Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

    Здравейте на всички колеги честита ви новата 2015г.
    Много безаварйни километра, и най-вече здраве за да ги направим.
    Сега по моя проблем за Дискавъри 2 TD5.2003г.
    Проблема е при палене и вървене.
    Преди да сменя горивния филтър нямах проблеми.
    След смяна на горивен филтър и клапанчето за обездушаване започнаха.
    Прегледах темата на колегата Stargazer(http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=114725)
    Започнаха ядовете понякога пали трудно,както си карам с 90км.гасне в движение,после за да запали иска много въртене.И най-интересното е че като махна клапанчето за обездушаване няма проблеми.
    Въпросния клапан е оригинален понеже не намерих заместител.Цената му е 45лв.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0205.jpg
Прегледи:2
Размер:169.3 КБ
ID:6077094
    За мен има недостик на гориво,но знам ли помагайте око някой има идея от какво може да е?
    При махнат клапан пали от раз на -10гр. и върви без проблеми.
    Мога ли да карам без този клапан?
    Дали не са объркани маркучите при помпата.
    Джипа е купен преди един месец.
    Моля помагайте!!

  • #2
    От: Дискавъри 2 - проблем след смяна на горивен филтър

    Има две възможни обяснения.
    1. Помпата е кекава и не може да преодолее съпротивлението на новия обесвъздушител.
    2. Запушен е отворът в конзолата на филтъра през който уловеният от кечето въздух се прехвърля към връщащата тръба към резервоара. Пред кечето се образува въздушна възглавница и спира притока на гориво.

    Въпрос - какво е състоянието на старото кече, ако въобще е било на мястото си?
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

    Коментар


    • #3
      От: Дискавъри 2 - проблем след смяна на горивен филтър

      Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
      Има две възможни обяснения.
      1. Помпата е кекава и не може да преодолее съпротивлението на новия обесвъздушител.
      Е, хубаво, ама нали през тоя "обезвъздушител", по принцип - не минава гориво...

      По скоро, "двете" възможни обяснения се обединяват в едно .
      Помпата е "кекава" , не може да пробута мехурчетата през обезвъздушителя, става въздушна възглавница във филтъра и възпрепятства нормалното преминаване на горивото ?

      Пълен лаик съм......, само "разсъждавам" .
      И на мен ми е интересно , какво става ? Същия проблем, след поставяне на оригинален "обезвъздушител" и при мен.Аз, си го сложих( стори ми се елементарно, дори и за мен). После, след проблема, имаше силни съмнения...........( в мен,... в майстори разни и т.н ......... )
      Наложи се да го махна, за да продължа да си карам...., и още си карам(година и половина вече).

      Коментар


      • #4
        От: Дискавъри 2 - проблем след смяна на горивен филтър

        Горивото трябва да минава през него, а въздуха да остава и да се отвежда през едно микроотворче в пластмасата, после през второ отворче, вече в металния корпус, да преминава към тръбата, която се връща назад към резервоара. Добре е да се измери налягането на горивото на входа на тоя щуцер - това е първото стъпало на помпата, така че "по книга" трябва да е 1.5 бара - т.е. може да се приеме, че 1.4 до 1.6 е ОК. После и на изхода (срещуположния щуцер) да се провери какъв е падът със и без обезвъздушителя.
        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

        Коментар


        • #5
          От: Дискавъри 2 - проблем след смяна на горивен филтър

          Благодаря много за бързото включване по-проблема.
          Старото кече беше много мръсно и реших да го разглобя.
          Лека промивка и беше сложено отново,но когато надувам с уста през него преминава по-лесно въздух.
          Проблема дойде след като смених филтъра преди това нямаше и помен от това,затова помислих че е от този клапан и купих нов.
          Така със старото кече и новия филтър нямаше ядове, при слагане на новия клапан карам около 15-20км.и гасне, пали трудно и пак
          след толкова километра гасне.
          Сега съм махнал нацяло клапана и няма ядове. А забравих да кажа че помпата се чуваше силно с новия клапан.
          Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 16-01-15, 10:26.

