш картера, трябва да повдигнеш раздатката с около 5 см. Най-добре да сте двама и на канал. Май е това. Ако се сетя - ще пиша.
ATF Dexron IID - по бумага.
Още нещо - в картера има магнит. Почисти го, както и картера отвътре. Болтовете, които държат филтъра - единия е по-дълъг /доколкото помня/. А може и да е по-къс. Не е като останалите. Да имаш предвид. Не естрашно да ги объркаш - развиваш, разменяш и готово.
Д__ба, друго учих в академията.
Последно редактирано от velio; 23-01-10, 20:52.
Причина: постоянно се сещам нещо!
Стопли се. Реших да проверя новото на течността в автоматика. Обаче нещо се получава странно.
Четох как се прави. проверих какво пише на пръчката. В документацията пише да се мери на "P", на пръчката на "Neutral" (все тая е според мен).
Преди седмица го мерих нямаше и долях 1 литър, появи се (но не помня вече след доливането, дали го мерих със запален двигател);
Днес пак го мерих - пак няма;
Долях половин литър - стана много;
Изчаках да се стече - пак меря, пак няма никой;
Страх ме е да не сипя повече отколкото трябва.
Забелязах също, че ако пръчката е извадена и включа на скорост, започва да изхвърля масло от тръбата - това нормално ли е? Явно тече от там при движение защото е омаслено доста около пръчката и на моста отдолу. На капачката на пръчката има един зъб, но той не се захваща за никъде? От вибрациите пръчката се изважда малко и от там явно сълзи. Иначе няма високо нялягане - пробвах с пръст. Отдолу няма течове, поне не оставя петно като спра. Не съм имал никакви проблеми със скоростите.
Въпроса ми е: Да търся ли някаква причина, например запушен отдушник, или да фиксирам с нещо пръчката да не се вади?
Стопли се. Реших да проверя новото на течността в автоматика. Обаче нещо се получава странно.
Четох как се прави. проверих какво пише на пръчката. В документацията пише да се мери на "P", на пръчката на "Neutral" (все тая е според мен).
Преди седмица го мерих нямаше и долях 1 литър, появи се (но не помня вече след доливането, дали го мерих със запален двигател);
Днес пак го мерих - пак няма;
Долях половин литър - стана много;
Изчаках да се стече - пак меря, пак няма никой;
Страх ме е да не сипя повече отколкото трябва.
Забелязах също, че ако пръчката е извадена и включа на скорост, започва да изхвърля масло от тръбата - това нормално ли е? Явно тече от там при движение защото е омаслено доста около пръчката и на моста отдолу. На капачката на пръчката има един зъб, но той не се захваща за никъде? От вибрациите пръчката се изважда малко и от там явно сълзи. Иначе няма високо нялягане - пробвах с пръст. Отдолу няма течове, поне не оставя петно като спра. Не съм имал никакви проблеми със скоростите.
Въпроса ми е: Да търся ли някаква причина, например запушен отдушник, или да фиксирам с нещо пръчката да не се вади?
1. Мери само по описания от мен начин и при работещ ДВГ.
2. От тръбичката не трябва да изхвърля масло. И на мен ми се изважда, но отдавам това на загрети газове. Там няма откъде да дойде високо налягане.
Ако не си сменял течността, направо си купи филтъра или кита от Падок и течността и ще се уговорим някоя събота или неделя да го сменим при дядо Владо. Дотогава ти препоръчвам да избягваш да караш, освен ако не се налага. За течността - Dexron IID около 6л., за да ти остане около литър за доливане и в хидравликата на волана. Приблизителната цена е 11-13лв/л. Търсиш само Dexron IID и не слушаш какво ти плямпат продавачите.
Ако искаш, може някоя вечер след 18 ч. да отидем до дядо Владо в Костинброд да ти види джипката. Но това не отменя гореописаната профилактика, ако не си я правил.
Благодаря за преместването на темата! Става въпрос за същата кола с която е започната
Като гледам темата е отпреди 2 години, от тогава колата е минала доста, поне аз съм навъртял няколко хиляди. Питах Борис за теча и той тактично си премълча, добре че има форум. Можеше поне да ме предупреди да го следя по-често.
По документи от сервиза имам още поне 10к до смяна на маслото, с това доливане няма защо да бързам.
Все пак има ли отдушник, който може да се запуши?
P.S. А за смяната ще се обадя като наближи по изминатите киломертри.
Благодаря за преместването на темата! Става въпрос за същата кола с която е започната
Като гледам темата е отпреди 2 години, от тогава колата е минала доста, поне аз съм навъртял няколко хиляди. Питах Борис за теча и той тактично си премълча, добре че има форум. Можеше поне да ме предупреди да го следя по-често.
