Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

    Преди продажбата на колата , проблема който има е обяснен предварително . Направих опити за отстраняване на проблема , с цел колата да няма тази забележка при продажба . Този проблем според мен се дължи на някой датчик .

    От помпата шум не се чува - но въпреки това беше изкарана за почистване ( нямаше никакви боклуци ) .
    Сменен е клапана за обезвъздушаване с нов
    Сменени подгревни свещи
    Сменен акумулатор
    Сменен ФПР .
    Кабел на дюзите които е под капака .
    Всичко това беше подменено профилактично -на практика проблема не е от там .
    Проблема го има само на първо стартиране , при ниски температури - при по топло време изчезва . Колата работи , върви без признаци на проблеми както са описани от колеги - прекъсване , гаснене ,смяна обороти и т.н. - това липсва.
    С оглед на това което съм подменил , може да се търси решението по други места .

    И за да е сигурен Младен че няма лоша умисъл от моя страна ( скрит дефект - автоджамбазки номера) , съм готов при откриване на проблема да го компенсирам за ремонта .

    Коментар


    • #17
      От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

      Аз не мисля, че Младен изразява някакви съмнения в твоята коректност. Нито пък това, което коментираме тук (поне от моя страна) има за цел да го наведе на подобни мисли.
      Проблемът е много досаден и, както споменах по-горе, не-рядко срещан, като съм се сблъсквал и с граничещи с абсурда обяснения за причините като например "порьозна глава" и не са малко хората, които са били подведени да сменят главата, поради неспособност и/или невъзможност да се даде друго обяснение. Разбира се подобна интервенция не решава проблема, поне в 90% от случаите, а в останалите 10 решението според мен се е случило при монтажа на FPR-а към новата глава, а не заради самата смяна на главата.
      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

      Коментар


      • #18
        От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

        Освен свещи във веригата има контакти, релета, кабели ........., тоест дори сменени пак могат да не греят добре.
        Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

        Коментар


        • #19
          От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

          Първоначално публикуван от plamen atanasov Преглед на мнение
          Преди продажбата на колата , проблема който има е обяснен предварително . Направих опити за отстраняване на проблема , с цел колата да няма тази забележка при продажба . Този проблем според мен се дължи на някой датчик .

          От помпата шум не се чува - но въпреки това беше изкарана за почистване ( нямаше никакви боклуци ) .
          Сменен е клапана за обезвъздушаване с нов
          Сменени подгревни свещи
          Сменен акумулатор
          Сменен ФПР .
          Кабел на дюзите които е под капака .
          Всичко това беше подменено профилактично -на практика проблема не е от там .
          Проблема го има само на първо стартиране , при ниски температури - при по топло време изчезва . Колата работи , върви без признаци на проблеми както са описани от колеги - прекъсване , гаснене ,смяна обороти и т.н. - това липсва.
          С оглед на това което съм подменил , може да се търси решението по други места .

          И за да е сигурен Младен че няма лоша умисъл от моя страна ( скрит дефект - автоджамбазки номера) , съм готов при откриване на проблема да го компенсирам за ремонта .
          Никой дори не е споменавал за джамбазки номера,т.к. както писах по-рано ти ме предупреди за този проблем,както и ми каза какво си сменял.Това за почистването/проверката на помпата не беше ми го казал,т.е. това мога да си го спестя?И за ФПР не ми беше казал,ама аз намерих стария в торбичката с частите,така че и там е ясно.Само дето намерих 2 гарнитури за там с различни отвори и не знам коя е правилната.Ще ги снимам да ги видите.
          Снощи пусках компютърна диагностика-имаше натрупани стари грешки,които вероятно са от тестове с откачане на куплунзите.Бяха изчистени и нито една не се появи отново.Единственото нещо,което ме притесни малко при не работещ мотор е датчика за температурата,само че не помня на входящия колектор ли беше или на филтъра-обаче го имам записан в тефтера и като го проверя ще кажа.При температура 4 градуса,показваше 10.2.
          Утре мисля да сменям горивен филтър профилактично и да пробвам как е без обезвъздушител.Както казва Димо,друго не ми остава,освен да пробвам разни варианти.
          2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

