Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

    Първоначално публикуван от jasen93 Преглед на мнение
    Здравейте колеги.Да ви съобщя какво се получи.
    Махнах клапана за обезвъздушаването,който се намира във горивния филтър.
    Джипката вече няколко дена няма никакви проблеми.
    За мен си остава проблема в филтъра,но ще карам засега така до следващата му смяна.

    Stargazer(Запушен е отворът в конзолата на филтъра през който уловеният от кечето въздух се прехвърля към връщащата тръба към резервоара. Пред кечето се образува въздушна възглавница и спира притока на гориво.)
    Късметлия!Аз махнах обезвъздушителя,обаче няма никаква промяна.Обаче така като гледам по тръбата след обезвъздушителя обратно към помпата трябва да върви само въздух,а сега върви гориво.
    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

    Коментар


    • #32
      От: Дискавъри 2 - проблем след смяна на горивен филтър

      Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
      Гледаш картинката наопаки Във връщащата тръба са слагали една стеснена тръбичка кръстена "non-return valve", но за кратко понеже не е имало никакъв ефект.
      Не на опаки,а първо сигнално-два входа,два изхода и веднага ги кръстосах.Обаче ти си прав и не е баш така.Виж дали долу съм я прочел правилно:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Td5 fuel delivery system - Копие.jpg
Прегледи:1
Размер:123.5 КБ
ID:5635989
      Само дето не съм свалял конзолата на филтъра за да погледна вижда ли се на къде отива връщащото се гориво след филтъра-най-вероятно към вход на степента на помпата за високо налягане -към щуцер 6.
      По линия към щуцер 9 трябва да върви само въздух през полупропускливата мембрана на обезвъздушителя.Тази мембрана по описанието от РАВЕ,като се наморки с гориво,спира да го пропуска и пропуска само въздуха.
      Последно редактирано от Младен Стоянов; 18-01-15, 20:23.
      2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

      Коментар


      • #33
        От: Дискавъри 2 - проблем след смяна на горивен филтър

        Такаа,вчера установих от къде точно се чува съскащия звук на въздух-от регулатора за налягане на горивото-FPR.Когато си допра пръста в задната част на регулатора се чува осезаема промяна на съскащия звук-става по притъпен,но не чувствам да има налягане или вакуум.Това при работеща помпа и неработещ двигател.И тъй като там няма как да се види какво става,извадих стария/сменен регулатор.Там има технологичен отвор,но в цилиндричната част на регулатора:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:FPR3 - Копие.jpg
Прегледи:1
Размер:81.6 КБ
ID:5635935

        Имам чувството,че на новомонтирания регулатор,технологичния отвор не е в цилиндричната част,а във вдлъбнатата част,защото точно когато си сложа пръста там,звука се променя.
        Пламен,ако чете и си спомня,да каже там ли е отвора.
        Никъде не пише,но според мен този отвор е от сухата страна на мембраната и служи от там да прокапе гориво,ако мембраната се спука/пробие.Иначе не виждам защо е там този отвор.
        По интересния въпрос е защо точно от там се чува най-съскащия звук?Дали е защото от ушите ми го дели само една тънка мембрана,а не тръби?Или пък от там по някакъв неизвестен за мен начин да изпуска или засмуква въздух.
        Моля колегите с нормално работещи Д2,палещи на всякакви условия от четвърт да кажат дали при тях се чува такъв съскащ звук от регулатора за налягане на горивото при включена помпа и неработещ двигател.Достатъчно е да се светнат лампите на таблото,да се отвори предния капак и да се слуша отвън до двигателя от пасажерската страна.
        Имам чувството,че този звук е абсолютно ненормален и много ме дразни.
        2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

        Коментар


        • #34
          От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

          Изглеждаше точно така . Старият май имаше малки разлики - той е при теб . Ама голям късмет трябва да е старият да не работи - новият и той .

