Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Втори алтернатор на Td5

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Втори алтернатор на Td5

    Както е видно от заглавието, темата е за монтиране на втори алтернатор на Td5.

    Оригиналният алтернатор на Td5 е 120А с вакуумна помпа на него. Такъв тунингов с помпа има до 150А, който няма да е достатъчен за два Одисея и голяма пикова консумация, та се взе решение за още един поне 200А монтиран на мястото на компресора за климатика.

    Някой правил ли е това упражнение конкретно на Td5 ?
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

  • #2
    От: Втори алтернатор на Td5

    Ако диското няма хидравличната задна щанга, имаш място на липсващата нейна помпа.
    Иначе има китове за втори алтернатор във дясно от оригиналния но не ме кефят много ( сори това е за 300тди)

    А за ТD5 заповядай....

    https://gwynlewis4x4.co.uk/product/t...ernator-mount/


    П.С. сега осъзнавам колко място има около V8-ците. Там направо си става завод.....
    Последно редактирано от manta2005; 17-04-18, 06:25.

    Коментар


    • #3
      От: Втори алтернатор на Td5

      В случая се прави на Дифендър.
      Писано в нета има, но ми се ще да се включи някой с емпиричен опит, та да каже какви греди е удрял при изпълнението на задачата.

      Благодаря за линка.
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • #4
        От: Втори алтернатор на Td5

        Самата идея си е голяма греда. Много мъка за нищо.
        Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

        Коментар


        • #5
          От: Втори алтернатор на Td5

          Да питам, какво са “2 Одисея”?
          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

          Коментар


          • #6
            От: Втори алтернатор на Td5

            Нещо като 2 Оптими, но много по-добро.
            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

            Коментар


            • #7
              От: Втори алтернатор на Td5

              Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
              Нещо като 2 Оптими, но много по-добро.
              Аааа, акумулатори, ясно.

              Ок, на прима виста- акумулаторите са по 150ампера, и са АГМ. Максимално могат да поемат 40% заряден ток от тия комбинирани 300 ампера. Алтернатора покрива максималния заряден ток. Втория алтернатор ще помага само като работи лебедката. Тогава пък мотора работи на ниски обороти, та и тогава няма да е много помощта. Или бъркам нещо?
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • #8
                От: Втори алтернатор на Td5

                На лебедка алтернатора не може да помогне.
                Близнаците за Рейнфорест правиха 2 алтернатора(заради многото акумулатори) и са много вещи по въпроса. Питайте ги!
                Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                Коментар


                • #9
                  От: Втори алтернатор на Td5

                  Аз на превозните средства дето се возя постоянно, въртя лебедки понякога по 50-60 на ден. И акумулатори от 1 брой та до 20 парчета. Алтернаторите са и те от 1 та до 4-5. Варианти всякакви. Та тоя филм го гледам всеки ден.
                  Двата червени алтернатора на близнаците за джунглата си бяха интересни. Ама по поне $300 парчето... И пак от 200-300 ампера, на ниски обороти няма почти никой. Или поне не и да помага на лебедката кой знае колко.
                  Между другото, тука ги смятат на всеки 20 ампера произведени от алтернатора да ти отлитат по конска сила от мотора. Колко мокри и кални ремъка издържат на 15 конски сили...?

                  Ще е интересно да се види резултата. Да приготвям ли пуканки?
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #10
                    От: Втори алтернатор на Td5

                    За лебедка не е ли по-добре тягов акумулатор вместо два обикновенни и две динама...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Втори алтернатор на Td5

                      За коя да е лебедка е най добре тягов акумулатор поемащ много заряден ток. Май-често това са тягови AGM. Алтернатора на 80% товар трябва да покрива поне 40% от тоталния ампераж на акумулаторите /AGM гълтат до 40%, обикновен оловен до 20-25%/. Регулатора на алтернатора трябва да е външен и да ръчка алтернатора базирано не на волтаж ами на ниво на поеман ток. И току що отиде коня в рЯката...
                      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                      Коментар


                      • #12
                        От: Втори алтернатор на Td5

                        Утре се надявам да се реши какъв ще е допълнителният алтернатор и тогава ще си задам въпросите.
                        По-сериозният проблем се оказа, че е последователното връзване на двата акумулатора за лебедката, но това в другата тема като му дойде времето.

                        Тук се надявам да поизчистим схемата на инсталиране и връзването на тоците.
                        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                        Коментар


                        • #13
                          От: Втори алтернатор на Td5

                          Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
                          Утре се надявам да се реши какъв ще е допълнителният алтернатор и тогава ще си задам въпросите.
                          По-сериозният проблем се оказа, че е последователното връзване на двата акумулатора за лебедката, но това в другата тема като му дойде времето.

                          Тук се надявам да поизчистим схемата на инсталиране и връзването на тоците.
                          При слагане на 2 алтернатора с регулация по волтаж, се “четат” един друг и не си дават много зор. Ни единия, ни другия. И понеже не са еднакви алтернаторите, все единия ще отнася шамарите, а другия ще си клати краката. Два алтернатора се слагат с общ външен регулатор оправляващ ги по ниво приеман ампераж. Ама нивото се мери по нулата, което значи изолирана маса на алтернаторите, че и гъзарски регулатор, който пък е компютър и трябва да стои на сухо...

                          Колко бяла коса имаш? Що ти трябва още?
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • #14
                            От: Втори алтернатор на Td5

                            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                            ... Регулатора на алтернатора трябва да е външен и да ръчка алтернатора базирано не на волтаж ами на ниво на поеман ток. И току що отиде коня в рЯката...
                            И аз съм останал с такова впечатление от четеното и тук, та за това днес като се консултирах с Густав по въпроса го питах за вариант с външно реле, но той ми каза, че за всичко над 50-60А не е добре.
                            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                            Коментар


                            • #15
                              От: Втори алтернатор на Td5

                              Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
                              И аз съм останал с такова впечатление от четеното и тук, та за това днес като се консултирах с Густав по въпроса го питах за вариант с външно реле, но той ми каза, че за всичко над 50-60А не е добре.
                              Жалко, че сега съм на лодка която е с обикновенни алтернатори! На предната алтернатора беше 200 ампера на 24 волта- това е еквивалент на 400 ампера на 12 волта. И си работи безгрижно с години. Под работи- захранва лодка, която на ход харчи 50 ампера, а ако е стояла на котва цяла нощ, 14 акумулатора дърпат всичко което акумулатора произвежда на другата сутрин. Ти, ако прекараш 400 ампера през кабели на кола, ще я запалиш.
                              И това не е единични случай. Balmar почти нямат алтернатор под 80 ампера, и почти всичко е с външни регулатори. И “работят”... меко казано.

                              Между другото, нали знаеш, че не съм жичкаджия а прост моряк?
                              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X