По документи от сервиза имам още поне 10к до смяна на маслото, с това доливане няма защо да бързам.
Все пак има ли отдушник, който може да се запуши?
P.S. А за смяната ще се обадя като наближи по изминатите киломертри.
Кой е Борис и трябва ли да го познаваме? Барбаронът ли е?
Течността в АСК се сменя през около 25,000км. /максимум 30,000/, защото не се сменя цялата, а само около половината. Така че - ако си мислиш, че е на 40,000км. - лъжеш се или са те излъгали.
За теча /сега се сетих/ - може някой от маркучите към охладителя да е тръгнал към вечните ловни полета.
Относно Борис: Така пише тук (в долния край): http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=20637 и предположих че поне някой го познава.
Сега погледнах хартиите: филтър на автоматика е сменен 2006 + 3л масло (явно доливане?) след това маслото е сменено ноември 2007 (6 литра, преди 17000км.) а тия проблеми с теча са открити май 2008 - да не е от някакви несъвместими масла? Това дето излиза от тръбичката е доста мехурчесто. Иначе не изглежда пресечено, на пипане си е мазно, само цвета не съвсем червен, като на новото. Май не е лоша идея да го сменя цялото, четох че е възможно и без да се разглобява всичко?
Относно Борис: Така пише тук (в долния край): http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=20637 и предположих че поне някой го познава.
Сега погледнах хартиите: филтър на автоматика е сменен 2006 + 3л масло (явно доливане?) след това маслото е сменено ноември 2007 (6 литра, преди 17000км.) а тия проблеми с теча са открити май 2008 - да не е от някакви несъвместими масла? Това дето излиза от тръбичката е доста мехурчесто. Иначе не изглежда пресечено, на пипане си е мазно, само цвета не съвсем червен, като на новото. Май не е лоша идея да го сменя цялото, четох че е възможно и без да се разглобява всичко?
Сега по ред:
Аз Барбарона съм го виждал веднъж и то на среща, доста по-отдалечена във времето.
Смяната през 2006 само на филтъра, а през 2007 на маслото... недоумявам смисъла на такава гимнастика.
На моята джипка,ако през тръбичката и излиза нещо "мехурчесто", а не трябва нито да излиза, нито да е мехурчесто, при първа възможност бих сменил маслото и филтъра. После - каквото сабя покаже. Говори с дядо Владо дали при задръстен филтър затруднената циркулация на течността може да даде горните симптоми. Той ги чува автоматиците.
Когато го смених за пръв път в Джемини ми казаха, че ако не се разглоби кутията не може да се смени цялото. Не, че е невъзможно да бъркат, но на мен подобна процедура не ми е известна. Вече сам си ги сменям /течността и филтъра/. Може да жертваш 1-2 литра или повече, за да ти разкарат от кутията старото масло. При всички положения е най-евтиния вариант, който ти гарантира някакво ниво на сигурност относно това, което е в кутията.
Това се сещам засега.
Благодаря за преместването на темата! Става въпрос за същата кола с която е започната
Като гледам темата е отпреди 2 години, от тогава колата е минала доста, поне аз съм навъртял няколко хиляди. Питах Борис за теча и той тактично си премълча, добре че има форум. Можеше поне да ме предупреди да го следя по-често.
По документи от сервиза имам още поне 10к до смяна на маслото, с това доливане няма защо да бързам.
Все пак има ли отдушник, който може да се запуши?
P.S. А за смяната ще се обадя като наближи по изминатите киломертри.
Здравейте Колега, Задължително трябва да се мери при студен, запален двигател, лоста на АСК в позиция N. Не трябва нивото да е по-високо от указаното. Има отдушници, които също могат да се запушат. Проверяваха ми ги в сервиз и по информация на майстора били добре. Отделно има и връзка между АСК и масленият радиатор. Вижте дали там няма някакви течове.
Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
Discovery 2.5 TD5 2000 EX
Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX
Няма други течове.
Забелязах че самата щека за проверка на нивото е направена като отдушник, и от там се и долива - супер 3 в 1 (проверка, доливане, отдушник).
Не видях други отдушници по схемите, ако някой има по-подробни картинки - да дава.
Долях 2 литра общо и излезе над max нивото. Ако знаех предварително, че покапва от там, щях да го проверявам по-често. Ако я няма щеката започва да "повръща" при връщане от скорост на N, със малко закъснение и без да прави налягане. Според мен пръчката си излиза от вибрациите, а не от налягането.
Това свинските опашки трябва да ги забранят със закон.
Коментар