          Коментар


          • #20
            От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

            Първоначално публикуван от disko04 Преглед на мнение
            Не е лошо сам да си ги провериш, няколко зими съм палил без свещи затруднено, докато видях че не работи нито една.
            А те как се проверяват?Единствения начин,който се сещам е да ги извадя една по една,да ги закача за лулите да включа и с инфрачервен термометър да видя за колко време стигат 700 градуса?
            2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

            Коментар


            • #21
              От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

              За това ти написах по горе какво е сменено , да се ориентираш . За Фпр-а преди да потеглят от Германия го смених , казах ти но явно не си обърнал внимание . Имаш 2 гарнитури - отворения пакет е тази която смених с фпр-а . Поръчах 2 бр . , дребни пари са но имат малки разлики . Затова имаш и втора , не исках като го сменям да се окаже че няма подходящата гарнитура . Дано да намериш скоро проблема . Поздрави .

              Коментар


              • #22
                От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                А те как се проверяват?Единствения начин,който се сещам е да ги извадя една по една,да ги закача за лулите да включа и с инфрачервен термометър да видя за колко време стигат 700 градуса?
                Извади ги и ги пробвай на акумулатора дали върховете им стават червени бързо, после ги върни и мери на всяка напрежението при включено състояние дали е около 11 волта, което би гарантирало че няма лош контакт някъде. Това мога да те посъветвам относно свещите.
                Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

                Коментар


                • #23
                  От: Дискавъри 2 - проблем след смяна на горивен филтър

                  Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                  Горивото трябва да минава през него, а въздуха да остава и да се отвежда през едно микроотворче в пластмасата, после през второ отворче, вече в металния корпус, да преминава към тръбата, която се връща назад към резервоара. Добре е да се измери налягането на горивото на входа на тоя щуцер - това е първото стъпало на помпата, така че "по книга" трябва да е 1.5 бара - т.е. може да се приеме, че 1.4 до 1.6 е ОК. После и на изхода (срещуположния щуцер) да се провери какъв е падът със и без обезвъздушителя.
                  В момента чета и си позволявам няколко коментара.
                  1.Обезвъздушителния клапан според схемата на системата се намира на връщащата линия от регулатора на налягането и охладителя,т.е. след втората степен на помпата
                  2.Първата степен на помпата по книга прави 0.75 бара

                  Също така прочетох,че на дъното на корпуса има някакъв възвратен клапан,който при пълен резервоар е отворен и позволява гориво да навлиза в долната част на помпата от налягането на горивото.А когато нивото на горивото е ниско,клапана затваря и държи горивото да не изтича от долната част на помпата.Ами,ако този клапан е замърсен или по някаква причина не затваря напълно....?
                  Ти за това ли беше писал някъде,че ако резервоара е под половината проблемите се появяват,а когато е до горе ги няма?
                  2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                  Коментар


                  • #24
                    От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                    Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                    Снощи пусках компютърна диагностика-имаше натрупани стари грешки,които вероятно са от тестове с откачане на куплунзите.Бяха изчистени и нито една не се появи отново.Единственото нещо,което ме притесни малко при не работещ мотор е датчика за температурата,само че не помня на входящия колектор ли беше или на филтъра-обаче го имам записан в тефтера и като го проверя ще кажа.При температура 4 градуса,показваше 10.2.
                    Утре мисля да сменям горивен филтър профилактично и да пробвам как е без обезвъздушител.Както казва Димо,друго не ми остава,освен да пробвам разни варианти.
                    Показания за температура имаш от 3 или 4 места - зависи коя година е колата.
                    1. Температура на охлаждащата течност - това е ясно.
                    2. Температура на горивото - датчикът не е на филтъра, а е забоден в плочката на FPR-a. Ефектът от него е спорен - на мен ми беше скъсан кабела и след възстановяването му забелязах, че известно време след запалване в студено време моторът държи малко по-високи обороти на празен ход, около 950. При скъсания кабел на диагностика показваше 40 или 60 градуса - не си спомням точно.
                    3. Температура на постъпващия в мотора въздух - взима се от MAP сензора на входящия колектор. Вероятно това точно гледаш. Нормално е да е по-висока от външната, понеже все пак мери след турбината, кулера и ЕГР-а. Когато тоя датчик има проблем обикновено показанията му стават изключително нестабилни в диапазон от -30 до, колкото и да е невероятно, над 1000 градуса. Моторът губи мощност когато си поиска.
                    4. Външна температура - тоя датчик се появява заедно с новите "препрограмируеми" компютри след 2002г. На практика заменят ААР сензора на филтърната кутия с комбиниран за налягане и температура, идентичен с МАР-а. Нямам идея за какво е нужен, освен да държи ЕГР-а отворен по-дълго при по-студено време - според мен е пълна безсмислица.