          Коментар


          • #35
            От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

            Няма никакво значение къде е тая дупка. Единствената и функция е да осигури атмосферно налягане от сухата страна на мембраната. Чува се от там, понеже в плочката има разни кривини, стеснения и разклонението за отвеждане на свръхналягането, което е на практика в самия регулатор и почва едно джаскане на мехурчетата насам-натам и помежду им, което неправилно се нарича кавитация, защото кавитацията са пораженията, които търпи метала в следствие на това джаскане, при което се получават реално микровзривове, които откъсват молекули от повърхностния слой на материала. Ма тая цялата теория в случая няма значение, щото трябва бая по-тежка форма на явлението за да прояде дупка в плочката

            Схемата не я отварям. Пробвай да я закачиш пак.
            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

            Коментар


            • #36
              От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

              ОК, ако тая схема е вярна (явно е), излиза, че заблудата е моя. Обаче от чисто хидравлична гледна точка, при така показаната схема, при евентуално навлизане на въздух в системата, той никога няма да излезе целия през мембраната. Просто няма логика въздухът да тръгне по пътя на по-голямото съпротивление, докато нафтата върви към по-малкото, освен ако в главата на филтъра няма някаква сифонна връзка. Сутринта взех от Андро главата от разглобеното Диско, но още не съм махнал филтъра. Като го махна, ще гледам и ще снимам как е устроена.
              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

              Коментар


              • #37
                От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                За мен, щом няма сажди, не е от там - предполагам си гледал снимките на съдържанието на моя филтър, когато моите пропускаха. Аз съм склонен да обвиня о-пръстените на бързите връзки по системата, обаче това да откриеш точно къде е е PITA, както казват съровете.
                Това също може да е причина.Ако не се оправи с дюзите,може да почна да сменям връзките една по една със стегнат маркуч със скоби.Другия вариант ти го беше казал по-рано изцяло нови метални тръби с резби-като на Дифендъра.
                2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                Коментар


                • #38
                  От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                  Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                  Това също може да е причина.Ако не се оправи с дюзите,може да почна да сменям връзките една по една със стегнат маркуч със скоби.Другия вариант ти го беше казал по-рано изцяло нови метални тръби с резби-като на Дифендъра.
                  За съжаление, това с маркучите и скобите няма как да го направиш на изводите на помпата, понеже там накрайниците на тръбите са "мъжки", а "женската" част с о-пръстените е вградена в самата "кошница", както я наричат някои. А имам съмнение, че проблемът се появява точно от там. Втората мъка там е, че самите тръби не могат да се извадят, без да се свали целия резервоар, понеже са закачени със скоби за напречната греда и достъп до тия скоби от предната страна няма.

                  П.П. Да допълня - защо се съмнявам по-скоро в бързите връзки, отколкото в дифтунгите. Според мен фактът. че ситуацията се влошава с падането на температурата говори, че проблемът идва от място, където материалът има възможност да се свива при голямо охлаждане. Формата на дифтунгите и начинът по който те реализират уплътнението между цилиндъра и горивния тунел не предполага да могат да се свият толкова, че да пропуснат, при положение че все пак самите дюзи са стегнати на 32Nm. Напротив - те по-скоро могат да пропускат когато всичко е горещо, при работещ мотор, и болтовете леко се удължават от температурата. От друга страна един гумен пръстен киснат цяла вечност в нафта, при минусови температури е склонен дори да се скъса, понеже отдавна е загубил всякаква еластичност.
                  Последно редактирано от stargazer; 23-01-15, 09:58.
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #39
                    От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                    Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                    Аз махнах обезвъздушителя,обаче няма никаква промяна.Обаче така като гледам по тръбата след обезвъздушителя обратно към помпата трябва да върви само въздух,а сега върви гориво.
                    И след това си поиграх още малко.Извадих маркуча от обезвъздушителя към помпата.Без обезвъздушителя си тръгва плътна струя гориво обратно към помпата.Това не е предвидено да работи така според оригиналното ръководство.И в същност става една по-голяма рециркулация обратно към помпата.Освен това установих,че единствения път предвиден за връщане на горивото обратно в резервоара е изхода от филъра към вход на помпата за високо налягане.Връщащото се гориво от регулатора на налягането се смесва във филтъра със горивото след помпата за ниско налягане и отива на вход на помпата за високо налягане.
                    Сложих обезвъздушителя пак да видя дали тогава излиза въздух-нищо-ни въздух,ни гориво.Щото ми се струва,че кечето не пуска нищо-черно е.И с надуване не пуска въздух-това значи че няма как да обезвъздушава при това положение.Обаче ми се стори,че помпата работи една идея по-шумно,но без виене.
                    Сега махнах кечето от стар обезвъздушител и смятам утре да пробвам така дали ще има промяна-хем има шанс нещо да се обезвъздуши,хем количеството гориво връщащо се по тази линия няма да е толкова голямо,както без обезвъздушител.Нещото,което не знам обаче е,ако предположим,че обезвъздушителя работи префектно,защо по дяволите тръбата след него е забита в помпата,а не например в гърловината на резервора!?Въртят ми се едни такива мисли...
                    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                    Коментар