          Коментар


          • #6
            От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

            Почвам да си мисля за не-добре затегнат филтър след това описание. Развий филтъра, провери добре леглата на уплътненията му в конзолата. Провери дали щуцера, на който се навива филтъра е добре затегнат към конзолата. Ако не е, затегни го, като може да ползваш и малко тефлонова лента от по-тънката водопроводна - не повече от 2-3 навивки. След като сглобиш, стегни филтъра колкото е възможно на ръка. Покарай 20-ина км докато се загрее цялото гориво и когато филтъра вече се усеща много топъл на пипане го дозатегни, пак на ръка.
            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

            Коментар


            • #7
              От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

              Благодаря колега stargazer ама аз си мисля че филтъра е виновен.
              Днес колата запали на четвърт на -5.Помпата се чува за около 2-3сек.и след това утихва системата е пълна предполагам.
              Филтъра го дозатегнах с ключ като се загря нафтата.
              Интересуваме мога ли да карам без този клапан до следващата смяна на горивния филтър.
              Тогава ще сложа оригинален и клапана и ще видим.

              Коментар


              • #8
                От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                И аз се включвам в темата с подобен проблем.Дано да ги намерим къде са дяволчетата.При мен симптомите са само трудно палене и то само на минусови температури.На минус 8 пали много трудно,на минус 18 въобще не пали-дори и с външен акумулатор.
                Веднъж запалил обаче,работи абсолютно равномерно,ускорява много добре,има си ряз при всякакви условия и слава богу не гасне при никакви условия.Всяко следващо палене е ОК.
                Помпата се чува постоянно през всичките около 3 минути,когато е на контакт,но не е запален мотора.Интересното при мен е,че въздухоподобния звук(кавитация) се чува трудно около филтъра и много по-осезаемо в задната част на главата,където предполагам е регулатора на налягането на горивото(не съм махал кората на двигателя още)
                За това имам чувството,че моя обезвъздушителен клапан въобще не обезвъздушава и май първо него ще махна да видим ще има ли разлика.
                След прочитане на темата за перипетиите на Димо и за профилактиката на горивната система,както и описанието на системата в ремонтното ръководство на Ленд Роувър,оставам с чувството,че още при проектиране и пускане на модела в производство е имало проблем с въздух в горивната система.И имам чувстото,че той идва не от друго място,ами от помпата-т.е. че помпата има склонността да засмуква въздух по някакъв начин.Защото иначе,ако никъде няма течове/нехерметичност на системата,въздуха няма от къде да дойде.И точно за това са сложили този клапан.Той пък като се зацапа прави проблеми и така...
                Моето мнение,че премахването на клапана за обезвъздушаване няма по никакъв начин да попречи на работата на каквото и да е друго и ако машината работи по-добре без него(което означава,че той повече пречи отколкото да помага),може да си работи така...докато не засмуче от някъде въздух.Ама то ще се чуе.
                Предположението,че въздуха влиза обратно през дюзите ми се струва много нереалистично,но това е субективно мнение без въобще да познавам устройството им.
                Когато имам време и аз ще правя по някой опит и ще отварям по нещо от горивната система и ще споделям.Трябва да ги намерим и удушим тез полтъргайсти в нашите благородници.(В Дифендъра няма полтъргайст,ама той бачкатор,не благородник)
                Последно редактирано от Младен Стоянов; 15-01-15, 17:50.
                2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                Коментар


                • #9
                  От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                  Аз онази тема отдавна не съм я допълвал с нова информация, но далеч не съм приключил с борбата. В общи линии през зимата ме спасява факта, че колата спи в гаража. Ако я оставя навън е тото - случвало се е да запали и на -20 безгрижно, случвало се е и да не ще на -5. Утре ще взема от Андро цялата система от разглобеното диско и почвам да подменям наред. Но честно казано за мен дефинитивното решение е цялостна преработка на оригиналната концепция, разделяне на помпите, изхвърляне на пластмасовите тръби и замяната им с маркучи и накрайници от AN стандарта. Горе-долу съм го смятал това упражнение - излиза грубо около 1000 лева с ползване на доказано качествени помпи на walbro.
                  Иначе си прав - самата помпа си набива въздух, но според мен това се случва някъде в зоната между ниското и високото налягане, понеже на практика там има прекалено много свързващи елементи в системата, които разчитат на едни несменяеми о-пръстенчета. Ако там има дори и минимален пропуск, при достатъчно дълъг престой се получава въздушна възглавница. Поради дизайна на помпата двата кръга заработват едновременно и докато долния кръг успее да подкачи горивото до горния, той вече е пратил въздуха в главата. Това го твърдя, понеже съм пробвал да запаля дори и на студено почти без изчакване на подгрева и пали по-лесно, отколкото ако изчакаш повече. Това обяснява донякъде и неуспешния опит на ЛР да решат проблема с поставяне на възвратен клапан на връщащата тръба на високото налягане, понеже реално, ако съм прав, въздухът при изгасен двигател влиза след мястото, на което сложили тоя "клапан" (щото не е баш клапан, а само едно стеснение на сечението). Абе в общи линии, ако тоя дето е измислил тая система си направи сам водопровода вкъщи, никога няма да се изкъпе с топла вода

