От: Слабото място шлиците на вала на скоростната кутия
Ако искате можем да се върнем в темата т.ест 'слабото място на шлиците на вала на скоростната кутия', производителя до известна степен е подобрил нещата като е направил отвори за мазане на новите входни, в разпределителната кутия, зъбни колела за смазване на въпросните шлици, за да не се мачкат но материала им е по-важен в това отношение. Освен това сглобката е толкова неточна, че контактната повърхност е на полувината от височината на шлиците. Познатото на всички чукане в трансмисията се дължи не само на износените шлици но и на износени зъби на зъбното колело на бързата предавка и по-точно на зъбите с които се зацепва с муфата за бързи и бавни понеже броя на зъбите на зъбното колело е два пъти по-малък от зъбите на муфата износването им е два пъти по-голямо. Така, че ако някой иска да отстрани чукането в раздатката трябва да смени и зъбното колело за 'бързи' (понеже постоянно се кара на бързи предавки) и муфата за бързи и бавни. Ако проблема не се реши на ред е феродовия диск на съединителя 'ще кажете защо' ами защото за разлика от 'класическите' дизелови мотори 300TDI не е с двумасов маховик а с монолитен поради, което феродовия диск на съединителя е с два вида демфиращи пружини големи и малки и като се смачкат или счупят малките пружинки се получава хлабина в главинката в която феродовия диск на съединителя се зацепва с първичния вал на скоростната кутия и се получават удари при предаване на въртящия момент от мотора на трансмисията. Последния заподозрян е демпфера в хидравличната система за задействане на съединителя. Представлява метално цилиндърче с една входяща и една изходяща тръбичка в него има гумена мембрана а ролята му е при рязко отпускане на педала на съединителя да осигури плавно спадане на налягането в хидр. система на съединителя и плавно зацепване на притискателния и феродовия диск и т.н., така, че ако гумената мембрана се е втвърдила тя не изпълнява функцията си и зацепването на съединителя става с удар, който се предава на двете кутии и цялата трансмисия.
Ако искате можем да се върнем в темата т.ест 'слабото място на шлиците на вала на скоростната кутия', производителя до известна степен е подобрил нещата като е направил отвори за мазане на новите входни, в разпределителната кутия, зъбни колела за смазване на въпросните шлици, за да не се мачкат но материала им е по-важен в това отношение. Освен това сглобката е толкова неточна, че контактната повърхност е на полувината от височината на шлиците. Познатото на всички чукане в трансмисията се дължи не само на износените шлици но и на износени зъби на зъбното колело на бързата предавка и по-точно на зъбите с които се зацепва с муфата за бързи и бавни понеже броя на зъбите на зъбното колело е два пъти по-малък от зъбите на муфата износването им е два пъти по-голямо. Така, че ако някой иска да отстрани чукането в раздатката трябва да смени и зъбното колело за 'бързи' (понеже постоянно се кара на бързи предавки) и муфата за бързи и бавни. Ако проблема не се реши на ред е феродовия диск на съединителя 'ще кажете защо' ами защото за разлика от 'класическите' дизелови мотори 300TDI не е с двумасов маховик а с монолитен поради, което феродовия диск на съединителя е с два вида демфиращи пружини големи и малки и като се смачкат или счупят малките пружинки се получава хлабина в главинката в която феродовия диск на съединителя се зацепва с първичния вал на скоростната кутия и се получават удари при предаване на въртящия момент от мотора на трансмисията. Последния заподозрян е демпфера в хидравличната система за задействане на съединителя. Представлява метално цилиндърче с една входяща и една изходяща тръбичка в него има гумена мембрана а ролята му е при рязко отпускане на педала на съединителя да осигури плавно спадане на налягането в хидр. система на съединителя и плавно зацепване на притискателния и феродовия диск и т.н., така, че ако гумената мембрана се е втвърдила тя не изпълнява функцията си и зацепването на съединителя става с удар, който се предава на двете кутии и цялата трансмисия.
Коментар