                    • #40
                      От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                      Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                      Младене, я виж първо имаш ли подгревни свещи, че на един колега преди 1-2 зими трудно палеше и се оказа, че нито една не работи.
                      3 от 4 работят,а петата въобще липсва .Четвъртата е напълно умряла.Работещите светват върха за 3 секунди,което е супер,обаче съпротивленията им малко се различават 0,7 до 0,4 ома.Те и изглеждат различно,въпреки че са еднакви-БЕРУ.Поръчал съм нов комплект БЕРУ,та да махна това съмнение от главата.
                      2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                      Коментар


                      • #41
                        От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                        Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                        И след това си поиграх още малко.Извадих маркуча от обезвъздушителя към помпата.Без обезвъздушителя си тръгва плътна струя гориво обратно към помпата....
                        Ако струята е наистина плътна, а не разпенена, значи просто там няма въздух. Т.е. няма пропуск нито в ниското налягане, нито от дифтунгите. Остават тръбата от филтъра към втората степен на помпата, тръбата на високото налягане от помпата към мотора или самия FPR.
                        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                        Коментар


                        • #42
                          От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                          Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                          или самия FPR.
                          Този страшно много го подозирам,въпреки,че е чисто нов.Много ми шуми и беше омазнен,като го опипвах.Ще го почистя с бяла салфетка и ще го следя.На много гадно място е,но и него май ще се наложи да сваля и проверя,преди да пристъпя към сърдечна операция.
                          2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                          Коментар


                          • #43
                            От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                            Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                            Този страшно много го подозирам,въпреки,че е чисто нов.Много ми шуми и беше омазнен,като го опипвах.Ще го почистя с бяла салфетка и ще го следя.На много гадно място е,но и него май ще се наложи да сваля и проверя,преди да пристъпя към сърдечна операция.
                            Ми да ти кажа правичката, мойта кола, за цялото време през което я имам, работеше най-добре и палеше най-безотказно, когато ФПР-а ми беше с "полевия ремонт" - плътно затапен с капачка от кока-кола, предварително напълнена с епоксидна смола. Тогава му се беше пробила мембраната и течеше като лейка и това го направи в Гърция. После карах така повече от месец и като го смених, нещата определено с влошиха малко. Та имаш право да се съмняваш.
                            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                            Коментар


                            • #44
                              От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                              Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                              Ми да ти кажа правичката, мойта кола, за цялото време през което я имам, работеше най-добре и палеше най-безотказно, когато ФПР-а ми беше с "полевия ремонт" - плътно затапен с капачка от кока-кола, предварително напълнена с епоксидна смола. Тогава му се беше пробила мембраната и течеше като лейка и това го направи в Гърция. После карах така повече от месец и като го смених, нещата определено с влошиха малко. Та имаш право да се съмняваш.
                              Да,изчетох това за Гърция и много ме впечатли.И за това се насочих натам и установих съскането.Само че,при мен няма нито теч на гориво,нито прави капка някъде.Още докато го видях се питах,що му е този отвор?Тази му част(сухата) може да е напълно затворена и херметична и пак да се тарира на налягането,което трябва да сработва.И ако толкова са искали да има индикация за пробиване на мембраната,да са направили щуцер с резба за проверка.
                              2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                              Коментар


                              • #45
                                От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                                Аз все се чудя какъв точно му е смисъла на тоя клапан. В смисъл, че помпата би трябвало да прави 7,5-8 бара - какво пречи на дюзите да работят на толкова? При положение, че те самите вдигат в десетки пъти повече.
                                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X