                  П.П. Обезвъздушителят е сложен с цел да чисти въздуха засмукан от долния кръг (ниското налягане) на помпата. Това почва да се случва, ако нивото в резервоара падне под горния ръб на смукателната цедка - това по моя преценка са около 25-30 литра на равно и може би до 40 при клатене. Ако обаче съм прав за мястото откъдето влиза въздуха при изгасен мотор, това кече не играе абсолютно никаква роля.
                  Последно редактирано от stargazer; 15-01-15, 18:40.
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                    Младене, я виж първо имаш ли подгревни свещи, че на един колега преди 1-2 зими трудно палеше и се оказа, че нито една не работи.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                      Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                      Но честно казано за мен дефинитивното решение е цялостна преработка на оригиналната концепция, разделяне на помпите
                      Честно да ти кажа,главно благодарение на твоите изключително ценни писания и открития аз доста бързо стигнах до този извод-т.е за конструктивния проблем.Но пък не сме само ние и съвсем не всички Диско2 имат този проблем.Интересно ми е каква ли е системата в Дифендър ТД5?

                      Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                      Младене, я виж първо имаш ли подгревни свещи, че на един колега преди 1-2 зими трудно палеше и се оказа, че нито една не работи.
                      Колегата,който ми продаде машината ми каза,че има такъв проблем и че е сменил свещите,като ми даде старите.Както и че е сложил и чисто нов обезвъздушител,но и от 2те действия-ефект никакъв.Нямам никаква причина да не му вярвам.
                      2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                      Коментар


                      • #12
                        От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                        Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                        ... не всички Диско2 имат този проблем. Интересно ...
                        Да, така е. Ние имахме 2 коли Д2, Тд5. Зелената (260к) палеше на мига, независимо от студа. Сивата (199к) при голям студ се случваше да се "замисли" 4-5 сек., но "чуквах" газта (по навик от Ладите едно време ) и палеше веднага. Почвам да си мисля, че тия коли са с личен характер .
                        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                        Коментар


                        • #13
                          От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                          Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                          Интересно ми е каква ли е системата в Дифендър ТД5?
                          Същата, едно към едно. Дребните разлики са, че при Дифендъра имаш място да бръкнеш и да свалиш само клапана на FPR-a без да трябва да махаш плочката от главата. Но пък няма люк за вадене на помпата и всички си режат дупка в пода на багажника, щото иначе трябва всеки път сваляш целия резервоар.

                          Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                          Но пък не сме само ние и съвсем не всички Диско2 имат този проблем.
                          Всъщност никак не рядко срещан. И никой, дори и във фирмените сервизи, не е измислил друг начин за отстраняването му, освен поетапна подмяна на компоненти с елемент на налучкване. Поне това пишат и по английските, и по южноафриканските форуми. Това понеже в тъпата система с бързи връзки няма лесен начин да закачиш нито манометър, нито прозрачен маркуч. Като са измислили такава система, поне да ѝ бяха сложили по един датчик за налягане във всеки кръг и компютъра да си ги чете, та като я закачиш на диагностика да можеш да видиш какво става... ама не. Сега като падне налягането и почва да пише грешки по дюзите, та ходи разбирай какво става.