                    Всички тия температури имат смисъл при работещ мотор. На изгасен вероятно датчиците и компютъра се влияят от утечки и според мен не може да им се вярва.
                    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                    Коментар


                    • #25
                      От: Дискавъри 2 - проблем след смяна на горивен филтър

                      Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                      В момента чета и си позволявам няколко коментара.
                      1.Обезвъздушителния клапан според схемата на системата се намира на връщащата линия от регулатора на налягането и охладителя,т.е. след втората степен на помпата
                      Гледаш картинката наопаки Във връщащата тръба са слагали една стеснена тръбичка кръстена "non-return valve", но за кратко понеже не е имало никакъв ефект.
                      Долната степен на помпата не си спомням къде съм чел че е на 1.5 - ако не е в RAVE, явно е някъде при южноафриканците. Вероятно си прав - помпеният елемент е най-обикновена перка.
                      Клапанът на дъното на помпата е за да не засмуква евентуални утайки и боклуци. Разположен е на такова място където въздух може да има само ако се обърнеш през таван
                      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Дискавъри 2 - проблем след смяна на горивен филтър

                        Не е зле да се направи следното:
                        1. Сваляне на нафтовата помпата и почистване на филтрите и резервоара.
                        2. Почистване на филтъра намиращ се в клапан регулатора за гориво.
                        3. Смяна на дифтонги и О-пръстени на дюзите –особено ако в резервоара и по филтрите на помпата има „черна гняз”.
                        4. Проверка на кабела за дюзите дали не вкарва масло в компютъра и съответната му смяна, ако пропуска.
                        5. Проверка дали не е спукана конзолата на външният горивен филтър при смяната му или при смяната на клапана за обезвъздушаване.
                        6. Замяна на клапана за обезвъздушаване с този от колега във форума тел. 0889220629 Васил.
                        Jeep Grand Cherokee 5.2; GSM - 0892-757-619

                        Коментар


                        • #27
                          От: Дискавъри 2 - проблем след смяна на горивен филтър

                          Първоначално публикуван от inyan Преглед на мнение
                          Не е зле да се направи следното:
                          Не е зле и да се чете цялата тема, а не само първия пост, преди да се пише, щото от средата на първата страница вече дискутираме друг автомобил и по него 90% от описаното е вече извършено.
                          Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                          Коментар


                          • #28
                            От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                            Темата е започната от „jasen93” и до пост #25, поне на мен, не ми стана ясно да си е оправил колата. Аз пиша за него, а не за теб „stargazer”. Така че коментарчето ти е излишно, да не кажа безсмислено!
                            Jeep Grand Cherokee 5.2; GSM - 0892-757-619

                            Коментар


                            • #29
                              От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                              Леле . Ми извинявай за "коментарчето". Надявам се Ясен да си реши проблемите с твоя помощ
                              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                              Коментар


                              • #30
                                От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                                Здравейте колеги.Да ви съобщя какво се получи.
                                Махнах клапана за обезвъздушаването,който се намира във горивния филтър.
                                Джипката вече няколко дена няма никакви проблеми.
                                За мен си остава проблема в филтъра,но ще карам засега така до следващата му смяна.

                                Stargazer(Запушен е отворът в конзолата на филтъра през който уловеният от кечето въздух се прехвърля към връщащата тръба към резервоара. Пред кечето се образува въздушна възглавница и спира притока на гориво.)

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X