                          И друго - това, че са сменени неработещите свещи с нови не е гаранция, че новите греят. Привери дали въобще идва напрежение до луличките (това е първия дизел, на който се сблъсквам с подгревни свещи захранени по такъв начин) и провери дали самите лулички се закопчават плътно към свещите, щото вътре са едни тънки ламаринки дето се разкривяват с времето и почват да не дават контакт както трябва. Но щом чуваш къркоренето при регулатора, свещите са малко вероятна причина.
                          Последно редактирано от stargazer; 15-01-15, 22:12.
                          Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                            Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                            И аз се включвам в темата с подобен проблем.Дано да ги намерим къде са дяволчетата.При мен симптомите са само трудно палене и то само на минусови температури.На минус 8 пали много трудно,на минус 18 въобще не пали-дори и с външен акумулатор.
                            Веднъж запалил обаче,работи абсолютно равномерно,ускорява много добре,има си ряз при всякакви условия и слава богу не гасне при никакви условия.Всяко следващо палене е ОК.
                            Помпата се чува постоянно през всичките около 3 минути,когато е на контакт,но не е запален мотора.Интересното при мен е,че въздухоподобния звук(кавитация) се чува трудно около филтъра и много по-осезаемо в задната част на главата,където предполагам е регулатора на налягането на горивото(не съм махал кората на двигателя още)
                            За това имам чувството,че моя обезвъздушителен клапан въобще не обезвъздушава и май първо него ще махна да видим ще има ли разлика.
                            След прочитане на темата за перипетиите на Димо и за профилактиката на горивната система,както и описанието на системата в ремонтното ръководство на Ленд Роувър,оставам с чувството,че още при проектиране и пускане на модела в производство е имало проблем с въздух в горивната система.И имам чувстото,че той идва не от друго място,ами от помпата-т.е. че помпата има склонността да засмуква въздух по някакъв начин.Защото иначе,ако никъде няма течове/нехерметичност на системата,въздуха няма от къде да дойде.И точно за това са сложили този клапан.Той пък като се зацапа прави проблеми и така...
                            Моето мнение,че премахването на клапана за обезвъздушаване няма по никакъв начин да попречи на работата на каквото и да е друго и ако машината работи по-добре без него(което означава,че той повече пречи отколкото да помага),може да си работи така...докато не засмуче от някъде въздух.Ама то ще се чуе.
                            Предположението,че въздуха влиза обратно през дюзите ми се струва много нереалистично,но това е субективно мнение без въобще да познавам устройството им.
                            Когато имам време и аз ще правя по някой опит и ще отварям по нещо от горивната система и ще споделям.Трябва да ги намерим и удушим тез полтъргайсти в нашите благородници.(В Дифендъра няма полтъргайст,ама той бачкатор,не благородник)
                            Младене,
                            имах подобен проблем с виенето на помпата. При мен колата работеше и понякога на 1/4 резервоар като я изгася и не иска повече да запали. Като в същото време помпата си виеше на умряло и даже ми казаха да я сменя за нова.
                            След ровене къде ли не стигнах до помпата. След изваждането й от резервоара останах като треснат. По цедката (мрежичката) имаше над 2 милиметра черна гняс. Все едно си я потопил в разтопен асфалт и после си я извадил. Не мога да си обясня как изобщо е работила колата и от къде е взимала гориво. След многократно промиване помпата светна и започна да си работи както трябва. Сега вече мога да си карам и на резерва със светната лампа. Тъй, че хвърли едно око отзад как е положението.


                            Имате предположения, че при намаляване на горивото може да засмуква въздух от помпата. Два пъти ми се случва да забравя да заредя и ми се налага да карам по черни пътища със светната лампа на резервата. Поне при мен до сега със засмукване на въздух. Стигам бензиностанцията пълня и продължавам. Не съм чул никакви особени звукове.

                            Поздрави и дано с общи усиля да ги намерим тези полтъргайси в нашите коли.
                            LZ1AID

                            Коментар


                            • #15
                              От: Land Rover Discovery 2 TD5 - проблем след смяна на горивен филтър

                              Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                              Колегата,който ми продаде машината ми каза,че има такъв проблем и че е сменил свещите,като ми даде старите.
                              Не е лошо сам да си ги провериш, няколко зими съм палил без свещи затруднено, докато видях че не работи нито една.
                              Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X